Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 197 ... 279 280
steefje9

Dat wordt een hele puzzel! 3-5-2 maar doen denk ik😅

Willempie94

Zat ik ook over na te denken! Maar wil wel in de verdediging en aanval een redelijke reserve hebben.

En uiteraard nog even afwachten of en welke transfers er gaan komen. Als bijv Pavlidis vertrekt, wat ik me ergens wel voor kan stellen gezien er voor AZ weinig te behalen meer valt en er nu genoeg interesse is voor hem misschien? In dat geval zal AZ fiks inleveren en ziet het er weer anders uit.

 

steefje9

Ik geef voorlopig ook de voorkeur aan Gimenez en L de jong in de punt van de aanval! Momenteel geen enkele Az'er in de voorlopige selectie.

 

Middenveld wil ik een sterk blok maar de prijzen maken het wel erg lastig. Een Steijn voor 5mil is eigenlijk onmisbaar als ie doet wat ie in de 1e competitie helft heeft gedaan. Maar hapt wel een slok budget weg..

 

De puzzel is voorlopig nog niet gelegd.

 

 

 

Bobby37

Laatste ronde 1836 punten gehaald! Met deze eindsprint zelfs nog Peli ingehaald :p

En dat zonder Giminez. Vindt de prijsstijgingen wel vet! Hopelijk levert dit veel gevarieerde teams op, omdat je nu tot harde keuzes gedwongen wordt.

Binnenkort weer ff puzzelen en hier sparren voor ideeën!

HZ57

Gemiddeld ongeveer 2,5 miljoen per speler te besteden. Dat kost bijvoorbeeld Rommens van de Eagles al. Het wordt een pittige puzzel dus

Peli

Ben wel benieuwd wanneer Scorito eindelijk Hlynsson eens toevoegt. En wat hij moet gaan kosten.

Sjonge Jonge
Peli
#4906
Ben wel benieuwd wanneer Scorito eindelijk Hlynsson eens toevoegt. En wat hij moet gaan kosten.

Maandag

Willempie94

Steijn vind ik vrij prijzig, gaat hij het weer waarmaken de 2e helft? Vind het een lastige. 

Ik denk dat ik wederom een team neem zonder ajacieden, en twijfel of ik een verdediger van AZ of van Twente pak. Twente lijkt weer iets stabieler te worden terwijl ik van AZ verwacht dat ze hier en daar meer tegendoelpunten gaan krijgen.

Punct

Ik bespeur een opgeleefd Utreg, dankzij Ron Jans. Veel betaalbare potentiële puntenpakkers

Ruhs49

Ik zie Utrecht het zeker goed doen in de tweede seizoenshelft. Echter, weinig interessante Scorito teamgenoten.

Gezien het ontzettend magere budget ga ik juist niet besparen op de aanval maar juist op de keepers. Daarnaast zal het ook zo zijn dat ik een sterke basis elf heb en hopen op weinig/geen blessures. 

Zonder risico's, geen winst 🙃

Ps. daarnaast sta ik op bijna 95%, dus verliezen in onze vriendenpoule doe ik nooit meer en dat is het voornaamste.

Ruhs49

Ook ben ik erg benieuwd, wie van de grote drie pakken jullie? Of pakken jullie er helemaal geen en investeren jullie dik in het middenveld?

Ik heb er nu één in mijn voorlopige team staan, omdat je daar een mooie captain zekerheid mee inbouwt. Maar het meeste punten verdien je toch met een middenvelder (als captain).

Deurmat93

@Rush, voorlopig ga ik voor de combinatie de Jong/Pavlidis en sterk middenveld neerzetten. Besparen op keepers.

steefje9

Ik zit me gek te puzzelen maar eigenlijk is dat helemaal nog niet nodig. Je kan nog transfers maken tot 2feb. Natuurlijk! 

Wie weet wat er nog gebeurd in de wedstrijden ervoor..

Ab Normaal

Ha, de jaarlijks terugkerende discussie over de waardestijgingen.

In het verleden is het zo geweest dat je de waardestijging bij je budget kreeg en je dan dus meer te besteden had dan een ander. Toen was de discussie dat als je dus flinke pech had je behalve al een flinke achterstand in punten ook nog eens een lager budget had voor de tweede seizoenshelft en je dus in feite dubbel achter stond waardoor het een kansloos verhaal werd.

 

Allemaal hetzelfde budget is dus gewoon eerlijker. Vervolgens ieder jaar de discussie dat je niet meer hetzelfde team kunt pakken. Klopt ook.

Maar ieder blijkt ook dat niet alle spelers die een goede eerste seizoenshelft hadden, ook een goede tweede hadden. Vaak bleek het beter om die spelers die voor hun doen een slechte eerste helft hadden, en daardoor relatief goedkoop zijn te selecteren en alleen de echte toppers die een heel seizoen goed zijn weer te nemen.

Volgens mij waren vorig seizoen de beste aanvallers alleen maar spitsen van buiten de top 3 en Gimenez, die voor de winterstop nog geen basisplaats had.

Bovendien liggen de krachtsverhoudingen straks weer ietsje anders na een paar transfers.

