Scorito Klassiekerspel 2022

1 2 ... 49 ... 93 94
JesperRenrad

Hi kaassoufle, nizzolo leuke renner. Maar staat nog voor geen enkele sprintrace ingeschreven (KBK uitgezonderd). Dan is 3Mio wel een flinke zak europuntencentjes…. Maar goed, ik zit me over dezelfde dilemma’s te buigen en kom niet verder dan; er zullen nog wel een paar kleppers (type trentin, Teunissen, pidcock of colbrelli) meedoen voor MT en EF….

Flash de Ciclismo

Lotgenoten!

Het is zover deadline day, mijn laatste dilemma:

Optie A: Ethan Hayter of Optie B: Magnus Cort Nielsen?

Dank voor jullie feedback en succes met de laatste puzzelstukjes!

GoldenWallie

'@Flash: allebei :D

KV

Zou ook niet weten waarom het zeer aannemelijk zou zijn dat Nizzolo EF zou rijden. Ze hebben daar wel meerdere sprintertjes en hij rijdt geen Roubaix omdat het te kort voor de Giro is én hij heeft voordien nooit meegedaan aan EF.
Daarvan dus zomaar uitgaan voor 3milj zonder andere bevestigde sprintkoersen lijkt mij een te grote gok.

Jommelb

Ik zit toch ook nog naar de sprinters van Cofidis te kijken. Benieuwd wie zij gaan uitspelen in koersen als BdP en SP. Dan zou Coquard of Cimolai zomaar best interessant kunnen zijn. Maar helaas kan er niks over vinden...

Ludi

Welkom terug Nasibal :)

encanto

Laatste balletje (nu echt)

Wie levert waarschijnlijk de meeste punten op denken jullie:
Benoot en Moscon
Laporte en Woods

Ondanks de dure prijs is het qua type om het even (heb al twee sprinters van 3 miljoen, geen ala)

Karperdrol

Optie A denk ik.

Tim Wellens is ziek en haakt af.

Laatst gewijzigd
KV

Arme Tim. Voor het ongeluk toch geboren die jongen

Nylz

Neeeee! Ik had m'n team fantastisch in elkaar geklikt, nu moet ik Merlier eruit halen en ergens 1.5M vandaan zien te krijgen voor Philipsen.

Kan ik van iemand wat geld lenen?

Nylz

Trouwens nog een leuke tip voor een podcast met leuke voor- en nabeschouwingen van de koers:

Wielerboys Podcast: https://open.spotify.com/episode/740DhY13oOuCqfdfXVwC3F?si=ac42c1a9dad14a41

mensFaber

Goedemorgen, hele nacht nagedacht over de sprinters. Vanochtend vroeg op en het hele internet afgestruind (idd het HELE internet :-) ) maar kom toch steeds dezelfde info tegen.

Toen toch maar even gekeken naar de informatie die bekend is. Over MT en EF is niets bekend dus die laat ik gemakshalve dan ook even buiten beschouwing.

Ik ben geïnteresseerd in Ewan, Philipsen, Jakobsen en Melier. Ik heb de excel van @johnnyvdlaar er bij gepakt.
Als ik deze renners onder elkaar zet kom ik uiteindelijk op 3 koersen waar ik hen kopman zou maken, Kuurne, Panne en Schelde. In alle overige koersen zou ik hun geen kopman maken.

In dat geval koersen ze
Jakobsen 3x
Ewan 2x
Philipsen 1x
Merlier 3x

Jakobsen en Merlier neem ik mee.
De 3de is het twijfelgeval.

Welke overwegingen hebben jullie om Ewan of Philipsen te selecteren?

TJV94

Waarom klikt iedereen Merlier er nu uit?
Voor 1,5m een renner die nog steeds 4 koersen rijdt. Kan KBK en Scheldeprijs punten pakken. Het programma van Philipsen is verder ook niet veel meer dan wat Merlier rijdt.

Of wat zie ik verkeerd? Vind die 1,5m verschil vrij veel namelijk.

TJV94

Zie overigens nu pas de post van @mensFaber
Dat is precies wat ik ook bedoel!

