Snap de hype om De Wit niet helemaal. Ik vind het maar een matige draver die ook nog eens te veel kaarten pakt. Voor een half miljoen minder heb je met Rente en Van Aanholt prima opties. En voor maar een half miljoen meer een basisverdediger van Ajax.
Zoals iemand anders al aan gaf is het idd niet helemaal de bedoeling om hier al helemaal opstellingen uit de doeken te doen. Ik denk dat veel mensen sowieso al veel dezelfde spelers hebben, maar laten we nou net die paar mogelijke buitenkansjes even voor onszelf houden. Of luister de Scorito podcast voor mogelijke laatste tips.
Met AZ heb je wel wat meer zekerheid op vaker de 0. Zo'n Rente is leuk, maar denk dat veel mensen zich blind staren op die laatste pot tegen Heracles. Is niet echt een bewezen G/A verdediger en zie Groningen nou ook niet vaak de 0 pakken. Voor van Aanholt valt zeker wat te zeggen, zeker omdat ik Sparta hoger inschat dan Groningen.
Ik denk dat ik mijn keepers, verdedigers en aanval wel voor 99% zeker heb staan. Mijn grote twijfel zit nu nog op het middenveld.
Op dit moment heb ik een middenveld met 2 spelers van PSV én 2 middenvelders van Feyenoord. Ergens zit me dat niet helemaal lekker. Liever breng ik altijd wat meer spreiding aan. Hoe kijken jullie hier tegenaan? Kan het geen kwaad om dit blok te hebben van twee topteams of is spreiding wel meer te adviseren?
Ik heb op de shortlist namelijk ook Mijnans en Taylor staan om erin te fietsen ten koste van een PSV en/of Feyenoord middenvelder. Daarbij twijfel ik echter weer heel erg aan het wedstrijdschema (AZ) en de vorm (Taylor en van Ajax in het algemeen).
Qua programma's is dat van Groningen wel aanzienlijk gunstiger dan dat van AZ. En daarbij gaat AZ nog een heel Europees programma afwerken. De Wit staat na 4 wedstrijden al op 3 gele kaarten dus dat gaat je boven die minpunten ook nog een wedstrijd kosten. Nee, voor mij is De Wit een duidelijke no-go.
Ik weet niet of Timber je 2e middenvelder van Feyenoord is maar bij hem is het natuurlijk een kwestie van tijd voordat hij weer geblesseerd is. Met zo'n druk programma en vooral zijn manier van spelen gaat die echt niet tot de winter fit blijven.
Oii gents, zijn er nog mensen die Rosa overwegen van Ajax? Wat basisplaatsen gehad en maar 1.75,- maar zal wel ivm blessures zijn verwacht ik? Pepi gaat wel een verschilmaker worden verwacht ik maar durf het niet echt aan voor die prijs. Daardoor toch te weinig Psv in mn team voor mn gevoel, wel gebalanceerd. Tevens ga ik normaal voor backs maar de cv's van Fey zijn zeer interessant.
Dat is Timber ja. Maar goed punt, dan ga ik denk ik toch maar even puzzelen om ergens 500k vrij te krijgen en Taylor erin te krijgen. Die voelt voor mij iets beter dan Mijnans.
keepers max 3 mln
verdediging max 9 mln als 'topclubs' niet eens de 0 kunnen houden vind ik dat er niet te veel - te verdienen valt. Hier voorlopig for/gro/nac/for en El Karouani
Middenveld hier zit rest van geld maar qua ajax hooguit Berghuis en Timber ben ik geen fan van
Aanval max 14 mln voorlopig 2x PSV en dan gron/nac/nec (Pepi wel erg duur)
twijfels om Pepi eruit te halen voor Lauritsen (maar kostte me de kop vorig jaar) en dan Mijnans ook te nemen en Ueda en en en hahahahahaha
Merk dat ik er met mijn keepers nog niet helemaal uit kom. Neem sowieso geen keeper van een topclub. Heb heel lang gezet met Drommel en Vaessen, maar zit nu zelfs met laatstgenoemde en Junior. Ook de keepers van Fortuna (1,5) PEC (1,25), Heracles (1,25), NAC (1) en Volendam (0,75) zijn budget opties.
