Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 109 ... 197 198
roburger

Zekerheid dat de vlucht vooruit blijft en het roze overneemt? Lijkt mij niet.

Veel zal afhangen van wat er wordt besloten bij BEX, willen ze Yates al in het roze? Als je kijkt naar de Etna-etappe in 2018, toen wonnen ze met Chaves en kwam Yates al in het roze. Was wel een andere beklimming van de Etna, maar het profiel is zeer vergelijkbaar. Toen reed BEX er dus wel voor, maar zouden ze het nu herhalen? Ik weet het niet. Hopelijk zullen ze Yates nog interviewen voor de start morgen, dan weten we meer!

Wicked Wout

Interessante gedachte @guido maltempi.

Zou voor Sobrero nog leuk uit kunnen pakken. Als ze die dan steeds meesturen in de vlucht, heeft BikeExchange een reden om niet (vol) op kop te rijden ;-) Of is dit nu teveel gedacht vanuit mn eigen team :-)

roburger

Ik zie ook een scenario voor mij waarin een team als Bahrain bijvoorbeeld al meteen gas gaan geven op de klim, zodat een Landa tijd kan winnen op de rest.

Jan Janssens

'@roburger van zo een ploeg zal et idd moeten komen. BEX en Yates hebben volgens mij al aangegeven toch wat anders te koersen en niet dezelfde fouten als vroeger te maken (ik lees dit als Yates doe kalm en zak niet weg in derde week). Vandaar dat ik niet denk dat ze morgen al gaan knallen. Bahrain of DSM zie ik dat wel doen en dan is het maar volgen voor Yates natuurlijk..
@Boasson en Hagen volgens G Martin is het de moeilijke kant van Etna dat beklommen wordt dus verschil met sommige va de aankomsten uit de PCR lijst

Sies

Mooi om te zien hoeveel kenners er meedoen vanuit wielerflits. Ik sta op 92,8% in het AK, maar als je dat vertaalt naar de Wielerflits Forum poule sta ik daar slechts op ongeveer 72%, dat zegt wel iets over het niveau hier! :)

Laatst gewijzigd
pirazzi

Ondanks dat ik Yates en Arensman niet had opgesteld in etappe 2 heb ik een extra ster gekregen voor wielrennen, nu 4 sterren, 95,8%. 🙂

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

'@Jan Janssens
(Bijna) dezelfde hoogtemeters als in 2020, alleen mogen ze er 4 kilometer langer over doen. Gemiddeld 6,2% (2022) tegenover 6,6% (2020). Lijkt mij dit jaar iets makkelijker. Maar ja, dat bereken ik hier lekker op mijn bureaustoel en Guillaume mag dat klereding omhoog fietsen, dus die zal het wel weten.

Behatzailea

Ik verwacht ook dat VDP morgen 0 puntjes pakt. Dan zit ik alleen nog met Skjelmose, Arensman en Sobrero in mijn maag. Sobrero zie ik hier niet top 20 rijden of ze moeten dus zoals @wicked Wout aangeeft Sobrero met de vlucht meesturen. En hij heeft een trui. Arensman kan dit wel en Skjelmose gun ik het gewoon. Ik meen dat hij heeft aangegeven in de eerst week de trui te willen. Dan zou die dat dus nú moeten doen. Of toch gokken dat ze alle drie buiten de top 17 vallen en VDP wél zijn puntentrui behoudt? Kämna haal ik er sowieso niet uit.

Maestro77

Hier ook een goede start. En dat gebeurd niet al te vaak! Sta nu op 94,9 % met 907 punten. 1e rit mega gescoord en in rit 2 en 3 bovengemiddeld.

Morgen starten met:

Carapaz (c)
Almeida
Yates
Bilbao
MAL
Bardet
Martin
Ciccone
Vd Poel (durf 'm niet te banken)

Succes allemaal!

Larsje1997

Lastige etappe om te voorspellen morgen.. mannen als Fortunato, Valter, Kämna zijn uiteraard kanshebber voor de zege maar dit zijn ook weer geen mannen die je met een gerust hart 5/6 minuten laat wegrijden. Dan is er een scenario met echt 3e rangs (Rosa, de Gendt etc.) klimmers maar dan vraag ik mij hard op af of die weg kunnen blijven, aangezien het een pittige beklimming is. Ik verwacht dan ook weinig voorgifte voor de vluchters en dat de meeste klassementsmannen "gewoon" top 20 zullen finishen.

Berend

Ik heb een luxeprobleem aka "er gaan bankpunten gescoord worden"-probleem ;-)

Sowieso mee, lijkt me:
- Carapaz, Kelderman, Bilbao, Bardet, Almeida, Valverde

Dan heb ik nog 3 plekken voor aanvallers, die best een goede kans van slagen hebben:
- Kamna lijkt een zekerheidje
- Dan moet ik er 2 kiezen uit: Ulissi, Valter, Arensman, Albanese :)
- Of nog 1 kiezen uit Dumoulin, Foss en... M. VdPoel - Lastig!

Wat een team, mensen. Bijna Zadelpenniaans!

zitvlees

Mocht ik Skjel nu thuislaten, verder 8 klassementsmannen opstellen met Kämna, en Skjel wint morgen de etappe, heb ik dan iets fout gedaan?

Laten we we vooraf bespreken wat achteraf vooraf het beste leek!

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Even voor de goede orde, de Etna heeft dusdanig veel kanten dat het erg verwarrend wordt...

