Team DSM 2023

1 2 ... 23 24 25 26
pirazzi

Dat is mooi. Bij PCS nog alleen Harm Vanhoucke en Marco Brenner op de startlijst.

Rawolf

Mooi.

Ik pikte ook het gerucht op dat Senechal met zijn maatje Jakobsen zou meekomen.

Zwarte Wout

De deelname van Max Poole aan de Vuelta is al eerder in de wandelgangen bevestigd!

AWestie

Dinham en Vermaerke laten ook vorm zien wat goed zou vallen voor de Vuelta ;)

De Zeboe van de Zoncolan

Ik weet niet of het een goed idee is om een 22 jarige na de tour ook naar de vuelta te sturen...

En Dinham is een 23 jarige eerstejaars met ook al de tour in de benen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

3 DSM in de top 20. Allemaal uit de tour.

ChefSpijker

Die gaan zeker niet naar de Vuelta. Maar wel een geweldige ontdekking deze dag, die Dinham. En Vermaerke eigenlijk ook, zonde van die pech anders had hij wellicht ook wel meegedaan voor top 10. Leek wat sterker dan Dinham onderweg (al was dat nog geen 200/250+ kaap).

Rawolf

Nou ja uit het peloton was Dinham geen 7e geworden natuurlijk maar alsnog mooie prestatie.

Van de vroege vlucht 6 man in de top 25.

Zwarte Wout

Wellicht niet, maar als je eenmaal ingerekend bent en je weet daarna aan te sluiten bij de "grote" mannen en je wordt 7e, dan laat je als 23-jarige jarige toch zien dat je wat in je mars hebt. Meestal zie je in zo'n situatie de vluchters de douches opzoeken en in de vergetelheid verdwijnen, terwijl Dinham nu het risico loopt om in een van de lijstjes van talentscout "'kelderfan" opgenomen te worden en zijn "we" die ook kwijt!

Inderdaad spijtig dat Vermaerke pech kreeg, ook hij reed een prima wedstrijd!

Laatst gewijzigd
AWestie

Ik moest glimlachen om het Kelderfangrapje, Anton 😅

Bevin dus achteraf zoals verwacht niet gestart op het WK, beetje het enigma van het jaar zo

Laatst gewijzigd
ChefSpijker

Milesi met de wereldtitel. Zag hem wel als kanshebber voor de medailles nadat ie in de WorldTour al een paar keer top 30 zat in een tijdrit, maar goud pakken verbaast wel. Weer een mooi talent dat doorbreekt zo. Volgend jaar maar bevestigen met een volgende stap in de tijdritten.

Zwarte Wout

Mooi parcours, mooi weer, 50km. p.u., MIlesi nog niet zo veel gezien, maar dit is een puike prestatie!

ChefSpijker

Dat is ook meteen de volgende bevestigde naam voor de Vuelta

AWestie

Met Fabio bevestigd: hoe denken jullie dat zijn vaste trein er uit gaat zien?

Zwarte Wout

Eerst maar de volledige nieuwe selectie afwachten!

Zwarte Wout

Milesi heeft ook in de WK weg koers zijn goede vorm bevestigt, de hele dag vooruit in de kopgroep, waarbij ik de indruk kreeg dat hij niet de beoogde kopman was, desondanks een mooie 5e plek!

AWestie

Tuurlijk, maar voorlopig zit er niet een redelijk gearriveerde laatste man in de geruchtenlijn. Zou die nog komen of wordt het iemand uit eigen gelederen?

Rawolf

Senechal zit in de geruchtenmolen. En intern ook meerdere opties.

Rawolf

Ik lees met stijgende verbazing de berichten onder dat Barguil nieuwsbericht.

Zou z'n beste tijd gehad allang gehad hebben. Dat hij vorig jaar Arkea eigenhandig voor degradatie heeft behoed vergeet men alweer?

Is echt nog een toprenner die overwinningen kan najagen en daarnaast de mentorrol kan oppakken zoals ook Bardet die invult. Toptransfer voor de ploeg naar mijn mening.

Van Jakobsen ben ik dan weer iets minder fan, eendimensionale sprinters maken je ploeg misschien wel meer succesvol maar niet leuker.

pirazzi

Het doel van een sprinter is om als eerste over de finish te komen. Dat mag eendimensionaal zijn maar daar liggen ze niet wakker van.

Zwarte Wout

'@Rawolf
Volledig eens!

ChefSpijker

Weer een plekje vrij met vertrek Vanhoucke, die zich te goed voelt om in dienst van anderen te rijden.

AWestie

Een sprinter an sich is redelijk eendimensionaal ja, maar ik vond het toentertijd echt heel leuk om Skil/Giant-Shimano te volgen omdat ze by far de nieuwe maat aan het zetten waren voor de sprinttreinen die we nu kennen. Mede daardoor ben ik denk ik meer wielrennen gaan volgen. De Avondetappe laatst met Kittel, Veelers en Dumoulin was bijvoorbeeld weer even genieten geblazen. Daarbij opgeteld dat ik de mens en sporter Fabio enorm waardeer heb ik een iets andere mening dan @Rawolf. Al moet het natuurlijk wel eerst goed vallen vanaf volgend jaar.

Wel eens wat betreft Barguil, gewoon een goede renner.

Heel benieuwd of Harm nog zijn zegje ergens mag/gaat doen. Stuk duidelijkere casus op het eerste gezicht dan de andere jongens die de uitgang opzochten.

Laatst gewijzigd
Zwarte Wout

"Zou toch wat zijn als Fabio medio 2024 er al weer klaar mee is..."
Intriganten zijn overal...

AWestie

Knipoogje er bij en het grapje is rond. Even de teennagels knippen, Anton ;)

1 2 ... 23 24 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.