Scorito Klassiekerspel 2022

1 2 ... 45 ... 93 94
Wicked Wout

'@mensfaber, ik tel er dit jaar 4 tegenover 9 vorig jaar...

Pom titcock

'@mensfaber, had dat nou niet gezegd. Je zet mijn hele team op zijn kop.. Het is inderdaad waar wat je zegt, Flip is gewoon een garantie voor een enorme sloot aan punten

rbc1912

Ja. Maar als je Pogačar EN Alaphilippe hebt in die koersen. Dat is helemaal binnenharken. Het verschil in punten tussen 1e en 2e kopman is niet zo groot hè. x3 versus x2,5.
Het verschil in punten tussen 1e en 3e kopman is zelfs even groot als het puntenverschil tussen 3e kopman en geen kopman.
Of zeg ik hier nu iets verkeerds? Mijn wiskunde is nooit zo goed geweest :)

ZK

'@brabánder dat klopt inderdaad niet, 2 naar 3 = x 1,5 en 1x aar 2 = x2

Laatst gewijzigd
Pom titcock

Brabander is al carnaval aan het vieren

Lakie

/

Laatst gewijzigd
johnnyvdlaar

https://github.com/jvdlaar/scorito/raw/main/classics-2022.xlsx

een bijgewerkte excel. Mijn team staat al redelijk vast. Heb alleen nog 500k over. Dus dat wordt nog even puzzelen of ik een sprinter bijwerk of een puncher.

RTankink

'@mensfaber gelukkig, toch nog iemand anders die het wel in Flip ziet zitten. Hij rijdt volgens Scorito 4 koersen waarvan ik in 3 gevallen hem durf mijn belangrijkste kopman te maken. Daarbij dacht ik te weten dat hij ook de AGR rijdt maar dat zal dan veranderd zijn? Ook die kan hij winnen. Een renner die in 5 koersen een serieuze kans maakt om te winnen wil ik erbij hebben, ook al kost hij 4,5 miljoen.

La Primavera

'@Brabander Als je Flipje en Poga in één team hebt, heb je ofwel geen 2x 3 miljoen sprinter ofwel geen WvA/Pidcock. Klopt mijn inschatting?

Ik zie in ieder geval nog geen reden om ze beide mee te nemen en bespaar extra door Poga i.p.v. Flipje te nemen.

Jommelb

Eerste keer serieus mee proberen te doen met het Klassiekerspel. Wat een gepuzzel zeg... Heb het nu zo staan:
WVA
Pidcock
Sénéchal
Trentin
Turgis
Kristoff
Mohoric
Moscon
Lutsenko
Poga
Valverde
Aranburu
Higuita
Ewan
Jakobsen
Garcia Cortina
Meeus
Mozzato
Campenaerts
Girmay

Grootste pijnpunt is dat ik eigenlijk Colbrelli mee wil, maar Trentin niet op wil geven. Maar geen idee hoe ik die er toch ingefietst krijg. En verder grootste twijfel toch wel Ewan. Wat gaat hij wel/niet rijden.

Feedback voor een eerste klassiekerspel?

Caene91

Iemand die weet wat er aan de hand is met Geniets?

RooieGek

'@JamesMerckx

Corona

KV

'@la primavera: je kan je terecht afvragen of je Pog én Flip nodig hebt. Aan de andere kant kan je je ook afvragen of 2 3-milj sprinters nodig is door beperkte/onduidelijke sprintprogramma’s van 2 van dezen waarbij je het waarschijnlijk wel kunt opvangen met enkele goedkopere (goede) sprinters (met duidelijker programma) en/of andere snelle mannen die ook nog iets anders kunnen

Laatst gewijzigd
Aberastuuurrriii

Het team staat redelijk vast. Ondanks alle hoofdbrekens toch velen laten staan die ik er ook in 1e instantie ingeklikt heb.

