Ik heb Jakobsen in mijn selectie en zou mijzelf een redelijk verstandige pouler noemen, maar toch niet gecapt vooralsnog. Feltet heeft altijd interessante voorspellingen, maar het staat of valt bij koersverloop. Bij één bepaald koersverloop is Jakobsen de topfavoriet, maar met het veranderde parcours én de aanwezigheid van sterke blokken die géén sprint willen, is het voor mij allesbehalve een uitgemaakte zaak dat een Jakobsen hier voor de winst gaat sprinten. In mijn ervaring win je het klassiekerspel door bij élke race prima te scoren (met caps in de top10), niet door steeds een mógelijke winnaar de cappen die ook 50e kan worden. Slow and steady wins the race in mijn ervaring.
'@klaasd: wat je deze specifieke koers het beste kunt doen, dat weet ik niet ;-) Mijn punt is: structureel renners als Trentin, Colbrelli en Mohoric cappen die veel top 10 rijden maar weinig winnen, is (denk ik...) vaak de beste strategie voor het Klassiekerspel. En die top10-potential is nog net wat anders dan absolute winstkans. Je gaat dan meer uit van welke renner kan er in veel verschillende scenario's kort rijden.
Hoewel Pedersen meestal weinig heeft gepresteerd in DDV is hij eerste kopman. Dit omdat hij zowel in een zware als in een sprintkoers goede kans maakt.
Verder Kristoff en Pogacar captain. Kristoff wil altijd sprinten voor reen ereplaats en Pogacar doet altijd wel zijn best, en dan is het de meeste anderen al snel te machtig.
Ik ben gegaan voor 1: Pedersen (om boven genoemde redenen) 2: Campenaerts (je verkent niet voor niets 4x het parcours en nu hopen dat hij redelijk pijnvrij is) 3: Pogacar (al zegt mijn onderbuik dat hij vooral meedoet als voorbereiding op zondag.
Ik heb 11 man in koers. Hopelijk een mooie score!
Heb ik vandaag de nummers 3 t/m 5 maar geen van allen kopman gemaakt, vanwege de goede weersverwachting gekozen voor de meer sprinters types (Garcia en Coquard) en Pogacar. Maar goed, Pidcock lijkt gelukkig ook weer terug en kan nog heel wat punten opleveren. Overigens prachtige koers gezien vandaag.
Mooie race vandaag, al heb ik alleen het laatste half uur gezien. De schande van de 0-punter in Brugge - de Panne is bijna weer weggepoetst. Dankzij kopmannen Pogacar en Campenaerts, conservatief of niet, en Tiesj en Pidcock op de afspraak, alsmede een Pasqualon weer in de punten en nog wat teampunten voor Vermeersch, Philipsen en Teunissen, stijgt team Xavi FC vandaag met 13,9% weer naar een enigszins aanvaardbare niveau. 78%!
Minpuntjes vandaag: Helaas Kristoff ook als kopman gekozen en DNF's van Jakobsen en wederom, Moscon.
Komende zondag voorlopig 14 man in koers. Laat de Ronde maar komen!
Hier een redelijk tevreden man, ondanks dat ik de nummer 2 t/m 4 geen kopman heb gemaakt. hahahaha
Verder capiot ook weer mooi in de punten, dus weer mooi ruim binnen de 90% (wat meer in de lijn van mijn verwachtingen ligt, na het slechte vorige jaar (slechts 56%) ...nu nog eens leren om de goede kopmannen te kiezen en het wordt echt nog wat..
Voor zondag staan 1 en 2 wel vast (WVA en Mohoric).... Nu even kiezen uit...pogacar, pidcock of benoot als derde..
Turgis, Kristoff, Senechal hebben we tot nu toe veel pijn gedaan...
Door foutieve captain keuzes in Gw en Ddv afgezakt naar 81,2 %
Zondag gaan we maar voor 1. Van Aert 2. Pogacar 3. Mohoric.
Kijk toch stiekem al naar de Heuvelklassiekers.
Ik zie in de top van de Scorito ranglijst toch vrij veel teams met erg weinig renners voor dit werk.
Dus is er naar mijn gevoel nog best wel wat mogelijk.
Ik heb Pogacar, Gaudu, Mollema, Cosnefroy en Evenepoel. Aangevuld met een Pidcock en Mohoric.
Maar goed de juiste captiankeuze blijft cruciaal.
'@Tompot, helemaal eens hoor, maar ik heb het idee dat (mede door Feltet.dk's redelijk aparte voorbeschouwing) redelijk veel mensen vol op sprinters hebben ingezet. Ik beschouwde mijn keuze als 'conservatief' omdat ik Pogacar en Vocsnor relatief lage winstkans maar relatief hoge top10-kans toeschreef.
Dan snap je dat Jakobsen niks gaat klaarspelen en dat Coquard meer kans maakt dan Philipsen, maar zak je toch nog meer dan 10% naar 73,6%. Ik vind het maar een lastig spelletje.
Als Senechal, Trentin, Philipsen en F. Vermeersch nog willen laten zien dat ze hun plekje waard zijn, dan mogen ze trouwens wel snel wat laten zien!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.