Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 11 ... 273 274
Pantano

Lastige kwestie:

Timber + Wolfswinkel of Sugawara + Tadic? 🤔

Peli

'@Pantano
Lastig over te oordelen voor ons, als we niet weten welke andere verdedigers je hebt.
Als Timber je enige Ajax verdediger zou zijn en als die wegvalt als je voor de optie met Tadic kiest, dan loop je naar verwachting ontzettend veel nulhoudpunten mis.
Tenzij je Pasveer als keeper hebt. Maar dan zou ik die weer inruilen voor een goedkopere keeper, zodat je misschien wel genoeg budget overhoudt om een variant met Timber èn Tadic te puzzelen 😉

Laatst gewijzigd
RTankink

Ligt een beetje aan de rest van je team maar ik zou normaal gesproken voor Sugawara en Tadic zijn gegaan. Tadic is al jaren een wandelend puntenkanon en zal normaal gesproken gewoon weer goals en assits gaan tikken als een malle. Met Tadic heb je ook iedere week een captain. Sugawara is prima. AZ komt er steeds beter in en voorlopig speelt ie zelfs nog voorin.

Timber en v. Wolfswinkel zijn uitstekende opties maar vergeleken met Tadic beiden toch een beetje minder in mijn ogen. v. Wolfswinkel pakt zn punten maar minder dan Tadic uiteraard. Tegelijkertijd kan Timber denk ik nauwelijks zo'n seizoenshelft nog een keer neerzetten, met zo vaak de 0. Met Tadic knal je gegarandeerd punten binnen en Sugawara zal er ook een en ander pakken.

Edit: wat Peli hierboven nog zegt had nog niet meegenomen. Mijn hele verhaal hier valt totaal in het niet mocht Tadic geblesseerd raken.

Laatst gewijzigd
Peli

Valt voor zowel voor Tadic als Timber genoeg te zeggen, daarom zou allebei ideaal zijn natuurlijk 😁 Maar kan me voorstellen dat dat budgettechnisch niet bij iedereen gaat lukken.

En blessures hou ik alleen rekening mee bij spelers die een vol blessuredossier hebben. Want in principe kan iedereen op elk moment een blessure oplopen.
Kan me bij Tadic trouwens niet heugen wanneer hij voor het laatst geblesseerd geweest is.

RTankink

Nee ik ook niet, en hij heeft natuurlijk ook de reputatie heel erg goed voor zijn lichaam te zorgen. Tadic is in principe ieder weekend een optie als captain, maar een aantal reserve-aanvoerders om het zo maar te noemen is natuurlijk een must. En dat kan ook makkelijk.

ElPensador

Wat verwachten jullie van Groningen?
Ik denk dat ze weleens een stuk meer punten kunnen pakken de 2e seizoenshelft tov de 1e seizoenshelft

Ik zie het wel zitten in Leeuwenburgh, Kasanwirjo en Suslov

Laatst gewijzigd
Pantano

'@Peli @RTankink Ik heb Pasveer (met keeper van RKC) en Mazraoui al met Troupee en twee verdedigers van 500 waar je geen 100% zekerheid over hebt.

Timber erbij zou wat meer ‘steady’ zijn en gaan nog genoeg de 0 houden, maar Tadic voorin ook wel lekker. Al heb ik met Karlsson, Til en Gakpo ook nog genoeg andere opties om captain te maken in een speelronde.

Een andere keeper zou kunnen met Unnerstal, maar mijn backup met RKC is niks.

Peli

'@Pantano

Pasveer, Mazraoui, Til, Karlsson, Gakpo. Dat is voor 5 vd 18 spelers al de helft van je budget. Neem daar nog Tadic bij en je bent 29.5M kwijt. Wat dan zou betekenen dat je 18.5M overhoudt voor 12 spelers. Oftewel gemiddeld zo'n 1.5M per speler. Succes daarmee.

Oh en de backup keeper hoeft naar mijn mening ook geen topper te zijn. Die pakt toch in 9 vd 10 wedstrijden alleen maar de bankzitpunten à 50%. Als voorbeeld neem ik dan Vaessen, die jij nu in je team hebt. Die heeft tot nu toe 834 punten gescoord, wat op 50% dus uitkomt op een te verwaarlozen 417 punten over 18 gespeelde wedstrijden (zo'n 23 punten per speelronde).

