Scorito-Topcoach NL

1 2 ... 8 ... 273 274
Peli

Heb er even mee zitten puzzelen, maar Til+Kökcü + 4x Ajax gaat prima hoor.

En ja Kökcü scoort er 2 afgelopen weekend, waardoor hij 206 punten mocht bijschrijven.
Maar los daarvan zie ik hem de resterende 14 potjes toch echt nog altijd meer punten binnenharken dan bijvoorbeeld Jacobs en Brouwers.
Götze is alles al over gezegd: matige 1e seizoenshelft, weinig rendement en blijft toch blessuregevoelig (om over Schmidt's wisselcarroussel nog maar te zwijgen).
Toornstra is inmiddels alles behalve zeker van een basisplaats.
Ramselaar heeft heel veel punten (en dus zijn hoge klassering) te danken aan een hattrick. In de overige 17 potjes die hij meedeed scoorde hij er slechts 3.
Kökcü neemt alle dode spelmomenten bij Feyenoord (vrije trappen, corners en pingels) en speelt bij een ploeg die sowieso wel winstpartijpunten en nulhoudpunten blijft scoren (meer dan een Cambuur en GAE bijvoorbeeld).

Dus zo gek zou de keuze voor Kökcü niet zijn hoor.

Laatst gewijzigd
BarryE1

In dat geval heb je zelf het antwoord al gegeven als je die namen één op één vergelijkt. Als doorgewinterde scorito-speler zul je dat zelf ongetwijfeld al hebben gedaan, zo niet, dan gooi ik nog even 1 aspect op de weegschaal. Eigenlijk zou je dus al een klein doorkijkje moeten maken naar de rest van het seizoen qua captain factor. Neem aan dat als je een Feyenoord cap neemt dat het dan Til is. De vraag is dus of je De Wit wel eens captain gaat maken en of dat dan potentieel impact kan hebben op jouw keuze Kökcu-De Wit. Voor Götze geldt dat mogelijk wat minder want dan is het de onzekerheid van een basisplek maal captainfactor ;). Overigens vind ik Götze wel een beetje irritant geprijsd, net niet genoeg om hem links te laten liggen. Ook ik had hem de eerste seizoenshelft en me voorgenomen hem niet meer te nemen.

Rad

Goed idee, zo'n apart topic!

Zit zelf nog te dubben over de (eerste) keeper. Momenteel 1 van 2.5M erin staan, en qua verhouding voelt het goed. Maar bied zo'n 2,5M keeper voldoende zekerheid..

Fietsbel

Hornkamp naar Willem II, die in de KKD het net makkelijk weet te vinden. Voor 1.250k best een leuke gok.

Peli

Mathijsen had al aangegeven dat Hornkamp vooral voor de breedte gehaald is. En dat ze nog druk zoekende zijn naar de beoogde spits voor in de basis.

Bron:
https://www.tilbo.com/spitsencarrousel-hornkamp-binnen-ook-nog-beoogde-spits-voor-basis-op-komst/

Scoritop

Overweegt iemand Tim Coremans? Twee eigen goals in twee wedstrijden

Valvuillerdemoz

Als er ook een rode-lantaarn-prijs zou zijn. 😁 En dan nam ik Mulenga er ook bij . In 10 invalbeurten een score van -24. Dan doe je ook leuk mee!

Peli

Of natuurlijk Lord Nelom, met -48 in 2 invalbeurten 🤣

Valvuillerdemoz

Da's helemaal knap! Die neem ik er ook bij 😁
Die Coremans moet deze lijn nog wel wat doortrekken trouwens want die staat nu toch al met al wel 96 punten in de plus! Anders neem ik toch liever Brondeel.

danusz1986

Die spits van PSV definitief niet mee met de KKD. Op korte termijn sluit hij af en toe aan bij het eerste. Anders leuke speler.

Fiepke

Ik ben ook gaan puzzelen en heb als eerste mijn tribunespelers erin geklikt en daarna bankspelers die wél punten pakken, maar niet al te veel geld kosten. Daar ben ik dan ongeveer 6,5 miljoen euro aan kwijt. Houd ik voor de basis nog zo'n 40 miljoen over. Dan kun je op zich aardig team in elkaar puzzelen, maar in de breedte kom je wellicht wat te kort.

