Scorito Klassiekerspel 2022

1 2 ... 54 ... 93 94
Gladiool

Merlier rijdt dus gewoon nog steeds Brugge - De Panne.

Fiepke

Bij mij ook problemen met posten team. Nog eens een poging.

Van Aert
Thomas Pidc.
Turgis
Trentin
Lampaert
Hoelgaard
Mohoric
Campenaerts
Aranburu

Pogacar
Teuns
Kwiatkowski
Cosnefroy
Schachmann

Philipsen
Jakobsen
Meeus
Bol
Cort Nielsen
Pasqualon

Woutje met 98% meest gekozen en Pasqualon maar 3% als minste.

Vandaag gok ik op Jakobsen, Turgis en Trentin.

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Hoera! Het lukt. Gaat het forum nu ineens moeilijk doen over Pidco....

Na lang klikken en wegen is dit het geworden:

Kassei:
van Aert: behoeft geen uitleg
Pid: behoeft geen uitleg
Sénéchal: verwacht ik veel van, kan sprinten, teampunten
Colbrelli: veelzijdige klasbak met heel veel potentie. Kan alles aan, no-brainer.
Kristoff: verwacht ik veel van, ploeg draait om hem, E-F waarschijnlijk ook
Pedersen: persoonlijk favoriet, maar ook echt in vorm. Kan het na een zware koers afmaken.
Teunissen: klasbak die na pech zijn potentie gaat laten zien, teampunten van Aert en wellicht mooie uitslagen her en der met zijn eindschot

Veelzijdig:
Mohoric: stond er vanaf minuut 1 in. Wat een veelzijdige klasbak! Benieuwd of hij ook in de heuvels kan scoren. Heeft een sterk eindschot, gooit zich zelfs soms in massasprints.
Aranburu: veelzijdige klasbak die ik op veel plekken zie scoren.

Pogacar: met zo’n programma een no-brainer. Kopman waar hij ook start (behalve DDV).
Evenepoel: lang nagedacht over een heuvelman. Hij kan zelf scoren, en anders teampunten Flipje. En: kopman Brabantse Pijl.
Hayter: wat een parel voor 1 miljoen. Zo veel potentie kon ik niet laten liggen. Benieuwd of het eruit komt!
Kron: voor 500k een no-brainer in de heuvels. Kan zomaar top 5 a 10 rijden.

Sprinters:
Dit was lastig. Uiteindelijk is dit het geworden:
Phillipsen: in vorm, rijdt veel waaronder Schelde, kans op M-T en E-F
Jakobsen: in vorm, podiumkandidaat, rijdt Schelde, teampunten
Coquard: in de 1 tot 1,5 miljoen categorie voor mij de beste keus na analyse van te verwachten punten. Cofidis heeft punten nodig.
Gaviria: was in vorm, nauwelijks last gehad van Corona, ik zie hem punten binnenharken (inmiddels klaar, zucht....)
Meeus: sprinter die op veel plekken start, rijdt Schelde en wellicht E-F
De Lie: waar Ewan niet rijdt is hij kopman sprint. Anders teampunten. Voor 500k een prima optie.

Naast deze sprinters heb ik WVA, Pidcock. Kristoff, Pedersen, Senechal, Colbrelli, Teunissen en Hayter die goed aan kunnen komen. Sprintgeweld genoeg dus.

Tot slot:
Campenaerts: verwacht ik heel veel van dit voorjaar. Voor 500k een no-brainer.

Overwogen en het nét niet geworden:
Turgis: zit toch met Sagan. Rijdt hij weer zo’n jaar? Teunissen en Pedersen bijv. genomen tov van hem, als ik zo her en der de teams zie.
Ewan: gaat pijn doen wellicht, maar ik heb overal alternatieven. Als hij M-T gereden had, nam ik hem mee. Toen werd het Phillipsen.
Flipje: tja… Dat is het breekpunt in veel teams. Maakt hij zijn potentie weer waar (kans is groot) haalt hij een sloot punten voor je binnen. Ik probeer het met anderen te compenseren.

Uiteraard ook mannen als Asgreen, Lampaert en een zwaarder heuvelteam overwogen. Maar dan wordt het wel een heel lang verhaal.

Dank aan een ieder voor het sparren op het forum en via pb’s. Succes allemaal en moge de frustratie niet te hoog oplopen. Geniet van de koers!

