Ewan zit bij mij ook in mijn maag. Eigenlijk moeten sprinters en de schelde en de panne rijden (en als het helemaal top is nog EF). Nu Ewan rijdt sowieso de panne. Op schelde staat hij niet maar heeft ie wel al gereden (wat heeft hij anders te doen?). Of zouden ze die voor De Lie gunnen? MSR rijdt Ewan dan als extra maar daar zijn veel alternatieven. Jakobsen staat er sowieso in. Maar 2 top sprinters zijn toch must denk ik voor moest eentje uitvallen of slecht gepositioneerd zitten.. Philipsen zit met Melier id ploeg. Denk dat Merlier de panne krijgt en schelde voor philipsen..
Natuurlijk blijft gewoon MT super belangrijk wat het nu wordt. Als dat sprinten zal Ewan wel mee doen in voorbereiding MSR en kan je dan eigenlijk niet zonder...
Moeilijk...
Wat ook heel interessant is, is de UCI ranglijst voor ploegen.
Na dit seizoen kunnen de beste 18 ploegen een World Tour licentie krijgen/behouden.
Ploegen als Intermarche Wanty Gobert, Arkea en Lotto Soudal zitten op de wip en zullen dus voor elk puntje moeten vechten.
Die gaan dus waarschijnlijk ook voor een 8e of 10e plaats sprinten ipv te laten lopen als ze toch niet meer kunnen winnen.
Denk aan een Ewan, Kristoff etc.
Kan meespelen.
Zouden jullie het (met name qua aantal) aandurven met de volgende puncheurs.. pidcock, schachmann, pogacar, cosnefroy, mohoric, lutsenko en covi. Gevoelsmatig is het te veel (al zijn er een paar die natuurlijk ook de kasseien rijden) en heb ik nu maar 1 echte topsprinter (en 3 b-categorie). Echter qua scoritopunten is dit (pidcock buiten beschouwing) niet heel veel...alle tips zijn welkom
Jammer dat de route toch nog uitgekomen is voor de deadline. Het was toch redelijk duidelijk dat dit een sprintkoers zou worden. Ook al ruim een week geleden bevestigd door onderstaande (geen officiële bron, maar wel zeer betrouwbaar).
https://twitter.com/ammattipyoraily/status/1493476614558072835
'@HB de aanname dat het sprintkoers zou worden was er zeker, dat was bij meeste wel bekend. Echter, werd het klassieke sprint, zoals nu (en wat MS echt niet is), zou het soort MS-light worden met klimmetje 10-20km voor finish of dan toch nog verrassend klassiek parcours, waardoor met een verkeerde aanname echt te weinig klimmers zou selecteren.. dus ondanks de vermoedens toch wel fijn dat het voor de deadline bevestigd is.
En je 1e bericht op forum trouwens haha, was feit dat jij het al dacht te weten reden genoeg om account voor aan te maken? #meelezers
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.