Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 79 ... 349 350
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Helaas dus geen Mick. Alles verandert snel in tijd van een pandemie. Dus 6 renners aan de start.

Laatst gewijzigd
Quesada Quesada

Verschrikkelijk voor Mick zeg. Zit je daar in quarantaine op je hotelkamer in Abu fucking Dhabi.

Yeez

Ja, dat is minder

I Langof

'@rahimns

Ik weet niet waar jij die info vandaan hebt… die van mij komt binnen de ploeg. Natuurlijk zou het kunnen dat er nog weer iets is gewijzigd maar dat weet ik dan verder niet.

Sorrry hoor. Ik dacht dat ik mijn info kon vertrouwen. k ga nog een keer bellen.

Laatst gewijzigd
Anas

Geen Mick Van Dijke in UAE tour 🥲.

Xevar

Vrijwel alle andere ploegen communiceren netjes richting de fans als er een renner corona oploopt en ze daardoor met minder renners aan een wedstrijd starten. Maar Jumbo uiteraard als enige weer niet. Tsja...

Is het nou zo veel gevraagd om even 1 zinnetje bij het artikel te zetten dat van Dijke positief is getest en daarom niet kan starten?

Laatst gewijzigd
goldone123

Er komen leuke weken aan heb er zin in.

Sjonge Jonge

"Vrijwel alle andere ploegen" en 1 zin later "Jumbo uiteraard als enige weer niet", I rest my case

Laatst gewijzigd
kelderfan

Het is gelukkig wel eerlijk verdeeld met 3 klimmers en 3 man sprinter. Dat moeten zij vaker doen.😒

Petje

Jammer, maar corona blijft vervelend, dat testen moet stoppen en wel nu! Het gaat echt nergens meer over.

De berichtgeving is een onvoldoende in totaal naar de fans ja, Ik hoop echt dat Jumbo er meer gaat zijn voor de fans en veel meer informatie aan ons gaat geven.

UAE tour is voor team UAE, lijkt mij geen spanning.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Wat wel opvallend is, dat bij de Jumbo-vrouwen er geen problemen zijn om met een kleine selectie een volledige ploeg op te stellen. Die vrouwen houden zich beter aan de corona-regels of is het een ander verhaal.
Volgens mij kan de wens om met kleinere ploegjes de wedstrijden in te gaan ook meespelen.

YogiBear

'@Xevar Geen idee hoe het in andere landen zit, maar een werkgever mag niet zomaar medische informatie over een werknemer delen. Vraag me af waarom ik dit eigenlijk meldt, want dat wist je al lang.

IK

Ik begrijp het wel dat TJV geen persoonlijke gezondheidsgegevens wil publiceren. Aan de andere kant, als een renner zelf mooie foto's van Abu Dhabi op Instagram plaatst, die ons laten weten dat hij ter plaatse is, dan weet ik echt niet waarom er in de race preview geen verklaring is voor het starten met slechts zes renners zonder hem. Ik hoop dat die manier van informeeren van TJV in de toekomst zal verbeteren.
Verder kijk ik enorm uit naar de tijdrit van vandaag (Algarve) en de start van de UAE Tour morgen. Ook met een "gereduceerd" team zijn goede resultaten te behalen. Laten we ons positief verrasen.

YogiBear

'@Petje Waarom moet dat testen stoppen? Als topsporter wil je niet met een virale infectie (of het nu griep, verkoudheid, Corona of iets anders is) aan topsport doen. Ook een non symptomatische besmetting kan nog een effect op je hart en longen hebben. Als je achter je bureau zit, valt dat wel mee, maar bij volle inspanning kan dat gewoon gevaarlijk zijn.

IK

Wout van Aert over het voorjaar ....

https://www.hln.be/wielrennen/interview-wout-van-aert-is-klaar-voor-het-voorjaar-deze-keer-geen-gevecht-tegen-de-tijd-moeten-leveren~af6b4946/

S. Morgenstern

Moet je je voorstellen dat je je druk maakt om het ontbreken van een zinnetje over een positieve corona test van een renner in een persbericht. Niet voor te stellen dat dat serieus is toch?!

