Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 103 ... 197 198
Kadare

Zojuist mijn ontslag als ploegleider ingediend. Na gisteren 100 bankpunten (Girmay en Carapats), vandaag ook weer een punt of 40 niet opgesteld (Kämna en Bardet).
En dat nadat onze DS een fantastische selectie bij elkaar had gezocht:

Klassement:
Carapaz, grote favoriet op de eindzege
Almeida, potentie voor een enorme sloot punten
Landa, zou het er eindelijk eens uit gaan komen...
Lopez, derde week op zijn maat
Bardet, lijkt goed in vorm, juichrenner voor mij

Klimmer/aanvaller/aanklamper
Valter, zijn bergtrui-flirt trok me over de streep
Fortunato, al aangetoond 3 weken aan te kunnen en te kunnen winnen
Martin, altijd zijn centen waard
Arensman, lang over getwijfeld, maar het idee van 2x top 10 tijdrit gaf toch de doorslag
Valverde, kan me niet voorstellen dat hij in zijn laatste jaar anoniem voor plek 12 gaat rijden, hoop dat hij zijn ritjes uit gaat kiezen
Kämna, lijkt goed in vorm, talent in overvloed.

Aanvallers
Mathieu, waarschijnlijk te duur, maar een gemakkelijke kopman
Cort, juichrenner nummer 2 met tijdrit-potentieel
Albanese, wellicht nog wat bonuspuntjes in de sprint, maar vooral voor overgangsetappes. En met zo'n achternaam kun je niet ontbreken bij team Kader

Sprint
Cavendish, met Morkov toch 4x top 3 is mijn hoop
Bauhaus, juichrenner nummer 3, al tijden onder de indruk van hoe die jongen, eigenlijk altijd alleen, tot zulke stabiele resultaten komt
Gaviria, lijkt de weg omhoog ingeslagen te hebben. Wellicht wat teampunten van Almeida
Consonni, normaal laat ik sprinters met een concurrerende ploegmaat altijd links liggen, maar in dit geval kon ik geen scenario vinden waarin Consonni niet zou mogen sprinten ivm Cimolai.
Girmay, vooral FOMO, lijkt me eigenlijk te duur.
Marezcko, toch een hele snelle jongen. zal ongetwijfeld een keer een sprintje missen waar anderen er nog bij zijn, maar teampunten van Mathieu wel een enorme bonus.

Jammer, maar niet genoeg plaatsjes:
Gall, Skjelmose, Schmid, Oldani

Weet niet hoe het jullie vergaat, maar moet heel hard lachen bij de gedachte dat Mathieu morgen voor Marezcko gaat werken. Toch een beetje alsof Romario de balletjes bij Berry van Aerle inlevert.

Laatst gewijzigd
Simcha

Wel lekker als dat wat je in theorie hebt bedacht ook een keer gebeurd. Sta op 98,9 procent na twee dagen. Gisteren alleen geen Kamna. Ik wist dat hij een aardige tijdrit had, maar had niet verwacht dat hij voluit zou gaan. Baal alleen een beetje dat ik Kelderman er op basis van zijn eigen uitlatingen uit heb gegooid. Die lijkt dik in orde.

KV

Hoe kan je nu eergisteren Girmay niet opstellen?

Laatst gewijzigd
vevie

'@KV: ik laat dat soort dingen meestal, aangezien het vrij betweterig overkomt, maar… als je Girmay selecteert dan stel je hem zeker op in een etappe als de eerste.

KV

Wil zeker niet betweterig overkomen, maar wou gewoon weten of er dan een bepaalde reden zou zijn of het om een verstrooidheid ging in de opstelling…

De Tourminator

Waarom kan ik geen forum zien?

runnerup

Ben benieuwd of Swift vandaag mee gaat doen. Mijn joker voor vandaag

Thomberg

'@vevie en @kv. Eens. Mijn gevoel zegt dan dat je renners selecteert omdat ze of gewoon dure mannen zijn (dus ze ukken wel goed zijn), of een goede uitslag hebben gereden dit jaar, of je er veel over leest zoals op dit forum.

Maar eigenlijk dus geen echt idee hebt wat die persoon kan. Zelfde voorbeeld wat ik gaf net Albanese. Als je die hebt stel je hem in rit 1 op, anders neem je hem niet.

