Als ik Edvardsen naar Tengstedt downgrade heb ik de mogelijkheid om ipv Willumsson, Zeefuik voor een Adingra of Tsygankov te gaan. Weet niet waarom, maar 1 van die 2 voelt als een steal voor 2 miljoen. Mede omdat ik in die 1.5 gasten geen vertrouwen heb.
Of moet ik me er gewoon niet aan gaan branden?
Ik hou 'm wel, maar het zit me niet lekker. Ik las (op VI) dat hij lang geblesseerd was en ook in de voorbereiding nog geen minuut speelde. Dus mogelijk was ie te vroeg wedstrijdfit geacht 🤔
Misschien ruil ik hem nog voor het alternatief bij WillemII. Maar ja, dat is wel WillemII.
Dank voor alle input allen. Team staat en hopelijk kan ik er de komende 20 minuten nog van afblijven.
Keep: Az en Pec (3,75 milj)
Verd: Ajax, Psv, Az, Pec en Exc. (12,75 milj)
Mid: Psv, Twente, Ajax, Gae, Nec en Exc. (15 milj)
Aanv: Psv, Utr, Az, Twente, Willem2 (16,50 milj)
T was een hele lastige puzzel deze keer en heb wel wat FOMO spelertjes thuis moeten laten.
Suc6 all
Mijn definitieve team:
GK
Brandenhorst en van Gassel
DEF
Dest, van Rooij, Kuijpers, Schouten, Janssen
MID
Brandt, Til, Zechiël, Chery, van der Werff, Yegosian
ATT
Arokodare, van Bommel, Stepanov, van Bergen, Zeefuik
Op het middenveld zie ik de meeste toppers rondlopen, dus daar heb ik veel in gestoken. Bewust een breed team gekozen.
Normaal ben ik vooral actief op het wielerforum, maar met Topcoach doe ik eigenlijk ook ieder jaar wel mee. Probleem is alleen dat ik meestal na een speelronde of 10 alweer afhaak haha.
Dit jaar heb ik me voorgenomen om het eens het hele seizoen vol te houden. Onder andere vanwege de Scorito Index, die ik toch wat serieuzer wil gaan nemen.
Bij wielrennen weet ik inmiddels wel een beetje hoe de verhoudingen liggen qua budget en verdeling van renners, maar bij Topcoach heb ik daar toch een stuk minder gevoel voor. Uiteraard snap ik dat je uiteindelijk gewoon zoveel mogelijk punten wil en dat aanvallende verdedigers en middenvelders die regelmatig een goal of assist meepakken daarin behoorlijk kunnen helpen.
De eerste rondes ben ik in ieder geval goed doorgekomen en sta ik op 93,6%. Uiteindelijk is dit mijn team geworden:
Keepers (3,5 mio):
Ter Stegen en De Leeuw
Hier bewust voor de goedkope optie gegaan als 2e keeper. Liever 0 punten dan minpunten van een keeper van 1,5 miljoen die vervolgens drie tegengoals krijgt ;)
Verdedigers (14,75 mio):
Caio Henrique, Van Rooij, Dest, Chavez en Janssen
Middenvelders (14 mio):
Klaassen, Zechiel, Chery, Tengstedt, Edvardsen en Van Vianen
Aanvallers (15,75 mio):
Pepi, Bommel, Tolu, Daal en Descotte
Vooralsnog dus tevreden met de start, maar het team inmiddels flink omgegooid. Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe jullie naar de verdeling en de gemaakte keuzes kijken. Brand vooral los als je er wat van vindt. Iedereen succes!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.