Team DSM 2023

1 2 ... 10 ... 25 26
ChefSpijker

Brenner is nog steeds maar 19 jaar, denk niet dat ze die dit jaar al naar een grote ronde sturen. Is ook niet alsof hij zo geweldig bezig is in kleinere koersen.

Zwarte Wout

Dat is wel waar, maar voor je het weet wordt er weer een rennertje gek/ontevreden gemaakt door een "zaakwaarnemer" en zijn de poppen weer aan het dansen.
Zie Leo Hayter, die eiste dat hij direct prof bij DSM kon worden waarmee ze niet akkoord gingen en weg was hij.

Zwarte Wout

Knappe sprint van Dainese vandaag, resulterend in een 3e stek!

S. Morgenstern

Zaak dus om het beleid enigszins aan te passen aan de wensen van de aanwezige toptalenten en niet halsstarrig vast te houden aan de bedrijfslijn? Begrijp ik dat goed?

Laatst gewijzigd
Zwarte Wout

Enige flexibiliteit is voor niemand slecht...

Zwarte Wout

Bardet uiteindelijk - mits overeind blijven morgen - 7e in het algemeen eindklassement.
Vooral Leknessund, 5e in het klassement voor de witte trui, heeft zich getoond, daar kunnen ze verder mee.
De 8e plek in het ploegenklassement!

Poeksel

De absolute topper van DSM gaat weg ondanks een doorlopend contract. Wel een duidelijke reden: een flinke salarisverbetering (en dankzij een clausule in het contract mogelijk). Zo blijft er echter wel weinig over bij DSM.

Murcia

Dat Wiebes niet de trouwste is wisten ze bij DSM al, bij Parkhotel flikte ze dit ook maar was er geen clausule. SD-Worx is zich er terdege van bewust dat het niet super was dit jaar en koopt simpelweg een pak overwinningen erbij. Iwan zit nu inderdaad met een gapend gat bij de vrouwenploeg. Mogelijke aankoop Küng bij de mannen komt dan weer bij de ploeg dankzij een zelfde soort clausule bij FDJ. You win some,you lose some.

Laatst gewijzigd
Poeksel

Dankzij haar gaat DSM wel een van de succesvolste ploegen van de vrouwentour worden. Volgend jaar moet het dan wellicht van Kool komen, maar dat zal wel een overwinning of 15 schelen.

Laatst gewijzigd
Zwarte Wout

Er rijden nog wel wat andere rensters die op hun vlak behoorlijk meedoen en Kool is inderdaad een talentvol sprintster.

Laatst gewijzigd
n92

Jeetje, Wiebes wordt de best verdienende renster ter wereld. An offer you can't refuse. En een aanbieding die DSM blijkbaar niet wil matchen.

Het is een bizarre transfer waar ik de logica niet van inzie. Wiebes vind ik totaal niet complementair aan SD Worx en visa versa. Het voelt vooral aan als een (dure) wanhoopspoging van SD Worx om de oude dominantie te herstellen. Zou dat echt zo eenvoudig zijn? Ik betwijfel het. Het voelt als een stap die eigenlijk alleen maar kan tegenvallen (Zeker na dit successeizoen met de beste lead-out die er is).

Overigens ook gek dat dit nu naar buiten komt zo tijdens de tour en nog gekker dat de ploeggenoten dit blijkbaar via de media vernemen.

Laatst gewijzigd
AWestie

Anderhalve maand terug deelde ik een rijtje einde contract. Degene met contract onbekend in 2023 nu nog: Arndt, Combaud, Denz, AKA, Nieuwenhuis, Donovan, Markl, Stork.

Verlenging: Eekhoff, Tusveld. Hamilton en Vermaerke waren volgens mijn info niet einde contract, maar stonden in hetzelfde nieuwsbericht.
Weg: Arensman, Bol, Pedersen, SKA
Incoming: Kung, Van Uden en Bittner zaten er sowieso er al bij.

Da's nog geen positieve transferbalans eerlijk gezegd, maar ja er is ook gewoon veel onbekend. Hopelijk vangen ze nog goeie vissen (en niet alleen maar jonkies).

Rawolf

De huidige DSM ploeg is zo jong dat als de transferbalans bruto iets negatief is de ploeg volgend jaar netto wat sterker voor de dag zal komen. Vandenabeele, Vermaerke, Brenner etcetc allemaal weer een jaartje ouder scheelt veel.

AKA zal wel vertrekken nu SKA weggaat. Vooral Denz en Donovan lijken me belangrijke pionnen om te verlengen. Markl, Nieuwenhuis, Combaud en Stork hebben weinig laten zien.

Combaud zal wel blijven, maat van Bardet

Laatst gewijzigd
Zwarte Wout

Junior Max van der Meulen naar Team DSM Development.

https://www.wielerflits.nl/nieuws/junior-max-van-der-meulen-wint-classique-des-alpes-na-solo-van-50-kilometer/

https://www.youtube.com/watch?v=uJp3UrET6Pc

Laatst gewijzigd
Bimbo Visma

Mooi voor Max

Bimbo Visma

De Tour afgerond met een vierde plek in het eindklassement en twee etappezeges. De dames waren deze week op de afspraak.

Zwarte Wout

Iemand merkte hier onlangs op dat met het vertrek van Wiebes er maar weinig van de damesploeg overbleef. Ik volgde de dames niet zo, maar ik vind dat nogal meevallen na wat ik de afgelopen dagen heb gezien.
Naar verluidt zou Wiebes een aanbod van rond de 5ton hebben, ik vermoed dat DSM ook wel een stukje van de taart krijgt!

Laatst gewijzigd
Maillot à Pois

Volgens Het Nieuwsblad zal Robbe Ghys wellicht Sport Vlaanderen-Baloise verlaten. Hij zou op weg zijn naar Team DSM. Ook genoot hij interesse van Alpecin-Deceuninck en Israël-Premier Tech, maar de interesse met DSM is het meest verregaand. DSM zou Ghys door zijn piste-ervaring in de lead-out voor Sam Welsford en Alberto Dainese willen gebruiken. 

Zwarte Wout

Dan moet Sam Welsford wel weer op niveau zien te komen, want na een veelbelovend debuut (Scheldeprijs en Turkije) komt hij na zijn diskwalificatie in "Duinkerken" niet meer aan sprinten toe!

Maillot à Pois

In dat geval kan hij misschien aantrekken zoals Jordi Meeus en Danny Van Poppel tegenwoordig voor Sam Bennett aantrekken ;-)

Rawolf

Ghys goeie aanwinst, doet in B-klassiekers meermaals mee om winst en zal waarschijnlijk in de WT klassiekers en sprinttrein een waardevolle pion zijn.

Echter dit is nog geen vervanging voor een SKA, hoop dat er toch ook wel wat kwaliteit binnenkomt.... Na mislopen Kung (wss)

Zwarte Wout

Hij zal zeker een goede vervanging zijn voor de huidige SKA die vooral uitblinkt in lijdzaam verzet.

Bimbo Visma

Eerste aanwinsten zijn binnen! Voor de beloften dan:

Adam Seeman
Milan Kadlec
Axel Källberg (per direct)

Poeksel

Iemand trouwens enig idee waarom ze niet verder willen met Arndt? Of wil die zelf weg?

Bimbo Visma

Na Welsford, Bardet, Dainese, Leknessund en Denz is de zesde verschillende winnaar binnen. Arensman zorgt voor zege 6

1 2 ... 10 ... 25 26

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.