Team DSM 2023

1 2 ... 9 ... 25 26
Zwarte Wout

Zou goed kunnen. Nu 7e in het ploegenklassement en gisteren was ook zeker niet slecht, Dainese goed bij de les, toch prima voor zo'n lichtgewicht!

Zwarte Wout

Bardet sloop vandaag weer lekker mee, bijna onzichtbaar, momenteel plek 6 in het A.K.

pirazzi

Bardet zei niet voor het klassement te gaan maar dat was waarschijnlijk om geen druk op zichzelf te leggen.

Zwarte Wout

Dat werd gesuggereerd door de NOS verslaggevers, ik denk niet dat dit het geval is, immers zodra hij meedoet in het klassement zou dat tot stress gaan leiden. Hij is ervaren genoeg, mocht het alsnog mis gaan kan hij altijd nog voor een rit proberen te gaan.
Voorlopig doet hij prima mee!

Laatste man

Dan moet je vandaag wel mee zijn. Gemiste kans!

Rawolf

Bardet krijgt nu echt geen vrijheid om mee te gaan van andere ploegen hoor.

Leknessund, Hamilton en Tusveld waren de opties voor vandaag voor de vlucht. Die laatste heeft het geprobeerd maar niet gelukt. Leknessund weet ik niet, heb ook niet heel de tijd gekeken. Maar ook niet teveel van verwachten in zijn eerste grote ronde.

Zwarte Wout

Leknessund heeft het diverse malen geprobeerd, maar je moet natuurlijk ook een neusje ontwikkelen voor het juiste moment.
Bardet de dag goed doorgekomen na zijn val van gisteren, dat is het belangrijkste!

Poeksel

Iedereen heeft het nu over TJV (en terecht), maar DSM staat toch mooi op de tweede plek!

Zwarte Wout

Taaie rakker, geweldige renner en mens, benieuwd hoever hij kan komen!
Een podiumplek zal moeilijk worden, ondanks het feit dat zijn tijdrit capaciteiten sinds zijn komst bij DSM, significant verbeterd zijn!

Laatst gewijzigd
Sjonge Jonge

Met terugwerkende kracht nog meer zonde dat hij met maagklachten moest opgeven in de Giro.

Hij was daar ook zeer sterk en had zeker een goede kans gemaakt op Giro winst.

Rawolf

Ja Bardet supersterk. Maar met die tijdrit word podium lastig.

Wie mij ook positief verbaast is Alberto Dainese, als je daar is op let... een van de best klimmende sprinters gaat mee tot t peloton meer dan gehalveerd is.

AWestie

Nog meer dichte ereplaatsen komen nog wel deze Tour inderdaad, hopelijk pakken ze ook echt nog een toppositie ergens

Zwarte Wout

En Wiebes blijft maar winnen....

Rawolf

https://www.wielerflits.nl/nieuws/nils-eekhoff-chris-hamilton-martijn-tusveld-en-kevin-vermaerke-langer-bij-team-dsm/

Goeie verlengingen hoor.

Hamilton 1 dus binnen in ondersteuning Bardet. Hoop dat Lucas Hamilton daar ook nog bijkomt ter vervanging van Arensman.

Bimbo Visma

De dames voor de Tour zijn bekend. Geen vertrekkende Mackaij..

Franziska Koch
Charlotte Kool
Pfeiffer Georgi
Lorena Wiebes
Juliette Labous
Liane Lippert

Van Wiebes was misschien ook sprake dat ze zou vertrekken (althans een half gerucht van Knetemann in het peloton), maar die mag wel mee naar de Tour

Poeksel

Wiebes is veruit de meest succesvolle renner dit jaar als je kijkt naar het aantal overwinningen (15): https://www.procyclingstats.com/rankings/we/individual-wins

Een Van Aert bijvoorbeeld heeft er maar 7.

Zwarte Wout

Best aardige verleningen, maar Eekhoff vind ik de laatste tijd geen schim meer van de renner van 2 jaar geleden.
Die arme Leknessund reed gisteren de ballen uit zijn broek om Dainese in een goede positie te krijgen voor de sprint. Juist Eekhoff is om die reden meegenomen, in de "PR" etappe was hij ook in geen velden of wegen te bekennen!

Rawolf

Bardet gister hele slechte dag en dan vandaag opeens weer op niveau. Zal dan toch wel de hitte geweest zijn? (Waar verlengde Eekhoff vanuit de vroege vlucht nog geholpen heeft de schade te beperken. )

Ik zei trouwens er is een vervanger van Arensman nodig... maar die Leknessund verbaast me wel vandaag. Klimt echt goed. Ik zag m meer als een man met grote motor voor de heuvelklassiekers, LBL enz. Maar kan schijnbaar ook echt klimmen. Belangrijke man voor Bardet vandaag en zo doet DSM als team t toch nog wel goed op een dag als vandaag met een aanvallende houding.

Morgen hopelijk meer van hetzelfde recept, en wie weet krijgt een eventuele kopgroep met Bardet of Leknessund dan wat meer voorsprong.

Laatst gewijzigd
Zwarte Wout

Leknessund is wel degelijk een klimmertje en tijdrijder. Hij was altijd de bovenliggende partij t.o.v. van Foss. Alleen heeft het geduurd voordat hij dat heeft laten zien, pas een rit in Zwitserland en nu prima helper!
Genoten van Bardet vandaag, op sterven na dood maar niet opgeven, dappere strijder!

Laatst gewijzigd
AWestie

Benson van Velonews zegt dat Bol vertrekt bij DSM. Er worden veel sprintaantrekkers gezocht, dus Bol kan in een gat duiken zou je denken.

Rawolf

Dainese en Welsfort zijn sneller dus dat vind ik een logische vertrekker. Met van Uden en Bittner komen er ook weer nieuwe snelle benen aan dus de concurrentie werd vrij veel voor Bol

Poeksel

Er rijden momenteel zeven Nederlanders bij DSM. Bol en Arensman vertrekken, vier hebben een contract voor 2023, Nieuwenhuis nog niet. Zou DSM moeten proberen een hoger Nederlands gehalte te hebben of is het een internationaal team met toevallig een Nederlandse licentie?

Zwarte Wout

V.W.B. de aankomende Vuelta: ? Zoiets?
Arensman
Brenner
Denz
Donavan
S. Kragh Andersen (indien gemotiveerd)
Vandenabeele
Vermaerke
Welsford

Rawolf

Vermaerke denk ik niet

Hvideberg, Stork of Arndt misschien

Zwarte Wout

Ik noemde Vermaerke omdat hij al snel in de TdF uitgevallen is met een sleutelbeen breuk, maar wellicht is hij niet tijdig in orde...

1 2 ... 9 ... 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.