Scorito Klassiekerspel 2022

1 2 ... 55 ... 93 94
Benzardi

Je schrijf wat en de chat doet het weer niet........................jammer dames en heren van Wielerflits.

Maar ik zei (niet dat belangrijk is).

@Thombeg
Omdat Pidcock heel veel koersen rijd en daarom een puntenpakker kan zijn.

Thomberg

Ja het vele koersen rijden was bij anderen die ik koos wel een criterium (Aranburu, Mohoric etc). Ach we gaan het zien. Mijn gevoel zegt dat Pidcock ook een limiet heeft en na de Spelen is hij vol door gegaan dus ben bang dat hij er tegen aan loopt. Maar hij zal alsnog (veel) punten gaan pakken

Geel truitje

Kijk verder en vooral naar je kopmannen zie in de top
Mooie teams qua namen

Maar velen hebben in waalse pijl Luik en strade dan rommel
Ik denk dus dat pidcock echt een must is

Ook teams met 2 goed sprinters die vaak niet samen starten
Dus ook ruk

Een goed team heeft in elke rit 2top kopmannen en een redelijke 3e

Vandaag maar 3 man aan de finish maar is goed voor 670 punten das zat !

Geel truitje

Ok ik snap dat dat lastig is want zit daar zelf ook mee
In strade moeten pidcock pogacar en Valverde of cosnefroy t doen om dat ik ook een musthave heb opgeofferd en de naam van alaphilipe

La Primavera

Ik wil het graag hebben over PIDKOK

In zijn topjaar vorig jaar had Pidfluitje 350(?) punten. Voor zijn geld kon je makkelijk 3 mannen nemen die in ieder geval de helft van zijn punten gaan halen en dan spreid je dus ook het risico.

Je vergeet alleen dat die gast nog maar 22 jaar is. Hoe kan je het dan al hebben over 'in zijn topjaar'? Dat hij op 21 jarige leeftijd in zijn eerste jaar als prof op de weg al 350 punten (excl. captainpunten) weet te halen moet dus juist in zijn voordeel spreken. Jaartje verder, goud op OS, goud op WK veldrijden, extreem talent die op alle klassieke terreinen uit de voeten kan. Rijdt daarmee ook nog eens 10 koersen in tegenstelling tot bijvoorbeeld een Alaphilippe. Ideaal voor in een Klassiekerspel dus.

Stel hij raakt geblesseerd / COVID of gewoon moe na een drukke winter en najaar. Ben benieuwd waarom het dan zo’n no-brainer is.
Dit kan je letterlijk voor iedere renner schrijven die je kan kiezen. Lijkt me een non-argument.

Ondanks dat ik geen fan ben van klassiekerspel, dit jaar wel serieuzer selectie gedaan. (Nog steeds niks vergeleken met de rondes, maar toch). Mijn conclusie was afmakers nemen en ben dit jaar vooral voor sprintende types gegaan dus. Turgis, Senechal, Trentin, maar ook Valverde ipv Schachmann.

Waarom zou je dan wel een Senechal aan 4 miljoen meenemen die 2 koersen minder rijdt en ook niet overal kan meedoen om de prijzen i.t.t. Pidfluitje?

In alle 10 de koersen maakt Pidfluitje kans op een top 20.
Senechal maakt van zijn 8 koersen die hij rijdt geen kans in Milaan - San Remo (gaat voor ploeggenoot zijn) en de Amstel Gold Race. Dat zijn dus nog maar 6 kansen.

Pidfluitje was voor mij zeker een no-brainer aangezien ik hem kopman kan maken in de Strade en met name de Brabantse Pijl. Zijn doelen liggen vanaf Strade dus vanaf daar ga ik hem ook kopman maken. Iets wat je bij een Senechal toch wat minder makkelijk doet omwille van de vele kanshebbers bij QS. Pidfluitje niet nemen is voor mij hetzelfde als Pogacar niet meenemen naar de Tour. Ondenkbaar.

@Wielerflits Kunnen jullie wat doen aan dat vreselijke autoverwijdersysteem?