Götze voor mij geen optie. Hij is nu laatste wedstrijden weer belangrijk, maar schat dat Veerman ook regelmatig gaat spelen. De wisseltombola van Schmidt bevalt me niet. Zit nu maar met twee spelers in mijn team, maar dat zouden er net zo goed slechts 1 of in slechtste geval 0 kunnen worden.

Wordt nog even goed puzzelen. Ik sta nu op nu op 93%. Gedurende de novembermaand van 95%+ teruggevallen, dus heb nog wel wat te winnen.

CRL

Een heel grappig idee, een team met 5 aanvallers voor slechts 4,5M (ik denk: Uldrikis, Misidjan, Mees de Wit, Mattson, Lidberg). Ik speel zelf met een ander idee, maar vraag me af of ik een denkfout maak. Als iemand die ziet, hoor ik het graag!
Het idee is gebaseerd op de volgende twee punten: 1) middenvelders halen gemiddeld minder punten dan andere spelers, 2) ik wil gaan voor de (veelgebruikte?) tactiek om spelers van 500k voor op de tribune te nemen. Als je dan uitgaat van 4-3-3, kun je twee middenvelders (en een aanvaller) op de tribune zetten, dus dat betekent twee 500k-middenvelders en maar drie (en dat is dan dus handig) uit het dure segment.
Als je dan 4-4-2 als belangrijkste variant neemt, kun je ook voor twee 500k-aanvallers kiezen (bij 4-3-3 moet een daarvan op de bank zitten, maar wedstrijden verliezen kost voor een aanvaller geen punten). Oftewel: je kunt heel goed een team met 4 spelers van 500k nemen (2xM en 2xA), en zorgen dat je 4 echte puntenpakkers hebt in de verdediging, 3 op het middenveld en 2 in de aanval (en 1 op doel). Dat zijn dus 10 spelers waar je echt geld aan mag uitgeven (40 miljoen?). Blijven er 4 over (1 in elke linie) om uit het middensegment te halen (oftewel: om ca. 6 miljoen aan te spenderen).
Slaat dit ergens op, of maak ik inderdaad een denkfout?

Ric

Volgens mij kun je niet in beste systemen of hoeveelheid tribune spelers praten. Het gaat erom dat je team zo is opgebouwd dat je in elke speelronde altijd een opstelling kunt maken die veel punten gaat harken.
Als jouw spelerskern uit 14 spelers bestaat dan vraag ik me oprecht af of je daar het maximale uit kunt halen.
Laat staan dat er nog blessures en/of schorsingen op gaan spelen.
Zelf probeer ik dus altijd tot een selectie te komen waarin alle spelers bruikbaar zijn. En ja, dat is soms keuzes maken. Maar met goed puzzelen en zoeken lukt dat makkelijk. Maar dan kun je inderdaad niet én Til én Tadic én een dure keeper etc nemen.
Met mijn team kan ik dus schakelen naar allerlei gewenste systemen afhankelijk van de speelronde waarin ik denk dat mijn spelers moeten spelen die de meeste punten halen. Soms misschien met 5 verdedigers en soms wellicht met 3.

Ludi

Je kunt moeilijk met maar 3 verdedigers spelen uit 11+4.

Jammer dat je niet 4-5-1 mag spelen van scorito overigens.

Platje

Denk dat je per definitie ook moeilijk kan stellen dat middenvelders de minste punten pakken.. paar voorbeelden van de eerste teams uit het rijtje van Scorito (alfabetische volgorde)

AZ: vlak achter Karlsson is De Wit 2e met ruim 200 punten voorsprong op de nummer 3
FEY: Til meeste punten, bijna 200 punten meer dan de nr 2
CAM: Jacobs en Maulun nr 1 en 3
GO Ahead: Brouwers nr 1

Dat er veel verdedigers staan in de top 10 komt doordat Ajax absurd goed is in de 0 te houden dit seizoen en alle verdedigers ook een goaltje en assist meepikken..

