Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 198 ... 275 276
Peli

Dat lijkt me niet de reden dat hij 3M kost @Punct

Punct
Peli
#4926
Dat lijkt me niet de reden dat hij 3M kost @Punct

Nee, uiteraard. Noemde het alleen in vergelijking 1 op 1 met Hlynsson.

 

 

Peli
Punct
#4927
Nee, uiteraard. Noemde het alleen in vergelijking 1 op 1 met Hlynsson.    

Ah zo. Ja dat zou voor sommigen een overweging kunnen zijn Saibari niet te picken.

Ik heb 'm vooralsnog wel en dan maar hopen dat Marokko z.s.m. wordt uitgeschakeld, zodat Saibari nog tijdens de proefronden gewoon weer lekker thuis is 😉

Bobby37

Mattson van Nec is nu middenvelder, wordt daarmee nog interessanter. 1e seizoenshelft deed hij het lekker 

Ab Normaal

Ik vind het nogal belangrijk dat de spelers die ik kies basisspeler zijn. 
Bij Saibari vind ik dat lastig in te schatten. Als Bosz ergens veel keuze heeft is dat op de nummer 10 positie. Zowel Til als Saibari als Tillman kunnen daar spelen en hebben daar gepresteerd. Ik denk dus dat Bosz blijft rouleren en je met Saibari weliswaar een goede speler selecteert, maar ook 1 die af en toe op de bank begint en dan niet per se in de rust invalt. 
En natuurlijk zal Bosz ook af en toe Schouten een linie naar achteren laten zakken waardoor er een extra plekkie vrij komt, maar het perspectief blijft mijns inziens hetzelfde. 

Ook van Hlynsson ben ik niet overtuigd dat die de vaste nummer 10 wordt. 

Scoritop
Bobby37
#4929
Mattson van Nec is nu middenvelder, wordt daarmee nog interessanter. 1e seizoenshelft deed hij het l...

Dat vind ik niet. NEC ben ik niet overtuigd van en 3M in dit krappe budget is erg veel. 
Veerman is in mijn ogen ook geen must-have. Erg duur, scoort weinig. Geeft wel veel assists en psv wint. Er lopen betere punten pontentiele middenvelders. 

BarryE1

Mattson leek mij ook een interessante pick gezien zijn mutatie naar middenvelder vandaar dat ik ook al even met een schuin oog naar het schema gekeken: NEC speelt in de definitieve rondes 7x thuis waaronder tegen PSV, FEY en AZ. Op papier een makkelijk potje tegen Heracles, favoriet tegen PEC Zwolle, licht favoriet of gelijkwaardig tegen Sparta en Heerenveen. Kortom geen heel makkelijk programma thuis. Uit daarentegen op papier wel weer heel makkelijk maar dat is altijd zo lastig in te schatten. Op voorhand is een ploeg als NEC uit zelden favoriet. Kortom: als middenvelder zeker een mooie speler, op voorhand ook nooit een hele verkeerde keuze alleen spelend in een lastig in te schatten ploeg met een niet al te makkelijk schema. Nog geen streep erdoor maar ook nog zeker niet 'vast' in het team. 

Ab Normaal
Scoritop
#4931
Dat vind ik niet. NEC ben ik niet overtuigd van en 3M in dit krappe budget is erg veel. Veerman...

Nou, noem ze maar dan. Ik vind juist dat er weinig interessante middenvelders zijn.

Willempie94

Ben ik ook wel benieuwd naar, ik overweeg Tillman, maar vind het lastig om de puzzel te leggen op het middenveld. Steijn is voor mij te prijzig iig

Peli

Waarschijnlijk ga ik een zodanig breed middenveld picken, dat ik daar wel een 'gokje' als Saibari bij durf te zetten.

Scoritop
Ab Normaal
#4933
Nou, noem ze maar dan. Ik vind juist dat er weinig interessante middenvelders zijn.

Steijn, Timber, Stengs, Veerman, Saibari, Van Amersfoort, Taylor, vd Boomen, Til, Matsson, Willumsson en Vlap zijn prima middenvelders. 12 middenvelders die het overwegen waard zijn. Maar wat wil je uitgeven en wat houd je over voor je andere linies. 

Peli

Ook in de iets lagere prijsklassen (1.5-2.0M) zitten wel een paar interessante middenvelders hoor, voor je 4e en 5e. Aangevuld met als 6e middenvelder een echt goedkope speler van een 'laagvlieger', die uiteraard wel gewoon basisklant bij z'n club moet zijn.

Ben Van Heck

in mij ogen is het nog lastiger als andere jaren. veel investeren in keepers vind ik zonde want zo vaak wordt de 0 niet gehouden. op geertruida na zijn er ook geen interessante duurdere backs  waar je veel assists van kunt verwachten vind ik, dus daar kun je ook wel gaan besparen. een sterk middenveld klinkt wel doorslaggevend. je zou zeggen dat til zijn vaste basisplaats wel heeft afgedwongen maar voor 4 miljoen ook wel een gok denk ik. overwegen jullie hem? 