Geel truitje

Vind dit echt een belangrijke schakel pid
Zie super veel goede kasseienteams die nu ook hoog scoren
Maar zie er velen die in de Ardennen niets of 1 goede kopman hebben of in Schelde 1 of zelfs geen goede sprinter

Een team moet elke rit 2 uitstekende kopmannen hebben
Dus ook in de 3/4 heuvel ritten en in de 4-5 sprints

En ja je moet keuzes maken en hopen dat dat goed uit pakt
Zelf in de heuvels Flip weggelaten en moeten daar Valverde poga cosno bettiol t opvangen ja idd is wat karig
Maar heb dan in elke sprint 3 toppers (als t tenminste sprints worden is ook een gok al kun je er bij panne Schelde Zeker van zijn en in kuurne eindigen ze kort San remo is t vraagteken
En dan nog Turijn

Dit zijn vele ritten waardoor ik t dit jaar toch gok
Hoppa Ewan jakobsen nizollo en Philipsen velen verklaren me voor gek ,maar mochten deze ritten sprints zijn is het te hopen dat deze karige heuvelmannen toch kort eindigen

mas22

Redelijk goed eerste weekend. 786 in de Omloop en 518 in KBK, goed voor plek 676 en 96%.

Wel erg jammer van Gaviria, had daar echt hoge verwachtingen van gezien zijn programma. Maar goed, er zijn veel ergere dingen.

De discussie over Pidcoc snap ik ook niet helemaal. Op zijn leeftijd is hij al zeer dominant. In elke niet kasseiklassieker kun je hem opschrijven als favoriet voor de winst of in ieder geval kandidaat top 5. Dat zijn sowieso al 6 koersen (Strade, MSR, BP, AGR, WP en LVL). En dan zal hij in de kasseikoersen ook nog zijn punten gaan sprokkelen.

Flash de Ciclismo

Beste Wielerflitsers,

Zoals vele wil ik mijn team delen en mijn belangrijkst afwegingen toelichten. Het delen van jullie informatie en hersenspinsels hebben mij ook geholpen.

Belangrijkste twijfels:

Pidock: Veel euro’s, na zijn wereldtitel de teugels laten vieren en hij heeft mij in de Vuelta persoonlijk teleurgesteld. Ik heb hem toch genomen, vanaf Strade verwacht ik veel van hem. Daarnaast sprokkelt hij veel punten in de andere koersen, omdat hij er veel rijdt en kwaliteiten heeft. Zijn deelname aan de BP was ook wel een erg mooie bijeenkomst.

Alaphilippe: Het aantal ritten t.o.v. de euro’s is een beetje scheef, maaaaar overal waar Alaphilippe rijdt kan ik hem kopman maken. In 4 races de “zekerheid” van een goede score is erg prettig in dit spel. De kopmannen moeten voor mij het verschil maken.

Philipsen: Dit jaar gekozen voor veel meer sprinters dan de jaren ervoor, dit is een gok maar gezien het programma, de ploegen en het ontbreken van MvdP (het vroeg openbreken van een koers) is de kans groter dat sprinters meer punten gaan pakken. Philipsen rijdt er “maar” 4 maar hij haalt vaak een goede uitslag, dus dat geeft zekerheid. Daarnaast gok ik erop dat hij MT en eventueel EF gaat rijden, het past zijn programma maar dat is een gokje.

Ewan: Hetzelfde argument als Philipsen, meer nadruk op de sprinters. De verhouding (euro’s vs aantal races) is een beetje scheef, maar ook hier weer: overal waar Ewan rijdt kan ik hem kopman maken.

Afgevallen bij mij: Hayter (goede verhalen gelezen/gehoord. Maar persoonlijk ken ik hem nauwelijks, dus hem gewisseld voor Cort Nielsen), Wellens (was goed in vorm, team waar ik in vertrouw heb, maar hij werd zaterdag ziek dus wilde geen risico nemen, Merlier (toch te veel een gokje, bij een harde koers is hij niet altijd mee of fris), Meeus/Bol (toch vaak net niet allemaal), Lampaert (goed team en hij was vorig jaar wat ongelukkig, maar toch te weinig een winnaar de laatste 2 jaar) en Eekhoff (laatste moment gewisseld omdat hij zaterdag ziek was, nu al spijt van).