Peli

Met Ric eens.
Heb zelf ook het liefst een lekker breed team, zodat ik per speelronde kan bepalen in welke formatie ik ga spelen en met welke spelers.
Dat betekent dus 18 spelers in m'n selectie die wekelijks in de basis staan bij hun clubs. En dat betekent weer moeilijke keuzes maken.

BarryE1

Er zit altijd een aanvaller op de tribune dus het is wel vrij standaard geworden om daar niet te veel euro's in te investeren. Verder was het in andere jaren niet zo noodzakelijk om nog meer offers te brengen. Hoewel ik zelf wel altijd zorgde voor de juiste balans, investeren in de basisspelers en dan wat minder euro's in de beoogde bank en tribunespelers. Maar heb buiten die 5e aanvaller ze nooit opgeofferd. Dus interessante spelers van 750k-1.5M. Verder was het ook niet zo statisch. De 4e aanvaller kon best een keer basis afhankelijk van het programma.

Ben benieuwd hoe we budget technisch uitkomen met de definitieve puzzel. Daarnaast zijn in het goedkopere segment best wel wat basisspelers dus dat maakt het wel interessant.

rbc1912

Ik zit ineens toch te neigen naar Joey Veerman. Ik weet het; die spelerscarrousel bij PSV waar je zot van wordt enzo. Maar heeft mijns inziens wel een gigantisch 'puntenplafond' zoals dat zo mooi genoemd wordt hier

CRL

Ik had in het begin van het seizoen eens gekeken hoe de best scorende teams er uitzagen en zag toen dat die vaak een stuk of drie 500k-mannen hadden. Maar als ik nu nog eens kijk, zie ik inderdaad veel breder georienteerde teams. Denkfout blootgelegd!

@Platje, dat van die Ajax-verdedigers is natuurlijk helemaal waar. Wel een goede reden om Ajax-verdedigers te nemen, maar bij andere clubs zie ik inderdaad niet zo snel een oververtegenwoordiging van een bepaalde linie in de top. Best een uitgebalanceerd scoringssysteem dus. Petje af voor Scorito.

RvhC74

Een aantal openstaande vragen, behoud Hilgers zijn basisplaats of komt Pierie weer terug in de basis.

Ernst van de blessure van Tronstad bij iemand bekend?

Vd Streek is het overwegen waard, maar hoe standvastig is Hake en rouleert eens een keertje niet??

Welke 4e aanvaller neem je mee, mijn voorkeur gaat uit naar Odgard

Peli

Ik zie het niet gebeuren dat Pierie Hilgers uit de Twentse basis gaat spelen.

Geen idee wat betreft Tronstad, nergens iets over de aard van de blessure te vinden.
Maar ik vind Tronstad geen interessante speler, dus hou hem niet echt in de gaten ofzo.

Als Vd Streek basisspeler blijft is hij voor 2.0M een easy pick. En het begint er aardig op te lijken dat Hake niet meer om hem heen kan. Maar goed, bij Hake heeft zo'n beetje geen één speler zekerheid. Maar misschien het gokje wel waard toch.

4e aanvaller ga ik waarschijnlijk ook in de categorie <2.0M zoeken. Maar liever niet eentje van een club uit het rechterrijtje.

Laatst gewijzigd
Pim96

Een aanvaller uit het rechterrijtje zie ik nog wel zitten. Aanvaller van Heerenveen of Groningen durf ik wel aan. Liever dan bijvoorbeeld Akman. Degradatiekandidaat blijf ik ook van af (voor 4e aanvaller dan)

Peli

Akman was aan het begin van het seizoen voor velen denk ik een "Thorsby'tje". Heb me er gelukkig zelf niet aan gewaagd.
Maar je hebt gelijk, ook in de middenmoot en het rechterrijtje staan een paar prima spitsen tegen aantrekkelijke prijzen. Al gaat mijn voorkeur dan nog altijd uit naar een buitenkansje bij een wat hoger geplaatste ploeg, als 4e aanvaller.

Laatst gewijzigd
Scoritop

'@Pim96 Welke aanvaller naast Henk Veerman van Heerenveen durf je wel aan? Allen geen puntenpakkers.
Categorie 1,5/1,25 zit voor mij ook genoeg potentieel als 4e aanvaller.

Peli

Enof @Scoritop

1 2 ... 8 ... 273 274

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.