Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 59 ... 349 350
KissMyAce2.0

Maar even serieus nu. Kan Jonas de Tour winnen

TJV94

'@Michiel
Waarom is Leemreize een a-typische klimmer qua gewicht? Dat die lang is (zo'n 1,90) dat klopt, maar ik heb het idee dat hij daarnaast superlicht is. Ik weet zijn exacte gewicht niet, maar hij ziet er lichter uit dan een heel aantal andere klimmers die kleiner zijn en ik denk dat hij dat ook is.
Ik ben het eens met het feit dat hij een degelijke WT-renner gaat worden in de zin van een betrouwbare knecht. Hij mist mijn inziens de explosiviteit om etappes te gaan winnen. Hij schijnt wel een vrije grote motor te hebben en kan ook aardig tijdrijden. Het zou mooi zijn dat hij zich hierin kan gaan doorontwikkelen om zo in grote rondes deze rol op te pakken.

Wat betreft Vader; zowel de upside als de downside lijken me hier groter ja. Het lijkt erop dat sommigen denken dat het een echte klimmer is, maar hij schijnt toch veel meer een puncheur te zijn voor het Luik-werk?

I Langof

'@KissmyAce2.0
Ik denk dat Jonas vorig jaar een van de sterkste jonge renners was. Hij was echter niet het hele jaar constant en we hebben hem dit jaar nog niet gezien. In December in Spanje was hij niet uitstekend.
Laat ons zijn eerste races van dit jaar zien. Ik dent het wel, dat hj de Tour pakken kann, maar ik denk dat Primoz en Pogacar nogal beter zijn.

Michieltje

Tjv94. Idd ivm zijn lengte. Gewicht weet ik ook niet, wordt niet benoemd op pcs. En in mijn beleving is hij juist een heel matige tijdrijder. Kan me vergissen maar werd hij er vorig jaar in een ploegentijdrit na een paar km al afgereden?

kelderfan

'@Michiel
Dat is een goeie "de Baby Giro". Prima als die koers bij 't Dev. Team op 't programma komt, maar daar zie ik eerder Staune-Mittet en Van Belle 't mooie weer maken. Ik hoop zelf, dat die Jonge Talenten Groep van de grond komt en dan zo'n programma krijgt als de voormalige Rabo opleidingsteam heeft gereden. Dan komen de Baby Giro met nu al Romain Grégoire bij de deelnemers in het vizier. Die koers is vorig jaar gewonnen door Juan Ayuso.

Murcia

Gijs is geen geweldige tijdrijder, hij won er wel 1 maar dat was een klimtijdrit in Vaals een paar jaar geleden dacht ik. Als klimmer zit er nog wel rek op, hij heeft vorig jaar mooie stappen kunnen zetten maar uiteindelijk zie ik hem meer als een luxere klimknecht eindigen. Milan moet gewoon zijn ogen en oren wijd open zetten dit jaar en voor de rest in alle rust ontdekken wat het rijden op de weg allemaal teweeg brengt. Hij heeft de unieke kans om vaak met Primoz aan de bak te mogen en te observeren wat deze man zo goed maakt.

kelderfan

Bij Wielerrevue staat een leuk artikel over Jan Boven, die nu met Wout Van Aert en Marianne Vos 't mooie weer maakt in 't veldrijden. Hij is nu de man, die 't veldrijden onder zijn hoede heeft. En niet zonder succes, want Marianne heeft JV weer een zege bezorgt.

tdola

'@michiel
In de ttt in gb moest hij eraf, maar volgens mij had ie zich daar eerst leeggereden.
Hij is geen bijzondere tijdrijder volgens mij idd tot op heden.

Michieltje

Ah het was in GB Tour.

Kelderfan. Development team gaat dit jaar de baby giro rijden. Vergeet die andere Noor niet, de wereldkampioen

