Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 311 ... 372 373
steven20
Peli
#7749
Dan eerder Milambo, denk ik.

:') 

BarryE1
Ben Nihilisty
#7745
Ik kan je beargumentatie volgen, alleen als je voor je tribunespelers 1M+ gaat neerleggen, dan krijg...

Volgens mij zijn we het niet zo oneens met elkaar. De enige winstwaarschuwing die ik geef is om niet te veel te bezuinigen op het 5e verdedigers plekje. Of die 750k back van Willem II te veel bezuinigen is hangt van meerdere factoren af en daar maak je dan zelf een afweging in: zekerheid basisplaats, algehele sterkte/prestatie van Willem II, kans op de 0, kans op veel tegendoelpunten, kans op assists en goals. Ik denk dus dat het vooral de conclusie is dat jij deze factoren wat optimistischer inschat. De 2e conclusie is dat je het 5e verdedigers plekje wat meer zwart/wit benadert. In mijn ogen is de 5e verdediger niet standaard een tribuneklant, want even theoretisch:

  1. Stel je hebt Hancko & Geertruida: wat doe je als ze uit moeten tegen PSV? Stel je dan nog steeds deze 2 op in de basis of komt dan de 5e verdediger wellicht om de hoek kijken?
  2. Over een periode van maanden en 13 wedstrijden krijg je hoe dan ook te maken met schorsingen/blessures. In dat geval komt wederom die 5e verdediger om de hoek kijken.

 

Minder investeren in de beoogde bank en tribunespelers is zeker ook mijn strategie, de clou zit hem denk ik op welke plek. Kijkend naar mogelijke formaties dan zijn de opties: 4-3-3 / 3-4-3 / 3-5-2 / 4-4-2. Dat betekent dat er altijd(!) een aanvaller op de tribune zit. Als ik ergens concessies wil doen dan begin ik dus op het 5e aanvallersplekje. Er zit ook altijd(!) een aanvaller op de bank. In theorie kun je zelfs 2 aanvallers tribune en 1 op de bank. Overigens leiden hier meer wegen naar Rome. Ik heb het wel eens succesvol gedaan met 3 toppers (categorie De Jong, Gimenez, Brobbey) en dan vervolgens een 750k die speelt en een 500k met uitzicht op speelminuten. Een andere strategie heeft ook wel eens goed gewerkt: 2 toppers, aangevuld met 3 op papier mindere goden (categorie Robinet, Vaesen, Vente). Die laatste 3 rouleren dan op basis van programma.

 

Bij het middenveld zit niet altijd een speler op de tribune maar hier ben je wel heel flexibel. Je kunt met 3 spelen (2 tribune) of met 5 (0 tribune). Dat maakt ook het 5e en 6e plekje qua middenveld flexibel qua hoeveel euro’s je hierin investeert.

 

Kortom, onze strategie verschilt niet veel vermoed ik maar ik doe eerst concessies op andere plekken en pak op het 5e verdedigers plekje voor rond 750k meer liever een subtopper dan iemand van de middenmoot. 

Scorito1994

Ik kijk vooral naar welke uitwedstrijden de clubs onder de top 6 hebben, vanaf hier kan ik voor mezelf wel een inschatting maken van hoe ver een club kan komen. Wat zijn jullie strategieën om tot een zo goed elftal te komen? En dan bedoel ik vooral de clubs vanaf de top 6

Ben Nihilisty
BarryE1
#7752
Volgens mij zijn we het niet zo oneens met elkaar. De enige winstwaarschuwing die ik geef is om niet...

Mooie uiteenzetting, thanks! Vooral je eerste vraag is overigens voor mij inderdaad wel terechte 'confrontatie', merk dat ik dure spelers vrijwel altijd opstel; ik vermoed door hun hoge prijskaartje, maar het is in ieder geval meer een emotionele dan een rationele keuze. Vorige jaren maakte ik echter, lijkt mij, de fout door veel te breed te selecteren: heel veel jongens uit de 1.5-2M categorie, en bovendien moest en zou ik steevast relatief goedkope pareltjes vinden - dat pakt wel eens goed uit (Rots was vorig jaar best zo'n voorbeeld), maar het zijn ook vaak gewoon niet buitengewoon (Scorito-)presterende spelers van wie ik wist dat ze basis stonden bij een topclub. Goes without saying, hierdoor had ik eigenlijk nooit de absolute puntenpakkers in m'n team. 

