Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 105 ... 197 198
nasibal

'@Maestro
Alleen als Sobrero zich gaat laten zien in de heuveletappes. Het wit zal hij na de Etna wel kwijt zijn en de 8 puntjes in sprintetappes zijn vaak met een dozijn andere, niet sprintende, renners uit je team ook wel te pakken. Laat hij zich wél zien in de heuveletappes dan wordt het, net als Ulissi, opeens een viable pick daar en ga je een stuk meer profiteren van de teampuntjes.

Als Sobrero in de 2e ITT nog een keer zo'n lekkere tijdrit neerzet en wat sprokkelpuntjes via Yates pakt is dat in een vacüum prima voor 750k. Maar als je dan bedenkt dat je voor een vergelijkbaar bedrag in deze rondes meer dan zat jongens kan kiezen die straks misschien wel 4 ipv 2 top-10's achter de naam hebben dan valt het allemaal wel weer in perspectief.

Hoe dan ook, in de huidige situatie en met die 4e plek van gisteren is de deuk die je je vooraf aan Sobbrero kon vallen (die al niet al te groot was) inderdaad een stuk afgenomen.

Laatst gewijzigd
Mindless

Ik heb in de laatste 20 seconden Cort eruit geklikt en Albanese erin toen ik dat bericht hierboven las… hmmm normaal laat ik me niet beïnvloeden door dit forum. Eens zien hoe dat deze keer uit pakt.

nasibal

'@Mindless

Cort heeft heel expliciet aangegeven zich niet te gaan mengen in de massasprints. Zolang hij zich aan z;n belofte houdt kan het nooit negatief uitpakken.

Het feit dat de selectie van EF voor 80% uit klimmers bestaat en er in de finale van vandaag echt wel een sterke jongen nodig is om Carthy vooraan te houden sterkt mij in de gedachte dat Cort zich netjes aan zn belofte houdt.

RemmertW

Maar Cort gaf ook aan de eerste etappes nog niks te verwachten. Daar heeft hij zich toch niet aan gehouden

Edd1e

Cort heeft in een interview na de tijdrit aangegeven dat hij niet gaat sprinten en zich gaat sparen

Punchen of verzuipen

Het is ook volstrekt logisch dat Cort niet gaat massasprinten. Zijn enige doel is de grand slam vervolmaken. Een massasprint winnen gaat gewoon echt niet (meer) lukken. Dus dan beter sparen sparen sparen wanneer het kan en precies die paar kansrijke etappes uitzoeken. Dit is ook precies wat hij van tevoren heeft aangegeven, dus als je nu nog bij elke etappe moet vragen "gaat Cort sprintûh dannn?", dan heb je echt niet opgelet :-p

ZK

Gaat Cort finishen, zeker finishen, maar niet Cort

Thomberg

Consonni kan wel eens leuk gaan uitpakken. Heb ik best veel vertrouwen in voor mooie top 10’s en minder dan 13% heeft hem in z’n team (of niet opgesteld deze etappe, maar lijkt me sterk)

rbc1912

Vanbelleghem is niet goed in Scorito trouwens. Zomaar een fijne anekdote tijdens de koers :)

rbc1912

Ik zie het vaker, maar Girmay rijdt in de Giro. Je hebt ook Grmay, maar die rijdt niet ;)
Beetje het Teuns/Theuns-verhaal

nasibal

'@Ditwashet

Interessante keuze om Foss én Dumoulin mee te nemen, aangezien JV heeft aangegeven om in de loop van de ronde te bepalen hoe ze het gaan aanpakken. In praktijk zal dat betekeken dat ze allebei in de marge rondrijden, of dat het goede presteren van de 1 direct negatieve impact zal hebben op de ander. Samengevoegd betekent dat dat je waarschijnlijk 4,5 miljoen uitgegeven hebt aan een subtopper met als enige 'zekerheid' 2x een flinke score in de ITT en mogelijke truipunten.

Individueel kan ik de argumenten om één van beiden mee te nemen prima volgen (al denk ik persoonlijk dat Foss wordt overschat), maar beide vind ik een interessante tactiek :)

Ballerini vind ik een leuke gok. Dat is nou zo'n typische renner waar je, als de puzzelstukjes op z'n plek vallen het verschil mee kan maken, omdat hij het dan direct ook écht goed doet (en niet slechts 2x een puntje of 30). Ik zelf achtte de kans hierop niet heel groot, maar vind het altijd te prijzen als mensen dit soort keuzes maken. Jammer inderdaad dat hij gevallen is.

