Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 490 ... 505 506
Europameister

Zawada naar FC Groningen, Margaret naar Go Ahead. Waren bij RKC al interessante spelers, maar bij deze clubs nog iets meer. 

Spartaan

Over een paar weken gaan de proefrondes al beginnen.
Het is nog erg rustig hier eigenlijk, en moet zeggen ik ben er zelf ook nog niet echt uit, met dit krappe budget is het echt aardig lastig. 

Benzardi
Spartaan
Over een paar weken gaan de proefrondes al beginnen. Het is nog erg rustig hier eigenlijk, en moet z...

Iedereen is met de tour bezig 🤫

Ben Van Heck

Daarnaast begint de transfermarkt pas net een beetje op stoom te raken, dus met oneindig puzzelen schiet je op dit moment weinig op. Afwachten hoe de basisopstellingen er bij de diverse clubs uitzien in de laatste oefenpotjes en dan kan het puzzelen voor, in ieder geval ronde 1, beginnen!

Willempie94
Benzardi
Iedereen is met de tour bezig 🤫

Haha dat ja, daarnaast gebeurd er nog zoveel qua transfers etc. dat ik nu mijn team nog niet kan gaan maken. 

zitvlees

Beste scorito fanaten,

In 2023 ben ik gestart met een subleague die inmiddels is uitgegroeid tot een van de SL’s  die je regelmatig in de top 10 van de meeste spellen terug kan vinden (vaak hoger). Oorsprong ligt in de wielerspellen, maar al snel kregen we de ambitie om als SL aan alle spellen mee te doen. Inmiddels lukt dat nét wel of nét niet qua bezetting. We houden de groep graag klein, zodat het een gezellig, intiemer clubje blijft, maar, we beseffen ons dat we net 1 a 2 fanatieke spelers missen, met name voor de voetbalspellen. Daarom zoeken wij versterking! Dus bij deze:

Wat zoeken we?

• Je speelt alle 7 voetbalspellen
  • Je bent nog niet aangesloten bij een andere (competitieve) SL. Vriendengroepen etc zijn natuurlijk helemaal oké!
  • Je bent fanatiek, maar houdt ook van lol maken
  • Je scoort structureel hoog (vooral in voetbal)
  • Je bent kritisch, maar met een open mindset
  • Je hebt zin om onderdeel te worden van een hechte groep

Wat krijg je?

• Een actieve Discord vol dagelijks gelul over sport, vakanties en meer
  • Een groep waar gezelligheid én samen winnen op 1 staan
  • Heel veel analyses, berekeningen, strategieën
  • Jaarlijkse BBQ!

Klinkt goed? Stuur me even een DM!😁

Eddix

Wouw @zitvlees klinkt echt heel leuk, maar helaas voldoe ik niet aan jullie criteria xD Ik speel niet alle 7 voetbalspellen, en hoewel ik afgelopen jaar in de champ en topcoach rond de 90% scoorde weet ik niet of ik structureel zo hoog scoor. Ook de matchking vind ik een stuk lastiger om hoog te scoren en voetbal in het buitenland volg ik niet. Succes met het zoeken van de versterking wel =)

zitvlees

Thanks @Eddix!

De inbox van WF werkt niet lekker mee.

Als iemand zich aangesproken voelt, stuur dan even een mailtje met je motivatie, scoritonaam en huidige ranking naar [email protected]

Laatst gewijzigd
oborobo

Budget is wel erg weinig.

Spartaan
oborobo
Budget is wel erg weinig.

Ja zo voelt dat wel,  verschillende teams gemaakt en nog niks voelt lekker.
En dat komt 100% door het budget en de keuzes voor spelers die het eigenlijk altijd laten zien. 

Astarloa

Dat is toch juist goed. Op die manier komt kennis en gedegen onderzoek juist beter bovendrijven in de rankings i.p.v. dat iedereen maar gewoon alle toppers kan selecteren. Het verschil gaat nu nog meer gemaakt worden met de spelers uit het goedkope segment. En diegenen die hier wat tijd en moeite in steken zijn dan wel in het voordeel van de mensen die 3 dagen van te voren maar eens besluiten om een teampje aan te klikken. 