Wat me wel opvalt in mijn team is dat ik geen Senechal, Cosnefroy of andere Jumbo renner behalve WVA heb t.o.v. heel veel andere teams

Aberastuuurrriii

Overigens vind ik Lutsenko voor 1 miljoen echt een enorme heuvel steal. Die heeft de vorige jaren misschien onder gepresteerd, maar is dit jaar samen met Moscon de uitgesproken kopman in de klassiekers en hij heeft een enorme confidence boost gekregen door zijn 7e plek in de Tour afgelopen jaar. Gaan jullie voor 1,5 miljoen voor Cosnefroy, ik voor Lutsenko en Kron 😉

KV

Sorry, maar iemand die nog nooit top 30 reed in de heuvels zou ik geen heuvel steal noemen. Zou me verwonderen dat dit dit jaar anders wordt. Ok, hij klimt duidelijk beter dan vorige jaren, maar das nog iets anders dan punch die je nodig hebt in de heuvels

rbc1912

'@La Primavera: Alaphilippe en Pogačar. Maar ook WvA en Pidcock, plus 2 sprinters van 3 miljoen. Past allemaal net. Wel veel opvulling van 500k, maar ik heb graag overal 3 topkopmannen aan de start

ronvisser

Nog steeds geen wielertips van Yourie. Het ziet er dus naar uit dat ik dit keer zelf een team bij elkaar moet klikken...

Laatste dagen nog een paar switches gemaakt. De €2miljoen heuvelman was vooral een lastige keuze Uiteindelijk ga ik voor opa, gezien zijn vorm en het aantal koersen dat hij rijdt. Belangrijkste keuze die nog genomen moet worden is Philipsen vs Ewan. Staan bij beide renners nu vier groene bolletjes. Bij Philipsen zou daar Milaan-Turijn nog bij kunnen komen. Ewan zou natuurlijk ook Schelde nog kunnen gaan rijden. Ik ga uiteindelijk voor de renner waar de vorm sowieso goed zit en waar ik ook meer fan van ben: Philipsen. Ben wel benieuwd of hij dit jaar in tegenstelling tot vorige karen wél kan vlammen in GW en DVV.

Ik zou overigens graag een 500.000 Lotto'er meenemen. Veel leuke picks, waaronder De Lie, Van Moer en Campenaerts. Mogelijk teampunten Ewan, maar individueel te veel onzeker. Dan ga ik liever voor een 24-jarige van 500.000 die kopman is, vorig jaar nog niet echt potten kon breken, maar dit jaar waarschijnlijk wel gaat vlammen.

Verder benieuwd naar Hayter: heb hem last minute meegenomen ten kosten van Lutsenko. Potentiële parel, en mogelijk teampunten Pidcock. Tot slot een semigokje op Ivan Garcia Cortina. Ik was al een early adopter een paar jaar geleden, maar eerlijk is eerlijk: het is er allemaal nog niet echt uitgekomen. Hij reed bij een aantal Scoritospellen voor spelen bonen in mijn team. Iets zegt mij dat dit zijn jaar wordt en dat er een nieuw seizoen El Dia Menos Pensado komt waarin de champagne rijkelijk vloeit.

rbc1912

En ik hou niet van carnaval trouwens ;)

kevinraar

ik heb gekeken voor milaan turijn en escorb frankfurt zijn de deelnmers nog niet bekend bij de rest heb ik er voorlopig minsten 3 aan de start

ik heb steward eruit gedaan voor pasqualon heb ik tot nu 2 renners die vorig jaar aan de start stonden escborn frankfurt

Laatst gewijzigd
mensFaber

'@Brabander je moet niet alles weggeven 😉

De Tourminator

'@La Primavera
Ik heb ze voorlopig er wel alle 6 in staan. Alleen dan geen plaats voor een Trentin of Colbrelli en vooral 1,5M mannen.

Laatst gewijzigd
Gladiool

.

La Primavera

'@Brabander Netjes hoor! Ik moet zeggen dat ik ook nooit naar die optie toe gepuzzeld heb, maar met de mannen die ik zéker mee wil hebben gaat dat ook nooit passen.

rbc1912

Nou ja. Knap. Dat valt nog te bezien natuurlijk ;)
Maar dat vind ik zo leuk aan het Klassiekerspel. Er zijn diverse opties voor 'de perfecte balans'. Ik had gisteren ook een paar uur Pidcock eruit. Dan had je wel meer 'breedte' in de selectie, maar dit is wel meer een 'kopmannenspel' dan de Grote Rondes vind ik. En dan heb je mijns inziens meer aan 3 echte toppers in de Waalse Pijl en de Scheldeprijs dan aan 13 man in de top-10 van Vlaanderen of de Amstel. En ik weet dat dat laatste niet kan. Voordat ik weer afgerekend word op mijn rekenkundig inzicht :)

1 2 ... 45 ... 93 94

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.