Donovan zou er ook nog bijkunnen ter pndersteuning bergop
ik denk zoiets
Bardet
Donovan
Leknessund
+
SKA
Eekhoff
Degenkolb
Pedersen
+
Vermaerke/Bol/Nieuwenhuis/Welsfort/Arndt/Stork
Wie de sprinter van dienst wordt is mij een beetje een vraagteken. Degenkolb lijkt me toch echt niet explosief genoeg meer. Welsfort gelijk de tour lijkt me sterk en Bol zit ondertussen aan 50 wedstrijddagen voor start Tour nu hij ook zwitserland meepakt dan lijkt een tour rijden me niet op de planning staan.
Wel een sterke leadouttrein met SKA, Degenkolb, Eekhoff, Pedersen maar afmaker zie ik niet. Wel kunnen deze 4 ook allemaal een heuveltje over, vanuit de aanval een rit winnen + heel nuttig zijn in ondersteuning Bardet.
Als je echt alles zet op klassement met Bardet kan je ook Vermaerke nog overwegen die wel aardig bergop rijd.
Wat er met Stork aan de hand is even ontgaan maar die heeft sinds LBL niet meer gereden?
Gewoon zonder sprinter starten daar. Vergeleken een QS sneeuw je ook onder qua leadout en waarvoor doe je dan die inspanningen? Een vierde, vijfde plek? Als het meezit. Arndt lijkt me een zekere starter. Zou hem zelf als eerste noteren na Bardet en SKA (en vooruit Leknessund na zijn zege). Gouden knecht en kan ook gewoon zelf nog ver komen vanuit de vlucht in een heuvelrit.
betere renners dan Arensman liggen niet voor 't oprapen toch. Wat dat betreft zit je bij Ineos bij 1 vd 2-4 ploegen waar er daar wel een dotje van rondfietsen
Ik meen dat Bardet zelfs vraagtekens had of hij uberhaupt nog zou wielrennen na zijn 31e, maar heeft blijkbaar het plezier in het wielrennen wat teruggevonden en nu zelfs verlengt.
Als een renner fysiek niet genoeg ontwikkeld en zijn kopman niet bijhoudt houd het gewoon op. Daar kunnen we kort over zijn. Maar kopman zijn en klassementsrenner heeft ook een tactische en mentale zijde. Pogacar heeft op jonge leeftijd alle facetten in het snotje. Wiggens, Thomas, Froome, Dumoulin, Roglic zijn voorbeelden van excelleren op vol rijpe leeftijd. Totdat zij kopman werden reden ze ook in dienst van en leerde bij. Gesink en Poels zijn voorbeelden van net geen succesvol GC kopman. Overigens beide respectvolle carrières.
Bittner ken ik niet zo goed, maar die kan wel goede adelbrieven overleggen en v. Uden kan wel wat meer dat alleen sprinten, taaie knaap!
Als je dat vergelijkt met Cees Bol, die zich nauwelijks kan plaatsen en verder ook niet echt excelleert, dan is de keus niet zo moeilijk!
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.