Scoritop

Tuurlijk is de transfers afwachten, maar vind alweer heerlijk om deze puzzel te leggen. Na wat hier en daar wat klikken en wat downgrades kom ik toch op een aardige verdeling. Ajacieden (2) gaan mijn team wel halen. Daarnaast wel wat minder van Feyenoord (3) en PSV (2). Geen Pav, wel de andere grote 2. 

Verdeling tot nu toe (al gaat dit zeker nog 10x veranderd worden):

K: 3,75 M
V: 11,75 M
M: 13 M
A: 18,5 M

 

Peli
Scoritop
#4915
Tuurlijk is de transfers afwachten, maar vind alweer heerlijk om deze puzzel te leggen. Na wat hier...

Eens hoor. Inderdaad de transfers afwachten. Maar het is wel altijd lekker om op de achtergrond alvast wat te puzzelen. Wie zijn de must haves? Wie de goedkope(re) pareltjes? Welke gokjes durf je te nemen? Dat soort werk.

Team voor de eerstvolgende speelronde staat sowieso al, onder voorbehoud, klaar. In de basis: 4x PSV + 4x FEY + 1x SPA + 1x UTR + 1x AJA. Op de bank: 3x VOL + 1x SPA.

Punct

Kan iemand even berekenen wat de fictieve punten waren voor Martha (staat voor 2,5m) en Hlynsson (3,5m)?

 

😅

Ruhs49

@Scoritop leuk om te zien. Zoals ik zei heb ik maar één van de grote drie en dat is juist Pavlidis.

Mijn verdeling (tot op heden) is als volgt:

K: 2.25
V: 11,25
M: 15
A: 14,5

RvhC74

Hlynsdon 3,5 mln is ronduit belachelijk natuurlijk, Taylor die elke week speelt is 2,5 mln

Martha gelijk aan Hato qua waarde whahaha 

geloofwaardigheid is ver te zoeken zo

BarryE1
Punct
#4917
Kan iemand even berekenen wat de fictieve punten waren voor Martha (staat voor 2,5m) en Hlynsson (3,...

Aan de fictieve punten van Martha en Hlynsson heb je weinig toch? De één heeft 6 wedstrijden gespeeld en de ander 12 (9 basis). 

Anyway, de punten van Martha zijn: 384 ptn (6x speeltijd (284 ptn), 1x gelijk (6 ptn), 5x winst (90 ptn), 2x de 0 (96 ptn) en 1x 2 tegendoelpunten (-24 ptn))

de punten van Hlynsson zijn: 686 ptn (9x speeltijd (252 ptn), 2x gelijk (12 ptn), 5x winst (90 ptn), 3x de (72 ptn), 4 doelpunten (320 ptn) en 5x 2 tegendoelpunten (-72 ptn))

 

Laatst gewijzigd
BarryE1
RvhC74
#4919
Hlynsdon 3,5 mln is ronduit belachelijk natuurlijk, Taylor die elke week speelt is 2,5 mln Martha g...

Dat valt dus wel mee als je de statistieken met elkaar vergelijkt. In minder wedstrijden heeft Hlynsson meer scorito-punten verdiend. Bovendien is Taylor meer een 8 en Hlynsson meer een 10. Neemt niet weg dat Hlynsson vrij duur is gemaakt maar als je zijn potentie door zou berekenen over een volledig aantal wedstrijden dan komt daar best een mooi aantal expected points uit. De inschatting die je dus moet maken is of Hlynsson definitief een basisplaats heeft en of dat de 3.5M waard is 😉. 

 

Martha en Hato dezelfde prijs is inderdaad wel wat vreemd. 

Peli

Fictieve punten zeggen inderdaad niet zoveel, de daadwerkelijke punten in verhouding met gespeelde wedstrijden wel. Vandaar waarschijnlijk dat Hlynsson duurder is dan Saibari. Al zou ik wel iets genuanceerder te werk gaan als Scorito. Want Hlynsson duurder maken dan Saibari.... kom op.

Punct

Dank @BarryE1!

Het ging mij inderdaad om het bepalen van verwachtingen. In de KKD scoorde hij al makkelijk, 16 uit 80 wedstrijden met ook nog 13 assists, en nu na 12 al dan niet hele potjes (781 speelminuten) liggen er ook alweer 4 in. De klasse en het potentieel is er, zeker als na de pauze Ajax beter gaat draaien – want ja, slechter kan toch niet? – en er minder of geen tegengoals gaan vallen.

Er gloort hoop in de Bijlmer. Tahorivic is bijv. verkozen tot talent van de maand, iets wat ik drie maanden geleden zeker niet had durven voorspellen, om maar eens wat te noemen.

Het blijft hoop, hè ;)

Peli

Maar we kunnen best stellen dat die uitverkiezing van Tahirovic vrij ridicuul is.

Dat vond hij overigens zelf ook, al zei hij het met woorden:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1170637/tahirovic-had-individuele-prijs-niet-zien-aankomen-ben-wel-een-beetje-verbaasd.html

 

Punct
Peli
#4922
Fictieve punten zeggen inderdaad niet zoveel, de daadwerkelijke punten in verhouding met gespeelde w...

Saibari gaat naar de Afrika-cup en is daardoor minder vaak inzetbaar

1 2 ... 197 ... 279 280

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.