Team DSM 2023

1 2 ... 19 ... 25 26
Zwarte Wout

Je komt er wel overheen toch..?
Nog (nep) nieuws over Welsford...?

AWestie

Echt nét. Ik had de stille hoop dat ze ook omwille van herkenbaarheid in het peloton een beetje nieuw kleurtje passend bij de nieuwe bedrijfshuisstijl zouden kiezen. De twee marketingstreepjes zijn natuurlijk een blijvertje.

Bimbo Visma

Is het financiële stuk nu eigenlijk ook geregeld voor de komende jaren? UCI had maar 1 jaar WT uitgedeeld toch?

Zwarte Wout

Lijkt me dat dit intussen wel afgedekt is.

AWestie

De reden van eenjarige licentie was volgens Iwan de op handen zijnde fusie. Verder had WF een tijdje terug al aangegeven dat er vanuit dsm firmenech intentie was om uit te breiden. Lijkt een formaliteit inderdaad.

Bimbo Visma

"Het sponsorcontract met de wielerploeg loopt nog tot eind 2024. Hoofdsponsor dsm-firmenich zou al de intentie hebben uitgesproken om die verbintenis te verlengen. In de komende maanden hoopt Team DSM, dat door de fusie er budgetair op vooruit zou gaan, de contractverlenging te formaliseren."

Uit het artikel. Moet nog afgerond worden dus

Zwarte Wout

Het goede nieuws is dat Bardet de top-10 binnen komt, maar er is nog wel werk aan de winkel. In Romandie moest hij op een gegeven moment Max Poole voor laten gaan, benieuwd naar de volgende etappes.

Zwarte Wout

Vandaag al veel beter, een van de smaakmakers. Diverse demarrages maar vlak voor de meet bijgehaald waardoor hij nog enkele seconden verloor,maar wel van plek 10 naar plek 7 steeg in het A.G klassement!

ChefSpijker

Bardet lijkt prima in de ronde te groeien ja. Morgen met afdaling naar de finish wel een ideale finale voor hem ook. Welsford vandaag nog voorin koers in de slotkilometer verbaast me ook wel. Na zo'n uitdagend parcours met 85 kilometer volle bak koers, dan moet de conditie wel erg goed zijn.

Bimbo Visma

Bardet houdt stand in het GC. Nu twee tussenetappes richting de tijdrit

Bimbo Visma

De trein van Welsford is (in ZLM en Belgium Tour) nog geen reclame voor zichzelf aan het maken richting de Tour

Rawolf

Heel opmerkelijk idd. Dsm al veel goede leadouts gedaan dit seizoen en dan nu met op papier juist een nog sterkere samenstelling bakken ze er geen hout van

Zwarte Wout

Nee, lijkt nergens op, maar ik zag er wel eentje bij die val liggen, eerder reden ze behoorlijk voor in het peloton.

v.w.b. Bardet: Lang bij de achtervolgende groep gereden, maar duidelijk was dat het niet van zelf ging en hij moest de anderen laten gaan. Later weer aangesloten en op een mooie 5e plek binnen gekomen!

Laatst gewijzigd
Zwarte Wout

Romain Bardet n.a.v. het overlijden van Gino Mäder.

“Hoe. Waarom. Wat blijft er nu nog over? Onze ogen huilen, onze gedachten zijn verwoest. We zijn allemaal Gino. We gaan altijd maar sneller en sneller en zoeken zo de limiet op. We flirten bocht na bocht met onze grenzen. We hebben het tenslotte al duizend keer gedaan. De dag is echter gitzwart als het lot besluit om één van ons mee te nemen, een medemens, een acrobaat in een Lycra-pak, met een onrecht dat ons weet te verscheuren en ook niet te herstellen is.”

“We zijn ons alleen bewust van het onderbewustzijn, als we worden ingehaald door de brute werkelijkheid en we zo voor altijd zijn aangetast. Kon de oprechtheid van onze gedachten maar troost bieden voor de mensen die zijn achtergebleven. We beoefenen deze sport om bepaalde emoties te beleven, maar nooit – maar dan ook echt nooit – om onze (wieler)familie te zien rouwen. Gino, een ster die voor altijd zal stralen.”

Bimbo Visma

Aangename eerste kennismaking met Eglantine Rayer (19).

Na het uitvallen van Labous tiende geworden in het klassement van de Tour de Suisse. En vijfde in de slotrit

AWestie

Spekenbrink bij De Grote Plaat: https://open.spotify.com/episode/4ZFXKysgZetxkawmb8i3Vn?si=xFjU7IuSRtyZZYLSzTzIFw

Bimbo Visma

Mooie aflevering met Iwan. Goed geduid ook hoe dat zadelissue met Kragh Andersen in de media een eigen leven is gaan leiden...

De ploeg voor de Giro is net bekendgemaakt:
Labous
Jastrab
Barale
Ciabocco
Koch
Peperkamp
Storrie

Bimbo Visma

Enzo Leijnse boekt z'n tweede zege. Beloftenkampioen op de tijdrit.

Pfeiffer is 4de geworden in Engeland

Bimbo Visma

Leknessund krijgt toch 'rust' en hoeft niet naar de Tour.

Bardet
Dege
Dinham
Edmondson
Eekhoff
Hamilton
Vermaerke
Welsford

AWestie

Ik denk dat het sprintende deel van de ploeg beter voor de dag gaat komen dan klimmende deel van de ploeg.

Rawolf

Bardet is zo'n enorme klasbak op en naast de fiets dat ik daar toch het meeste voor supporter! Qua omkadering vind ik dat hij ook prima bijgestaan wordt. Al valt of staat nog steeds veel met de onbekende vorm van Hamilton

De sprinttrein heb ik eerlijkgezegd m'n vraagtekens bij. Dit seizoen zijn vooral de jonge honden heel goed in de sprinttrreintjes. Markl, Tobias lund Andersen, van uden etc. Degenkolb en eekhoff heb ik nog geen goede leadout zien doen dit seizoen. Maar beide wel wat lichtpuntjes dit seizoen, het zit er zeker nog wel.

AWestie

Kan ook inderdaad, mijn voorspelling was ook wat voor de vuist weg.

De Stentor was op de service course in Deventer: https://www.destentor.nl/deventer/tourkoorts-hoe-team-dsm-zich-vanuit-deventer-voorbereidt-zelfs-pindakaas-gaat-mee-naar-frankrijk~aece5426/

Rawolf

https://www.youtube.com/watch?v=Bi0hGcN7j9M

DSM tour docu part 1

Chef83

👌👍👌

Bimbo Visma

Labous na 7 etappes Giro 2de achter de ongenaakbare van Vleuten. Stuk beter dan in de Vuelta

In de Tour zal het weer een ander verhaal worden met Vollering enzo erbij

1 2 ... 19 ... 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.