Ben ook zeer benieuwd of dit sprintteam genoeg gaat zijn qua aantal. Zelf was ik er van overtuigd dat je door het mogelijke gebrek aan goede opvullers toch wel 7 namen zou moeten hebben, waarvan je er van 6 iig wist dat ze zonder pech elke keer op de afspraak zouden zijn. Het zou echter zomaar kunnen dat jouw aanvliegroute werkt. Dan past MvdP in een keer prima in het team en maakt ook de keuze voor Tom én Tobias opeens niet meer uit.

rbc1912

Haha jazeker ;)
Ging mij er meer om: een spelfoutje is niet erg. Maar toevallig rijdt er ook een Grmay in het peloton rond

Zadelpen

De Ulissi pick zou ook nog gered kunnen worden door een fabelachtige Gaviria, eventueel plus een Almeida die op stoom komt morgen.

Zelf toch ook al een keer 8ste. Dont worry Ulissi pickers. Komt goed.

Laatst gewijzigd
DvH6

'@ditwashet in de Giro is altijd maar 1 berg van de buitencategorie toch, volgens mij de hoogste van allemaal, de cima Coppi. Dit is puur voor de bergpunten en komt niet door hoe zwaar de bergen zijn. De mortirolo etc zijn 1e categorie, in de Tour zouden die gewoon buitencategorie zijn. Finishes bergop natuurlijk wel belangrijk voor Bilbao en dan vooral het lage aantal. Ik zou dus straks niet teveel kijken naar het 1tje boven de bergen, maar naar de lengte en stijgingspercentages.

Laatst gewijzigd
zitvlees

Nu vdPoel uit de bergtrui is gereden, moet Mareczko het zelf gaan doen voor z'n puntjes... zou die er nog aanhangen?

ditisdavid

Een paar puntjes laten liggen met Yates ipv Albanese (had 9 man in de toptwintig kunnen hebben!) en Gaviria ipv Démare captain, maar de slechte beurt van Ewan maakt dit een hele fijne dag. Als de truipunten eenmaal verwerkt zijn boven de 300 punten zonder de twee dure sprinters, vooraf teken je daarvoor.

Maurimaler

Vandaag met 17% gestegen naar 82% met als sprinters: Démare, Gaviria, Girmay, Consonni, Bauhaus en dan nog Theuns met een pracht prestatie, Albanese ook goed, MVD en Cort die niet meesprinte.

Voor het klassement heb ik: Carapaz, Yates, Almeida, Foss, Dumoulin, Ciccone, Martin en dan nog Lopez waar ik geen goed gevoel bij heb.

Als opvulling dan nog Arensman, De la Cruz en Rui Oliveira

RTankink

Nummertje van Cavendish inderdaad. Met alle 9 renners in de punten en de winnaar als kopman niets te klagen vandaag.

niek-vdv

2 punten misgelopen met Albanese, ca va.

pirazzi

6 punten misgelopen met Dumoulin omdat Vendrame 45ste werd, Dumoulin zat op de bank.

Laatst gewijzigd
Bzuidema

ik moet zeggen het gaat aardig lekker deze 3 races. sta nu op 99.9 procent. deels te danken aan hier aan wat meelezen en tips her en der. maar ik kijk de laatste jaren ook steeds meer wielrennen waardoor je de renners ook beter leert kennen voor bepaalde ritten. moet natuurlijk wel meezitten maar ben hier zeker blij mee. de heuvel en berg etappes wordt het wat moeilijker ben ik bang

MartenH

Kan iemand mij vertellen wat de etappe winnaar voor rechthoekig presentje krijgen naast een bos bloemen en de champagne?

Sjas Patatje

Topdag met de top 4, nummer 6, nummer 10 en de juiste kopman! Ook MVDP, Yates en Tom pakken punten voor me. Cavendish beschikt over de beste sprinttrein, Girmay sprint lekker mee en Theuns ook! Mareczko, die ik niet heb, ook verrassend goed, met bonuspunten door MVDP. Ewan, tsja, matig.

daandej

291 punten en demare als cap gestegen naar 88,9% goede dag weer zonder cav en ewan

Wellens Nietens

Oeps ik zie nu dat ik beter Sobrero dan Dumoulin had kunnen opstellen voor de vaste punten vandaag. Verder hier ook tevreden over de prestaties van het Cavendish- en Ewan-loze sprintteam. Wel spijt van het niet meenemen van Mareczko maar desondanks rond de 95% nu.

Ik zie dat Kamna nog niet binnen is bij de eerste 78 van de dag - heeft die zich op achterstand laten rijden om morgen in de aanval te kunnen?

Overigens heb ik ook zowel Foss als Dumoulin in m'n team. Ik zie ze allebei wel ergens tussen plek 5 en 10 van het AK uitkomen en daarmee prima hun geld waard zijn.

EDIT: Kamna nu toch gewoon in dezelfde tijd op de 142e stek binnen

Laatst gewijzigd
1 2 ... 105 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.