IK

Wout van Aert:
‘Overal zijn er versoepelingen, maar in de koers moeten we strikter leven dan ooit. Dit kunnen we niet nog een jaar volhouden.’"

https://www.demorgen.be/sport/wout-van-aert-op-tenerife-we-leven-hier-vrij-spartaans-trainen-rusten-eten-slapen~bb83aaaa/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.bing.com%2F

Fanny

Ik ben het eens met @Petje.
De communicatie van JV is het laatste jaar imo slecht richting hun fans vwb de opstellingen voor de koersen.
En dan bedoel ik niet de laatste dag/dagen.
Daar zouden ze wat wmb echt veel meer aandacht aan moeten besteden.
Er is wel iemand voor aangesteld maar die vind laks mbt deze communicatie of het mag misschien niet eerder van de Plugge of Zeeman.
Zo weten we van veel renners niet eens hun voorgestelde (volledige) programma.
Vreemd is ook dat de renners dit over het algemeen wel aangeven als ze een interview hebben met de pers en we het dus via de andere media te horen krijgen.
Dit had ook JV voor de renners kunnen doen.
Natuurlijk weet ik dat er nog het e.e.a. zal veranderen maar t/m de Giro/TdF moet toch mogelijk zijn.
De onwisse (definitieve) selectie voor de grote ronden kan ik nog wel inkomen maar voor de andere kleinere koersen moet het toch mogelijk zijn om een provisorisch vooropgesteld programma van de renners weer te geven op hun eigen site voor de trouwe fans.

Michieltje

Als omikron vergelijkbaar is met de griep, en om griep vast te stellen er niet wordt getest, laat ze dan es kappen met testen op omikron. Testen alleen als je je niet lekker voelt

En dat slappe geheimzinnige gelul omtrent blessures en ziekte bij renners, kap er eens mee. Niemand wordt er minder van als je het gewoon communiceert

YogiBear

'@Michiel “ Niemand wordt er minder van als je het gewoon communiceert”. Je vraagt dus Jumbo Visma om willens en wetens de wet te overtreden. Ik zou er niet blij van worden als mijn werkgever mijn medische gegevens publiekelijk deelt.

Michieltje

Nee hoor. Als de renners in kwestie er zelf geen probleem mee hebben, dan kan en mag iedereen het weten

Xevar

'@YogiBear Dat argument over het delen van persoonlijke medische gegevens komt wel vaker voorbij, en het blijft iedere keer weer even belachelijk. Ploegen en renners hebben er geen enkele moeite mee om medische informatie te delen wanneer het gaat over schaafwonden, botbreuken, verkoudheid of andere fysieke ongemakken. Maar zodra het over corona gaat schiet iedereen in de paniekstand en wordt er geheimzinnig gedaan. Doe eens even normaal met zijn allen joh..

Het is zo ongelofelijk simpel:

- Ben je niet ziek en voel je je fit --> Dan start je
- Ben je wel ziek, heb je klachten, en voel je je niet fit --> Dan zou je eventueel niet kunnen starten. Maar zelfs dan zijn er de afgelopen jaren ontelbaar veel renners geweest die ondanks ziekte, schaafwonden of blessures gewoon zijn opgestapt. En de fans vonden dat vaak juist mooi en heroïsch.

En mooi om te zien dat een grote renner als van Aert ook al begint in te hakken op het coronabeleid. Deze quote zegt alles:

“Het is heel dubbel. Ik wil me niet opwerpen als kenner of viroloog, zeker niet. Maar in de maatschappij zijn de versoepelingen doorgezet terwijl wij, de renners, naar de zotste maatregelen gaan in twee jaar. Het wordt stilaan tijd om dat hele testverhaal en andere zaken los te laten en het virus als eender welke andere ziekte te bekijken. We werden vroeger ook niet getest op de griep of een verkoudheid voor we naar een koers afreisden. Uiteraard, als je ziek bent, ga je naar huis. Maar de schrik zit er nu zo hard in dat je zelfs zonder ziek te zijn en gewoon met een positieve test heel je voorbereiding in duigen ziet vallen.”.

Men is niet bang voor hun gezondheid met betrekken tot corona, men is bang voor een positieve test en het feit dat je dan niet mag starten. Dan is de enige logische oplossing toch om te kappen met de massahysterie en het massale testen..?

Laatst gewijzigd
xistnc

'Er geen probleem mee hebben' is niet het criterium. Het gaat om expliciete toestemming.

Gelukkig snap je wel dat het een als-dan situatie is. Hopelijk snap je ook dat het voor de ploeg en de renners geen rol speelt, dat Michiel en andere Xevars op Wielerflits dit niet fijn vinden.

Michieltje

Ik geloof er niets van dat JV leiding het überhaupt voorlegt aan de renners. Ploegleiding beslist eigenhandig dat ze niets naar buiten brengen

Turtlehead

Leve de wappies.
Heb nou wat geduld. In West-Europa is de bedreiging van de pandemie grotendeels onder controle, het heeft nog ff tijd nodig om regels helemaal los te laten. Komt vanzelf.
Wielrennen is nu eenmaal een reizende sport, die zal nog wel even te maken blijven hebben met (afnemende) verplichtingen.

1 2 ... 79 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.