Team DSM 2023

1 2 ... 23 24 25 26
Rawolf

Jakobsen klopt Tobias Lund Andersen in de sprint.

Die jonge deen valt wel positief op dit seizoen. Misschien wordt dat een sprinttreinwagon samen met Roosen, Bittner, Eekhoff, Markl en Edmondson. Een Leijnse erbij als vroege vlucht terugtrekker en je hebt voor al sprinteendaagses in het voorjaar een topploeg.

Dat er mensen grapjes maken over vertrekkende renners bij DSM deert toch niet? Dat is nu eenmaal een feit. Echter de achterliggende redenen worden soms wat te negatief voor DSM uitgelicht. Al zullen er vast ook casussen zijn waar de DSM structuur echt de boosdoener is.

Wat wel opvalt is dat bij de vrouwenploeg ik me geen vroegtijdige vertrekkers kan herrineren? Terwijl de omkadering inprincipe grotendeels hetzelfde is. DSM moet bij de mannen de juiste flow weer te pakken krijgen, bij successen is de sfeer automatisch beter.

Laatst gewijzigd
Cornelius

@Rawolf Lorena Wiebes is vroegtijdig vertrokken. Maar dat had natuurlijk niets te maken met wrijving/onenigheid.

kelderfan

'@Rawolf
Een raar clubje wordt dat DSM.
Opmerkelijke overstap: Harm Vanhoucke (26) keert met onmiddellijke ingang terug naar Lotto-Dstny. Na minder dan acht maanden bij Team DSM-Firmenich houdt hij het er al voor bekeken, ondanks een contract tot eind 2024. Vanhoucke is niet de eerste die het team van sportieve baas Iwan Spekenbrink vroegtijdig verlaat. “Ze knappen af op hun fanatisme en gebrek aan flexibiliteit.”
Dat gebrek aan flexi komt steeds weer terug.

Zwarte Wout

De jonge Tobias Lund Andresen net als gisteren een 4e plek in de dag uitslag in de ronde van Denemarken!

Laatst gewijzigd
Zwarte Wout

"Alberto Dainese wint met machtige sprint openingsrit Arctic Race of Norway"
Vooraf de grootste kanshebber, maar dan moet je het nog wel doen! Sterke timing op het oplopende parcours beloond met een overwinning!

AWestie

Harm heeft wat context gegeven https://sporza.be/nl/2023/08/16/harm-vanhoucke-over-overstap-van-dsm-naar-lotto-dstny-voelde-mij-niet-goed-meer-in-mijn-vel~1692199113258/

AWestie

Extra: Kerckhoffs is echt alleen maar negatief over dsm-firmenich in de WF podcast, vond het echt vervelend zelfs. Vooral geen goed woord over de ervaren mannen. Wel nogmaals de bevestiging in de podcast dat sponsoring door gaat lopen tot 2028 met upgrade in sponsorbedrag.

Zwarte Wout

Meneer Plugge is vaste columnist in het "RIDE" magazine..

AWestie

Mijn moeder valt wel eens in bij het lokale buurtwinkeltje. En nu?

Fijn dat je iets feitelijks deelt, maar ik kan daar precies niks mee. Je mag er genoeg verhaaltjes over rivaliteit of vriendjespolitiek omheen draperen, maar daar heb je vooral zelf iets aan denk ik.

Zwarte Wout

Leuk zo'n persoonlijke ontboezeming, loopt het een beetje dat winkeltje? Verkopen ze ook plaspillen?
Hou me op de hoogte!

AWestie

Ja, gaat fantastisch.

Maar goed, zou je je verhaal eens aan kunnen vullen dan, wat heeft Plugges pagina in Ride te maken met een wat nukkige Kerckhoffs? Misschien is het nog interessante info voor een wielerforum.

Rawolf

Hou het gezellig boys :)

Ik denk dat Anton meer bedoelt dat Plugge en Kerckhoffs een connectie hebben zo. Een Pierre van Hooydoncks achtig inzicht :p. Maar rectificatie niet nodig hoor.

Wielerflits en DSM gewoon niet de beste maatjes.