Team:

Kasseien

Wout van Aert
Thomas Pidcock (ook Heuvel)
Florian Senechal
Sonny Colbrelli (ook Sprint)
Matteo Trentin (ook Heuvel)
Matej Mohoric (ook Heuvel)
Quinn Simmons (ook Heuvel)

Sprint

Fabio Jakobsen
Caleb Ewan
Jasper Philipsen
Arnaud de Lie
Cort (kan ook Heuvel)
Amaury Capiot

Heuvel

Julian Alaphilippe
Tadej Pogacar
Andreas Kron

Overig

Victor Campenaerts
Biniam Girmay
Stan Dewulf
Alessandro Covi

Laatst gewijzigd
Flash de Ciclismo

Beste Wielerflitsers,

Zoals vele wil ik mijn team delen en mijn belangrijkst afwegingen toelichten. Het delen van jullie informatie en hersenspinsels hebben mij ook geholpen.

Belangrijkste twijfels:

Pidock: Veel euro’s, na zijn wereldtitel de teugels laten vieren en hij heeft mij in de Vuelta persoonlijk teleurgesteld. Ik heb hem toch genomen, vanaf Strade verwacht ik veel van hem. Daarnaast sprokkelt hij veel punten in de andere koersen, omdat hij er veel rijdt en kwaliteiten heeft. Zijn deelname aan de BP is ook wel een erg prettig.

Alaphilippe: Het aantal ritten t.o.v. de euro’s is een beetje scheef, maaaaar overal waar Alaphilippe rijdt kan ik hem kopman maken. In 4 races de “zekerheid” van een goede score is erg prettig in dit spel. De kopmannen moeten voor mij het verschil maken.

Philipsen: Dit jaar gekozen voor veel meer sprinters dan de jaren ervoor, dit is een gok maar gezien het programma, de ploegen en het ontbreken van MvdP (het vroeg openbreken van een koers) is de kans groter dat sprinters meer punten gaan pakken. Philipsen rijdt er “maar” 4 maar hij haalt vaak een goede uitslag, dus dat geeft zekerheid. Daarnaast gok ik erop dat hij MT en eventueel EF gaat rijden, het past zijn programma maar dat is een gokje.

Ewan: Hetzelfde argument als Philipsen, meer nadruk op de sprinters. De verhouding (euro’s vs aantal races) is een beetje scheef, maar ook hier weer: overal waar Ewan rijdt kan ik hem kopman maken.

Afgevallen bij mij: Hayter (goede verhalen gelezen/gehoord. Maar persoonlijk ken ik hem nauwelijks, dus hem gewisseld voor Cort Nielsen), Wellens (was goed in vorm, team waar ik in vertrouw, maar hij werd zaterdag ziek dus wilde geen risico nemen, Merlier (toch te veel een gokje, bij een harde koers is hij niet altijd mee of fris), Meeus/Bol (toch vaak net niet allemaal), Lampaert (goed team en vorig jaar wat ongelukkig, maar toch te weinig een winnaar de laatste 2 jaar) en Eekhoff (laatste moment gewisseld omdat hij zaterdag ziek was, nu al spijt van).

Team:

Kasseien

Wout van Aert
Thomas Pidcock (ook Heuvel)
Florian Senechal
Sonny Colbrelli (ook Sprint)
Matteo Trentin (ook Heuvel)
Matej Mohoric (ook Heuvel)
Quinn Simmons (ook Heuvel)

Sprint

Fabio Jakobsen
Caleb Ewan
Jasper Philipsen
Arnaud de Lie
Cort (kan ook Heuvel)
Amaury Capiot

Heuvel

Julian Alaphilippe
Tadej Pogacar
Andreas Kron

Overig

Victor Campenaerts
Biniam Girmay
Stan Dewulf
Alessandro Covi

Wielertje12

Mijn team:
v. Aert
Pidcock
Trentin
Kristoff
Teunissen
Politt
Lutsenko
Colbrelli
Mohoric
Moscon
Aranburu
F. Vermeersch

