Lastig om nu al een definitief team te maken. Op basis van de testen in het voorseizoen is er wel iets te zeggen over teams die er goed voorstaan (Mercedes) en teams die er minder goed voorstaan (Aston Martin) maar wie weet is dat komend weekend al weer heel anders. Ik denk dat de vrije trainingen nog wel de nodige aanpassingen zullen opleveren.
Verder lijken de reglementen ook best voor wat onbetrouwbaarheid te zorgen en kan dat in de eerste fase best een hoop impact gaan maken.
Alles wat er nu instaat kan na de eerste vrije trainingen zomaar nog worden omgegooid. Eigenlijk zou ik ook vrije training 3 nog wel willen afwachten maar ik weet niet of mijn slaapritme dat aan gaat kunnen...
Mijn eerste rondje GP dit jaar. Ik kom zit vooral met het probleem dat als ik in de bovenste segmenten kies wat ik wil, ik in de onderste segmenten uit kom op Stroll en Lawson. Nu heb ik nog geen ervaring met het spel, maar dat lijkt me niet de bedoeling.. Nog even puzzelen waar het compromis moet worden gemaakt.
Een redelijk goede start voor mijn team. Op basis van de kwalificatie had ik alleen beter Antonelli en Hadjar genomen ten opzichte van Leclerc en Hamilton maar in de race kan ook nog een hoop gebeuren.
A: Russell en Piastri
B: Leclerc en Hamilton
C: Lawson en Bearman
D: Lindblad
E: Bortoleto
Russell op basis van het voorseizoen en zag er zeker in FP2 en FP3 er goed uit. Bleek ook wel in de kwalificatie. Piastri om wat geld te besparen en zag weinig verschil tussen hem en Norris.
Leclerc en Hamilton omdat ik ze er verrassend goed bij vond zitten in de vrije trainingen. Wel nog getwijfeld tussen Leclerc en Antonelli maar toen ik hem in de muur zag zitten vanmorgen dacht ik niet eens dat hij de kwalificatie zou halen.
Lawson want de Racing Bulls zaten er in de vrije trainingen constant goed bij. Voor het weekend was dit Gasly maar ik vond de Alpine's in de trainingen minder ten opzichte van pre-season. Bearman vond ik het geld waard ten opzichte van Ocon.
Lindblad vanwege dezelfde reden als Lawson en was zelfs beter dan zijn teamgenoot. Twijfel nu wel of ik hem hoog indeel voor de race want het blijft toch wel een rookie.
Bortoleto kreeg last-minute het voordeel van de twijfel ten opzichte van Hulkenberg. Klein gokje die in de kwalificatie iets beter uitpakte maar dat is voor mij echt een 50/50.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.