Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 58 ... 349 350
kelderfan

'@Yeez
Weet je om welke koersen dat gaat.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Jumbo-Visma heeft vanaf 1 februari tot en met ergens eind april onafgebroken de beschikking over een x aantal kamers op Tenerife, in die periode zullen afwisselend verschillende renners en rensters daar gebruik van maken. Op dit moment zijn Tom en Koen in Colombia en zijn Harper en Dennis nog in Australie. vanaf maandag gaan een aantal renners op hoogte die eind februari hun seizoen gaan starten en zal het vanaf dat moment het een komen en gaan zijn van verschillende sporters. Effectief werkt een hoogtestage het best vanaf 2 weken, Ganna zal misschien een extra prikkel gehad willen hebben of zo, ik weet niet wanneer hij dat gezegd heeft maar voor een hoogtestage goed te werken is een week echt te kort. Waarom wel Valencia en niet de Ruta ... die begrijp ik eerlijk gezegd niet zo goed want die liggen in 2 totaal verschillende periodes. Misschien bedoelde je waarom wel de Algarve en niet de Ruta, dat ligt natuurlijk ook aan de organisatie...

S. Morgenstern

Ik ben wel benieuwd naar dat geweldige inzicht van Ganna, aangezien dat steeds terug blijft komen. Wat is exact zijn opvatting?

kelderfan

'@rahimns
Op zich heeft de ploeg dat goed georganiseerd. Dat moet ik toegeven. Dan is mijn opmerking over de Ruta niet zo relevant.
Dat betekent, dat de Omloopploeg als 1e groep daar naar toe gaat.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Je weet toch dat Wout en Tiesj op stage zijn geweest en in die tijd kwam ook Ganna aan bod met zijn verhaal over hoogtestages. Hij was toen bezig om korte stages in te lassen en uit te proberen.

Cycling

In ieder geval staat de 1e selectie (Valencia) op de website van JV.

S. Morgenstern

Richting het EK was die korte stages hem niet geweldig bevallen lees ik terug op wielerflits. Wellicht heeft hij daarna de gouden formule gevonden? Moet toch wel iets meer te melden zijn, wanneer bij iedere discussie over hoogtestages gemeld wordt dat ze het ook net zo als Ganna kunnen doen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja ik ben ook benieuwd naar de verrichtingen van Vader, maar eigenlijk meer naar de verrichtingen van Gijs Leemreize.
Kan hij de volgende stap zetten na zijn overwinning in de Ronde de l'Isard.

kelderfan

'@s.Morgenstern
Heb jij een gouden tip wat betreft de hoogtestages. Roglic heeft in ieder geval 5 gouden tips voor zijn collega's.

S. Morgenstern

Nee, ik ga er vanuit dat ze daar binnen de ploeg meer dan genoeg kennis over in huis hebben. Ik maak daarom ook geen opmerkingen die suggereren dat ze beter iets anders kunnen doen.

Ben je ondertussen nog aan het zoeken naar die opmerkingen van Ganna?

Laatst gewijzigd
$kedel

Verwacht je dan ook meer van Leemreize dan van Vader?
Ik verheug me alvast op de eerste krachtmetingen tussen Vader en Evenepoel in Valencia. 💪

https://www.teamjumbovisma.com/race-preview/news/vader-looks-forward-to-debut-in-volta-a-la-comunitat-valenciana/

TJV94

Ik ben wel benieuwd naar de verhoudingen. Gaat Leemreize knechten voor Oomen? Kan Oomen voor een top 5 klassement gaan? Mag Vader voor eigen succes gaan?
Leemreize heeft in elk geval op het trainingskamp (deels) de slotklim van etappe 3 verkend, evanals Mohoric en Evenepoel. Hierbij was Mohoric de snelste van de 3 op het laatste onverharde stuk, maar dit zegt natuurlijk niks :-)

Fanny

Tom Dumoulin en Koen Bouwman ontmoeten concurrent Uran in Columbia.
https://wielerrevue.nl/artikel/472311/dumoulin-en-bouwman-in-colombia-op-bezoek-bij-rigoberto-uran-in-el-cafe-de-rigo

kelderfan

'@Fanny
Koen Bouwman vermaakt zich prima daar in Columbia. Met zoveel cafe-tentjes onderweg is 't goed toeven.
@$kedel
Ja ik verwacht wel wat van jongeling Gijs Leemreize en ja Vader is op ontdekkingsreis.

