Milaan Turijn wordt ook een sprinterskoers.
"The route of the 101st edition is basically flat except for the crossing of Monferrato where a series of short climbs will be faced. The final 70km are practically flat to the finish in Stupinigi. The route’s last 5km are mostly flat or slightly uphill on medium width city roads including a series of roundabouts. The last corner is 400m from the finish."
Hier gaat alvast een extra sprinter mee. Ewan staat op de shortlist. Zeker als hij Milaan Turijn of Scheldeprijs aan zijn programma toevoegd.
Overweeg hier ook om alle toppers te nemen ( van Aert, Vd Poel, Tietema, Pidcock, etc.). De opvulling dit jaar vanuit de lagere prijscategorieën lijkt op het het oog best prima.
Wat verwachten jullie van Hayter? Lijkt niet zoveel te rijden, maar dat kan wellicht nog veranderen. Ik ga de gok denk ik wel nemen voor dat bedrag. Verwacht er veel van als 'ie wel meedoet.
Ik heb maar eens rond gesnuffeld op de websites van de meeste ploegen om te kijken waar zij starten ten opzichte van de 17 koersen van het spel. Waar ik iig uit ben:
De ploegen die overal starten: Bora, Trek, UAE, Wanty, Alpecin
16 koersen: Astana (- BP), Bike Exchange (-EF), Quickstep Vinyl (-EF), EF (-SP)
15 koersen: Lotto Soudal (- MT & EF) & DSM (- MT & BP).
14 koersen: Jumbo (- MT, SP, BP), Bahrain (geen volledige kalender op website), AG2R (geen volledige kalender op website), Movistar (-KBK, SP, BP).
De rest zit op minder maar heeft vaak (kinderachtig) nog niet hun kalender zo ver vooruit beschikbaar.
'@Jasperdewaal11 fijn overzichtje, op basis daarvan kan je enkele aannames maken welke renners waar zouden kunnen starten.
Overigens zie ik Astana niet op de meest recente startlijst van KBK staan (ondanks dat deze wel op hun kalender op de website van Astana staat)
P.S. Welke ploeg is Deceuninck? ;p
Er vanuitgaande dat Milaan-Turijn sprinten wordt, kom ik op onderstaande verdeling uit van het aantal type koersen. Het percentage per type koers heb ik gebruikt om het budget en aantal renners uit te rekenen. Kan een handige richtlijn zijn in je verdeling.
7 kasseien | 40% van de koersen | 18,4 miljoen budget | 8 renners
5 heuvel | 30 % van de koersen | 13,8 miljoen budget | 6 renners
5 sprint | 30 % van de koersen | 13,8 miljoen budget | 6 renners
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.