Deze strategie was, vandaar dat ik er in dit gesprek op kom, wel grotendeels gebaseerd op wat jij terecht aangeeft: er zullen altijd blessures en/of schorsingen plaatsvinden, of iemand die simpelweg zo nu of dan of steevast gepasseerd wordt + een PSV en Feyenoord-uit wil je niet je basisverdediging op hebben leunen. Bovenstaande was daar dus eigenlijk immer mijn oplossing voor, maar dat zorgde er ook voor dat er best vaak net het verkeerde poppetje op de bank zat, wat in de keuze van een 500- of 750K man een stuk beperkter zal zijn. Maar goed, beetje ongestructureerd verhaal begint het zo te worden: ben kortgezegd nog een beetje zoekende naar het juiste antwoord op dit vraagstuk.

In de CL Topcoach doe ik het overigens vrijwel altijd wél goed, en bij België (een competitie die ik nauwelijks volg) maak ik consequent zo'n 20 procentpunt goed m'n team bij de Play-Offs: kort schema, basisopstelling is duidelijk en er is vooral ook een grote favoriet bij de 2e Play-Off groep (die overigens ook structureel ondergewaardeerd worden door Scorito in de prijzen). Daar is de strategie veel meer aansluitend bij wat ik nu in de Eredivisie van plan ben: de toppers van de topclubs nemen, daar je basis op baseren en aan vasthouden, en tribunespelers die eventueel af en toe een minuutje maken, maar bovenal 500k opvulnamen zijn. Maar ja, dit werkt ómdat je makkelijk kan vasthouden aan die basis (want weinig wedstrijden; kortere periode), en in het geval van de Belgische Play-Offs speelt de favoriet van de 2e groep eigenlijk ook louter wedstrijden waar je de tegenstander niet hoeft te vrezen. In het geval van de Eredivisie ben ik denk ik wel bereid om Hancko en Geertruida tegen PSV er gewoon in te houden (kost je dan 1 speelronde punten), maar bij een schorsing of zeker blessure ben je inderdaad wel de lul als Sigurgeirsson dan je man moet worden. Nog maar eens naar de tekentafel dan.

BartB

De keeper van Feyenoord ga ik toch ook maar weer van af blijven voor m'n defintieve team.. Nu Bijlow blijft en ze ook nog met ene Andreev bezig zijn. 

Spartaan

Ik heb het nog nooit zo moeilijk gehad als dit jaar. Hebben meer gasten hier last van ? 
Mede door de blessures en ook nog wat transfers wat er gaat gebeuren. 

het middenveld van PSV blijft lastig.  Ga je voor til of tilman of kies je voor zekerheid met Veerman. Of zou Schouten qua geld de beste optie zijn. 

aanval is ook een zorgenkindje hoor. Bij PSV heb je de meeste zekerheid met Luuk en Bakayoko. En dan ook nog een interessante Driouech die meer laat zien dan Lang en misschien wel op de deur klopt. 

Feyenoord geeft je zekerheid met Hancko. Stengs is nu geblesseerd en aantal weken eruit dus die kies je niet. Milambo deed tegen Sparta niet mee, maar is normaal zijn vervanger. Is een interessante optie of toch timber kiezen.  Aanval is Santi wel erg duur maar ook eigenlijk een van de weinige die normaal gesproken je punten oplevert.  

 

AZ voorin kies je geheid voor troy maar die levert nog niet helaas.
De vleugels is daar ook niet alles , al zitten er leuke opties tussen. Maar of die je veel punten oplevert is de vraag. 
Ik heb Sven Mijnans maar ook hij is een vraagteken voor mij.  

Achterin leuke opties bij AZ dus kan je genoeg kiezen. 

En wat moet je met Ajax aan ? Ik weet het daar nog echt niet.  Weghorst voor een leuke prijs kan ook interessant worden. 

Bij de wat kleinere clubs heb je best wat leuke opties. Maar ga je daar je de gok mee nemen en laat je wat duurder opties dan links liggen.  Ben benieuwd voorlopig zit ik elke dag te puzzelen en niks bevalt me nog helaas. 

