Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 376 377 378 379 »
DJRengels
Timber
Ze moeten gewoon hetzelfde doen als Coach van het Jaar. Wekelijks 1 speler wisselen en na een x aant...

Zelf ben ik voorstander van regels waar je (iedere speelronde) kan transfereren. Het enige wat je wel gaat krijgen is dat teams steeds meer op elkaar gaan lijken. Iedereen gaat Sem Steijn, Cisse Sandra, Luuk de Jong etc pakken. Daar zou je iets op moeten vinden. 

 

Nu is het bij Scorito zo: degene die zijn team in het begin goed neerzet, eindigt hoog. Het wisselen tijdens de speelronde is niet zo spannend. Er zou eigenlijk wat meer spanning moeten komen tijdens de speelronde. Het idee van een gouden wissel is al een verbetering maar in mijn opegen een hele kleine stap in de goede richting. Ben benieuwd want het lijkt erop dat de mensen in de Podcast wel feedback willen, maar nog niet echt open staan voor veranderingen (wat ook logisch is als je het al zo lang op een bepaalde manier doet). We gaan het zien.

 

 

Hay

Denk dat de enquete wel eerst per mail wordt aangekondigd. Overigens ben ik niet voor wisselen of indien dan toch, slechts beperkt wisselen. Anders worden spelers die juist wel de pareltjes hebben gekozen benadeeld, bovendien gaan de teams teveel op elkaar lijken. Het kiezen van een uitgebalanceerd team is juist het leuke aan Scorito, je kunt dan ook kiezen voor een kleine dure kern (met iets meer risico) of een juist brede selectie. En natuurlijk is het flink balen als jouw spelers om welke reden dan ook niet spelen, but that's all in the game. En ja, ook ik word getroffen door slechts geringe keuze mogelijkheden, denk dat ik komend weekend 6 spelers heb die niet in de basis staan. En over een tijdje zit het juist wel weer mee.

DJRengels
Hay
Denk dat de enquete wel eerst per mail wordt aangekondigd. Overigens ben ik niet voor wisselen of in...

Ik ben het met je eens dat het charme heeft als je keuzes bij het samenstellen van je team wordt beloond. Zelf besteed ik hier veel tijd aan en sta nu op gouden beker positie. Echter, ik mis een beetje de spanning in de definitieve fase. Je wisselt wat tussen basis en bank en dat is het dan. De dynamiek ontbreekt een beetje. Hopelijk leidt de enequete tot goede nieuwe inzichten.

Laatst gewijzigd
BarryE1

Lastige discussie. Ik zou zeggen dat het format succesvol staat maar dat er ruimte is voor wat kleine aanpassingen. Te veel wisselen, zoals elke week 1 wissel, zou ik absoluut niet doen. Dan heeft iedereen binnen de kortste keren Steijn. Dat gaat dan ten kosten van het spelplezier van de mensen die direct hebben besloten om 5M neer te tellen voor Steijn. Kortom, jouw goede keuze voor Steijn wordt in één keer teniet gedaan door de wissel die iedereen dan zou kunnen maken. Bovendien werd het vergelijk al gemaakt met Coach van het jaar maar het wisselprincipe daar heeft veel minder impact. Je kunt daar ook niet vrijuit wisselen omdat je gebonden bent aan 1 speler per club. Dat zorgt voor een veel complexere puzzel. Bij Scorito zou je binnen de kortste keren dezelfde teams hebben. Te veel dynamiek, dus meer tijdsinvestering, tijdens speelrondes zou er ook voor kunnen zorgen dat spelers afhaken. Ook hier heb je weer andere spellen zoals FPL (fantasy premier league). Te veel naar andere spellen bewegen lijkt me ook niet wenselijk.

De gouden wissel zoals bij het klassiekerspel vind ik een aardige optie, bijvoorbeeld 1 gouden wissel per definitieve fase. Of je zou wellicht iets kunnen doen in geval van blessures. Toch vind ik dat al weer een lastige aangezien ik in sommige gevallen potentieel interessante spelers voor de definitieve fase doorstreep vanwege blessures: bijvoorbeeld Stengs. In sommige gevallen kun je er niet heel veel aan doen en is een blessuregeval pure pech. Voor die gevallen zouden ze wat mij betreft wel iets kunnen verzinnen. Vooral in het geval van keepers, die spelen altijd voor 50%. In de rest van de linies kun je geblesseerde spelers nog opvangen en ze op de tribune zetten. 

 

Benzardi

Ik speel ook Supercoach, in principe werkt het spel hetzelfde, daar heb je ook een X budget en moet je een elftal samenstellen.

Alleen daar kan je elke week 1 iemand gratis wisselen, dus als je iemand wisseld van 5 miljoen voor iemand van 4 miljoen , hou je een miljoen over die kan je de volgende week weer kan gebruiken en zo kan je het elftal veranderen.

 

Misschien een ideetje?

Benzardi
Benzardi
Ik speel ook Supercoach, in principe werkt het spel hetzelfde, daar heb je ook een X budget en moet...

 "hou je een miljoen over die kan je de volgende week weer kan gebruiken "

Het moet zijn:

" hou je een miljoen over dan kan je die de volgende week weer gebruiken"

Ecko

Het moet zijn: "hou je een miljoen over dan kun je dat de volgende week weer gebruiken".

Geen goed idee. Zoals eerdere reageerders ook stellen: de teams gaan dan erg op elkaar lijken. Als je wisselen al mogelijk zou willen maken, doe het dan tegen extra kosten. Dat je pakweg 75% van de waarde van de te wisselen speler kunt gebruiken. Dan houden de eerste Steijnspelers een voordeeltje tegenover de latere instappers. 

Ik wil Berghuis en Jiménez wisselen! 

Laatst gewijzigd
1 2 ... 376 377 378 379 »

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.