Peli
Ben Van Heck
#4938
in mij ogen is het nog lastiger als andere jaren. veel investeren in keepers vind ik zonde want zo v...

Benitez lijkt me de uitzondering.
11x de nul in 16 potjes.
Die heeft mij de 1e seizoenshelft dik 1.500 punten opgeleverd. En je kan hem letterlijk in elke wedstrijd in de basis zetten.
Grote kans dat ik hem na de winterstop weer in m'n team heb. 

BarryE1
Peli
#4935
Waarschijnlijk ga ik een zodanig breed middenveld picken, dat ik daar wel een 'gokje' als Saibari bi...

En toch kom je daarmee een beetje aan het klooien. Met die gedachtegang had ik Saibari namelijk de 1e seizoenshelft genomen als 4e/5e/6e middenvelder. Dan moeten de overige middenvelders dus constant blijven presteren. Het programma van de overige middenvelders moet ook nog 'oké' blijven vallen. Ze moeten allemaal basisplaats/blessurevrij blijven. Los van al die variabelen bij de overige middenvelders moet je dus continu de situatie Saibari blijven monitoren. PSV trapte een aantal keer het weekend af dus daarmee wist ik een keer of 3 of Saibari basis zou zijn. Toch levert het ook een aantal x 0 punten, op de bank en/of basis, en helaas 1e seizoenshelft weinig pinchhitter punten. Dus ja, een gok is te verantwoorden en eind van het seizoen heeft Saibari meer geleverd maar het blijft gehannes met wel basis/niet basis, zet je hem dan op de bank of tribune etc. 

Zelf zit ik nu ook in een lastige situatie. Ik kan hem eigenlijk niet niet nemen aangezien ik hem de eerste seizoenshelft wel had en hij vermoedelijk bij de concurrentie een hogere pickrate gaat krijgen. Ik kan hem ook niet zomaar wel nemen gezien het gehannes de eerste seizoenshelft. 

Peli
BarryE1
#4940
En toch kom je daarmee een beetje aan het klooien. Met die gedachtegang had ik Saibari namelijk de 1...

Als ik in de algemene ranking in de top 100 wil eindigen (wat mijn doel is), zal ik wat keuzes moeten maken die je als 'gokje' kunt bestempelen.
Saibari vind ik dan de minst gevaarlijke (en tevens mijn enige gokje van alle 18 spelers), ondanks het zogenaamde gehannes.
Daarnaast heeft Bosz Saibari ook al, succesvol, uitgeprobeerd op 8.
Nu maar hopen dat Marokko het niet ver schopt tijdens de Afrika Cup 😉

Sies

Hoeveel wedstrijden gaan de spelers uit de africa cup minimaal en maximaal missen?

Ab Normaal

Je definitieve team moet je op vrijdag 2 februari samenstellen. De finale van d eAfrica cup is op zondag 11 februari. Dus in principe 2 rondes in je definitieve team.

Dat op zich vind ik een te verantwoorden risico. Meer of ze weer automatisch in de basis gaan staan.

Terug te komen dus op Saibari. Til doet het heel goed, Tillman ook.  Er zal dus gerouleerd blijven worden en ook als ze basis staan is die positie een van de eerste waar gewisseld wordt tijdens de wedstrijd. 90 minuten zal ie dus zelden spelen. En de vraag is wat gebeurd als ie een vormdip krijgt.

Ik vind Saibari dus wel een enorm risico. De mensen die hem hebben genomen in de eerste helft hebben vooral ook de nodige geluk gehad met die keuze.

Maar ik snap het wel, veel interessants is er niet op het middenveld. @BarryE1 komt dan wel met een fors lijstje, maar schiet zelf al Steijn en Veerman af als te duur, Taylor en vd Boomen vind ik geen optie, Van Amersfoort had ik vorig jaar, heeft niet veel opgeleverd en als die Roemeen er een paar in prikt is Pelle zijn plek weer kwijt, Vlap scoort al jaren nauwelijks en middenvelders van Go Ahead kunnen niet je top middenvelders zijn. Blijven over Timber en Stengs, van wie je met name bij die eerste moet bepalen of ie wat goals en assists overperformed heeft of dat ie dit door kan zetten..

Dus nee, ik vind middenvelders zeker niet makkelijk.

Peli

Middenveld is sowieso de meest lastige linie, dat ben ik volledig met Ab eens. 

Van Ajax en AZ overweeg ik daar niemand. En van Twente eigenlijk ook niet, aangezien Steijn simpelweg een te grote hap uit het budget gaat zijn.

