Scorito Klassiekerspel 2022

1 2 ... 48 ... 93 94
JdeWal

Moet je de kopmannen ook allemaal nu invullen of kan dat vlak voor elke klassieker?

Koekebakker

'@JdeWal: dat kan elke wedstrijd tot aan de start van de betreffende koers.

JdeWal

Super bedankt!

nasibal

De Lie is de nieuwe Liveyns?

JdeWal

De Lie 19 jaar dat ventje. Ik durf em nog niet aan. Wel een knappe overwinning Trofeo Playa de Palma.

arjenzvob

'@boucky Ik zou beginnen met 20 ipv 19 mensen meenemen.
En dan een extra sprinter doen.

De Tourminator

Mijn team staat. Nu er morgenvroeg vanaf blijven😉

Laatst gewijzigd
ditisdavid

De leuke sprintopties van 1 tot 2.5 miljoen beperken zich met het nieuws mbt Merlier eigenlijk tot enkel Meeus... op dit moment geschoven naar een team met 3 sprinters van 3 miljoen plus Kristoff, Meeus en een hier nog niet genoemde 500k-er. Dat valt naar mijn mening te rechtvaardigen, maar dan moet Kuurne wel een sprint worden...

boucky

'@arjenzvob G Vermeersch was dus de 20ste. Maar als ik het goed begrijp een extra sprinter dus thx

Arie Bos

En Coquard als vervanger van Merlier?

Phoenix0000

'@ditisdavid

Ik heb zelfde uitgangspunt. Ook 3 sprinters van 3M.
En heb daarnaast ook Merlier en Meeus nog mee. Phillipsen en Merlier dus.
Geen Ewan, maar voor Nizzolo gekozen. Omdat ik kans dat hij MT of EF rijdt groter acht.
Ook acht ik de kans groter dat hij nog bij eerste groep rijdt dan Ewan.

Omdat ik ook Alaphilippe in team heb en Pogacar en Woods voor de heuvels.
En Trentin, Colbrelli en Kristoff als dure 'tussenrenners'. Heb ik 6 500K renners in team.
Geen mannen als Turgis, Mohoric, Moscon, Wellens, Lutsenko, Aranburu, Evenepoel die ik er graag bij had gehad.
Laatste wil ik nog proberen in te passen maar dan moet ik van Merlier af en Hoelgaard en dan Evenepoel met een 7de 500K man. Zelfs voor mij iets te gortig.

DvH6

Zabel maar genomen om het record Frankfurt terug te krijgen. Nu nog de twijfel tussen Hoelgaard en Meeus oplossen, heb het gevoel dat één van de twee veel punten gaat halen, maar welke..

Laatst gewijzigd
maxverton

Ik ga t eens op een andere manier proberen dan ik normaal doe bij dit spel aangezien het kiezen van kopmannen best veel invloed heeft. Dus ik ga overal voor 3 sterke kopmannen. En daarbuiten wat opvulling en goedkope renners die wel potentie hebben om een uitschieter te hebben. Dus het komt erop neer dat ik voor sterke namen ga die veel anderen ook hebben als Van Aert, Pidcock, Pogacar, maar ook voor Flipje. Cort komt dan perfect uit voor koersen Milan Torino en EF. Voor de vlaamse klassiekers dan nog de 2 italianen waar ik veel vertrouwen in heb. En voor de sprints 2 van de 3, 3M mannen. Hier omheen dus nog wat opvulling met een hoop renners rond de 1.5m en ook wat onder de miljoen. Qua kopmannen ziet het er top uit en kan ik vooral winnen bij de heuvel koersen en sprintkoersen. Alleen voor de echte vlaamse klassiekers zal ik wel wat verliezen in vergelijking met anderen. Ben benieuwd of dit gaat werken. Zijn er anderen die t ook op deze manier aanpakken?

-Wielerfan

Waarom word Turgis nergens genoemd bij de favorieten voor de omloop.

1. Lijkt me de absolute kopman bij Total Energie in de omloop.

2. Is in goede vorm en heeft vorig jaar een nette 15de plek behaald.

3. Heeft een goed eindschot in de benen. Dus kan hoog eindigen mocht hij in groepje 1 of 2 zitten.

Ik zat zelf te denken aan de volgende captains:
Van Aert
Turgis
Colbrelli

Wat denken jullie?

-Wielerfan

'@DvH6

Ik zie ze alle 2 veel punten halen dit jaar.

danusz1986

Als jullie zouden moeten kiezen tussen Pidcock en Senechal wie zouden jullie dan kiezen om niet te nemen. Ikzelf schijn naar Senechal. Die kan je makkelijker opvangen met Turgis. Strade en Brabantse Pijl zou Pidcock minder te vervangen zijn door een gelijknamige vervanger.

Ric

1. Senechal met Fuglsang (voor Strade en LBL en WP)
2. Alaphilippe (voor Strade, LBL en WP) met Florian Vermeersch/Politt

Krijg toch Flipje stress. Maar weet niet of dat overbodig is.

Barrygoal

Hoe zien jullie het samen rijden van Flipje en Evenepoel in de Waalse pijl en LBL? Beide kopman?

GoldenWallie

Sprinterdilemma nu met Merlier.

Heb alleen nog Jakob, Philipsen en Meeus. Who else to take?
Met oog op de Brugge de Panne.

Wicked Wout

'@boucky, ik zou idd nog even naar je sprinters kijken en je niet blind staren op het feit dat Scorito Hayter een sprinter noemt. Hij heeft een leuk eindschot, maar is geen type jakobsen

JesperRenrad

Ik zie Cort vaak langskomen als de reddende engel voor MT en EF, echter zie ik hier de kans groot dat het een massasprint wordt. Dat doet onze Magnus toch niet meer, of verwachten jullie dat de groep hier voldoende uitgedund is?

Wicked Wout

'@jesper, ik zat met precies hetzelfde. Ik laat hem thuis.

Hier net wel nog G.Vermeersch en Merlier gewisseld voor Ewan en een 500k opvulling

Fiepke

Door bericht van Merlier toch nog team aangepast. Zit met 250.000 over. Ik zou Vocsnor nog kunnen upgraden. Maar naar wie of wat... Extra heuvelman (Schelling), extra breedteman (Wallscheid of van Riesebeek), extra sprinter (maar wie in hemelsnaam)? Of gewoon eens een keer budget overhouden.

Stijn Lemmens

WAAATT

Kaassoufflé

Nizzolo lijkt me een betere keuze dan Ewan en Phillipsen, omdat het zeer aannemelijk is dat hij MT en EF gaat rijden in tegenstelling tot de andere twee…

1 2 ... 48 ... 93 94

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.