Pogacar
Valverde
Barguil

Jakobsen
Coquard
Ivan Garcia
Meeus
Pasqualon

Laagste pickrate zijn Pasqualon en Barguil, pasqualon heeft mij al puntjes bezorgd :)

Laatst gewijzigd
Jopster

Ben benieuwd naar het programma van Ackermann nu Gaviria er voor lange tijd uit lijkt te zijn.

arjenzvob

Gaviria is echt zuur. Ik heb zorgvuldig nagedacht over mijn sprintteam en dan gebeurt dit. Part of the game helaas.
Ackermann staat al voor aardig wat koersen, E-F en Schelde zouden daar best wel eens bij kunnen komen. Wellicht valt P-R bijvoorbeeld dan weer af.

RTankink

Scorito heeft Kristoff nu op de voorlopige deelnemerslijst van Milaan-Turijn. Dat komt even goed uit.

HB

Kristoff was al ruim voor de deadline bekend dat hij zou rijden in Milaan-Turijn, met Pasqualon als lead-out:

https://www.tuttobiciweb.it/article/1644937490

Platje

Ik hoop dat er nog wel wat moois bijkomt bij MT, alleen Covi nog aan de start..

Niballie

Dan hoeft ie alleen maar te finishen, lekker makkelijk!

Sloddies

Ook de Sloddies hebben het openingsweekend erop zitten, met een zeer beroerde start op zaterdag (29%). Met een enorme blunder als laatste wissel vlak voor de deadline. Covi wilde ik er toch perse in, maar in plaats van Vocsnor ingezet. Meteen keihard gestraft....Onderstaand de overwegingen, waarbij ik 250.000 scorito-euro's heb opgespaard.

De kasseien:
1) WvA, Sloddies zijn niet gek. Waar Wout start gaat hij kopman zijn.
2) Pidco; vorig jaar niet in mijn team. Toen regelmatig harenuittrekkend voor de buis. Nu een jaar ouder en sterker. Helaas nog niet zijn kopmanschap waargemaakt, maar dat komt.
3) Sénechal. QS-rapste man aan de meet (na Jacobsen natuurlijk). Rijdt veel en dus hopelijk veel QS teampunten.
4) Lampaert. Altijd wel een aantal keer top 10. En ook QS teampunten. Net als Sénechal de eerste 30 binnen.
5) Trentin. Rap en rijdt veel. Ook een aantal samen met Pogacar, met mogelijk teampunten.
6) Kristoff. Goed aan het seizoen begonnen. Volgens het meermaals besproken interview met Pasqualon heeft zijn nieuw ploeg veel vertrouwen in hem. Ploegleider Sloddies ook.
7)Pedersen. Zag hem in Spanje uitstekend rijden, zelf bergop dapper meegaan (al was het niet super steil). Is natuurlijk ook supersnel aan de meet, dus potentieel kopman. En relatief goedkoop naar mijn bescheiden mening (2,0).
8) Lutsenko. Voor 1,0 kon ik hem niet laten liggen. Reed goed in de eerste wedstrijden. Hoopte op een start als in 2019, maar vooralsnog is het naadje pet met dt. Misschien later of in de heuvels.

Heuvels:
9) Mijn theorie is dat Alaflip als kopman 3X danwel 2,5x in Strade, WP en LB minstens 600 punten haalt. Dat moet ik andere kopmannen nog maar zien doen. Ik hoef die drie koersen bovendien niet te piekeren wie die 1e of 2e kopman moet worden! Betere nachtrust, ook belangrijk! Raakt hij evenwel gewond of krijgt hij corona, dan kan het spel in de prullenbak.
10) Pogacar: mijn andere 1e of 2e kopman in genoemde 3 koersen. Tot mijn verbazing maar door 57% geselecteerd. Verwacht ook op de kasseien nog wel wat punten van hem.
11) Cosnefroy. Pas 26, in mijn ogen een Alaflip light. Hoop vooral dat hij de komende maand recht op zijn fiets blijft zitten, want hij wil nog wel een vallen. Voorzichtig Benoit in de Tirreno!

