Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 550 ... 627 628
RedDevil
Renato123
Wordt Sierhuis nog overwogen voor het definitieve team? Lijkt een potentiële puntenpakker!

Gaat hier 100% zeker mee

Ben Van Heck
Renato123
Wordt Sierhuis nog overwogen voor het definitieve team? Lijkt een potentiële puntenpakker!

Nee, eigenlijk niet. Enkel alleen vanwege zijn blessure historie. De vraag lijkt niet of, maar wanneer hij weer geblesseerd raakt. Eeuwig zonde. Mooie vent en goede spits, maar hierdoor durf ik hem eigenlijk niet aan.

Puzzel voor dit weekend is wel gelegd:

4x PSV (allen basis)
3x AZ (allen basis)
2x Twente (1x basis, 1x bank)
1x Utrecht (basis)
1x Feyenoord (basis)
1x Heerenveen (basis)
1x Excelsior (bank)
1x Telstar (bank)
1x NEC (bank)

Laatst gewijzigd
mirkodek
RedDevil
Leuk hoe iedereen er anders naar kijkt. Ik vind Resink namelijk totaal niet interessant. Heb een bee...

Ja Groningen zou ook zomaar het Sparta van vorig seizoen (1e helft) kunnen blijken te zijn. Ik betrap mijzelf er ook op dat ik eigenlijk vrijwel geen spelers van top-clubs anders dan PSV in mijn conceptselectie heb staan. Bij Ajax blijf ik zeer waarschijnlijk weg (al blijven Godts en Gloukh nog wel kriebelen). AZ wellicht Parrot en/of Mijnans (Smit vind ik een zeer groot talent, ik zie hem ook heel veel goede dingen doen maar voor Scorito vind ik hem vooralsnog te weinig interessant vanwege zijn lage rendement) en bij Feyenoord wellicht nog Steijn (zeker als Timber nog weg zou gaan), Ueda laat ik links liggen. 

En dan hou je dus al snel clubs als Groningen, Heerenveen (beide een aardig programma), Sparta en Twente over omdat die het wel aardig doen en ook prima geprijsde spelers hebben. Ik moet ook oppassen dat ik niet teveel bij Sparta ga shoppen want daar is eigenlijk iedereen wel lekker geprijsd.

En het klopt dat Resink misschien wat overperformed gezien zijn penalties. Maar een aanvoerder die standaard de penalties neemt bij een ploeg die goed draait, redelijk in elkaar zit, vaak de nul houdt en een prima programma heeft... sja. Als dan ook nog eens de andere alternatieven in mijn ogen een stuk minder zijn, dan kom je snel bij deze jongen uit. 

Vooralsnog heb ik Resink, Rente, Trenskow, Vente, Kitolano (zelfs Quintero, Young en Sambo als ie weer gaat spelen, PLUS uiteraard Santos), Mats en Daan Rots op mijn shortlist staan.

BartB

Ik lees hier nu een paar keer dat Groningen een aardig programma heeft. Ik vind dat eigenlijk helemaal niet. Ze hebben ongeveer een halve 'makkelijke' thuiswedstrijd. Alleen tegen Excelsior. De rest is allemaal zwaar.

Het uitprogramma is beduidend makkelijker maar ik vind makkelijke thuiswedstrijden belangrijker dan makkelijke uitwedstrijden.

Thuis tegen:
PSV
Utrecht
Ajax
AZ
Go Ahead
Excelsior
NEC

Om deze reden heb ik in mijn concept definitieve team dan ook 0 Groningen spelers. 

Laatst gewijzigd
mirkodek
BartB
Ik lees hier nu een paar keer dat Groningen een aardig programma heeft. Ik vind dat eigenlijk helema...

Misschien overschat ik Groningen wat, maar in de huidige situatie vind ik de thuiswedstrijden tegen Ajax, Go Ahead en Utrecht niet zozeer moeilijk. In de zin dat ik ze die best zie winnen. En die beter thuis dan uit.

Astarloa

Het 'gunstige' programma van Groningen zie ik ook niet.

BartB

Even een ander balletje opgooien hier. Afgelopen weekend heeft er iemand z'n rentree gemaakt na lang blessureleed. Een verdediger die vorig jaar goed was voor 1.350 punten (in 'maar' 28 wedstrijden), bij een subtopper speelt en nu 'maar' 2 miljoen kost.

Maikuma is terug. Ik ga toch eens in de gaten houden of die weer in de basis komt bij AZ. 

Laatst gewijzigd
Renato123
BartB
Even een ander balletje opgooien hier. Afgelopen weekend heeft er iemand z'n rentree gemaakt na lang...

Kasius terug in maart

Affiniteit91

Het valt op dat NEC-spelers hier nauwelijks worden genoemd. Gezien het programma is dat enigszins opmerkelijk:

Heracles (T)
Sparta (U)
Ajax (U)
Fortuna (T)
Volendam (T)
PSV (U)
Heerenveen (T)
Excelsior (U)
Feyenoord (T)
Twente (U)
Telstar (T)
Groningen (U)
GAE (T)

Al moet daarbij worden aangetekend dat deze spelers wel relatief duur geprijsd zijn. Ouaissa 2,5, Onal 1,75 en wellicht Shiogai voor 2,5 overweeg ik zeker.