Fanny

Gezien zijn Strava en Instagram-Video heeft Laurens ten Dam zich gisteren ook gevoegd bij zijn oude ploegmaten van TLJ en Sunweb tw Tom Dumoulin en Koen Bouwman.
Ten Dam heeft ook inmiddels al kennisgemaakt met de koffie en eettent tent (La Finca de Rigo) van Rgoberto Uran waar ook heel veel wielrenners komen (zie zijn Strava).
Dat wordt dus heel veel bijpraten met zijn oude ploegmaten en dus een gezellige en vermakelijke trainingshoogtestage in het mooie en fietsgekke Columbia waar Annemiek van Vleuten ook al vaak lovend over was.
Ook Taco van de Hoorn, Jan Hirt en Jan Willem van het Schip zijn in de buurt en die zullen we dan ook wel een keer zien.
Ten Dam maakt als amateur nog steeds erg veel (hoogte) kms ondanks zijn respectabele leeftijd van 41 jaar en prof-af zijn.
Ik denk dat er eerdaags wel wat beelden van de trainingshoogtestage van de TJV mannen te zien zal zijn want volgens mij zag ik op een van de video's van de training en bij het cafe van Uran (La Finca de Rigo) een cameraman van de ploeg.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Cameraman Daan Alkema en verslaggever Job van der Zon zijn in Colombia en maken volgens mij een reportage van hun training daar.

@Kelderfan Jan Boven is al jaren de man die de veldrijders van de ploeg begeleid.

kelderfan

'@Michiel
Die andere Noor Per Strand Hagenes vergeet ik echt niet. Die gaat wat mij betreft zeker mee naar de Giro Ciclistico d'Italia van 9 - 18 juni 2022. Hopelijk wordt ook de Giro Ciclistico della Valle d'Aosta - Mont Blanc in 't programma opgenomen.
Koen Bouwman heeft die koers gereden in 2015 en ook Tobias Foss heeft die gereden in 2016.
Ik ben ook zeer benieuwd naar programma en bezetting van 't Development Team.
Geven zij bijv. die Huising een kans op dit niveau.

Michieltje

Ja, daar ben ik ook erg benieuwd naar Kelderfan. Het programma was de laatste 2 jaren wat pover, met Corona als belangrijkste oorzaak. En een gebrek aan klimmers. Huising ken ik niet, is dat een klimmerstype?

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ja Michiel, dat kun je checken bij Aubel-Thimister-Stavelot. In die koers is hij 5e. geworden na Per. Ook de genoemde Jelle Boonstra is toen als 6e. binnengekomen. Voor die jongens eindigde Romain Grégoire als 't mannetje. En allemaal voor Jesse Kramer die ik ook klimmertje voor de toekomst zie.
Ook in de Course de la Paix Juniors heeft 't goed gedaan met als winnaar Per.

Petje

Wielerflits app gooit me er vaak uit. En op de pc is de reclame hieronder vreselijk irritant.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Petje volgens mij moet je dit even in een ander topic plaatsen

Turtlehead

Misschien moeten we het in ieder topic gooien.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Turtlehead het is denk ik effectiever om dan via het contactformulier klachten in te dienen dat topics hierover vol te spammen, dat gaan ze toch niet lezen.

AWestie

Bijna tragisch om Verbeterpunten Wielerflits terug te bladeren. Alleen maar dezelfde opmerkingen en klachten de afgelopen bladzijdes en geen zicht op verbetering op enige termijn.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Er hoeft trouwens niet meer op PCS gekeken te worden voor de startlijsten van JV... want blijkbaar is hun bron.....dit topic ;)

Laatst gewijzigd
kelderfan

Ha, ha, Dat is wel een hele leuke. Maar PCS kan beter bij JV kijken, want er zijn kleine verschillen.
PCS heeft net als de eigen site van JV Circuit Cycliste Sarthe - Pays de la Loire met Mike Teunissen als deelnemer.
Ook de Tour of Norway staat op de eigen site en PCS met Tosh Van Der Sande in tegenstelling met jouw info.
Want bij jouw info. staat dan weer de Arctic Race of Norway.
Hopelijk zijn beide races opgenomen in programma boekje.

Laatst gewijzigd
Yeez

De kalender op de site van jv wordt bijgehouden door pcs, dus die zijn identiek en hoeft niet altijd te kloppen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het zit hem in het interview met Tosh bij Sporza die zei dat hij Noorwegen en Denemarken zou rijden maar niet precies specificeerde welke van de 2 rondjes in Noorwegen hij bedoelde. Het zou kunnen dat PCS gelijk heeft maar ik ging ervan uit dat de combinatie van de Artic race of Norway en Denemarken beter te combineren is. Ik kan er voor nu geen duidelijkheid over geven. En die andere koers was wel al genoemd bij Mike, maar had ik nog niet in de agenda verwerkt inderdaad.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Niet druk maken hoor. Je bent net bezig en er zal zeker nog wat ontbreken of wijzigen in je lijst. Dat komt wel goed.
@Yeez
Jij zou nog komen met nieuwe/extra koersen?

Yeez

Niet dat ik weet

1 2 ... 59 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.