Wel moet vastgesteld worden dat met Dainese weer een vertrekker wint. 6/8 overwinningen dit jaar door renners die vertrekken. Volgens seizoen lijkt er een kwaliteitsinjectie te komen, naast behoud van de zeer talentvolle Poole en Onley, maar ik ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen.

AWestie

Oké oké omdat je het zo aardig vraagt. Een pagina in een blaadje zegt daar nou niet zo bijster veel over, toch? Als Iwan of Rudi zouden aandringen met prikkelende stukjes van een handige ghostwriter is er vast ruimte.

Veel meer dan de eerder genoemde onbevestigde geruchten als Roosen en verre vermoedens van maatjes van Fabio is er niet echt hé. Vooral de vraag hoeveel er gaan verlengen, maar er lijkt me nog ruimte voor een kleine handvol renners?

Zwarte Wout

Tobias Lund Andresen 7e in Denemarken vandaag, Kevin Vermaerke 6e in Noorwegen.
Fel ventje en voor de duvel niet bang die Andresen!

Laatst gewijzigd
AWestie

Tot ik zag hoe de selectie in Denemarken er uit zag vond ik het wel wat raar dat hij het zo lang alleen moest oplossen.

Rawolf

Bardet ook bevestigd voor de Vuelta door Benson, als rittenkaper.

Dus nu
Poole
Onley
Milesi
Bardet
Brenner

Mooi team opzich, misschien Poole voor GC?

Zwarte Wout

Poole - 20jr.
Onley - 20jr.
Milesi - 21jr.
Bardet - 32jr.
Brenner - 20jr.

Zwarte Wout

Goede prestaties weer in Noorwegen vandaag:
Matthew Dinham 7e en Kevin Vermaerke 9e in de rit, nu resp. 6e en 4e in het A.K.
Prima waarnemers voor de zieke Andreas Leknessund!

Rawolf

Vermaerke toch nog 3e in GC door bonis onderweg, netjes. Goede wedstrijd voor de UCI punten :p

In duitsland Eekhoff mechanisch defect op slecht moment. Edmondson zag er goed uit, maar komt puntje bij paaltje wat tekort. Mayrhofer zat er zowaar nog bij maar niet aan sprinten toegekomen.

Zwarte Wout

Daguitslag: Dinham 5e Vermaerke 9e
A. K: Vermaerke 3e – Dinham 6e
Witte trui voor Vermaerke – Dinham 3e
Tel daarbij op de ritwinst met Dainese best een aardig resultaat!

Laatst gewijzigd
Zwarte Wout

Vuelta 2023:

Lorenzo MILESI - 21jr.

Romain BARDET - 32jr.

Sean FLYNN - 23jr.

Oscar ONLEY - 20jr.

Max POOLE - 20jr.

Chris HAMILTON - 28jr.

Romain COMBAUD - 32jr.

Alberto DAINESE - 25jr.

Rawolf

Leuke ploeg die ik in berg en heuveletappes regelmatig de vlucht zie kleuren.

Al had ik het logischer gevonden als Dainese een echte leadoutman had meegekregen. Flynn is dat nu misschien op papier maar ook niet echt een goede naam daarvoor. bv Markl ipv Combaud

Rawolf

Dainese zei een paar dagen terug trouwens nog geen idee te hebben wat zn volgende race zou worden. Dat soort dingen blijven toch wel vaag bij de ploeg. Die sprinters worden niet optimaal ingezet krijg je het idee.

ChefSpijker

Misschien een last minute besluit omdat het sprintveld wel heel zwak is en Dainese duidelijk met goede vorm reed in Noorwegen. Al klinkt dat niet echt des-DSM's, die plannen normaal gesproken ver vooruit en wijken niet van hun plan af. Desnoods stellen ze iemand half-geblesseerd op zoals destijds met Van Wilder in de Vuelta.

De Zeboe van de Zoncolan

Het plan met Dainese lijkt sowieso dit jaar dat hij op het laatste moment naar allerlei koersen wordt gestuurd.

Ik meen me te herinneren dat hij de Giro ook niet lang vantevoren wist.

1 2 ... 23 24 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.