Laatst gewijzigd
Peli
Spartaan
#7756
Ik heb het nog nooit zo moeilijk gehad als dit jaar. Hebben meer gasten hier last van ? Mede do...

Laat je de ploeg met het meeste gunstige resterende programma, FC Twente, nou buiten beschouwing?

Lammers, 1 vd 1.75M verdedigers, Van Rooij. Allemaal spelers die ik zeer serieus overweeg.

En shoppen bij een club als Groningen stelt je toch jùist in staat om er meer 'toppers' in te klikken?

Laatst gewijzigd
Scoritop

Oef Geertruida weg. Denk dat ik helemaal geen Feyenoorders neem nu 😉

Spartaan
Peli
#7757
Laat je de ploeg met het meeste gunstige resterende programma, FC Twente, nou buiten beschouwing? L...

Wat moet ik van Twente vinden.
Lammers en Ricky wie gaat er spelen. Dat is al de eerste twijfel. En Lammers was uitgevallen tegen Sparta en laat nog weinig zien.   Middenveld idemdito Steijn had ik vorig jaar maar is eigenlijk veels te duur en speelt haast nooit 90 minuten dus te duur. Voor Vlap geldt hetzelfde speelt te weinig. Van Rooij kan een leuke pick zijn. Centraal achterin ook wat vraagtekens en gister iemand gehaald ervoor. Die zal waarschijnlijk gaan spelen. Maar Twente gaat ook Europees spelen en super benieuwd hoe dat gaat uitpakken.

ja dure opties genoeg maar ook daar zitten vele vraagtekens tussen hoor. Waardoor je dus gaat twijfelen of je ze wel moet nemen tenminste bij mij. 

Sean Chiappucci
Scoritop
#7758
Oef Geertruida weg. Denk dat ik helemaal geen Feyenoorders neem nu 😉

Dit dacht ik in eerste instantie ook na het bericht over Stengs. Nu denk ik ineens om niet 2 maar 4 Feijenoorders te nemen, omdat de blijvers relatief goedkoper zijn, en tegelijkertijd de kans op spelen flink verhoogt.

Peli
Spartaan
#7759
Wat moet ik van Twente vinden. Lammers en Ricky wie gaat er spelen. Dat is al de eerste twijfel. En...

Een fitte Lammers gaat natuurlijk altijd starten. 2 miljoen aanschafwaarde is voor FCT serieus geld, nog los van z'n salaris. Dus even aankijken hoelang hij eruit ligt alvorens ik hem serieus ga overwegen. Maar ik zou hem eerder picken dan Parrott. Twente heeft echt een stukken gunstiger programma dan AZ. En AZ creërt gewoon echt heel weinig voorin. Weinig bruikbare ballen vanaf de flanken, Mijnans die meer bezig is met de goal dan met assisteren. En wat ze creëren rondt o.a Parrott niet nauwkeurig genoeg af. Prima spits hoor, maar ik zie hem er geen 20 inleggen dit seizoen. 

Steijn is, zeker voor dat geld, inderdaad absoluut geen optie voor me. En Vlap is sowieso nooit een optie. 

Verder heeft, ondanks de 750K meerprijs (gaat zich hopelijk uitbetalen in de nodige assists en een paar losse goals) Van Rooij als back altijd de voorkeur boven een CV. Dus kleine kans dat ik voor 1 van die 1.75M mannen ga.

Over de dure mannen..... ik zit meer en meer te neigen naar 2x PSV op het middenveld en 2x PSV voorin. Kost wel 21M van m'n totaal te besteden budget. Maar dan loop ik qua dure PSV'ers dus nul risico achterin en heb ik er toch 'gewoon' 4 van PSV. Wel een must, lijkt me.

 

Laatst gewijzigd
Ruhs49

Zijn er hier ook cijfer-nerds die net als ik wel houden van een statistiekje? Ik ben namelijk graag bezig met getallen om mijn keuzes te onderbouwen. Eén van die leuke dingen vind ik xG en xAG. Het nadeel is dat je nu maar voor 3 wedstrijden aan statistieken ziet, maar deze kun je voor veel spelers ook langs de data van vorig(e) seizoen(en) leggen.

