Team DSM 2023

1 2 ... 6 ... 25 26
AWestie

Met 14 man einde contract ben ik wel benieuwd wat ze uit hun hoge hoed gaan toveren in 2023. Renners zonder contract voor 2023: SKA, Arndt, Bol, Combaud, Denz, Pedersen, Arensman, Tusveld, Eekhof, AKA, Nieuwenhuis, Donovan, Markl, Stork.

Arensman vertrekt, Tusveld kreeg vorig jaar op het laatste moment tóch een contract, de rest heb ik totaal geen hoogte van. De renners komen -logisch door neoprofregels- vooral uit het oudere segment, dus ze kunnen weer als vanouds doorselecteren naar een DevTeam ;)

Heeft Leknessund zijn vertrekwens trouwens in de ijskast gezet of laten verdwijnen?

Turtlehead

Het reizende circus zal wel weer half leeglopen met teleurgestelden cq. gearriveerden die hun eigen weg zoeken. En zich ook weer vullen met opportunisten die in de volgende jaren vertrekken.
Zo gaat dat elk jaar, er zal weer een ploeg gevuld zijn op 1 januari.

Koosr1946

Wat een leuke constatering: die in de volgende jaren vertrekken.

Vertel me eens bij welke ploeg ze in de voorgaande jaren al vertrekken.

Zwarte Wout

Bol zie ik wel vertrekken, SKA en zijn grote broer ook, de laatste heeft nauwelijks gereden en S. bakt er al een tijdje weinig van. Beetje lijdzaam verzet omdat zijn zadel niet 1mm. lager mocht...? Geen schim van de renner van 2020.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Milaan San Remo 2022 was SKA mega goed. Maar bij die impuls is het redelijk gebleven.

mwarensman

AKA heeft volgens mij knieproblemen die aanslepen. Maar SKA hoor ik niet veel over. Net als Joris. Laatste koersen dnf en van de startlijst afgehaald als ik kijk naar PCS.

Laatst gewijzigd
ChefSpijker

Verwacht sowieso dat er geïnvesteerd gaat worden in de ploeg rondom Bardet. Cherel werd al genoemd, die waren dikke mik bij AG2R. En die liet in de Giro wel acceptabel niveau zien voor een knecht. Bol laten gaan en Van Uden doorschuiven naar zijn positie binnen het team lijkt me een prima zet.

Gezien wat er allemaal weggelopen is de afgelopen twee jaar, zou je denken dat er genoeg budget beschikbaar is om ook een goede kopman binnen te halen voor de klassiekers. Maar als je dan het lijstje renners zonder contract einde seizoen bekijkt, zie ik daar niet snel iets realistisch tussen staan wat haalbaar is en matcht met DSM. Van Mads werd al gezegd dat ie gaat verlengen bij Trek, Teuns zou naar Alpecin gaan, een treetje lager gaat Hermans waarschijnlijk verlengen bij Wanty. Misschien een Lampaert?

Rawolf

https://www.youtube.com/watch?v=eNOuZfdG53M

AWestie

Dank voor de kijktip @Rawolf.

Heb ik goed onthouden dat DSM van oudsher nationale kampioenschappen geen sikkepit boeit? Je ziet het nu weer op het NK met alleen Tusveld lijkt het. In tegenstelling tot andere Nederlandse profs komen de DSM'ers daarnaast met wel hele summiere uitlegjes (of programma's) op de proppen.

Pizzi

Ze willen liever geen nationale kampioenen gezien de truitjes die ze dan maken...

Rawolf

weet niet waar Eekhoff woont tegenwoordig maar toch vrij logisch dat hij voor de Tour geen plaats in zijn programma heeft.

Jumbo stuurt wel voldoende nederlanders naar het NK, mogelijk gemaakt doordat Kruijswijk als enige Nederlander daar de Tour rijdt.

Koosr1946

Ga toch niet in op die onzin van de gele truitjes aanbidders

AWestie

Kemna bevestigd mijn vermoeden gewoon hoor @Koosr1946 (zie https://www.wielerflits.nl/nieuws/team-dsm-zowel-het-proces-als-de-groep-zijn-belangrijk-ook-voor-kopmannen/), waar hij trouwens een heel logisch verhaal opstelt. Ze leggen het dus compleet bij de renners zelf, dan snap ik wel dat ze hun snor drukken.

Murcia

DSM heeft ook maar zes Nederlanders onder contract toch?, voor een ploeg op een Oranje licentie gewoon te weinig en ja dan zit je ook nog eens met renners als Bol die het NK parcours niet aankunnen, de spoeling wordt dan gewoon te dun.

Sjonge Jonge

Haha Koos, waarom kom je op 'slechte' dagen dan altijd zuigen op het forum van de "gele truitjes aanbidders" ?

Rawolf

Het word ook wel mokertje irritant dat personen die helemaal niks met DSM hebben dit forum komen vervuilen vanwege persoonlijke vetes

Bimbo Visma

Casper van Uden ziek uit de Giro u23

Hoop ziekte toch in de ploeg(en) helaas.

Murcia

Dit is toch geen plek waar alleen maar gejuicht mag worden, de mensen die dit hier roepen vinden als ze reacties geven op het TJV forum het juist belangrijk om tegengas te geven of zoals Koos hun antipathie te botvieren. Iemand als AWestie ken ik niet als een stoker maar als een oprechte volger, lijkt mij iets te makkelijk om hem nu af te serveren.

Poeksel

Toch zou ik als DSM eens kijken of dat volgend jaar niet anders kan. In het kampioenschap van je eigen land zou je toch een team moeten kunnen opstellen.

Zwarte Wout

Ik vermoed dat men wat voorzichtig is met Nils Eekhoff, er vanuit gaand dat hij als lead-out naar de Tour gaat, want die komt wel erg vaak wat tegen...

Laatst gewijzigd
Bimbo Visma

Leknessund zorgt voor een mooi succesje in Suisse

Murcia

Echt een heel mooi succes voor DSM, dat hij kan fietsen wist men al toen hij huis hield bij de beloften maar dit is hopelijk zijn doorbraak bij de grote jongens. Vandaag geweldig gereden en beloond.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gefeliciteerd DSM fans... mooie overwinning voor de Noorse jongeling

Zwarte Wout

Knappe overwinning en wat een vreugde, van harte gegund!

Rawolf

knap dat hij het gat nog zo groot kon houden na de klim. Hardrijders Rutsch en Schar die kop over kop reden nog ingerekent door het peloton dus daar zat echt wel vaart in.

Hoop dat Leknessund ook op de lijst staat voor de Tour. Als ik nu naar pcs surf is de ondersteuning voor Bardet karig.

1 2 ... 6 ... 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.