1,5 + 750K is prima te verantwoorden, zeker met een Vaessen/Drommel. Hier voornamelijk aan het dubben tussen juist deze 2, haha. Maar ga waarschijnlijk toch voor Drommel want dat programma van Sparta is echt mega gunstig. Zijn er verder nog mensen die juist geen PSV middenvelders mee gaan nemen? Heb op dit moment Gloukh er in staan, waarvan ik verwacht dat 'ie onomstreden gaat zijn. Hierdoor wel maar slechts 2 PSV'ers in mijn team, wat veel te mager aanvoelt. Ik zou anders echt niet weten wie ik nog zou moeten nemen naast Dest en Perisic. Wellicht Mijnans switchen voor Veerman, maar die heeft mij vaker frustraties dan punten opgeleverd het afgelopen seizoen..
Verwacht je dat Gloukh gaat leveren? Ik durf persoonlijk die niet aan voor zo'n bedrag
Ik heb de grootste twijfel tussen saibari (en Til?) of steijn (en 3.5 M).
Verder achterin nog de vraag wie van 2.5 we mee gaan nemen met Kasius, Baas, Watanebe en Ahmedhodzic
Heeft wel bewezen dat 'ie het kan, met 10 goals en 5 assists vorig seizoen. Ook bij Israel was hij trefzeker afgelopen week. Bij hem weet je in ieder geval wel dat hij basis blijft staan. Dit is met een Saibari/Til wel een stuk minder zeker. In jouw geval zou ik sowieso voor Steijn + 3,5 gaan (Mijnans/Timber/Veerman bijvoorbeeld)
Voor de 2,5 miljoen in de verdediging valt er voor allen wel iets ze zeggen, maar verwacht ik bij Feyenoord meer kansen op de 0.
Hoeveel (en welke) risicootjes nemen julie mee? Dus spelers die nog niet helemaal fit zijn, in een roulatie-systeem spelen of een gelijkwaardige concurrent hebben? Bij mij staan er nu:
- Pepi - terug van blessureleed, maar enorm plafond
- Berghuis - vraag is hoeveel ie gaat spelen, maar er is geen echte rechtsbuiten
- Duijvestijn - komt terug van blessureleed, maar wel een fijne Scorito-speler
- Ihattaren - kans op veel rendement, maar ook kans om uit de selectie gezet te worden
Voelt als veel risico op het middenveld, maar met het idee om voornamelijk 3-3-4 of 4-2-4 te spelen misschien niet eens zo'n gek idee. Pepi zou bij echt tegenvallen nog gewisseld kunnen worden naar Parrott zodra die weer terug is, of naar Weghorst/Dolberg zodra daar duidelijkheid over is. Dan is één hatrick nodig om de Gouden Wissel te compenseren.
Ha Gimmurt. Hieronder mijn antwoorden. Hopelijk heb je er iets aan. Maar reken me er niet op af als er (achteraf) verkeerde tips bij zaten ;-)
> Investeren jullie in één topclub keeper met een mindere keeper of zorgen jullie voor twee gemiddelde keepers (of anders)?
Mijn les door de jaren heen is dat 1 topkeeper het meeste oplevert. Het is bij dat soort clubs een van de weinige posities die nooit rouleert. Je keeper speelt altijd, wint veel en houdt regelmatig de nul. Dat zijn echt veel punten. Best kans dat in de winter de punten van pakweg Drommel en Vaessen samen niet veel minder zijn dan 1 topkeeper. Maar met 2 matige keepers moet je ze ook nog eens perfect zien op te stellen en dat gebeurt niet. Drommel had je uit bij GAE bijvoorbeeld waarschijnlijk op de bank of tribune gezet. Dus per saldo is 1 topkeeper in mijn optiek gewoon doorgaans de beste keus gebleken. Ik neem dus 1 keeper mee die ik iedere speelronde opstel. Daarnaast 1 knakker van 750 die alleen in geval van hoge nood van de tribune afkomt.
· > Kiezen jullie voor (goedkopere) centrale verdedigers die (hopelijk) veel de 0 houden of voor backs die ook af en toe en goal/assist maken/geven? Ofwel, waarmee probeer je met je verdedigers de punten te pakken (0 houden of toevallig ’n goal/assist meepikken)
Backs. Pas als het geld op is, pak ik er een CV bij. Maar dan alleen een CV van een topclub, liefst iemand die enigszins een pass naar voren heeft of af en toe scoort. Vorig seizoen eerste seizoenshelft bijvoorbeeld Boscagli, dat was top.