Etna-Noord (Piano Provenzana/Rifugio Citelli)
Noordzijde vanuit Linguaglossa - beklommen in 2011 halverwege de etappe (tot de pas bij Rifugio Citelli, niet helemaal tot de top) en 2020 (tot de top)
Zuidzijde vanuit Fornazzo - beklommen in Ronde van Sicilië 2022

Etna-Zuid (Rifugio Sapienza/Osservatorio Astrofisico)
Oostzijde vanuit Zafferana Etnea - zwaarste zijde, nooit beklommen
Zuidoostzijde vanuit Nicolosi via Salto del Cane - beklommen in 2017
Zuidzijde vanuit Nicolosi via hoofdweg - beklommen in 2011 (zelfde etappe waarin eerder al de noordkant werd beklommen) en Ronde van Sicilië 2019
Zuidwestzijde vanuit Ragalna - beklommen in 2018 (tot het Osservatorio, iets onder de top).
Westzijde vanuit Biancavilla - morgen beklommen

Om het nog wat ingewikkelder te maken - de westzijde en zuidwestzijde komen op 9 kilometer van de top bij elkaar. Op 3.8 kilometer van de finish passeren ze het Osservatorio en daarmee de finish van 2018, direct daarna voegt de route zich samen met de zuidzijde. Laatste stuk is dus hetzelfde als in 2011. Op papier is de kant van morgen in elk geval niet de zwaarste, maar ook zeker niet de makkelijkste...

Berend

Blijft feit dat het gemiddeld "maar" 6% is, zelfde stijgingspercentage als de puist waar VdPoel het geel pakte ;)
Uiteraard is dit anders, met name omdat het maar liefst een klim van 23km is.
Maar als de klassementsrenners enigszins bij elkaar blijven (met of zonder vluchters er voor), zie ik VdPoel daar nog wel fluitend bij blijven zitten (!??)

De laatste 1km is gemiddeld vlak, ongeveer 800 meter is dalend... Finish dan net weer iets oplopend, net na een bocht.
Dus dat maakt ook nog wel iets uit voor we we verwachten dat hier de sprint wint.
Ik denk aan mannen als Bilbao, Nibali, Valverde, Kelderman, Almeida, .... VdPoel? MITS hij er nog bij is ;)

Sorry als ik uit mijn nek lul, ik heb nog geen koffie gehad haha.
Weet nog niet eens zeker of ik VdPoel opstel, maar ik start/laai graag de discussie op.

Linkje naar de laatste KM: https://www.feltet.dk/octo_cms/files/Feltet.dk/Billeder/2022/Lob/Giro_d_Italia_2022/ultimo/4_ultimo.jpg

Laatst gewijzigd
Behatzailea

'@zitvlees maar als dan achteraf blijkt dat wat we vooraf hebben besproken achteraf toch vooraf niet het beste was, dan wil ik vooraf alvast horen wat ik achteraf toch fout heb gedaan. Waar is die glazenbol?

La Primavera

Ondanks dat ik Yates en Arensman niet had opgesteld in etappe 2 heb ik een extra ster gekregen voor wielrennen, nu 4 sterren, 95,8%. 🙂

Als je die twee al niet hebt opgesteld in de tijdrit, wie heb je dan in hemelsnaam wel allemaal opgesteld? En waarvoor heb je Arensman mee?

zitvlees

'@Behatzailea Achteraf bespreken hoe vooraf besloten werd wat achteraf vooraf het meest logisch leek kunnen we idd beter vooraf doen

ditisdavid

Ter aanvulling: kaart van de kanten in 2011, 2017, 2018 en dit jaar: https://lasterketaburua.files.wordpress.com/2022/05/versanti-etna.png?w=1024

rbc1912

Aardig wat scenario's voor morgen. Ik heb zelfs Rudi Kemna langs zien komen :)

pirazzi

Bilbao en Castroviejo.
Arensman heb ik mee voor truipunten van Bardet, hetzij algemeen klassement of bergtrui en Arensman zelf kan top 5 eindigen in het jongerenklassement.

Laatst gewijzigd
runnerup

Wie o Wie

KissMyAce2.0

A@Ditwashet
Nee hoezo?

kaboutertje

Top 20 voor de klassementsmannen dus, met wellicht een paar verdwaalde vluchters

leonstar

Aan alle 90%+ mensen:

Hulde, goed gedaan!

Maar t lijkt alsof hier iedereen voorbij gaat aan t feit dat ewan in rit 1 zeer ongelukkig ten val kwam wat een sloot punten gekost heeft voor de mensen die hem hebben en waarvan een groot deel nu veel hoger gestaan zou hebben dan al deze “kenners” geluksvogels!!

Fijn als je het meezit maar zonder geluk kom je nergens!

nasibal

'@Berend

Ik gooi eerst even de dooddoener er in: "Fiets je zelf?" Een puistje van 6 procent, of een klim van 23 km tot grote hoogte die óók 6 procent is is geenzins te vergelijken. Het is niet alleen simpel "anders", het is echt appels met peren.

Eerder gaf ik al aan dat in een scenario waar het traag genoeg gaat voor VDP het waarschijnlijk ook traag genoeg gaat voor vluchters en late aanvallers. In een (m.i. ondenkbaar, maar voila) scenario waar VdP in het peloton eindigt zullen er voor dat peloton al een hoop mensen over de streep gekomen zijn. Er zal dan dus geen sprint voor de overwinning zijn vanuit het peloton met favorieten.

1 2 ... 109 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.