Dus dan blijven inderdaad de 2 Feyenoorders die Ab noemde over en dus dat handjevol PSV'ers. Aangevuld met de eerder door mij genoemde spelers uit de 1.5-2.0M categorie, met daarachter nog een een cheap ass 6e mid.

 

BarryE1

Het was niet mijn lijstje @ab ;)

Ben Van Heck

Ik zie zelf maar 2 interessante opties binnen het 1,5 - 2 mil segment om als 4e en 5e middenvelder in te zetten. mijn eerste middenvelder staat al vast, mijn tweede is discutabel maar dan de derde vind ik nog lastiger kiezen. rommens klinkt leuk maar heeft vraag me af of gae dit nog door kan trekken eigenlijk. 

Peli
Ben Van Heck
#4946
Ik zie zelf maar 2 interessante opties binnen het 1,5 - 2 mil segment om als 4e en 5e middenvelder i...

Ik zie wel meer dan 2 interessante opties in die prijsklasse. 

Maar oké.... 2 hele interessante opties, een aantal iets minder interessante opties en heel veel totaal niet interessante opties 😉

Laatst gewijzigd
BartB

Het is inderdaad lastig nu. Ik was één van de sukkels die Gimenez niet had gekozen in de eerste seizoenshelft omdat ik had verwacht dat Ivanusec ook de nodige punten zou pakken. Jammer dat ie zo snel geblesseerd raakte anders was dat wellicht anders gelopen. 

Voor m'n gevoel kan ik nu dus niet wéér Gimenez laten liggen. Maar 7 miljoen beperkt me meteen zo erg in de rest van de selectie voor m'n gevoel. Ik wil namelijk ook heel graag Veltman op het middenveld en Geertruida in de verdediging. Dat zijn toch ook 2 spelers die je niet kan laten liggen in die linies. Dan ben je echter al ruim 1/3e aan je budget kwijt aan 3 spelers. En dan kun je Gimenez al niet meer combineren met een Pavlidis of de Jong.

Veltman zou wellicht nog voor Til, Tilman of Saibari gewisseld kunnen worden alleen neem je naar mijn idee daar wel risico mee. Hoeveel gaat er gerouleerd worden met Til, Tilman en Saibari? Til lijkt van die 3 de meest zekere. 

Dilemma in de aanval: Blijft Bakayoko spelen als zowel Lozano én Lang fit zijn? Dat is in de eerste seizoenshelft nauwelijks gebeurd waardoor Bakayoko sowieso altijd speelde. Bakayoko ziet er nu interessant uit maar ik wil niet weer een 'Ivanusecje' hebben. Behlave de grote 3 (+nog 2 aandere aanvallers) zit er in de aanval  naar mijn idee weinig interessants eerlijk gezegd. Druijf is een vertekend beeld met z'n 500 punten in 1 wedstrijd. 

Ga Ahead ga ik denk ik vanaf blijven. Die krijgen heel de top 5 nog tegen vanaf ronde 20. Ik verwacht eerlijk gezegd dat Go Ahead niet zo'n goede tweede helft gaat draaien. Ook op de keepers ga ik heel laag inzetten om de rest van de selectie sterk te houden. Alleen Benitez steekt er bovenuit, maar om daar nou 4 miljoen voor neer te leggen...

Mijn strategie lijkt te gaan worden om in te zetten op 2 top aanvallers, aangevuld met goedekopere goden (wel basisspelers) en in te zetten op een heel sterk middenveld om standaard 3-5-2 te kunnen spelen. Dat maakt wel m'n verdediging wat kwetsbaar omdat ik dan nog maar budget heb voor 3 top verdedigers en m'n 4e verdediger er eigenlijk al eentje is die je liever niet hebt.

 

Laatst gewijzigd
Peli
BartB
#4948
Het is inderdaad lastig nu. Ik was één van de sukkels die Gimenez niet had gekozen in...

Dus je zou eventueel wel 5.5M neerleggen voor Veerman, maar geen 4.0M voor een keeper die de 1e seizoenshelft evenveel punten als Veerman heeft binnengeharkt, 11x de nul hield in 16 wedstrijden en die je letterlijk elke resterende wedstrijd zo blind je basis in kan klikken?

Laatst gewijzigd
BarryE1
BartB
#4948
Het is inderdaad lastig nu. Ik was één van de sukkels die Gimenez niet had gekozen in...

Bij Go Ahead Eagles heb je wel vrij selectief naar het programma gekeken gezien de opmerking dat ze de hele top 5 nog krijgen. Ze krijgen namelijk ook het complete rechterrijtje en de nummer 9 nog. Daarmee niet zeggende dat GAE een makkelijk schema heeft en/of de prestaties wel even door gaan trekken natuurlijk.

1 2 ... 198 ... 275 276

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.