Daarbij heeft het echt geen zin om nu al een team te maken dus de conclusie dat het budget krap is vind ik wat voorbarig.

SanMark

.

Laatst gewijzigd
mirkodek

Zijn er hier al mensen die een beetje in kunnen schatten wat de invloed/impact gaat zijn van de nieuwe wijzigingen? Dat je nu zelf je bank kan bepalen, ongeacht de posities, lijkt me best een grote. 

Nijmos
Astarloa
Dat is toch juist goed. Op die manier komt kennis en gedegen onderzoek juist beter bovendrijven in d...

Dit is niet altijd waar, zoals we volgens mij bij de wielerspellen ook al bediscussieerd hebben. Juist met een krapper budget wordt vaak bepalend welke toppers je hebt. Bij een ruimer budget kan iedereen dezelfde toppers nemen en maak je het grote verschil met je keuzes daaronder. De gouden wissels zullen denk ik wél veel helpen om de kenners boven te doen drijven.

nasibal
Astarloa
Dat is toch juist goed. Op die manier komt kennis en gedegen onderzoek juist beter bovendrijven in d...

Een verschil op basis van het lagere segment wordt natuurlijk pas echt gemaakt wanneer iedereen wél alle  toppers kan klikken. In elke andere situatie is het verschil tussen de goede en de geblesseerde topper al vele male groter dan dat je met toffe keuzes in het goedkope segment kan bewerkstelligen.

Dit zie je oa in het klassiekerspel in extreme mate voorbij komen: Een verkeerde cap (omdat je niet alle toppers kan klikken en cappen) doet daar gelijk alle pareltjes teniet. 

Laatst gewijzigd
MightyM
mirkodek
Zijn er hier al mensen die een beetje in kunnen schatten wat de invloed/impact gaat zijn van de nieu...

Kan zeker invloed gaan hebben. Ik denk persoonlijk dat het best lekker is om er voor te zorgen dat je altijd spelers op de bank hebt die een goal kunnen maken. (Ja, elke speler kan een goal maken, maar jullie weten wat ik hiermee bedoel). Daarnaast lijkt het mij best interresant om er voor te kiezen om maar 1 duurdere/keeper van het middensegment te kiezen en 1 hele goedkope (denk aan een van Gassel), aangezien je de reservekeeper in principe niet hoeft te gebruiken op de bank. Hierbij uiteraard wel het risico op een blessure bij de duurdere keeper, dat is de gok die je neemt. Maar je kan hier wel weer wat geld mee besparen + mocht de duurdere keeper wel snel geblesseerd zijn, kun je hem altijd nog wisselen door de nieuwe wisselmogelijkheid.

mirkodek
MightyM
Kan zeker invloed gaan hebben. Ik denk persoonlijk dat het best lekker is om er voor te zorgen dat j...

Ah dat is een goede inderdaad, daar had ik nog niet zo naar gekeken. Voorheen was het nadeel van een budget keeper dat ie soms minpunten kon pakken op de bank (of in ieder geval heel weinig). Nu kun je in die wedstrijden hem gewoon helemaal niet meenemen. Het opent in ieder geval heel veel meer overwegingen!

Scratzz
zitvlees
Beste scorito fanaten,In 2023 ben ik gestart met een subleague die inmiddels is uitgegroeid tot een...

Klinkt erg leuk! Alleen bij mij gaat altijd vooral wielrennen + f1 goed. Zal wel tekort komen voor de subleague met voetbal. 

Benzardi

In de proefperiode moet je zoveel mogelijk punten binnen harken, bijv. in de 1 ste ronde heb je Ajax - Telstar, dat worden dus 4 spelers van Ajax en gebruik de proefperiode om goed te kijken wie je wissels worden want die zijn best wel belangrijk.

Zeker nu want als je geen spelers wisselt verdien je 250 punten per wissel , dat kunnen aan het eind toch 1000 punten zijn die je gratis kunt verdienen.

