Vast wel. Maar zie ze dan nog altijd niet met grote regelmaat de nul houden. En dan is het de vraag of hun prijs te rechtvaardigen is vergeleken met verdedigers van de 'kleinere clubs'.
Ik durf niemand van Ajax aan omdat er bijna niemand zeker is van een basis. Op wat niet puntenpakkers na misschien.
En de enigste die ik er graag bij had willen hebben is weer geblesseerd en ligt er minimaal een maand uit.
Een hersenspinsel:
3-5-2 spelen met bijv. De Jong en Lammers (die lijken mij zeker van een basisplaats), aangevuld met Wout op de bank.
Op die manier heb je de helft van de punten van Wout, maar aangezien hij regelmatig zal invallen - a la Van Wolfswinkel - ook kan op dubbele punten. Dat middelt dus uit.
Zo speel je - in een gunstig scenario - met 5 middenvelders en 3 spitsen... En is 3-4-3 bij een blessure of schorsing op het middenveld ook nog een optie.
Klopt mijn denken een beetje, of zitten hier iets teveel aannames in? Een beetje risico moet kunnen uiteraard...
Best een goede redenatie. Maar...
Scenario 1: Als Brobbey weg gaat wordt Wout denk ik gewoon eerste spits en is je 'voordeeltje' weg.
Scenario 2: Als Brobbey blijft en Wout krijgt geen invalbeurt zit je met een 0-punter op je bank.
Scenario 3: Als Wout wel een invalsbeurt krijgt als pinchhitter MOET hij ook wel leveren. Anders krijg je alsnog 0 punten wegens te weinig speeltijd
Scenario 4: Wout scoort als pinchhitter en je bent spekkoper.
Al met al, als Brobbey blijft komt Weghorst sowieso niet in mijn team. Teveel risico op 0-punters. Ik ga toch voor zekere basisspelers in m'n team.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.