Laatst gewijzigd
arjenzvob

Helaas geeft scorito niet de percentages van het aantal keer gekozen aan, in een handig overzicht.
Hieronder een lijst met percentages, met renners die er volgens mij toe doen:
70-100%
Van Aert: 98%
Pidco 85%

50-70%
Colbrelli: 64%
Pogacar: 57%
Jakobsen: 55%
Turgis 54%
Mohoric: 52%

30-50%
Campenaerts 32%
Trentin 47%
Sénéchal 45%

15-30%
van Avermaet 15%
Stuyven 28%
Hayter: 22%
Capiot 17%
Teunissen 20%
Politt: 21%
Garcia Cortina: 17%
Biermans 17%
Dewulf 19%
Kristoff 19%
Benoot 19%
van Hooydonck 15%
Lampaert 23%
Asgreen 29%
Schelling 28%
Meeus: 20%
Lutsenko 23%
Moscon 28%
Hoelgaard 17%
Valgren 15%
Covi 26%
Pedersen 18%
Coquard 13%
Phillipsen: 26%

Overige:
Naesen 11%
Küng 10%
Haussler 11%
Mozzato 5%
van Moer 8%
Coquard 13%
Stybar 3%
Bystrom 6%
van der Sande 10%
Russo 11%
Kragh Andersen 11%
Sagan 11%
T. Johanessen 3%
Boasson Hagen 7%
Gaviria 5%
Evenepoel 13%
De Lie 13%
Haller 3%

Capra

'@arjenzvob

Bedankt voor de moeite om de percentages onder elkaar te zetten, toch wel interessant!
Ik kan het met geen mogelijkheid vinden op Scorito,alleen van de top20 van gisteren.
Ik mis alleen nog een paar renners, zoals Merlier, Cosnefroy, Barguil, Cort Nielsen en Woods.
Heb je die ook paraat of zijn die niet te vinden?

arjenzvob

Mannen die gisteren niet reden staan nog niet in mijn overzicht. Je kunt de percentages vinden door naar de uitslag te gaan en daar staan de percentages achter.
Van je eigen team, ik neem aan de namen die je noemt, zijn ze te vinden als je voor een nieuwe koers kopmannen kiest en je op de info van je renner klikt.

Capra

Thanks, eindelijk gevonden

2% voor Barguil, dat moet dan mijn pareltje maar worden dit jaar.....

kevinraar

Hoeveel procent heef van der poel in zijn team

arjenzvob

Dat kun je zelf zien als je hem hebt, zoals ik net zei. Anders moet deze info van een ander komen.

kevinraar

Ik heb hem niet

De Tourminator

Ziet er goed uit voor dadelijk. Laten we gaan sprinten in het zonnetje....

kevinraar

739 punten gehaald gestegen van 10067 naar 816

Stijn Lemmens

96,7 procent na 2 wedstrijden ik ben blij

steefje9

Zo, wat een weekend!! Mooie koersen gezien met hele mooie winnaars. Tevreden met team tot nu toe.

Weglaten van piddock pakt tot nu toe goed uit.

7e overall!

ditisdavid

Maar drie man in de toptwintig met Jakobsen, Nizzolo en Kristoff, wel in die volgorde gecapt. Dat compenseert redelijk voor een beroerde Omloop, in elk geval weer boven de 70%...

Laatst gewijzigd
roburger

Hier nog mijn team! Bedankt voor de tip over Pidock...

VAN AERT
PIDOCK

Geen uitleg nodig. Ik heb zelf op het laatst nog getwijfeld over Pidock, had een balletje opgegooid hier en merkte dat anderen hier ook mee worstelden. Uiteindelijk gewoon behouden, is natuurlijk een topper en rijdt echt een mooi programma met BP en AGR bijvoorbeeld.

COLBRELLI
TRENTIN
LAMPAERT
G. VERMEERSCH
MOHORIC
CAMPENAERTS
TILLER

Net als velen heb ik dit jaar, in tegenstelling tot voorgaande jaren, gekozen voor een lichtere kasseienbezetting. Ik heb veel geworsteld en gepuzzeld met de verdeling tussen kasseien-heuvels-sprinters, ook met het alvast invullen van de kopmannen per klassieker, en dat heeft mij erg geholpen. Ik kwam erachter welke renners ik per se in mijn team wilde hebben en waarvan ik dacht dat ze noodzakelijk waren. Zo kwamen Trentin en Colbrelli bijna altijd in mijn team. Ik had graag Lampaert en Senechal gehad, maar ik had nog maar plek voor één QS-renner. Was wel een lastige keuze, uiteindelijk voor Lampaert gekozen, vorig jaar in Roubaix viel hij mij op, stukje goedkoper en redelijke vorm dit jaar. Mohoric, allround, heeft zich al bewezen in de Ardennen. Vorig jaar na zijn optredens in de Tour en de Benelux Tour wilde ik hem graag hebben, zeker nadat hij bekendmaakte dat hij zich richte op de klassiekers. Bovendien erg goedkoop voor 1.5m. Gianni Vermeersch verraste mij vorig jaar in positieve zin, ik had hem niet per se nodig, maar na wat last-minute schuiven kwam er budget vrij voor hem.

Asgreen niet overwogen, door de al genoemde redenen hier. Stuyven en Pedersen te wisselvallig. Turgis is hier wel gewild, maar ik zie betere renners rondrijden die ik dan kopman zou durven maken. Van Avermaet zou wel een leuke pick zijn om wat ereplaatsen te sprokkelen zoals gisteren, maar alleen daarvoor is ie te duur. Benoot had ik ook graag gewild, heb hem vaak na wat gepuzzel als alternatief gebruikt voor Pidcock en/of Alaphilippe, o.a. voor SB.