· > Iedereen puzzelt zich een ongeluk met alle onzekerheden van de topclub spitsen en (aanvallende) middenvelders; dus in welke linie investeren jullie de meeste sceuro’s?
Dit jaar in de verdediging en het middenveld, precies om de reden die je noemt (onzekerheden bij topclubs spitsen).
· > Uit welke linie(s) pak je de (meeste) spelers van topclubs?
Dit jaar dus vooral achterin en op het middenveld.
· > Gokken jullie met een resterend programma van 13 wedstrijden (en nog weinig gele kaarten) op een goedkope tribune om dat geld in je vaste 15 spelers te investeren of gaan jullie voor wat meer zekerheid door een wat breder team te selecteren?
Door de nieuwe regels is het mijn ogen nog interessanter om 2 mannen van 500K mee te nemen en te voorkomen dat je geld op de tribune zet. Omdat je je spelsysteem kunt aanpassen, kun je bijna altijd om je vijfde aanvaller en zesde middenvelder heen werken. Bovendien zijn er genoeg 500K-boys die gewoon spelen bij hun club, dus in geval van nood is er geen man overboord. Dus zet je geld op het veld.
· > Welke formatie(s) zullen jullie het meest gaan spelen?
In principe ga ik komend half jaar voor 4-4-2, 3-5-2 en sommige weken zelfs 4-5-1 spelen.
· > Kiezen jullie voor (vrijwel) wekelijks dezelfde captain of wisselen jullie per week afhankelijk van het programma van je spelers?
Dat zal wel wisselen ja, afhankelijk van vorm, programma en gevoel.
· > Nog andere tips om richting zaterdag een “zo goed mogelijk gevoel” bij je team te hebben?
Laat je niet leiden door hypes van de afgelopen weken. Kies de spelers waar jij vertrouwen in hebt, kies ze niet omdat ze de afgelopen weken toevallig een keer goed tegen een bal aangelopen zijn. Voorkom een Morten Thorsby-symdroom ;-)
Gokjes zijn denk ik altijd een beetje relatief aan hoeveel punten je denkt dat een speler op kan leveren zelfs als er af en toe wat tegenzit. Berghuis is gewoon een prima keuze voor zijn prijs, gaat zijn punten wel halen. Pepi iets meer risico, maar high risk high reward en mogelijkheid voor gouden wissel. Duijvenstijn en Ihatarren moet je denk ik vooral nagaan of zij zelfs op halve kracht meer punten halen dan andere 1,5 miljoen opties. Zelf denk ik dat dat best kan.
Zelf gok ik meer op een andere manier, bijvoorbeeld door een brede aanval maar zonder veel toppers en enkele spelers die nog niet hebben gepresteerd maar dat volgens mij wel kunnen. In de afgelopen jaren is deze strategie soms goed uitgepakt (gouden bekertje) en soms finaal misgegaan (onder de 95%). Dus ja, wijsheid is vooral doen waar je zelf achterstaat ;)
Beste puzzelaars ,
Ik zit met een paar kleine dingetjes .. ik hoor hier niemand over twente .. maar ondanks de slechte resultaten, hebben ze wel veel balbezit op 1 wedstrijd na zelfs tegen psv 50 procent en meer doelpogingen .. ik zat de status van hlyson te bekijken maar die heeft 1 van de meeste schoten op doel gehad van de eredivisie .. hebe altijd een zwak voor hem gehad .. omdst hij enorm aanvallend is . Daarbij kan twente zich vol op de eredivisie storten en kan twente nog voor verassingen zorgen denk ik zo maar .. ik denk alleen aan hlyson maar misschien delen meerdere hier mijn mening ..het moet toch een keer vallen denk ik zo..
Ik neem er vooralsnog 3 van de 4! Ik zie Pepi echt als een verschilmaker die er veel in gaat knallen. Berghuis is heel gunstig geprijsd en is nu aanvoerder van Ajax (na Klaassen). Je gaat mij niet vertellen dat Heitinga ook nog eens Berghuis gaat banken. Ihattaren vind ik een no-brainer voor dit bedrag en kan ik eventueel opvangen met mijn zesde middenvelder :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.