Kan ook verkeerd uitpakken. Skjellmose had ik rit1 niet, want wist niet voldoende hoe goed hij in zo’n aankomst was gezien ook rugpijn en had alternatieven. Had hem juist wel voor TT en daar rijdt hij (1 plek) buiten de punten helaas.

En soms over presteren mensen. Stel ik had Nibali of Mollema dan had ik ze niet met zekerheid opgesteld gisteren, maar rijden wel in de punten. Dus soms verbazen renners je. Alleen een Girmay neem je juist ook voor rit 1 mee idd.

jwwesterveld

Gg

Fiore24

Wat denken we over de kansen van Tesfatsion vandaag? Top 10 haalbaar?

KV

Neen

KissMyAce2.0

Top 100

RTankink

Slechte score in de eerste 2 rondes (op 40%), maar met weinig puncheurs en tijdrijders in het team was dat ook al wel een beetje ingecalculeerd. Dat Tratnik niet kan leveren helpt daarbij zeker niet. Vandaag zou het een heel stuk beter moeten gaan met een afgeladen team:

Cavendish (C)
Gaviria
Démare
Bauhaus
Consonni
Girmay
Fiorelli
Albanese
MVDP

Enige twijfel is eigenlijk of Cav de kopman moet zijn vandaag. Cav kan winnen, maar ook zomaar 36e worden. Gaviria en Bauhaus bijvoorbeeld wat constanter denk ik. Maar goed, Cav meenemen en in een vlakke sprint niet cappen …

jwwesterveld

Doe het

Maurimaler

Hier moet nog een knoop doorgehakt worden, wordt het Yates met 9 punten of Magnus Cort die denk ik vandaag niet zal meesprinten na zijn zwakke tijdrit van gisteren.

Maurimaler

Iemand meer informatie over Cort?

De Tourminator

Waarom kan ik niets zien

Punchen of verzuipen

Cort heeft voor de Giro al aangegeven sowieso geen massasprints te betwisten. https://m.feltet.dk/nyheder/cort_om_giro-mission_har_droemt_om_det_i_mange_aar/

Mindless

Stel jij maar lekker Yates op

arjenzvob

'@Mauri Maler

29 april 2022 om 11:02 In reactie op: Scorito – Giro d’Italia 2022#796698

@Mauri maler
Magnus Cort zou ik voor SPRINTER geen zekerheid noemen sprintte vorig jaar 1 keer mee in Vuelta en Tour.

Dat dus. Het zijn je eigen woorden.

Laatst gewijzigd
kevinraar

mij team voor vandaag
ewan
cavendish captain
demare
nizzolo
dainese
fiorelli
almeida
yates
kelderman

hopelijk haal ik nu wel veel punten gaat tot nu toe echt super slecht

Laatst gewijzigd
Wouter Zin

@ mauri maler Yates krijgt sowieso 11 pnt. Zijn plek in het algemene klassement (=8pnt) + Sobrero die wit heeft (3 teampunten). Dat punt voor het puntenklassement gaat hij niet behouden.

Laatst gewijzigd
yoeri

'@Simcha

Ik heb exact hetzelfde gedaan waar ik van baal. Kämna niet opgesteld omdat hij niet voor klassement lijkt te gaan maar voor ritten. Tijdrit ging hij waarschijnlijk niet winnen dus verwacht dat hij zich daar wat zou sparen. En Kelderman door zijn zere knie interview eruit gewipt voor Hindley...

BrackenRidgeCycling

Gaat je veel punten opleveren kevin, sterk sprintteam

Maestro Mello

'@KV @vevie @Thombeg

Ik zie het ook niet als betweterig gedrag hoor. Als je speciaal naar het forum komt om te laten zien dat je van jezelf baalt door renners niet op te stellen, vraagt de rest zich automatisch af; wat had je kunnen doen om dat baalmomentje te voorkomen in de toekomst?

Wat je in ieder geval kunt doen is verdiepen in wanneer je een renner juist wél moet opstellen, want je baalt immers van het feit dat je hem hebt gebankt terwijl-ie dik in de punten rijdt.

Daarmee gezegd hebbende was het van te voren natuurlijk, zonder in de krochten van het internet te moeten zoeken, vrij gemakkelijk om de conclusie te trekken dat je Girmay in etappe 1 opstelt want dat was in zo’n beetje alle voorbeschouwingen én hier op het forum benoemd.

1 2 ... 103 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.