Scorito Klassiekerspel 2022

1 2 ... 28 ... 93 94
WilliamS23

'@Haai, bij mij alleen bij de Omloop verdwenen, maar wel opvallend idd.
Heb hem ook in mijn team, alhoewel hij vorig jaar niet goed genoeg was. Steekt nu wel in een prima vorm getuige zijn uitslagen.

Maarel

Philipsen (vooralsnog 3 koersen) of Ewan (vooralsnog 4 koersen): roept u maar

arjenzvob

'@De Haai

Wat is er volgens jou verdwenen?

Zie het (uitgebreide!) programma van Kristoff op Sporza.

GlennTour

Ik zie op procyclingstats dat Mauri Vansevenant 3 dagen geleden is toegevoegd aan de startlijst van Milaan-Turijn. Lijkt me straf dat hij wordt toegevoegd aan een sprintkoers. Maar ik vind er nergens meer info over helaas.

Anderzijds is Colbrelli verwijderd bij Tireno-Adriatico. Misschien kiest hij ook voor MT in aanloop van MS.

Laatst gewijzigd
Baskeee

Johannesen van Uno-X wil ik pakken voor 500k. Alleen op PCS staat dat z'n bruuder mee gaat doen bij OHN ipv hem. Terwijl ik een artikel las dat aangaf dat Tobias mee zou doen. Wie weet meer? :P

Antonini

'@Bas niemand weet meer, het is allemaal wachten op meer informatie

TheBest

Ik vond het allemaal maar lastig met wie wel/niet fit zijn en wie waar allemaal wel/niet start. Ik heb florian vermeersch en politt een berichtje op instagram gedaan. Eens zien of het daar allemaal iets duidelijker van word haha.

De Haai van Milheze

Ik had zijn programma gebaseerd op een interview met Pasqualon: https://www.tuttobiciweb.it/article/2022/02/16/1644937490/intervista-andrea-pasqualon-kristoff

"Yes, our programs coincide up to the Tour de France. To be able to perform at his best he needs me and I need him. After the Algarve, a very intense period will begin with the Flemish countryside, with Omloop Het Nieuwsblad, Kuurne-Bruxelles-Kuurne, Le Samyn, then Tirreno-Adriatico, Milan-Turin, Milan-Sanremo and then again with Gent-Wevelgem, Giro of Flanders, Amstel Gold Race and Paris-Roubaix. This year no Giro d'Italia, he will be all-in on the Tour"

In vergelijking met dat interview mis ik op Scorito groene bolletjes bij de Omloop, Milan-Torino, AGR & Parijs-Roubaix. En dan rijdt 'ie volgens Sporza ook nog eens de Scheldeprijs die op Scorito eveneens mist.

Laatst gewijzigd
Hommeles

Ik vind het wel irritant dat je de Scorito pool moet invullen voorafgaand aan de ritten. Als je je poule na afloop mag invullen, hoeven we ook niet 28 pagina's te zeuren over wie we moeten opstellen en wie er Corona krijgt.

Mats17

'@TheBest dat is pas echt toewijding!

BlingSagan

Dat voorafgaand invullen past ook helemaal niet bij het begrip wielervolgers.

Ric

'@ the best. let me know ;-)

Mats17

Een renner die vooralsnog onder de rader is gebleven: Olav Kooij. Er is nog weinig bekend over zijn programma maar mij lijkt dat hij namens Jumbo afgevaardigd zal worden naar het merendeel van de sprint-koersen. Voor 750 k een prima koop denk ik!

jenzrscl

Is het gek dat ik kwiatkowski overweeg? Na pidcock is dat toch de man bij ineos in waalse italiaanse klassiekers.

Laatst gewijzigd
Aberastuuurrriii

Ben toch sterk aan het overwegen mijn team grotendeels te laten staan nu zonder grote QS kletsers als Sénéchal of Lampaert. Met WvA en Pidcock denk ik dat wat minder dure renners het op de kasseien prima kunnen opvangen. Helaas kom ik net te kort om een Garcia Cortina te upgraden naar Merlier of Aranburu

daan_zeelen_811806

In de eindfase van mijn team, waarbij ik iedere selectieprocedure 1 vs 1 "duels" krijg tussen renners:

Van Baarlo of Laporte
Wellens of Mohoric
etc.

