Snap die beredenering (al moet je mijns inziens ook kijken naar diens waarde als invaller), maar als je kijkt wat de alternatieven zijn:
- Hadj-Moussa: wordt misschien nog verkocht dus ik zou er in dat geval sowieso van af blijven maar Feyenoord draait daarnaast ook niet echt lekker
- Leonardo: geldt hetzelfde voor als Tolu met extra kanttekening dat hij nu sowieso geen basisspeler is en als invaller ook minder waarde heeft
- Perisic: prima alternatief ware het niet dat de meesten al Pepi, Til en Van Bommel/Dest/Mauro zullen hebben (of allevier)
- Weghorst: Twente draait tot nu toe moeizaam, heeft geen makkelijk programma en speelt nog Europees
- Trenskow: levert altijd, zelfs bij een moeizaam draaiend Heerenveen. Opzich een prima alternatief (al heb je als 2e of 3e aanvaller wellicht liever een centrumspits en/of een speler van een topclub)
- Meerdink: heeft het eigenlijk nog nooit echt laten zien (voor Scorito). Zal misschien gaan leveren, misschien ook niet. Beetje 50/50. Als je erin gelooft, vooral doen. Ik doe dat niet.
En hieronder zit de 2,5M categorie waar je in principe geen alternatief hoeft te zoeken maar ze er gewoon naast kan zetten. Dusja. Zo bezien lijkt Tolu me gewoon een prima valide keuze. Al snap ik de twijfel ook wel.
Als Hadj Moussa tóch nog weggaat, wordt Steijn dan nog interessanter? Ik overweeg echt om het gokje te maken, maar mogelijk doe ik dat dan wel ten koste van Zechiël. Hiermee hou je 1,5 mil over voor andere upgrades. Ik snap dat Zechiël veel meer kans heeft met een solide plek in de basis, maar ze zullen toch meer aanval moeten gaan creëren, met of zonder Hadj Moussa... Twee Feyenoorders op het middelveld vind ik een te groot risico, aangezien ik wel verwacht dat die gaan struggelen de eerste paar weken.
Overigens is het mogelijk vertrek van Hadj-Moussa wel interessant. Feyenoord kan geen spelers meer halen, dus hoe gaan ze dan voorin spelen? Ferri als spits dan maar, ook al overtuigt hij nog niet echt. Dat geldt ook voor Borges en Diarra. En hebben ze überhaupt iemand op rechts? Toevallig een Feyenoord fan aanwezig die meer info heeft over mogelijke opties?
Het zou last minute Steijn en/of Van Persie interessant kunnen maken. Bij mij is Zechiël gesneuveld (met FOMO dat wel) gezien de vorm van Feyenoord en hun programma (in combinatie met zijn prijs). Maar voor 2M een (nieuwe) basisspeler van Feyenoord is wel aanlokkelijk.
Ik zou dol en dolgraag een miljoentje extra hebben maar ik krijg het echt niet voor elkaar om De Busser om te ruilen voor Branderhorst, 89 schoten tegen in 4 wedstrijden is echt schandalig, dan maakt het mij niet uit hoe makkelijk je schema is. Dan kom je er echt nooit in bij mij.
Dus dat wordt toch een 1.5 miljoen aanvaller voor spek en bonen. Of ik moet nog aan Pepi/Zechiël gaan zitten..
Zechiël doet wel echt heel veel, zo ook heel veel voor zichzelf en dat laatste zie ik nu juist misschien nog wel meer gebeuren.. En Feyenoord kan natuurlijk gewoon transfervrij shoppen, het is niet dat als de window dicht is er niets meer aangetrokken kan worden.
Maar eerlijk is eerlijk, Zechiël staat nu waarschijnlijk wel bovenaan de lijst om eruit te vliegen, maar dan omdat ik helemaal geen Feyenoord zou willen..
Ja ik blijf er ook maar vanaf denk ik. Ben wel tevreden met het team dat er nu staat.
Laatste twijfel is nu tussen Weidmann of Kwakman waarbij ik neig naar de eerstgenoemde.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.