Deze tactiek beviel mij verleden seizoen erg goed. (al had je verleden seizoen geen spelers wissel)

Laatst gewijzigd
mirkodek

Ja ik had al gezien dat Twente vanaf speelronde 5 een erg makkelijk schema heeft. En bijv. Unnerstall is maar 2,5M. Die is nu nog geblesseerd, dus hopelijk voor die speelronde meer duidelijkheid.

Corky18
mirkodek
Zijn er hier al mensen die een beetje in kunnen schatten wat de invloed/impact gaat zijn van de nieu...

Ik verwacht dat waar veel mensen een 500k aanvaller kozen voor op de tribune, er nu mensen 500k verdediger gaan kiezen die een plek krijgen op die plek.
Ook zal het interessant zijn in de picks dat er een mogelijkheid is om 4 aanvallers op te stellen, worden er 4 grote jongens gehaald? Al zal dat vooral in de UK gaan gelden straks aangezien daar échte kannonnen in de spits staan.

mirkodek
Corky18
Ik verwacht dat waar veel mensen een 500k aanvaller kozen voor op de tribune, er nu mensen 500k verd...

Ja ik vind dat tot nu toe er nauwelijks zekerheden in de aanval zijn, althans bij de topclubs. Pepi nog geblesseerd volgens mij, die nieuwe moeten we eerst maar afwachten. Weghorst, mwah (Brobbey zal vertrekken gok ik en is sowieso geen optie). Bij Feyenoord is niemand het geld waard. Parrot zal concurrentie hebben van Meerdink die te blessuregevoelig is vooralsnog voor zijn geld. En dan heb je Lammers, idem qua blessures. Vente bij Heerenveen vind ik interessant, maargoed dat is natuurlijk geen topper.

Ben Van Heck
mirkodek
Ah dat is een goede inderdaad, daar had ik nog niet zo naar gekeken. Voorheen was het nadeel van een...

Vooralsnog zijn mijn pijlen gericht op Drommel (1,5) en Van Gassel (750K) om beide keepersposities in te nemen. Ik verwacht best wel wat van Sparta namelijk. Excelsior is ook gewoon een kandidaat voor plek 12-14. Al moet ik wel de schemas nog even naast elkaar leggen.

mirkodek
Ben Van Heck
Vooralsnog zijn mijn pijlen gericht op Drommel (1,5) en Van Gassel (750K) om beide keepersposities i...

De schema's van Sparta en Excelsior (die beiden overigens sowieso een erg makkelijk schema hebben) matchen heel goed. Die van PEC en Excelsior trouwens ook (PEC heeft ook een relatief makkelijk schema en een iets goedkopere keeper). PEC, Sparta en Excelsior spelen alledrie slechts 3x tegen een top 5 ploeg (Ajax/Feyenoord/PSV/AZ/Twente). Net als Twente (ook een makkelijk programma), NAC, Groningen, Volendam en Telstar overigens.

Heerenveen, Utrecht, NEC en Fortuna lijken op papier de moeilijkste 1e seizoenshelft (vanaf speelronde 5) te hebben. Van die clubs overweeg ik eigenlijk alleen Vente (al vind ik die dan net te duur voor het schema van Heerenveen).

In de eerste concept-opstellingen staan er hier (naast Steijn, Saibari, Dest, etc) vooral spelers van Volendam, Sparta en Excelsior in. 

MightyM
mirkodek
De schema's van Sparta en Excelsior (die beiden overigens sowieso een erg makkelijk schema hebben) m...

Grappig hoe je aangeeft dat clubs als PEC en Excelsior een (relatief) 'makkelijk programma' hebben. Naar mijn idee kunnen die clubs van zo ongeveer elke club (uit of thuis) verliezen. Daarnaast zegt een programma ook niet alles, vooral als het gaat om middenvelders/aanvallers van een NEC, Utrecht, Heerenveen, Groningen, Sparta etc. Een Vente bijvoorbeeld, is voor mij (vooral omdat hij maar 2m is) een vrijwel zekere pick. Ondanks dat Heerenveen misschien een wat lastiger speelschema heeft de eerste seizoenshelft, de eventuele tegendoelpunten maken voor hem toch niet uit qua minpunten.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 490 ... 505 506

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.