Hoe denken jullie eigenlijk over Quickstep? De afgelopen jaren klikte er blind drie toppers en een knecht in (Flip, Asgreen, Lampaert, DeClerq oid), maar dit jaar twijfel ik. Alaphilippe rijdt weinig koersen voor veel geld en in de kasseienklassiekers zullen toch VanAert en Pidcock waarschijnlijk dominanter zijn dan de mannen van QS. En dan is er ook nog het geval Jakobsen, die voor de sprintklassiekers nodig gaat zijn, maar verder waarschijnlijk geen Teampunten gaat opleveren. Ik neig er voorlopg naar om DeClerq (oid) en Flip thuis te laten en me te beperken tot Fabio, Sénéchal en mogelijk Lampaert. Wat denken jullie?
'@Harkie die mensen zijn er zeker. Ik puzzel meestal pas zo kort mogelijk van tevoren dus weet niet zo goed wat er aan alternatieven in die prijscategorie zit, maar voor vrij weinig geld een renner die minstens 6 koersen rijdt, in zeker 3 daarvan kort kan eindigen, en altijd de kopman zal zijn vind ik op zijn minst het overwegen waard.
En wanneer maak je senechal kopman ???
Rijd idd waarschijnlijk redelijk vaak top 5 maar waar?
en als hij t niet word eindigd hij buiten de punten en is een ander in de ploeg degene die t doet lampaert of zo dus bij hem en asgreen t zelfde verhaal
Vind deze mannen als kopman veel te risicovol
En als opvulling natuurlijk veel te duur
Maar ieder z’n mening
'@Geel truitje wie ga je dan als kopman opstellen? Naast Van Aert en Pidcock natuurlijk wel de grootste kans op een top 5 of 10.
Ik vind wel een team met Lampaert en Senechal overkill (neem aan dat je daarnaast Pidcock en van Aert ook hebt). Dan ga je bij je heuvelteam en sprintteam gewoon te veel inleveren. Bij een Milaan turijn als sprintrit (grote kans) moet je echt meer gaan investeren in je sprintteam als voorheen. Dan volstaat een Ackermann met een Kristoff ernaast zoals voorgaande jaren echt niet meer.
Past prima Pim maar de derde kopman op de kasseien is idd de grootste gok
Ik neem deze gok ook niet en kies voor trentin en colbrelli daarmee heb je veel opties en ik verwacht ze toch ook echt vaak in de top
(Ok ik denk colbrelli niet op eigen kracht maar daar verdenk ik m al een jaar van )
Maar het blijft een gok t kan zijn dat senechal de absolute kopman word bij qs ,maar vaak werkt dat niet zo bij qs
We zitten allemaal met vragen omtrent de startlijst van Milaan-turijn. Ik heb mij de bedenking gemaakt dat die startlijst mogelijk deels af te leiden valt uit de startlijsten van Tirreno-Adriatico & Milaan-San Remo. Dat is nog altijd niet de zekerheid waar we eigenlijk naar op zoek zijn, I know. Maar enfin...
- Tirreno-Adriatico: renners die hier starten, komen vaak warmrijden i.h.k.v. MS. Ze zijn dan toch al in Italië, dus kunnen ze gemakkelijk MT er even bijnemen.
Milaan-San Remo: MT is daar blijkbaar op de kalender gezet als voorbereiding op MS. Dan is het ook niet onlogisch dat renners MT gaan rijden met het oog op MS.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.