Peli
Affiniteit91
Het valt op dat NEC-spelers hier nauwelijks worden genoemd. Gezien het programma is dat enigszins op...

Van NEC heb ik vooralsnog Linssen in m'n concept team staan.

BartB

Op basis waarvan overweeg je Shiogai?? Slechts 1 basisplaats gehad eerste seizoenshelft. Die komt 100% zeker niet in mijn team.

Verder:
- Verdedigers van NEC zijn garantie voor weinig punten
- Chery ben ik op afgeknapt😂
- Alleen Sano of Ouaissa overweeg ik, al vind ik Ouaissa waarschijnlijk te duur

Ben Van Heck

Zijn er NEC watchers die inzicht hebben in de speeltijd van Shiogai dit weekend? Aangezien Linssen geschorst is, lijkt hij me redelijk zeker van een basisplek, toch? 

Affiniteit91
BartB
Op basis waarvan overweeg je Shiogai?? Slechts 1 basisplaats gehad eerste seizoenshelft. Die komt 10...

Shiogai is gewoon een goede spits. Ondanks dat hij geen vaste basisspeler is geweest, heeft hij toch al zeven keer gescoord, en dat waren bovendien kwalitatief goede goals. Als hij speelt, laat hij duidelijk iets extra’s zien. Of dat een prijs van 2,5 volledig rechtvaardigt, daar kun je over twijfelen, maar voor mij is hij in ieder geval het overwegen waard. Mede daarom houd ik ook de situatie rondom Ogawa goed in de gaten.

Verdedigers van NEC zijn garantie voor weinig punten
Klopt, maar daar doelde ik ook niet op.

Chery ben ik op afgeknapt
Snap ik

Alleen Sano of Ouaissa overweeg ik, al vind ik Ouaissa waarschijnlijk te duur
Wat ik vooral interessant vind, is de buitenspeler van NEC die veel betrokken is bij goals en assists. Hij kost 2,5, wat slechts 0,5 meer is dan spelers als Suray en Ihattaren. Gezien zijn betrokkenheid en het programma zou die prijs misschien wel te rechtvaardigen zijn toch?

mirkodek

NEC draait goed en heeft een prima programma inderdaad. Maar zoals ook al genoemd: ik vind ze veel te duur. Twee prima centrumspitsen maar teveel onduidelijkheid wie speelt, daar blijf ik van weg. Verdedigers moet je inderdaad niet hebben bij NEC. Ouiassa vind ik een hele leuke speler maar voor mijn gevoel net te duur (en te grillig). Linssen is inderdaad het overwegen waard maar vind ik ook te onzeker hoeveel hij gaat spelen de 2e seizoenshelft.

Kortom, voor de prijzen van de NEC spelers heb je alternatieven die in mijn ogen meer zekerheid op speelminuten (en dus ook punten) hebben. 

Overigens mocht Ogawa/Shiogai nog vertrekken dan komt de ander wel met stip op mijn shortlist te staan.

BartB
Affiniteit91
Shiogai is gewoon een goede spits. Ondanks dat hij geen vaste basisspeler is geweest, heeft hij toch...

Puur kijkend naar die statistieken van Ouaissa wel ja. Maar het grote nadeel is dat hij bij NEC speelt en als Middenvelder in het spel staat. En aangezien NEC vrijwel nooit de 0 houdt en vaak zelfs ook wel 2 of meer doelpuntent tegen krijgt, kost dat zo'n middenvelder gewoon heel veel punten. 

Ze hebben samen met Sparta de meeste doelpunten tegen van de hele top 10. Bij Sparta is dat te wijden aan 2 grote uitglijders. 6-1 verlies tegen PSV en 5-1 verlies tegen Twente. Verder krijgt Sparta consequent vrij weinig doelpunten tegen (Zie je ook wel aan de hoge positionering van Drommel bij de keepersranglijst). Bij NEC is de hoeveelheid tegendoelpunten helaas niet te wijden aan een aantal grote uitglijders maar is het gewoon een consequent gegeven. 

Dus als ik dan kijk naar bijvoorbeeld een Kitolano van Sparta vind ik die nu interessanter. Heeft ook al 3x gescoord en 2 assists gegeven (Ouaissa 4 om 2). Het potentieel plafond van Kitolano ligt weliswaar lager maar die scoort veel meer punten omdat hij in een team speelt dat vaker de 0 houdt. Daarnaast kost Kitolano de helft van Ouaissa.

Het ligt er dus ook een beetje aan hoe je nu in de ranglijst staat. Als je nog flink wil stijgen zou je met Ouaissa een goede keuze kunnen maken. 

Laatst gewijzigd
Thijs1986
Peli
Klopt alle 4 de 'oefenronden' tellen mee. En bij mij ligt voor aankomend de twijfel alleen nog bij D...

