Team DSM 2023

1 2 3 4 ... 25 26
Sjonge Jonge

Prima Tour of the Alps, maar na vandaag Luik Bastenaken Luik kunnen we DSM toch wel benoemen als slechtste klassieker ploeg?

Zwarte Wout

edit wf: dergelijke bijdragen mag je achterwege laten

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Zo is het Anton, alleen bashen als het jou uitkomt ;)
Maar jij vond het dus wel een goed voorjaar?

Laatst gewijzigd
Rawolf

DSM heeft een slecht voorjaar gekend. Maar wat wil je als je enige kanshebber, Eekhoff, het hele voorjaar eruit ligt met een hersenschudding?

Soren Kragh Andersen kende het beste voorjaar van zijn carriere.

Eigenlijk valt enkel Casper Pedersen me een beetje tegen.

Verder is de conclusie duidelijk, de klassiekers zijn niet waar deze ploegsamenstelling het van moet hebben.

Murcia

De ploeg heeft zelf de keuze gemaakt om met veelal jonge renners te gaan werken en juist het vertrek van Benoot heeft veel punten gekost in deze fase van het seizoen. De vaak gebruikte stelling dat renners na hun vertrek bij DSM niet meer presteren ging in zijn geval niet op. SKA ben ik zeer tevreden over maar verder deel ik de conclusie van Rawolf dat de voorjaarskern niet de prioriteit was. Bardet, Arensman zijn goed op dreef en ik zag ook in de laatste tour of the alps rit een prima Brenner finishen. De sprinters vallen echter tegen. Dainese had ik een curve als Kooij graag zien maken en Bol komt veel tekort. Lichtpunt is Welsford, die als aanwinst echt potentie heeft getoond, kan nog wat stappen maken.

Koosr1946

'@sjonge jonge
Jouw ploegje was TOP of was het toch TOB

Zwarte Wout

Ik ben ook niet onder de indruk van het voorjaar, maar het gemis van b.v. Nils Eekhoff is zeker bij een ploeg die niet al te veel klassieke renners herbergt, een probleem, ook voor de sprinters.
SKA heb ik gevoelsmatig ook wel scherper gezien, het heilige vuur lijkt een beetje te ontbreken, dat hij na dit seizoen vertrekt lijkt mij zeker.
Eens v.w.b. Bol en Dainese, Sam Welsford daarentegen, maakt heel wat meer indruk en gaat zeker nog scoren, wellicht zelfs in de TdF.
Degenkolb's uitslag in P/R. was behoorlijk, maar die lijkt vooral aangetrokken om jonge renners te begeleiden, net als Bardet, die tegelijkertijd een goed uithangbord is!

https://www.wielerflits.nl/nieuws/emotionele-romain-bardet-julian-alaphilippe-lag-er-slecht-bij-hij-had-echt-hulp-nodig/

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

'@Koos, als jij de resultaten van het voorjaar wil vergelijken vind ik het prima. Ik ben benieuwd wat je uitkomst is?

ChefSpijker

Kanshebber waarop? Eekhoff heeft bij de profs toch ook nog niet echt dingen laten zien waardoor je mag verwachten dat hij wel even top 10's scoort in grote voorjaarskoersen. Laat staan meer. Kan me van hem eigenlijk maar één heel sterk moment herinneren in een eendagskoers, en dat was hoe hij destijds Matthews naar de zege reed in Plouay.

Ik had vooraf eigenlijk niet heel veel meer van dit team verwacht in het voorjaar. Scheldeprijs was overigens wel sterk van de ploeg. Pech dat Bol toen nog weg viel voorin, maar die koers zaten ze er goed bij als collectief en reden de al genoemde Welsford en ook Van Uden naar een heel mooi resultaat.

Zwarte Wout

2e in "Dwars door het Hageland" 2020 en zijn optreden op het NK 2020, tweede achter v.d. Poel.
Vorig jaar zwaar gevallen in het voorjaar, hij lijkt niet voor het geluk geboren, maar ik ben er van overtuigd dat er nog veel uit gaat komen.

Laatst gewijzigd
AWestie

Trouwens wel echt een topkeus om SKA naar de Waalse klassiekers te sturen: 29e, 40e en 25e.

Rawolf

Heb ook niet echt reden om aan te nemen dat hij het in de kasseiklassiekers beter had gedaan. Hoe kom jij daarop?

Koosr1946

Ik begrijp niet wat al die mensen in hun gele pyama hier alleen moeten komen om hun negatieve gal te spuwen.
Blijf lekker in je eigen hokje en geniet van al jullie goede noteringen.

madeinstars

Ironisch

Murcia

Het is één van beide Koos, of alle mensen met een gele pyjama komen hier of er komt één geel-zwarte fanboy. Wat jij suggereert is taaltechnisch en feitelijk onmogelijk. Verder is dit gedeelte van het forum net zo vrij toegankelijk als dat van TJV, het zijn geen reservaten met hekken er omheen.

Sjonge Jonge

Koos, ken je dat spreekwoord met Pot en Ketel?
Ik verwacht het wel, want die is minimaal zo oud als jij zelf.

AWestie

Het is ook gewoonweg jammer dat DSM is weggezakt naar een veredelde beloftenploeg qua selectie en resultaten, al heb ik nog steeds wel een zwak voor het team (minus een paar beleidsbepalers).

Rawolf

Hou die discussie of de gele shirtjes supporters de kleinste *** hebben of de zwarte alsjeblieft achterwege. Inhoudelijke opmerkingen over Team DSM, daar is dit forumdeel voor gecreëerd

Laatst gewijzigd
Rawolf

Een veredelde belofteploeg is precies wat DSM is momenteel, ben ik het mee eens. De ploeg staat opnieuw aan de cycli van opbouwen en kiest ervoor dat met een jonge kern te doen. Gesterkt met enkele ervaren sympathieke oudjes die een leidersrol op zich kunnen nemen en resultaten rijden.

Vergelijk het met de Belkin/Blanco jaren van jumbo

Laatst gewijzigd
Rawolf

Zulke cycli zijn mijns inziens normaal en kan je enkel vermijden door exponentiële budget verhoging (Jumbo, uae).

Je hebt goede renners, worden meer waard, kan je niet allemaal behouden financieel gezien, goede renners vertrekken, kern veranderd, sfeer verandert, kopmannen nemen staf en andere renners mee .... En zo sta je opeens met 'lege' handen.

S. Morgenstern

Probleem is echter wel dat ze de laatste jaren steeds sneller bij dit stuk van die cirkel zijn aanbeland. Wanneer je de interviews van de ploegleiding van twee winters geleden terug leest, dan zijn ze daar nu alweer een flink deel van de speerpunten van kwijtgeraakt en dat heeft zeker niet allemaal financiële oorzaken gehad.

Zwarte Wout

https://www.team-dsm.com/thymen-diary-april/

Laatst gewijzigd
Verweggistan

Over dat veredeld beloftenteam gesproken: de helft van de selectie heeft nog nooit een grote ronde gereden.

Poeksel

Iemand hier die gedacht had dat Welshford de (relatieve) veelwinnaar van DSM zou worden? Wel even afwachten of hij zijn overwinning mag houden.

Edit: nevermind...

Laatst gewijzigd
Murcia

Dat hij niet wint OK, maar deze nieuweling rijdt gewoon sterk rond en sprint zoals je eigenlijk van Dainese en Bol zou mogen verwachten. Tuurlijk zijn dit kleinere koersen maar eerder in de waaiers in Vlaanderen was hij ook al sterk. Goed gezien van de ploeg en knap van deze Aussie om snel stappen te zetten.

1 2 3 4 ... 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.