Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 218 ... 275 276
Scoritop
steven20
#5422
Til en Namli idd. Toch vanwege de onzekerheid rondom Saibari. Velanas idd ook een optie. Presteerde...

Klopt. 30 wedstrijden 14 goals in 22/23. Nu opzich ook niet super slecht qua aantal (3G, 5A) 

Is een middenveld met Stengs, Timber, Til, Taylor, Eiting en 750k iets? Of too much? Dit zou dan wel ten koste gaan van Santigoal. 

Laatst gewijzigd
Ben Van Heck

Denk dat brobbey eerder geblesseerd raakt dan verkocht gaat worden. Had deze week ook al last van pijntjes 

Desbach

Zijn er mensen meer geïnteresseerd geraakt in Ajax? Misschien meer middenveld dat op gang gaat komen met Henderson 

BartB
Desbach
#5428
Zijn er mensen meer geïnteresseerd geraakt in Ajax? Misschien meer middenveld dat op gang gaat...

Ja. Brobbey had ik al maar nu staan ook Berghuis en Taylor op m'n lijstje. Hopelijk kan Henderson spelen volgende week. Even kijken hoe Taylor dan speelt. Die IJslander vind ik te duur. Kan best wel wat rendement gaan leveren maar daar ga ik geen 3,5 miljoen aan uitgeven.

Een verdediger van Ajax gaat 'm never nooit worden.

 

Hay

Op zich ook wel leuk dat bij bijna iedereen (en ook bij mij) de twijfel toeslaat. Afgelopen speelronde bracht maar zeer beperkt duidelijkheid.

Wat betreft het middenveld van PSV. Denk dat als Noa Lang weer geheel fit is, hij weer gewoon in de basis komt (was in het begin van de competitie ook zeker van die plaats en is beter als Vertessen en Lozano), voorin met de Jong en Bakayoko dus. Veerman en Schouten (de laatste gaat bij zware wedstrijden mogelijk een plaats naar achteren) lijken zeker op het middenveld. Dan zou er voor Til, Saibari en Tillman voor slechts een van hen een plaats in de basis overblijven, wellicht met de grootste kans voor Til.

Ik kan me niet voorstellen dat Ajax Brobbey nu gaat verkopen, we zijn net over de helft en Ajax krijgt zelfs weer wat uitzicht op plaats drie (voorronde CL). Bovendien lijkt Brobbey met zijn huidige spel/vorm zeker van een plaats in de EK selectie, zou niet verstandig zijn die te gaan verspelen voor een onzekere plek bij Man United.

Misschien weten we volgende week weer wat meer.

BartB
Scoritop
#5426
Klopt. 30 wedstrijden 14 goals in 22/23. Nu opzich ook niet super slecht qua aantal (3G, 5A) ...

'Is een middenveld met Stengs, Timber, Til, Taylor, Eiting en 750k iets? Of too much? Dit zou dan wel ten koste gaan van Santigoal.'

 

Dat zou ik een te riskant middenveld vinden. Eiting is geen zekerheid en Til misschien ook niet meer als Saibari terug is? En je 750k middenvelder zul je ook niet als basis middenvelder willen. Dan heb je naar mijn idee dus maar 3 zekerheden op het middenveld (Timber, Stengs en Taylor). 

Astarloa

Wat een paniek zeg omdat een specifieke speler 2 wedstrijdjes geen doelpunt maakt. En nu ineens allemaal Taylor overwegen terwijl die al afgeschreven was? Die pakt nog altijd minder punten dan een aantal 1,5 miljoen middenvelders en gaat echt niet ineens een hoop doelpunten maken. 

Ruhs49

De Eredivisie heeft zich weer van haar slechtste Scorito kant laten zien dit weekend. Een totaal punten aantal van 581 deze ronde heeft me doen krassen op plekken waar ik geen jeuk had. Vandaag nog een analyse gemaakt met een scherpe maandag ochtendblik en dit heeft mijn perspectief doen veranderen. Met name het middenveld en de verdediging zijn inmijn "definitieve" team gewijzigd.

Ik was er van overtuigd dat ik voor een flink, massief blok op het middenveld ging met 4 sterke spelers, aangevuld met twee puntenpakkers tussen 0,5 en 1,75m. Dit ging ik bekostigen door flink te besparen op de verdedigers. Hier pakte ik één of geen verdedigers van de topclubs en ging ik voor de aanvallende backs van mindere teams. Deze kon ik mooi rouleren had ik o.b.v. het speelschema bepaald.

Maar toen werd speelronde 18 gedurende het weekend flink op mijn netvlies gebrand. Mijn vooraf bepaalde blok op het middenveld liet wederom flinke steken vallen. De kandidaten waarover ik twijfelde in de goedekopere prijsklasse presteerden juist. Ik begon steeds meer over mijn tactiek te twijfelen, maar speelronde 18 gaf de doorslag.

