Team DSM 2023

1 2 ... 22 ... 25 26
Rawolf

Het stoort me wel dat er nog niet geacteerd word op het tegenvallen van van Uden.

Waarom rijd hij nu weer een WT ronde als sprintkopman terwijl hij daar overduidelijk nog niet klaar voor is?

Tobias Lund Andersen heeft al veel meer laten zien. Evenals Dainese.

ChefSpijker

Bevin alweer DNF. Dat begint wel een erg ongelukkig verhaal te worden zo. Acht wedstrijddagen in 2023, zesmaal DNF.

En eens wat betreft Van Uden hoor. Die komt dit jaar vaak wel heel ruim tekort als afmaker, maar gisteren kon hij er niet heel veel aan doen door omstandigheden. Bittner leek mij ook wel een optie voor Polen. Toch dichtbij eigen land en paar goede sprints afgeleverd dit jaar.

Zwarte Wout

Frank v.d. Broek wint de laatste etappe in de Tour Alsace en eindigt als derde in de eindstand.

Zwarte Wout

Oscar Onley vandaag keurig 4e in de 2e etappe van de Tour de Pologne!

AWestie

Op de vooravond van de transferdatum 1 augustus maar even een handig overzichtje:
Er staan 19 man klaar voor 2024
1 ANDRESEN Tobias Lund
2 BARDET Romain
3 BEVIN Patrick
4 BITTNER Pavel
5 BRENNER Marco
6 COMBAUD Romain
7 DEGENKOLB John
8 DINHAM Matthew
9 EEKHOFF Nils
10 FLYNN Sean
11 HAMILTON Chris
12 MÄRKL Niklas
13 MILESI Lorenzo
14 ONLEY Oscar
15 POOLE Max
16 TUSVELD Martijn
17 VAN UDEN Casper
18 VANHOUCKE Harm
19 VERMAERKE Kevin

Door WF worden ook deze namen genoemd: Leemreize, Roosen, Jakobsen. In de wachtkamer (whatever that may be): Naberman.
Als ze naar het huidige aantal renners willen groeien nog ruimte dus voor 6-7 renners. Nog voorkeuren? Ik heb buiten eerder genoemde namen om ook geen andere lijntjes naar een gerucht gevonden voorlopig.

Rawolf

Oomen komt toch ook volgens wielerflits.

Frank vd Broek zal wel doorschuiven
Leijnse misschien doorschuiven
+ wss nog wel eentje van t dev team.

AWestie

Oh ja, over het hoofd gezien van Oomen, al was die ook in trek bij de Lidl-ploeg. Om en nabij nog 2/3 plekjes voor nieuwkomers dus?

Nu ben ik niet zo nationaliteitroeper, maar ik ben wel blij dat een Nederlands team in potentie volgend jaar een geheel Nederlands team naar een grote ronde zou kunnen sturen. Gebeurt vast niet, maar is wel een nette ondergrens wat mij betreft. Is toch alweer vier jaar geleden dat dat kon bij toen Sunweb.

Laatst gewijzigd
n92

Wellicht dat ik naar de opticien moet, maar waar staat dat van Oomen?

ChefSpijker

Denk dat Rawolf zich vergist ja. Die is louter gelinkt aan Lidl.

Rawolf

https://www.wielerflits.nl/nieuws/ook-gijs-leemreize-gaat-jumbo-visma-verlaten-voor-team-dsm-firmenich/

Aha hier staat het inderdaad. Team dsm-firmenich had ook interesse in Sam Oomen van Jumbo-Visma, maar de Brabander heeft uiteindelijk voor Lidl-Trek gekozen."

Tolhoek en Welten zijn ook nog wel interessante nederlanders zonder contract voor DSM.

Zwarte Wout

Tolhoek en Welten? Net nu ze wat meer te besteden hebben, het is geen sociale instelling, dan ga je van kakkebed naar pissebed!
Michael Storer terug proberen te halen!

Laatst gewijzigd
Rawolf

hahah! In een dienende rol zijn dat prima pionnen lijkt me. Welten voor Jakobsen. Tolhoek voor Poole.

Storer inderdaad op een dood spoor belang bij FDJ.

Ik hoop trouwens voor Jakobsen dat Edmondson oren heeft naar een contractverlenging.

AWestie

Het team kan dan wel wat meer te besteden hebben, betekent nog niet dat ze het meest gewilde team van de WT zijn. Magere prestaties en een beetje versloft star imago helpen ook niet hè.

Ik denk wel dat er veel mannen samen willen werken met Fabio, dat gaat echt voor aantrekkingskracht zorgen. De langere sponsorovereenkomst gaat ook effect hebben gelukkig. Ik hoop dat ze nog verrassen met een concrete kopman.

De Zeboe van de Zoncolan

Welten zou toch verlengen bij Groupama?

AWestie

Volgens WF had hij een aanbod maar er mist ook een snelle man om de sprint voor aan te trekken met de adieu van Demare, al verdenk ik in mijn onderbuik een transfer van Ewan die kant op.

Rawolf

'@awestie volgensmij valt dat imago in het peloton zelf hartstikke mee.

De beloftenploeg trekt nog regelmatig talenten aan die echt overal zouden kunnen tekenen maar dan voor dsm kiezen.

AWestie

Met de nadruk op beetje hè. Een bepaald slag renner hebben ze denk ik wel uitgesloten de laatste paar jaar.

ChefSpijker

Niet Storer (vooralsnog), maar Barguil komt terug. Da's wel een mooie versterking.

AWestie

Bron bij Barguil https://www.lequipe.fr/Cyclisme-sur-route/Actualites/Warren-barguil-va-quitter-arkea-samsic/1411309

Rawolf

Barguil en Bardet in een ploeg zou wel mooi zijn! Mooie renners.

Zwarte Wout

Bardet is al een prima "begeleider" van de jonge klimgarde. Zo'n rol lijkt mij ook prima voor Barguil!

pirazzi

Oscar Onley heeft naast een mooie naam ook een veelbelovende toekomst!
Eigenlijk jammer dat hij na de ronde van Polen verder geen wedstrijden meer op zijn programma heeft staan.

Maillot à Pois

Storer is al aangekondigd bij Tudor, dus die komt met zekerheid niet

AWestie

Er bij dit WK als ik snel even langs de namen scan. Zie ik nog namen over het hoofd? Nog medailles in het verschiet?

Heren:
Degenkolb
Bevin (maar was ook alweer afgestapt in Polen)
Leknessund
Edmondson (last-moment door Stannard/Ewan)
Vermaerke
Van Uden (beloften)
Bittner
Dinham (last-moment door Stannard/Ewan)
Milesi (TT en RR beloften)
Eddy (beloften, devo)
Seeman (beloften, devo)

Dames:
Labous
Georgi
Koch
Jastrab

ChefSpijker

Onley heeft in elk geval bevestigd dat hij naar de Vuelta gaat.

1 2 ... 22 ... 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.