Ik wil namelijk wel eens sparren met iemand die hier ook mee bezig is over een aantal spelers.

Sean Chiappucci
Ruhs49
#7762
Zijn er hier ook cijfer-nerds die net als ik wel houden van een statistiekje? Ik ben namelijk graag...

Cijfers zijn zeker belangrijk. Ik hou zelf bij voetbal geen gedetailleerde excel sheets oid bij (doe ik alleen voor wielrennen waar je langer dezelfde namen ziet terugkomen), maar een snelle optelsom van punten, assist etc etc doe ik zeker wel.

Je zegt dat 3 wedstrijden kort is, maar deze 3 wedstrijden zeggen wel wat over de huidige vorm, terwijl dat bij de cijfers van het jaar veel minder het geval is. Grofweg weeg ik meestal 2/3 huidige vorm en 1/3 vorig seizoen. Zo blijven de De Jongs, Steijns en Hanckos altijd bovendrijven. Wel vraagtekens plaatsen bij spelers die op de wip staan als er nieuwe aankopen bijkomen.

BarryE1
Peli
#7761
Een fitte Lammers gaat natuurlijk altijd starten. 2 miljoen aanschafwaarde is voor FCT serieus geld,...

2x PSV aanvallend?! Hiermee zondig je tegen eigen principes 😉

Jo de Haan

Voor dit weekend: 4 Psv 4 Az 3 Heerenveen 3 Groningen en 1 van Sparta.

Peli
BarryE1
#7764
2x PSV aanvallend?! Hiermee zondig je tegen eigen principes 😉

Wel een beetje inderdaad, klopt.

Maar ik zie weinig top opties voorin. Plus ik wil 4 PSV'ers meenemen, liefst op de plekken waar ze veel punten op kunnen gaan leveren (en dat is dus waarschijnlijk niet achterin).

Willempie94
Peli
#7766
Wel een beetje inderdaad, klopt. Maar ik zie weinig top opties voorin. Plus ik wil 4 PSV'ers meenem...

Toch lijkt me dat, er vanuit gaande dat PSV kampioen wordt. De verdedigers van PSV op zichzelf meer op gaan leveren als de verdedigers van de 'kleinere' clubs

Willempie94

Na dit weekend maar is serieus gaan puzzelen, eventjes de laatste transfers afwachten.

Ik vindt de puzzel ook lastig dit jaar, wel leuk:) ik hoop de lijn die qua punten ingezet is toch wel vast te houden.

BartB
Peli
#7766
Wel een beetje inderdaad, klopt. Maar ik zie weinig top opties voorin. Plus ik wil 4 PSV'ers meenem...

Denk je niet dat als straks bij PSV de transferrust is teruggekeerd dat PSV achterin ook veel stabieler zal worden? In mijn voorlopige selectie heb ik 1 PSV verdediger, 2 middenvelders en 1 aanvaller. 

Pablito

Mannen, het voelt heel onwennig maar ik heb 2,25M over voor deze ronde en mijn team is aardig rond. Jullie ook nog (zo veel) geld over? Ik kom niet van mijn geld af..

steven20
Peli
#7766
Wel een beetje inderdaad, klopt. Maar ik zie weinig top opties voorin. Plus ik wil 4 PSV'ers meenem...

Ik kan je hierin deze keer wel volgen. Al zou ik ook niet zo snel 2 aanvallers uit hetzelfde team picken en ook nu niet waarschijnlijk

KippA
Pablito
#7770
Mannen, het voelt heel onwennig maar ik heb 2,25M over voor deze ronde en mijn team is aardig rond....

Inderdaad, ook 1,5M over hier.

BartB

Ik heb zelfs 4 miljoen over. Maar ik heb vertrouwen in het team dat ik heb staan dus hoeveel geld er in zo'n proefronde dan over is vind ik niet belangrijk. 

Ecko

Ik heb ook nog 4 miljoen liggen. Iemand nog een verantwoorde (duurzame) beleggingstip? 

Willempie94

Ik heb ook teveel nog over, maar vindt het prima zo. Enige twijfel is nog m'n kopman

1 2 ... 311 ... 372 373

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.