Daarom is de spreekwoordelijke teerling geworpen omtrent de verdeling van mijn selectie en ga ik hier flink in wijzigen. Ik ga nu voor misschien één maar waarschijnlijk twee verdedigers van de topclubs, aangevuld met wat roulerende backs van de subtop/middenklasse. En ook bij het middenveld zal ik 3 'topmiddenvelders' hebben en 3 goede middenklassers om te rouleren. 

Hiermee creëer ik meer puntenspreiding binnen het team. Dit heeft als voordeel dat schorsingen/blessures gemakkelijker opgevangen kunnen worden. Daarnaast ben ik veel minder afhankelijk van teamresultaten gezien ik veel verschillende clubs heb gekozen en sowieso geen dubbele clubs per linie.

Het nadeel is wel dat de kans op heel veel punten in één ronde kleiner is. Dit dus ook omdat ik minder afhankelijk ben van teamresultaat. Mocht PSV of Feyenoord of Ajax of welke club dan ook ineens een geniale wedstrijd spelen en 8-0 winnen, dan heb ik daar weinig voordeel van. Gezien ik er daarvan maar één, hooguit twee in mijn team heb.

Ik sta immers bij mijn vriendengroep op plek 1 en algemene ranking in de 90%, dus ik ben meer gebaat bij stabiliteit dan risico's.

Bedankt voor jullie aandacht, dit was mijn spreekbeurt over mijn Scorito selectie. Zijn er nog vragen? 😅

steven20
Ruhs49
#5433
De Eredivisie heeft zich weer van haar slechtste Scorito kant laten zien dit weekend. Een totaal pun...

Mooie spreekbeurt en kan je idee wel grotendeels volgen.

Zelf had ik ook het idee om inderdaad meer te focussen op de uitblinkers van niet top 5 teams. Ook omdat je dan dubbelingen voorkomt in dezelfde linie mocht een top 5 team het laten afweten. Dan voorkom je ook dat jouw speler niet staat opgesteld vanwege het rouleren.

Nadeel is idd dat je geen puntenstapeling hebt als de topclubs een uitschieter hebben.

 

 

 

BartB
Astarloa
#5432
Wat een paniek zeg omdat een specifieke speler 2 wedstrijdjes geen doelpunt maakt. En nu ineens alle...

De gedachte rondom Taylor is alleen maar ontstaan door de komst van Henderson. Als die voor wat stabiliteit zorgt op het middenveld kan Taylor zich richten op de aanval. Dan is 2,5 miljoen voor een middenvelder van Ajax die echt wel de ndige doelpunten kan maken niet veel geld natuurlijk. Daarom hoop ik dat Henderson al kan spelen komend weekend. Dan kunnen we hopelijk al enigszins zien hoe dat uit gaat pakken.

Verder ga ik toch ook mee in de gedachte/spreekbeurt 😂 van Ruhs49. Ik was er ook van overtuigd dat ik een miljoenen top middenveld zou gaan nemen, waarmee ik eigenlijk een 3-5-2 formatie op het oog had. Ik heb even een nieuwe team opzet gemaakt na afgelopen weekend en daar zit nu toch veel meer spreiding in over alle linies.

Laatst gewijzigd
KippA

Mooie spreekbeurt! Ik ben ook van plan om wat wijzigingen op het middenveld te gaan brengen.
Ik zit te twijfelen over Til. Wat gebeurt er als Saibari terug komt. Een bankzitter van 4M vind ik fors...

NootjeKrak
Ruhs49
#5433
De Eredivisie heeft zich weer van haar slechtste Scorito kant laten zien dit weekend. Een totaal pun...

Na de samenvatting van ChatGPT te lezen ben ik het best wel eens met je. Wel een hoop woorden om te zeggen dat je voor meer roulatiespelers gaat 🤣

BarryE1

Grappig hoe dat werkt. De laatste speelronde zit toch bij iedereen altijd vers in het geheugen. Als Lammers het volgende weekend een hattrick scoort dan zit ie bij iedereen in de selectie.

De PSV verdediging laat het nu al een paar weken afweten voor wat betreft de 0 maar ik heb inmiddels ook de ervaring dat het alternatief nog meer onzekerheid met zich meebrengt. Dit weekend met 1 van Sparta en 1 van Heracles in op het oog relatief makkelijke potjes en ook tegendoelpunten. Gelukkig nog één speelronde om de blik daar wat scherper op te krijgen. Wellicht zijn er wel pareltjes bij subtoppers a la Utrecht die organisatorisch goed staan. Dan is tegen Excelsior uit wellicht ook wel een goede testcase. De verdediging lijkt op dit moment wel het grootste hoofdpijndossier. PSV lijkt wat van zijn scherpte kwijt, Feyenoord even een iets mindere fase, AZ idem, Twente een moeizame pot en relatief onverwachte maar terechte nederlaag en Ajax is Ajax. Moeilijk. 

