Scorito Klassiekerspel 2022

1 2 ... 68 ... 93 94
nasibal

Opzich, even tussen alles door, wel redelijk idioot dat een website de dag van tevoren nog de deelnemerslijst van vorig jaar online heeft staan.

En oh, Fiorelli op de lijst zie ik :D

Laatst gewijzigd
KV

Het lijkt inderdaad het wedstrijdje waar niemand zin in heeft: zowel de ploegen/renners als de organisatoren niet.

Kjleeuwen

Geen Coquard ook helaas.

KV

Bron ?

Kjleeuwen

Persoonlijk bericht via insta.

Punchen of verzuipen

https://twitter.com/TeamCOFIDIS/status/1503756903331078149

Nasibal is even een schone onderbroek aantrekken.

ivo001

Ik heb enkel Bettiol aan de start, boe.

KV

Cimolai zal inderdaad mooi de sprint mogen aantrekken voor Consonni ;-)

ditisdavid

Alleen Kristoff en jokertje Gazzoli dus qua sprinters. Jakobsen en Meeus waren te voorzien, Philipsen is pech, maar dat Nizzolo niet start is maf. Israel heeft de punten nodig om in de WT te blijven en Einhorn gaat met alle respect van zijn leven niet een van de tien best scorende renners (en alleen die tellen mee) van de ploeg zijn dit (of ieder ander) seizoen. Nogal tegenvallend rendement als je 13 miljoen hebt geïnvesteerd in je sprinters...

La Primavera

Doet Barbero nog mee?

nasibal

Nasibal is even een schone onderbroek aantrekken.

Gewoon lekker hop het sokje in hoor!

maar dat Nizzolo niet start is maf.

Eens, zeker ook omdat hij een paar dagen later volgens mij wel gewoon op de lijst voor MSR staat.

Laatst gewijzigd
arviidd

Nou 3 man aan de start. Cortina, COVI en Schelling. Had hier ook wel gerekend op Meeus en Coquard.

Ludi

Met bouhanni, Kristoff en consonni morgen denk ik 3 degelijke keuzes. Hopelijk nu nog een normale uitslag :)

Jammer dat Bennett niet start. Volgens mij heeft bora het nieuwe parkoers niet bekeken, kijkend naar hun team. Hetzelfde geldt voor ineos en hayter.

Laatst gewijzigd
ZK

Bennett is hopeloos uit vorm, onder of overtraind geen idee, maar alles behalve garantie op succes als je hem nu laat starten...

nasibal

Cimolai morgen 1e, 2e, én 3e kopman. Verder usual suspects Kristoff, Pasqualon, Covi en Keusnefreu. Meer dan prima koersje hoor dat MT!

Kadare

Helaas toch maar 2 renners aan de start, Vendrame en Kristoff.
Ik vind het toch te prijzen dat scorito probeert iets toe te voegen en mijns inziens is MTU daarvoor de beste koers.
Ik denk dat waarom mensen het klassiekerspel soms als een gokspel zien is omdat je je team zo moet verdelen dat je zoveel kasseien, sprints en heuvels afdekt.
De balans was altijd al behoorlijk scheef richting kasseien, waardoor je in de heuvels en sprints vaak afhankelijk bent van een klein aantal renners. De balans in het aantal kasseien/sprints/heuvelkoersen gelijker maken, maakt mijns inziens dat je iets makkelijker een tegenvaller of uitvaller kunt opvangen.
Toevoegen van Nokere zou voor mij juist de verkeerde keuze zijn, dan maak je de balans nog schever.
Zou dan eerder aan Laigueglia denken.

Hay

Ben het er wel mee eens dat er een goede balans tussen kasseien/sprints/heuvelkoersen moet zijn. Aan de andere kant moeten de koersen denk ik voor de ploegen ook wel een bepaald niveau/aanzien hebben zodat er ook kwalitatief goed gevulde teams aan de start staan, daar lijkt bij b.v. Milaan-Turijn (nog) geen sprake van te zijn. Dan zou ik er eerder voor pleiten deze en eventueel ook EF weg te laten maar dan b.v. ook Dwars door Vlaanderen, zodat er een goede balans komt/blijft.

Zelf heb ik me ook niet al te best voorbereid op MT, dacht dat de sprinters van MSR ook wel aan de start zouden staan. Maar niet gerealiseerd dat b.v. Lotto en Bahrein niet meedoen (hoewel Colbrelli in de huidige staat ook niet gestart zou zijn). Omdat ook Meeus en Coquard niet starten en Cort geblesseerd is, moet ik het doen met Garcia, Covi en Cosnefroy. Wellicht dus het beste dat er een grote groep ontsnapt en naar de finish rijdt.

Sloddies

Met Kristoff, Covi en Cosnefroy aan de start zal ik het niet van Milano-Turino moeten hebben. Hoop vooral niet meer procenten te verliezen.

Bode80

Ik denk dat het lastig vol te houden is dat MT een toevoeging is voor het Klassiekerspel. Het spelelement is dat je een goede verdeling hebt tussen de type renners en het selecteren van de juiste renners. Omdat MT en Eschborn voor de renners geen volwaardig onderdeel zijn van het voorjaarsprogramma is er vantevoren heel weinig bekend wie daar zal rijden. Natuurlijk kan je aannames doen obv welke ploegen er deelnemen en het programma van die renners maar het blijft gokken of ze er zullen staan (Nizzolo is een goed voorbeeld).

@nasibal
In Tirreno was Consonni de afmaker dus ik verwacht weinig van Cimolai.

nasibal

'@Bode

Hmm interessant, dan zou het inderdaad zomaar kunnen. Vond dit wel echt zo'n Cimolai koersje en daarna weer in het gareel voor Coquard. Maar kennelijk is Consonni wat geklommen op de ladder. Ben benieuwd, zo diep zit ik er nog niet in dit jaar :)

Al moet ik wel zeggen dat ik met dit sprintersveld wel wat leadout mannen ook kort verwacht, mits ze de benen niet stilhouden. Pasqualon en Kristoff zie ik bijvoorbeeld ook wel béiden top 10 (7?) rijden. De aankomst is ook echt een brede snelweg, dus positioneren is relatief. Gewoon keihard rijden, a lá Champs.

Aberastuuurrriii

Hoppa. Kristoff en Aranburu. Daar moet ik het mee doen morgen. Aanfluiting dat toevoegen van MT

ZK

'@Nasibal vergeet je Girmay nu niet? Neem aan dat Pasqualon nu toch wel wat eerder op kop zal moeten om hun beide naar laatste 200 meter te loodsen?

Wielertje12

'@nasibal @ZK Ik verwacht ook dat girmay 2e troef is dus Pasqualon zal ze inderdaad daar moeten brengen, maar wie weet zit er ergens een valpartijtje

Kalarie

Selectie morgen:
1e Kopman: Bouhanni
2e Kopman: Kristoff
3e Kopman: Sagan

Daarnaast nog Covi en Van Avermaet. Ik heb er zin in!

KV

Ik zie het nog zomaar gebeuren dat Kristoff het sprintje van Girmay zal mogen aantrekken. Dan eet ik mijn tv bakje op.

1 2 ... 68 ... 93 94

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.