AWestie

Iedereen reageert anders op een hoogtestage dus een gouden regel bestaat niet.

$kedel

'@AWestie

Alleen zijn er wel wat biologische regels toch ;)
Je longen passen zich op hoogte langzaam aan a.d.h.v. het zuurstofniveau daar, en ook Ganna zal daar langer dan een week voor nodig hebben om echt het volledige effect te krijgen.
Wel kan het voor een tijdrijder of andere eendagsrenner nuttig zijn om een kortere stage te doen terwijl dit voor klassementsrenners normaal geen optie is.

Ik zie bij Vader toch wel wat meer potentie dan bij Leemreize. Maar dat was al wel duidelijk denk ik ;p
Hij mag ook vooral fouten gaan maken en gaan leren maar het zou mij niet verbazen als hij al heel goed meekomt op WT-niveau.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@$kedel
Op basis waarvan zie je dat Vader meer potentie heeft dan Leemreize. Die heeft al geroken aan het winnen van een rittenkoers. Ik kijk ook met belangstelling naar Vader uit, maar hij moet zich nog tonen.

Michieltje

En wat voor rittenkoers

kelderfan

'@Michiel
Volgens mij hebben wij 't hierover al eerder gehad. Ronde de l'Isard is 't antwoord en dan met welwillende hulp van Johannes Staune-Mittet. Op die zit ik ook te wachten. Dat is ook een renner met potentie.👱‍♂️
En ik vergeet er bij te vermelden, dat Lou Lou van Belle er ook goed bij zat.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Leemreize is een renner waarvan we in grote lijnen in kunnen schatten dat het een hele degelijke WT-renner gaat worden. Vader is inderdaad een veel groter vraagteken, maar wellicht juist daarom een renner waar je meer potentie in kan zien?

Ik vind het in ieder geval de interessantste nieuwe renner om te volgen, omdat zijn overstap naar deze ploeg me enigszins doet denken aan die van Roglic en Kuss, waar op die momenten ook niet ontzettend veel verwachtingen op basis van prestaties aan te hangen waren.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Het is zeker een interessante renner om te volgen die Milan Vader. Maar om hem een vrije rol toe te dichten in zijn 1e. rittenkoers. Laat hem eerst maar zijn ding doen om Sam Oomen aan een goed resultaat te helpen. In de Settimana kan hij met Foss er voor gaan.

Cycling

'@Kelderfan laat Oomen, Vader en Leemreize zelf maar in de eerste bergrit tonen wie de sterkste is. Of Oomen nu 6e of 10e in het klassement wordt, maakt ook niet uit. Na de 1e bergrit kan alsnog besloten worden om een 'kopman' aan te wijzen. Ik denk dat dit niet nodig zal zijn, omdat ik niet verwacht dat 1 van hun top 3 in het AK kan rijden. De renners van JV kunnen lekker aanvallend rijden dan wel in de groep verstoppen tot het echte klimmen begint.

$kedel

Ik zie in Leemreize een zeer degelijke WT-renner met genoeg potentie, alleen verwacht ik niet dat hij al zomaar even bij de subtop aansluit voorlopig. In de l'Isard was hij wel een van de oudere renners met een heel sterk team om zich heen.
Vader heeft zich al wel bij de wereldtop bewezen op de mountainbike en kan nog genoeg verbeteren met een professionele omkadering.
Aan het wedstrijdprogramma van Vader kun je ook al zien dat ze hem best wel hoog inschatten.

Michieltje

Ik zie Leemreize ook als een toekomstig degelijk WT renner, een wat a typische klimmer ook gezien zijn lengte en gewicht. Met L’Lisard kreeg hij vorig seizoen een koers toegeschoven om hem überhaupt voldoende koersdagen te laten rijden. Mag hij dit seizoen de de Baby Giro rijden?

Vader kan maar zo een voltreffer zijn. Had ook opvallend goede waardes meen ik me te herinneren. Ik voel het aan mn water, die wordt er nat van. Dus zal het wel goed zitten.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Leemreize reed daar gewoon in een koers met leeftijdsgenoten (de helft van de toptien is net als hem 21), in een koers die uitstekend past binnen de ideeën die ze hebben over het combineren van de twee ploegen, om op die manier elkaar en de ontwikkeling van de talenten vooruit te helpen.

1 2 ... 58 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.