'@williams, ik vind het geen gekke gedachte, de namen die je zo noemt steken er gewoon bovenuit ten opzichte van de rest. Een aantal zijn zelfs een zekerheidje voor een aantal klassiekers. Probleem is misschien of ze wel in elke klassieker starten, ik denk aan MT, DDV, EF. Bovendien, en misschien het grootste risico, wordt je wel te afhankelijk van die mannen, straks is er een besmetting of blessure en je hebt geen (goed) alternatief meer als kopman.
ik heb voorlopig beetje dezelfde aanpak, momenteel staat er een 13+7 opstelling klaar (als je ook 750k bij de 500k rekent). Hier en daar wel een iets andere naam. Maar roburger geeft terecht het grootste risico aan van dergelijke strategie. Maar "no guts, no glory" denk ik dan...
Ben het ermee eens dat je genoeg 500 en 750k renners erbij kan nemen als solide bijvangst, maar er zijn ook een heleboel leuke renners beschikbaar in de 1 en 1,5 miljoen categorie. Een aantal zijn hier al voorbijgekomen, maar daar kan ik er toch ook zo wel 6 a 7 van inklikken. Toch zou dit spel voor een stuk minder hoofdbrekens zorgen als de startlijsten gewoon redelijk bekend zouden zijn
Inmiddels een team klaar staan, gaat zo'n beetje richting wat Williams schrijft, niet alle toppers maar toch een hoop, wat met dit budget ook goed gaat, denk ik. Een paar twijfelgevallen: Sagan of Trentin. Beide rijden bijna dezelfde klassiekers, maar Sagan ook Milaan-Turijn!! Dat geldt ook voor Barguil i.v.m. Cosnefroy. Zelfde prijs, zelfde heuvelklassiekers, de ene rijdt Turijn, de andere SanRemo. Wat denken jullie?
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.