Gewisseld na een halfuur is inderdaad geen goed teken, helemaal met die belangrijke CL pot aankomende week in het achterhoofd. Even persconferentie zo afwachten zullen ze hopelijk iets vragen over hem. Zou wel een streep zijn door 4 psv ers dit weekend bij mij tenminste 

Thijs1986
Affiniteit91
Het valt op dat NEC-spelers hier nauwelijks worden genoemd. Gezien het programma is dat enigszins op...

Zou alleen een aanvaller meenemen mee en in principe Linssen. Mocht ogawa ineens vertrekken of shiogai, dan is het een ander verhaal. Met al die tegengoals elke wedstrijd blijf ik van het middenveld / verdediging af

BartB
Thijs1986
Gewisseld na een halfuur is inderdaad geen goed teken, helemaal met die belangrijke CL pot aankomend...

Ik hou wel vast aan 4 PSV'ers. Ik heb Man alvast vervangen voor Perisic. Inderdaad met het oog op het schema (en de toch al dunne  bezetting van de voorhoede) verwacht ik niet dat er risico genomen zal worden met Man. En ik heb geen zin om in deze 4 rondes een risico te lopen op een 0-punter in m'n team. 

Laatst gewijzigd
Astarloa

Is Chery echt volledig uit de running bij jullie? Hij is nog altijd aanvoerder, neemt nog altijd de vrije trappen en pingels en NEC scoort er lustig op los. Tegendoelpunten voor middenvelders vind ik niet zo relevant. 1e helft erg matig gescoord maar dit kan de 2e helft dus eigenlijk alleen maar beter gaan. Hij voldoet aan alles wat je van een middenvelder verlangt. Ik overweeg hem wel serieus als 4e/5e middenvelder. Maar ik ga de komende weekenden wel even 'scouten' hoe spelers daadwerkelijk spelen.

Al zie ik nu wel dat Ogawa een penalty nam met Chery nog op het veld. Weet alleen niet of dat een definitieve wijziging was.

Laatst gewijzigd
Garmin van Buuren
Affiniteit91
Shiogai is gewoon een goede spits. Ondanks dat hij geen vaste basisspeler is geweest, heeft hij toch...

Is het grote zandstrooien weer begonnen? 

Waarom zou je voor 2,5 miljoen een spits nemen die volledig afhankelijk is van doelpunten in invalbeurten, terwijl je voor hetzelfde bedrag of minder vaste basisspelers als Vente, Kostons, Trenskow, Linssen, Van Bergen, Hadj Moussa, Perisic of Lauritsen kan kiezen. Zelfs Henk Veerman heeft meer punten gehaald. 

Zelfs als hij de helft van zijn invalbeurten scoort, gaat hij minder opleveren dan bovenstaande namen.

Astarloa
Garmin van Buuren
Is het grote zandstrooien weer begonnen?  Waarom zou je voor 2,5 miljoen een spits nemen die volledi...

Hoezo is dit zandstrooien? het is waarschijnlijk speculeren op dat hij wel een basisplaats krijgt en dan kan hij zijn moyenne flink opkrikken. Hij is echt wel de betere van Ogawa. 

Laatst gewijzigd
BartB
Astarloa
Is Chery echt volledig uit de running bij jullie? Hij is nog altijd aanvoerder, neemt nog altijd de...

Tegendoelpunten voor middenvelders niet zo relevant?

De 0-houden levert een middenvelder 24 punten op
Meer dan 2 tegendoelpunten levert -12 punten op

Aangezien ik vandaag toch niks te doen heb, heb ik even uitgerekend hoeveel punten dit Ouaissa heeft gekost (of elke andere middenvelder van NEC) 😂

- Niet de 0 houden is bij NEC 14x gebeurd in 17 wedstrijden. Dat zijn 576 gemiste punten
- 2 of meer tegendoelpunten is bij NEC 9x gebeurd. Dat zijn 108 strafpunten

Dit zijn bij NEC middenvelders dus in potentie 684 gemiste punten. Die 684 is natuurlijk niet realistisch aangezien ze dan alles zouden moeten winnen met 0 tegendoelpunten. Maar zeg dat het de helft beter was gegaan met NEC in de eerste seizoenshelft, dan had een NEC middenvelder 340 punten meer gehad. Daarmee zouden Ouaissa en Sano ruim in de top 10 van best scorende middenvelders komen.

Dus tegendoelpunten voor middenvelders zijn wel degelijk relevant. 

Laatst gewijzigd
Astarloa
BartB
Tegendoelpunten voor middenvelders niet zo relevant?De 0-houden levert een middenvelder 24 punten op...

Dit zegt niet zo veel als je het niet vergelijkt met middenvelders van andere teams waarvan je een speler overweegt. Aangezien in de eredivisie iedereen van iedereen kan winnen en er nauwelijks de '0' wordt gehouden zullen hier denk ik geen gigantische verschillen in zitten. En het is niet dat ik er totaal niet naar kijk maar doelpuntencontributies van een middenvelder vind ik vele malen belangrijker dan tegendoelpunten.

Astarloa

Ik weet ook even niet hoe je aan 576 komt.

BartB

Excuus dat moet 336 zijn

1 2 ... 550 ... 627 628

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.