Als eventuele vervangende 3e kopman heb ik Pidco en Lutsenko in het team.

Sprinters:
13) Jacobsen. Tot mijn verbazing helemaal hersteld. Als ik hem zag sprinten, zag ik hem winnen. En zondag gelukkig ook.
14) Merlier. Ook erg snel, maar qua positie kiezen niet zo. Hopen dat hij mag sprinten in de Panne en Scheldeprijs.
15) Meeus. Volgens mij een sprinttalent, maar hij houdt het nog even verborgen. Rijdt veel, maar ik reken in de Panne en de Scheldeprijs vooral op hem.
16) Capiot. Sprintte al erg goed en ook keurig 7e in KBK, maar tot mijn verbazing eindigden Hofstetter en McLay nog voor hem.....
17) De Lie. Hoorde en las behoorlijk lovende dingen over deze jongeling. Eerste 20 (team)punten zijn binnen. Misschien (gokje) mag hij in de kleine koersjes zelf top 10 sprinten??

Overig:
18) Covi. Uitstekende renner, kan veel maar twijfel of hij iets al goed genoeg kan. Maar ook ruime kans op teampunten als hij Pogacar of Trentin helpt. Toch spijt dat ik niet bij Vocsnor ben gebleven.
19) Bisseger, Super getalenteerd. Fan van. Kan heel hard fietsten, tijdrijden (dus ontsnappen?) en is ook nog vrij snel, als Valgren in een interview. Beetje jammer dat hij juist wordt ingezet in de allerzwaarste wedstrijden, waar de concurrentie het zwaarst zal zijn.
20) Halvorsen. Omdat ik eigenlijk verwacht dat UnoX nog aan de Panne en de Scheldeprijs gaat meedoen, en dan is hij daar de sprinter. Deed dat andere jaren vrij behoorlijk

arjenzvob

Leuk geschreven Sloddies!! Succes

RVH

Het puzzelen is geweest, misschien wel het leukste van elke scorito-poule. Nu gaat het balen van renners die je hebt gewisseld voor anderen weer beginnen. Maakt het kijken naar de koers soms iets minder leuk vind ik. Soms ook juist net weer wat leuker als je heel erg voor een vluchter kan zijn. Had het Laporte heel erg gegund bijvoorbeeld. Of het groepje van zaterdag met alle 3 mijn kopmannen Aert, Colbrelli en Pidcock, met Narvaez en Benoot natuurlijk.

Met 1025 punten het eerste weekend afgesloten.
Op naar de witte wegen!

Nylz

Omslaan

https://open.spotify.com/episode/7gVZluh7Zc6InxaRr2pFV9?si=_Qx2EzidS3ugJ-zWTHsldQ

RTankink

Hier het openingsweekend doorgekomen op 75,6%. Prima tevreden mee voor nu. Denk dat ik in vergelijking met de meeste anderen een vrij groot deel van mijn budget aan sprinters en heuvelmannen heb gespendeerd. Als die mannen leveren en in de kasseien de voorspelbare heren blijven scoren, kon het nog wel eens een lekker voorjaar worden.

@RVH denk dat je het 'misschien' wel weg kunt laten. Het puzzelen is bij ieder sportevenement dat Scorito heeft een enorme portie voorpret wat mij betreft, en denk dat velen er net zo over denken. En inderdaad jezelf voor de kop slaan als je het weer eens mis had.

Geel truitje

.

user27296

WISSEL

user27296

OMDRAAIEN

snoek1974

Mijn team

V Aert
Pidcock
Trentin
Colbrelli
Moscon
Lutsenko
Hoelgaard
De Wulf
Mohoric
Campenaerts
E Theuns

Sprint

Jacobsen
Philipsen
Merlier
Meeuwis

Heuvel

Alaphalippe
Pogacar
Valverde
Aranburu
Hiquita

Dus in elke categorie paar klappers en daarnaast renners die in meerdere soorten klassiekers uit de voeten kunnen en paar goedkope aanvullingen die zich hopelijk bewijzen , bij Campenaerts al gelukt met 5de plaats in de omloop .

1 2 ... 55 ... 93 94

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.