Team DSM 2023

1 2 ... 18 ... 25 26
Bimbo Visma

Volledig podium voor de dames:

1. Georgi
2. Curinier
3. Kool

Zwarte Wout

Team DSM heeft een clean sweep uit het vuur gesleept in Dwars door de Westhoek. De Nederlandse ploeg heerste in de Belgische eendagskoers en zag de zege gaan naar Pfeiffer Georgi. Haar ploeggenotes Léa Curinier en Charlotte Kool eindigden als tweede en derde.

https://www.team-dsm.com/dddw/

Laatst gewijzigd
Bimbo Visma

Welsford, Lund Andresen, Degenkolb, Eekhoff, Eddy, Edmonson en Naberman mogen het gaan doen in ZLM Tour.

Sterk treintje

Rafal Kiserlovski

Iemand die meer weet over Bevin? Hoor je helemaal niks van.

ChefSpijker

Ja geen idee, sinds z'n val Down Under geen moment in vorm gekomen dit voorjaar. Reed wel vaak Zwitserland de afgelopen jaren, dus misschien duikt ie daar op?

Rafal Kiserlovski

Had hem inderdaad wel in Zwitserland verwacht, maar vandaag maakte DSM daar de selectie van bekend en daar zit hij ook niet bij.

Bimbo Visma

Waar staat die selectie, Rafal?

Zwarte Wout

https://www.wielerflits.nl/nieuws/deelnemers-ronde-van-zwitserland-2023/

Bimbo Visma

Sterke start in de ZLM. Winst voor Eekhoff en @mondson tweede, Welsford vijfde en Eddy van de Dev. negende

Mooie strijd tegen Kooij zo.

Zwarte Wout

https://twitter.com/TeamDSM/status/1666526952163799040/photo/1

Bimbo Visma

Gaat DSM het tot zondag volhouden om de kopgroep steeds 5 seconde te laten overhouden in de ZLM Tour om zo de boni's te kapen?

Zwarte Wout

Mooie prestatie van Max Poole, 5e in de dag uitslag, dicht bij top 10 nu en de witte trui overgenomen!

btw: Welsford heeft aangegeven de TdF te zullen rijden!

Laatst gewijzigd
Zwarte Wout

Helaas, Max Poole uiteindelijk de 13e plek in de eindrangschikking, 2e achter de twee jaar oude Carlos Rodríguez v.w.b. de witte trui.
Desondanks een meer dan prima Critérium du Dauphiné ronde gereden voor een jongen die net 20jr. is geworden!

Laatst gewijzigd
Bimbo Visma

Twee, drie en vier in het klassement van de ZLM Tour. Mooie score

Vraag me wel af of ze vandaag vol voor de dagzege van Welsford zijn gegaan of dat de twee anderen in het klassement belangrijker waren. Ze zaten niet in de trein

Bimbo Visma

We kunnen de Tourselectie al voor een deel invullen:

Bardet
Leknessund
Dinham
Hamilton
Eekhoff
Degenkolb
Welsford

De achtste naam zal Edmondon of Vermaerke worden, denk ik

ChefSpijker

Op basis waarvan gaat Dinham mee dan? Edmondson én Vermaerke wel en hij niet lijkt me al een stuk logischer.

Laatst gewijzigd
Bimbo Visma

Gelet op het feit dat hij met Bardet mee was op hoogte en nu mee is naar Suisse. Maar kan er ook naast zitten natuurlijk

Zwarte Wout

Vanhoucke nog in de lappenmand? EDIT: Ik heb net een interview gelezen, hij zat er helemaal door in de Giro, die zien we pas weer in het najaar terug, wellicht Vuelta met Max Poole.
"Ik heb nood aan een goeie rustperiode en opbouw zodat ik dit najaar resultaten kan rijden, zo brengt het niet op."

Laatst gewijzigd
Bimbo Visma

Met potlood kunnen we dus Bevin, Vanhoucke en Poole noteren voor de Vuelta? De eerste twee voor revanche van verloren eerste seizoenshelft en de derde voor lering en vermaak

Zwarte Wout

Prima werk van DSM in Zwitserland, met als resultaat een 4e plek voor de 20j. Pavel Bittner..!

Laatst gewijzigd
ChefSpijker

In de voorbeschouwing op de Ronde van België geven ze ook wel duidelijk aan dat ze daar gaan finetunen voor de Tour. Dus denk dat je Edmondson vrij zeker kunt opschrijven naast Degenkolb, Eekhoff en Welsford. Met Edmondson als laatste man.

Rawolf

Ik ga er wel vanuit dat er 3 man meegaan qua sprinttrein ja. Alleen ook Degenkolb gaf aan nog niet zeker te zijn van selectie.

Tegenwoordig bereiden er wel meer dan 8 man volledig voor op de tour. Zo zou het met Dinham ook kunnen dat hij eventuele stand in is van Hamilton die toch nog wat onzeker is na dat blessureleed (maar in goede vorm altijd meegaat)

Rawolf

Die Bittner 4e trouwens.... hoeveel sprinters heeft DSM nu wel niet

Welsford
Dainese
VUden
TL Andersen
Degenkolb
Bittner
Mayrhofer
En Eekhoff wil zich ook nog weleens smijten

Bimbo Visma

Bevin zal ook gehaald zijn voor z'n sprint/punch, denk ik. Maar die was in Australië al stukgevallen

AWestie

Het shirt is er niet mooier op geworden met zo’n saai logo

1 2 ... 18 ... 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.