In het goedkopere segment heb ik niet veel renners overwogen, alleen Hoelgaard en Geniets hebben wel eens in mijn team gestaan. Tiller en Campenaerts wel een beetje de gebruikelijke 500k picks, maar die scoren meteen!

ALAPHILIPPE
POGACAR
EVENEPOEL
KRON
CICCONE

Nog een leuke discussie gezien over Alaphilippe, maar ik heb hem sinds het begin in mijn team gehad en ik heb nooit getwijfeld om hem eruit te halen. Ik zie hem in alle klassiekers die hij rijdt meedoen om de winst, en dan ben ik van plan hem kopman te maken. Samen met Pogacar denk ik dan genoeg punten te halen in de Waalse klassiekers. Evenepoel zie ik met twee vingers in de neus BP winnen. Stel hij eindigt 3e, dan krijg ik 3x 80 punten. Dan nog wellicht punten en/of teampunten in WP en LBL die ik als bonus zie. Eigenlijk heb ik het minst getwijfeld over mijn heuvel-equipe, in vergelijking met mijn kasseien en sprint selecties. Dan nog Kron, leuke pick voor BP (evt. 3e kopman) en Ciccone die zich zou richten op WP en LBL.

JAKOBSEN
KRISTOFF
CORT
BOL
MEEUS
MALUCELLI

Jakobsen maak ik 1e kopman in 3 koersen. Kristoff, ondanks de dure prijs, meegenomen voor MT en EF, net als Cort. Bol en Meeus leuke goedkope picks voor BDP en SP. Malucelli gaat naar MT. Dan zal Colbrelli ook nog een aantal sprintkoersen rijden. Met deze renners denk ik de sprints wel te kunnen voorzien. Ewan en Philipsen natuurlijk interessante keuzes, maar uiteindelijk niet meegenomen. Mede doordat ik het budget heb besteed aan Flipje+Pogi, maar ook omdat ik ze geen overduidelijke garantie vindt voor punten in sommige koersen die ze rijden. Ik heb Merlier lang gehad, maar last minute eruitgehaald nadat hij van de startlijst van BDP is gehaald.

Erg leuk om al jullie teams te zien! Ik ben benieuwd wat jullie van mijn team en overwegingen vinden!

Benzardi

"We staan op 90,1% na 2 dagen, we zijn in ons nopjes" zei een wijs man tegen Yvonne Coldeweijer.

Om dit te houden word nog een groot gevecht want ik mis toch te veel sprinters, maar ja ........... je weet nooit hoe een koe een haas vangt.

Aberastuuurrriii

Een aardige 522 puntjes vandaag. Gestegen naar 79% overall nu. Omdat de Omloop een matige score opleverde, teken ik voor dit resultaat na dit openingsweekend

Thomberg

Sta na het openingsweekend op 86%. Niet ontevreden. Vandaag beetje pech (of slecht gekozen) met kopmannen. 1. Colbrelli (was gister zo sterk dat hij in een kopgroep of eindsprint kon zitten)
2. JAKOBSEN
3. Turgis (hoop niet dat hij geblesseerd is, weet iemand iets?)

Had ook Merlier, Trentin en Kristoff.

Mijn minst gekozen renner is Cort met 15%. Wat ik nog hoog voor hem vindt. Hij was een gok voor mij omdat hij normaal niet per se bijzonder in voorjaar is. Daarna Cosnefroy 17%, had ik veel hoger verwacht.

Thomberg

Ik wil het graag hebben over PIDCOCK

Waarom is dit een no-brainer? Dat lees ik hier heel veel. Dit bericht heeft niks te maken met dat hij dit weekend weinig punten heeft gepakt. Hij was hartstikke mooi aan het koersen. Uiteraard had ik hem vorig jaar maar dit jaar bewust niet gekozen. Net als Ala niet. In zijn topjaar vorig jaar had Pidcock 350(?) punten. Voor zijn geld kon je makkelijk 3 mannen nemen die in ieder geval de helft van zijn punten gaan halen en dan spreid je dus ook het risico. Stel hij raakt geblesseerd / COVID of gewoon moe na een drukke winter en najaar. Ben benieuwd waarom het dan zo’n no-brainer is.

Ondanks dat ik geen fan ben van klassiekerspel, dit jaar wel serieuzer selectie gedaan. (Nog steeds niks vergeleken met de rondes, maar toch). Mijn conclusie was afmakers nemen en ben dit jaar vooral voor sprintende types gegaan dus. Turgis, Senechal, Trentin, maar ook Valverde ipv Schachmann.

appien jan

.

appien jan

Hoop dat pidcock volgende week z’n spierballen wel laat zien

Punchen of verzuipen

Voor 5M is Pidcock denk ik geen absolute no-brainer. Maar voor mij was hij wel een goede toevoeging om kopmannen bij Strade en Brabantse Pijl rond te krijgen. Met vanaf Strade mogelijk nog leuke bijvangst met extra punten. Voor Strade had ik hem sowieso niet (bijna) winnend verwacht en dus ook dit weekend nooit gecapt.

Benzardi

Test

Bonkie

.

1 2 ... 54 ... 93 94

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.