BarryE1

Pasveer/Vaessen is misschien wel wat kwetsbaar. Een verdediger, middenvelder of aanvaller kan altijd nog op de tribune plaatsnemen. Vaessen speelt dus áltijd voor 50%. Stel dat er iets gebeurd met Pasveer. Verder is het natuurlijk gevaarlijk om met die 1e seizoenshelft van Pasveer te rekenen. Nu verwacht ik bij Ajax niet per se een heel groot verval verdedigend gezien maar 14x de 0 in 17 wedstrijden is ook wel uitzonderlijk (in geval van Pasveer). De vraag is dus of je 2 subtop keepers zo kunt inzetten dat je de punten t.o.v. Pasveer (en Vaessen) kunt maximaliseren. 2 subtop keepers lopen in ieder geval minder risico.

Ab Normaal

'@BarryE1
Aan de ene kant wel, aan de andere kant laten die subtoppers keer op keer zien dat ze teleurstellen als je ze verwacht. Neem Vitesse als voorbeeld afgelopen weekend.
Die zijn volkomen onvoorspelbaar. Houden de nul als je het niet verwacht en bij een makkelijke pot gaan ze het schip in.

Peli

Dus in jouw optiek @Ab is alleen Pasveer een optie als 1e keeper (?)

Astarloa

Bij mij in ieder geval wel. Lees hier af en toe een reactie dat het zo uitzonderlijk is dat ze zo vaak de 0 hebben gehouden maar Ajax is iedere wedstrijd zo ontzettend dominant. Zowel uit en thuis krijgt de tegenstander nauwelijks kansen. De enige enigszins moeilijke wedstrijden die ze krijgen zijn tegen Feyenoord thuis en AZ en Vitesse uit. Maar ik zie er echt maar weinig tegendoelpunten bijkomen. Ik vind het uitzonderlijker dat Twente en Nec zo vaak de 0 hebben gehouden. Vanaf plek 4 tot 18 is het echt een loterij en kan echt iedereen van iedereen winnen. Voor mijn keeper investeer ik dus graag in zekerheid en ontzettend veel punten. Denk er ook serieus aan om een 500k keeper te pakken omdat ik denk dat het het niet waard is om daar veel aan uit te gegeven vanwege de eerder genoemde halvering van punten en de grote onzekerheid. Risicootje wel maar kleine kans dat Pasveer geblesseerd raakt toch.

Pantano

Een 500 keeper erbij pakken gaat wat ver vind ik, maar zo’n Vaessen van RKC voor 1,25 kan prima. Mijn voorkeur heeft ook gewoon een vaste nr 1 keeper die vaak de 0 houdt.

Bij de verdedigers kan je overigens veel meer schuiven omdat je er 5 hebt, dus zou je beter daar je Ajacied op kunnen offeren.

Ab Normaal

'@Peli
Eigenlijk wel ja. Verder is het voor mij volkomen onduidelijk welke club het goed gaat doen in de 2e helft.
Vaak zie je dat de promovendi fantastisch starten en na de winterstop terugvallen.
Twente heeft nog wel een redelijk programma, die zou ik overwegen met dan de keeper van Groningen.
Die hebben een complementair programma op één ronde na als ze gelijktijdig tegen Ajax en Psv moeten.
Is samen ook 4,5M waarbij je met Pasveer nog een reservekeeper moet nemen. Iets goedkoper dus, maar wel weer dat onvoorspelbare. Stel je niet net de verkeerde op? Bij Pasveer heb je dat probleem niet. Die stel je altijd op.
Enige gevaar bij hem vind ik dat mocht Ajax vroeg kampioen zijn, krijgt Gorter dan niet de kans?

Bijlow is maar 1M goedkoper, is blessuregevoelig en ik weet het niet met Feyenoord na de winterstop

Platje

Als je een x-bedrag wilt uitgeven aan je verdediging en keepers. Pak de statistieken van de 1e helft van het seizoen erbij en corrigeer het als je van sommige spelers meer/minder verwacht en je hebt je antwoord voor jezelf :) of je rekent zelf de verwachtingen uit zonder de statistieken van de 1e helft van het seizoen

DvH6

Wat misschien goed is om te weten voor de mensen die Guth overwegen voor 500k: Rens van Eijden heeft de training weer hervat en gaat er binnenkort sowieso weer in komen met de aanvoerdersband om z'n arm, Guth zal dan het slachtoffer zijn, ook al verwacht ik dat ze met 5 achterin blijven spelen

Astarloa

Heb je daar een bron van? Lijkt me beetje onwaarschijnlijk om na zon lange blessure er gelijk weer in te komen bij een goed draaiend team.