RTankink

Philipsen gaat bij mij mee boven Ewan vanwege de koersen die ze rijden. Zie Ewan als de topfavoriet voor MSR dus doet pijn om die thuis te laten, maar Philipsen moet daar ook kort kunnen eindigen en rijdt wat kleinere koersjes als de SP. Ze rijden uit mn hoofd beiden 4 keer maar puur welke koersen dat zijn maakt dat ik Philipsen meeneem boven Ewan.

Nog 1 vraag van mijn kant:
Hoe staat het forum hier tegenover Mollema en Dylan Teuns? Die staan op dit moment als goedkope heuvelmannen in mijn team. Teuns wil ik eigenlijk niet kwijt vanwege de BP. Mollema rijdt maar twee koersen maar is daar bijna een garantie op punten wat mij betreft.

Heb geen voor de hand liggende upgrades meer tenzij iemand een alternatief van 500k voor 1 van beiden weet te noemen (al zou je die liever voor jezelf houden, en terecht ook)

Frits

De laatste uurtjes zijn aangebroken. Succes nog allemaal en verander niet teveel! ;)

EDIT: Zelf net nog even de boel omgegooid en gekozen voor Meeus en De Lie in plaats van Mozzato en Covi.

Laatst gewijzigd
Karperdrol

Deze mannen moeten het voor mij gaan doen.
Zien jullie nog verbeter punten?
Het liefst heb ik colbrelli erbij, maar het lukt me niet...

Aert
Pidcock
Senechal
Trentin
Turgis
Teunissen
Hoelgaard
Mohoric

Pogacar
Valverde
Cosnefroy
Covi

Jakobsen
Philipsen
Kristoff
Meeus
Bol
Mozzato

Snor
Dewulf

Ketjap Manis

'@Karperdrol Mooi team. Alle subtop met Teunissen, mohoric, hoelgaard eruit gooien en dan Colbrelli + 500’kers

RooieGek

Cortina of Cort, dat is het laatste waar ik nog aan twijfel.
Zou Cortina het dit jaar allemaal waarmaken?

KV

'@mensFaber: Merlier is van lijst De Panne gehaald dus kan je maar 2x kopman maken (tenzij hij later toch weer opnieuw zou toegevoegd worden) en 1x daarvan is Scheldeprijs waar Jasper ook opstaat dus een heel zekere kopman is dat dan ook niet… En in Kuurne heb je waarschijnlijk wel vrij goede alternatieve kopmannen.
Als ik trouwens Ewan zou hebben (wat ik niet heb) zou ik hem ook wel kopman maken in MSR.

Sep trouwens ook ziek maar ik ga er niet van uit dat iemand hem hier gekozen had.

Karperdrol

'@ketjap
Dat zou inderdaad kunnen, maar 3 subtoppers inruilen voor colbrelli...kan, maar balans is mn team is dan wel beetje weg. Dan sta ik dus voor de optie:
Teunissen, Mohoric, hoelgaard
Of
Colbrelli + 2x 500kers.

Milaan-San Barto

Had ook Merlier in mn team, die gaat er uit. Denk dat ik de Alpecin sprinters mooi links laat liggen dit jaar. Met Jakobsen, Kristoff, Colbrelli, Meeus, Mozzato en de Lie moet dit prima op te vangen zijn denk ik

La Primavera

Ik verwacht Merlier ook gewoon in EF. We hebben het hier wel over een topsprinter hè. Niet over een Meeus die ergens 8-15 gaat eindigen. Merlier en Philipsen sprinten altijd samen en kunnen elkaar ook nog teampunten geven op deze manier.

Needless to say... ik neem 'm mee.

Laatst gewijzigd
Ketjap Manis

'@Karperdrol Je kan de 500’kers ook meer onderverdelen per categorie voor meer balans. Ik heb zelf 7 keer 500k: 2 kassei, 3 heuvel, 2 sprint. Dan kun je echt alle toppers kwijt. Maar dat word voor jouw team dan wel flink schuiven.

TheBest

Ik met vol vertrouwen tim wellens erin geknikkerd dit jaar in de hoop dat hij het dit jaar wel zou gaan flikken zodat hij (en ik) iedereen die mond kan snoeren. Begint het gezeik nu alweer...

1 2 ... 49 ... 93 94

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.