Veel opties op het middenveld en in alle prijsklasses. Het wordt vermoedelijk proberen om zoveel mogelijke grote puntenpakkers te nemen en aan te vullen met wat leuke gokjes. Jensen had ik op het oog als zo'n leuk gokje, stond al bijna met pen geschreven maar speelt dan ineens niet. Toch moet deze linie wel goedkomen. 

Voorin eigenlijk hetzelfde als bij de middenvelders. Brobbey stond al wel op het lijstje maar staat daar nu wat vaster op, het wordt kiezen uit die grote spitsen. In principe was het makkelijker geweest als het budget nog wat strakker was geweest want in het segment eronder zit ontzettend veel leuks. Daar kun je er nu vermoedelijk maar 1tje van kiezen want als 5e spits zijn ze dan weer ietwat te duur. 

danusz1986

Utrecht leuk schema en Flamingo speelde middenvelder en is in het spel verdediger.

Ab Normaal
danusz1986
#5439
Utrecht leuk schema en Flamingo speelde middenvelder en is in het spel verdediger.

Flamingo speelde middenvelder bij afwezigheid van Bozdogan.

Peli
Ab Normaal
#5440
Flamingo speelde middenvelder bij afwezigheid van Bozdogan.

Maar deed dat met verve, evenals Vd Hoorn als CV.
Benieuwd hoe Jans de Utrechtse elf voor de volgende speelronde gaat neerzetten.

Bozenik

Mooi om te zien hoe het opportunisme weer hoogtij viert! Ik doe er ook aan mee, want zekerheidje Gimenez begint steeds meer in de twijfelzone te komen.

Over Til: de onzekerheid over zijn basisplek zit natuurlijk wel bij z'n prijs inbegrepen. Anders was hij minstens een miljoen duurder geweest. Als hij 'gewoon' blijft staan heb je waarschijnlijk een topdeal voor 4 miljoen.

Over Jensen: ik dacht dat de commentator bij diens invalbeurt zei dat hij niet helemaal fit was geweest. Kan er alleen niks over terugvinden. Iemand anders die dit ook had gehoord?

Peli

Jensen werd gewoon gepasseerd. Kon gewoon 90 minuten ballen, maar Jans gaf de voorkeur aan anderen.

Bozenik

Ok, thanks! Blijft lastig met Scorito, dat Utrecht. 

Sjonge Jonge

Commentator zei dat wel degelijk bij de invalbeurt van Jensen. 

Of dat ook waar was, dat is natuurlijk een 2e....

Peli
Sjonge Jonge
#5445
Commentator zei dat wel degelijk bij de invalbeurt van Jensen.  Of dat ook waar was, dat is na...

Ik ontken ook nergens dat de commentator het zei 😉

Ruhs49

Ik zal nog eens een paar dilemma's opgooien:

Lang of Berghuis

Lauritsen of Lammers

O. Edvardsen of Ogawa

Drioueh of Seuntjens

Ould Chikh of Adekanye

Mijnans of Saibari

Taylor of Rommens

Namli of Velanas

Goudmijn of Ritmeester v/d Kamp

Rensch of Smal

Penetra of Kasius

V/d Kust of Ter Avest

Barkas of Cilessen

Van Gassel of Vaessen

Peli

Lang of Berghuis 

Lauritsen of Lammers

O. Edvardsen of Ogawa

Drioueh of Seuntjens

Ould Chikh of Adekanye

Mijnans of Saibari

Taylor of Rommens

Namli of Velanas

Goudmijn of Ritmeester v/d Kamp

Rensch of Smal

Penetra of Kasius

V/d Kust of Ter Avest

Barkas of Cilessen

Van Gassel of Vaessen

Laatst gewijzigd
Scoritop

Lang of Berghuis

Lauritsen of Lammers

O. Edvardsen of Ogawa

Drioueh of Seuntjens

Ould Chikh of Adekanye

Mijnans of Saibari

Taylor of Rommens

Namli of Velanas

Goudmijn of Ritmeester v/d Kamp

Rensch of Smal

Penetra of Kasius

V/d Kust of Ter Avest

Barkas of Cilessen

Van Gassel of Vaessen

Scoritop

Is er iemand die een team gaat maken met Luuk, Gimenez en Brobbey? Heb het geprobeerd, maar dan is de rest wel erg matig. 

1 2 ... 218 ... 275 276

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.