Echte breinbrekers dit...

Sjonge Jonge

Kristoff rijdt de Omloop:

https://sporza.be/nl/2022/02/22/intermarche-wanty-gobert-verkent-de-omloop-om-kasseigevoel-op-t~1645536477914/

Laatst gewijzigd
Risje89

Altijd Mohoric > Tim 'miskoop' Wellens.

arjenzvob

De podcast van 'In het Wiel' staat ook online, met een voorbeschouwing. Leuk om te luisteren!

Ook staat er een tweede podcast aflevering van Wielerorakel online. Kort, en wellicht heb je er wat aan...

Ennnn De Grote Plaat staat ook online. Aanrader!

Laatst gewijzigd
La Primavera

Zo drukke periode achter de rug, nu maar eens puzzelen..

Bij mij staan Wellens (en Teuns) ook op de zwarte lijst. Zul je net zien dat ze het dit jaar wel gaan doen. In die prijsklasse van 1,5 miljoen zitten sowieso wel redelijk veel leuke picks/onzekerheidjes.

Bettiol: Reed vorig jaar een goede Giro en is dit jaar goed begonnen, wel wat grillig in de klassiekers. Blijft toch een beetje een One Hit Wonder feeling (misschien onterecht) hebben.

Moscon: In potentie de grootste puntenkanon in deze categorie. Gaat veel rijden maar is herstellende van Bronchitis. In hoeverre gaat hem dit opbreken in zijn voorbereiding? Heeft nog wel even voordat de echt harde kasseikoersen voor de deur staan. Zit daarnaast ook bij nieuwe ploeg en heeft bij mij niet de gunfactor.

F. Vermeersch: Rijdt enorm veel, heeft vorig jaar mooie ervaring op kunnen doen met een aantal goede klasseringen. En op je 22e 2e worden in Roubaix, dan kan je wel wat op de kasseien. Lotto Soudal ook de ploeg in vorm.

Politt: Niets zo mooi als dat strak witte gebit te zien shinen tussen de met modder versierde fietsen met hoopjes mens erop. Persoonlijke favoriet, zal zijn punten vermoedelijk wel gaan halen maar mist net wat procenten om écht mee te doen.

Mohoric: Heeft in Colbrelli een ploegmaat die punten zou kunnen pakken. Man in vorm en had vorig jaar een fantastisch seizoen. Kan op veel terrein uit de voeten.

Kragh Andersen: Blijf hem ieder jaar noemen.. Heeft de aanval en inhoud om mee te doen bij de klassiekers. Komt er vooralsnog nog niet uit.

Laatst gewijzigd
encanto

altijd mohoric! Vorig jaar in de Wellens val getrapt....

Zoals Laporte zich ontwikkelde in het najaar is hij voor mij mijn tweede jumbo (meer wordt te duur). Van baasrle is natuurlijk een klasbak maar geen sprinter in mijn ogen (i.t.t. Laporte)...

Fietsbel

Voor mijn gevoel is Ewan te duur, maar ik wil hem graag. Ik neig er naar om Philipsen en Merlier beide te nemen of is dit overkill. Jullie mening?

arjenzvob

Bij In het Wiel zijn ze behoorlijk overtuigd dat Matje voorlopig niks klaarspeelt.

Ric

Door die klote podcast ben ik gaan twijfelen om Trentin weer te dumpen Haha.

encanto

'@ric...haaha..herkenbaar.. We besloten om of voor trentin of voor turgis te gaan. Vergelijkbare renners, waarbij imo Turgis meer potentie heeft en net goedkoper. Het zijn volgens mij ook niet de renners die je heel vaak kopman zal maken (althans als ik alles invul). Voordeel van trentin is natuurlijk wel dat hij hoogstwaarschijnlijk BP rijdt.....lastig lastig

1 2 ... 28 ... 93 94

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.