Team DSM 2023

1 2 ... 20 ... 25 26
Zwarte Wout

Bardet gisteren weer een aantal plaatsen opgeschoven, nu plek 8 in het A.K.

Bimbo Visma

Volgend jaar Jakobsen en Roosen erbij dus. Daarmee staan er 21 renners onder contract (nog niet officieel uiteraard want 1 augustus). 5 daarvan zijn Nederlands.

Misschien mag Fabio vriendje Julius nog meenemen. Die is einde contract bij EF

Zwarte Wout

Vandaag de eerste keer dat gekozen werd voor Nils Eekhoff als sprinter, dat pakte heel goed uit, een mooie 5e stek in het geweld..!!

Laatst gewijzigd
Rawolf

Jep, Eekhoff een jaar een slechte periode gehad maar lijkt nu weer terug op het juiste spoor. Met in de leadout nog ondersteuning van Bardet natuurlijk. Hopelijk zien we hem ook nogeens terug in de ontsnapping op dagen als vandaag. Vermaerke probeerde mee te schuiven maar het ontbrak hem aan de explosiviteit. Met

Welsford viel me trouwens wel tegen gisteren, komt toch wat inhoud tekort om zn kruit droog te houden in die zware/bliksemsnelle finales lijkt het. Edmondson viel gisteren wel positief op. van Degenkolb is weinig te bekennen.

Zwarte Wout

Bardet had het heel zwaar vandaag, maar streed zoals gewoonlijk met alles wat hij in zich had! Gezakt van plek 8 naar plek 10 in het A.K.

Laatst gewijzigd
Bimbo Visma

Labous eindigt tweede in de Giro Donne. Eerste GT-podium ooit voor het team

AWestie

Je ziet ook wel door bijvoorbeeld zoiets als de dwarsdoorsnede van het prijzengeld dat het nog niet de Tour van DSM is. Bardet kan in principe beter getuige vroegere jaren en de sprints trappen ook mis…

Zwarte Wout

Het goede nieuws is, dat Max Poole (20jr.) heeft bijgetekend tot eind 2027
https://www.team-dsm-firmenich.com/max-poole-2027/

Om e.e.a. even in perspectief te plaatsen: Max Poole, in maart 20j. geworden.
4e in de eindrangschikking van de tour-de-romandie waar de op WF veelgeroemde Thomas Gloag, die in september 22j. wordt, 11e werd.

Laatst gewijzigd
Bimbo Visma

Knap dat ze het contract van Poole hebben kunnen verlengen (en waarschijnlijk flink opgewaardeerd)

ChefSpijker

Het is de vraag hoelang je als DSM/Bardet zijnde door moet gaan met het volgen van de klassementsmannen om er een p7/8 uit te slepen in Parijs. Meer gaat er niet in zitten gezien de verhoudingen. Ik zou zeggen: lekker laten lopen en je richten op de vlucht in de bergritten vanaf komend weekend. Of je nou 7e of 17e wordt maakt ook weinig uit. Die rit maakt wel verschil. En eventueel kun je dan ook zomaar nog voor de bollen mee gaan doen.

ChefSpijker

Bardet zich lekker opgeblazen door begin etappe met Pogi en Vinge mee te knallen. Kan de rittenjacht vanaf vrijdag beginnen!

Oh ze brengen hem nog terug. Weer kansloos volgen dus vanaf vrijdag ;)

Laatst gewijzigd
Bimbo Visma

Gijs Leemreize wordt de volgende aanwinst dus.

Quincy Adams

Je weet niet wat er nog gebeurd, chef. Kuss en yates kunnen als knechten nog wegvallen. Gaudu zit er niet lekker in en bilbao zit niet op zn plek. Pidcock heeft nog nooit wt ronde gereden voor podium en vorig jaar viel rodriguez in de laatste week ook uit de top (door val). Met wat wishfull thinking sta je zo top 5.

ChefSpijker

Bilbao zit niet op z'n plek, maar was zondag wel gewoon beter dan Bardet bergop. In de Pyreneeën heeft ie nog veel tijd verloren door op Landa te wachten en in het Baskenland had ie de eerste dag een lekke band in de finale. Hij zal vast nog wel wat plekken verliezen in het klassement, maar 2,5 minuut op Bardet is wel een ruime marge met de verhoudingen tot nu toe. Tuurlijk is Parijs nog ver, maar ik hoop gewoon dat DSM zich wat strijdvaardiger gaat tonen. Vandaag probeerde Vermaerke in elk geval nog een keer mee te springen toen Bardet al gelost was. Die had wel een prima dag.

Zwarte Wout

Bardet is over zijn nek gegaan al vroeg in de koers. Dat overkwam hem vorig jaar ook al in de Giro en moest hij de koers verlaten. Vel over been, ongezond wat mij betreft!

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik kreeg even een flashback naar toen men Tom zijn dieet ging aanpassen na Het Incident met je opmerking @anton. Is de oorsprong van zijn straatpizzaatje zo duidelijk te herleiden? Romain is altijd al graag en graatmager op zicht, maar da’s geen graadmeter

Zwarte Wout

Ik ben je even kwijt, een gratis advies: wees duidelijk!

Zwarte Wout

Zoals eerder aangegeven, zou ik graag Michael Storer terug zien keren, hij is einde contract en verpietert in Franse dienst!

Rawolf

Ook om in de vroege vlucht te zitten moet je heel sterk zijn in etappes als gisteren. Daar had Bardet gewoon niet het niveau. Mogelijk ook ivm de warmte.

Mocht hij de benen hebben gaat Bardet echt wel in de aanval trekken. Maar het begint met die benen.

Bimbo Visma

Kool pakt weer een overwinning. Nu de proloog in de Baloise Ladies Tour.

P.S. degene die de rotondes in de finales coacht in de Tour moet de kaart omdraaien. Al 3 etappes een rotonde aan de verkeerde kant genomen waardoor Welsford kansloos is

AWestie

Kan je het overgeven van Bardet 1op1 herleiden naar zijn dieet? Ik gebruik in mijn berichtje wat gekkere woorden, maar zo onduidelijk ben ik niet hoor.

Laatst gewijzigd
Zwarte Wout

Charlotte Kool nu ook de eerste etappe van de Baloise Ladies Tour gewonnen, snelle dame!

Zwarte Wout

En no. 3 voor Charlotte Kool! Bardet op zijn tandvlees, uiteindelijk viel het verlies relatief mee, het is wat het is!

Bimbo Visma

Knap om alles te controleren zonder Pfeiffer erbij.

Morgenochtend nog een keer sprinten. Bij winst ga je bijna met een halve minuut voorsprong de tijdrit van 17km in

Zwarte Wout

Op de dag dat Charlotte Kool haar vierde overwinning viert in de Baloise Ladies Tour, is Romain Bardet in de TdF zwaar ten val gekomen en uit koers.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 20 ... 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.