Peli

Guth is idd tricky. Zowel Van Eijden als Baretto kunnen op die plek uit de voeten.
Maar hoe zit dat met Meijer van Groningen?
Insiders die daar meer over kunnen vertellen?
Vooral met de komst van Kongolo... Gaat dat ten koste van de basisplaats van Van Hintum, of schuift Buijs één van hen dan door naar linksback, waardoor Meijer buiten de basiself valt?

Laatst gewijzigd
BarryE1

'@Ab ja dat is wel vervelend op het moment dat je 2 subtoppers probeert te maximaliseren. Alleen is de kans dat het gebeurt over een reeks aan wedstrijden natuurlijk wel een stuk minder dan slechts één wedstrijd te pakken. Een wedstrijd waarin ook nog een relatief snelle rode kaart valt én Bazoer mist als centrale verdediger.

@Astarloa dat Ajax de meest degelijke verdediging heeft dit seizoen is de discussie ook niet. Dat de tegenstander nauwelijks kansen krijgt ook niet. Wat mijns inziens wel onderwerp van discussie zou moeten zijn, is dat je niet zomaar kunt aannemen dat Ajax zo'n 2e seizoenshelft er achteraan knoopt. Ajax heeft dit seizoen in 20 wedstrijden dus 16 keer de 0 gehouden. Vorig seizoen in 34 wedstrijden 16x de 0. In het seizoen daarvoor, die na 24 wedstrijden werd afgebroken, hielden ze 8x de 0. Het seizoen daarvoor in 34 wedstrijden 15x de 0. Dit seizoen hebben ze pas 5 doelpunten tegen maar pak bijvoorbeeld de expected tegengoals = 13.1 en het beeld is ook al weer wat anders. Het zegt natuurlijk niet alles maar daarmee kun je concluderen dat het huidige aantal tegengoals en aantal keer de 0 wel uitzonderlijk is.

Overigens wil ik hiermee geen waardeoordeel vellen over Pasveer maar slechts aangeven dat je blindstaren op die 1730 punten gevaarlijk is. Exact hetzelfde geldt voor de Ajax verdediging. Die succesvolle 1e seizoenshelft is wel verrekend in de prijs. Onafhankelijk van budget zou je wel voor Pasveer kiezen. De vraag is nu dus vooral of Pasveer 4,5M waard is. En eigenlijk is het vraagstuk nog complexer. Wat voor consequenties heeft de keuze voor Pasveer, moet je dan bijvoorbeeld een "zwakke" 2e keeper als Vaessen á 1,25M of zelfs een 500k-er. En wat als je daar een alternatief tegenover zet als Bijlow-Unnerstal (3,5+2,5=6M) of nog wat goedkoper in de categorie 2M.

BarryE1

'@Peli Hier Meijer de gehele eerste seizoenshelft gehad op basis van een interview van Buijs dat hij tegen Heerenveen basis zou staan en vervolgens een paar weken de kans zou krijgen. https://www.rtvnoord.nl/nieuws/850443/bjorn-meijer-uit-stad-maakt-basisdebuut-tegen-heerenveen Eén week later speelde hij nog tegen Ajax en vervolgens op de bank. Persoonlijk heb ik dan wat meer zekerheid nodig en de vraag is wat de zekerheid van Buijs waard is.

Scoritop

Guth en Meijer dus voor 500k twee twijfelgevallen. Voor 250k meer kun je het overwegen om Van der Werff van PEC te nemen. Solide verdediger, die er denk ik wel op korte termijn wel in staat.

Peli

Maar het blijft nog altijd een verdediger van de nummer laatst

RVH

Twijfel zelf heel erg tussen Malacia en Geertruida.
Malacia is het zekerheidje, heeft geen concurrent op links en speelt dus, mits fit, altijd. Is ook zelden geblesseerd.
Geertruida is minder zeker van zijn plek, maar daarom betaal je ook 1 miljoen minder. Kan op 3 posities in de verdediging uit de voeten en daarom denk ik dat hij heel veel gaat spelen.

Nu ik dit zo type heb ik mijn keuze gemaakt. Bedankt mannen! En vrouwen als die er zijn

MarvinG

Geen dank RVH. Fijn dat we hebben kunnen helpen!

puntenjager

Oefenwedstrijd Feyenoord - Vitesse 6-2. 4x Dessers 2x Walemark. Jahanbaksh op korte termijn zijn plekje kwijt? Dan is Walemark wel een leuk gokje. Dessers verdient eigenlijk wel meer speeltijd. Linssen dus ook geen zekerheid meer?

1 2 ... 11 ... 273 274

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.