Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 108 ... 197 198
Behatzailea

Andere topic, zo wat elke voorbeschouwing dat ik lees wordt er een GC rijder als favoriet gezet. Er gaat toch altijd een vluchter winnen?
bij NU.nl gaan ze wel voor de vluchters. Kämna drie sterren en Sivakov drie sterren. Die laatste voelt een beetje random.

VengaVengaboys

Normaal dat je hier soms niets meer te zien krijgt? Specifiek op dit topic op wielerflits forum? Het forum gedraagt zich hier maar raar..

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

Vooral heel veel gebruikers gedragen zich raar, want die lezen blijkbaar het forum niet. Wat ze hier dan wel doen ontgaat me, maar er is al zeker tien keer uitgelegd hoe je dit zelf kunt oplossen...

VengaVengaboys

Mijn excuses, heb het nu gelezen, snap dat reacties zoals de mijne frustrerend zijn maar laat ons toch vooral concluderen dat het forum crappy is als je zo een zaken moet doen en niet zozeer de gebruikers.

Als je hier vaak alleen maar een textbox krijgt met alleen maar de mogelijkheid te reageren, ja dan gaan mensen dat doen..

In ieder geval, voor de mensen met problemen, je kan bijvoorbeeld een bookmark maken specifiek naar een pagina:

https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/scorito-giro-ditalia-2022/page/115

Jeffrey81

Over die conclusie bestaat geen discussie inderdaad ;-)

Prima Venga. Mijn reactie was ook wat scherp, sorry

zitvlees

morgen kans voor de vlucht, maar ook kans voor een 2e/3e rangs klassementsman om aan te vallen wanneer geen team de verantwoordelijkheid op zich wilt nemen om te controleren.

Andere woorden, Skjel of Valter..

Guido Maltempi

Met een AK/klimteam van 12 man heb ik morgen een luxeprobleem. En dan knaagt ergens ook nog het 'wat als Matje eraan blijft hangen'-scenario. Ik heb de knopen inmiddels doorgehakt, maar dit zou zomaar het eerste bankpuntenfestijn van deze Giro kunnen worden.

nasibal

Als het langzaam genoeg gaat voor Matje om er aan te blijven hangen gaat het ook langzaan genoeg voor:

-aanvallen vanuit het peloton door mannen van de 2e rij
-vluchters om weg te blijven

Dat "matje blijft er aan hangen" scenario hoeft dus nog steeds niet per definitie ook interessant te zijn.

Wicked Wout

'@jan janssens, ook Feltet volgt je redenering hoor. Die geven ook de vlucht de grootste kans met Kamna als topfavoriet.

https://m.feltet.dk/nyheder/optakt_4_etape_af_giro_ditalia_2022/

Laatst gewijzigd
kevinraar

heb nog 1 plek over keuze uit deze renners
valter
kemna
navaz
covi

Wicked Wout

Now it's off to Italy and then the first mountain stage awaits, and that's where we'll be able to play a role.
Aldus de Sports Director van Bora

Wicked Wout

'@kevin, 1 van die eerste 2. Liefst allebei ;-)

Guido Maltempi

'@nasibal eens, ik zie hem er alleen aan blijven hangen als het een groep van 20-30 man is. Het 'stevige tegenwind'-scenario, zeg maar. Maar met het oog op de laatste vlakke kilometer zie ik hem dan sowieso hoog eindigen in de daguitslag. Die gaat echt wel even een sprintje trekken in z'n roze trui, ook als het voor plek 6 is.

Hij zit bij mij trouwens op de bank. Maar het knaagt wel.

Guido Maltempi

Aanvulling: als MvdP zelf aan zou geven dat hij alles op alles ging zetten om het roze te behouden, dan ging hij 100% zeker mee. Maar ik vermoed dat hij die trui stiekem eigenlijk wel kwijt wil, zodat hij straks in etappe 8 (en wellicht al in 7) vrijuit kan koersen.

Punchen of verzuipen

Dat nu.nl De Gendt nog op twee sterren zet zegt ook meteen genoeg over de kwaliteit van hun voorspelling...

Jan Janssens

As je kijkt naar de Etna rit van 2 jaar geleden ligt het peloton en favorieten wel volledig uit elkaar dus denk niet dat het een sprintje wordt tussen favorieten. Al moet er wel gezegd worden dat de editie an 2020 ewoon een heel brak deelnemersveld had. Dus de grote vraag die velen hebben als je vluchters opstelt, welke gc hou je op bankje.. Neig nu naar Dumoulin, niet echt een vanvoor finisher (in zijn beste tijd wel maar nu niet meer denk ik). En dan is er nog MAL en ciccone die je eigenlijk altijd ziet strijden voor paar seconden te nemen maar nog niet lekker in hun vel zitten (maar je gaat zien als je ze nu bankt vallen ze aan), Hindley (moeilijk in te schatten vind ik). Een carapaz, yates, kelderman, almeida, bilbao en bardet zijn voor mij zekerheden (ja bij bardet is het al eens anders geweest maar tegenwoordig toch dichte finisher). Ik denk dat er veel gevloek gaat komen.. B garnituur wil je eigenlijk niet opstellen vs dure mannen (want onbewust kijk je naar je 100 ptn regel) maar geef een gall, skjel, etc hogere kans om top 5 te rijden dan dure mannen. Wie verwachten Julie als laatste GC renner over de finish?

Eddix

Ik begin ook te twijfelen over MvdP voor morgen. Heeft zich nog niet echt bewezen als echte klimmer, al zou het zijn "all-round" status alleen maar doen versterken natuurlijk. Ik heb als alternatief Valter nog op de bank, die in een goede vlucht en/of met ambities voor het bergklassement wel moet willen fietsen.

Bij MvdP is het puntenpotentieel relatief laag. Als hij roze houd, welke kans heel klein is door het gat met Yates (11 sec), dan ja wellicht ook truipunten etc. en dan zal hij ook automatisch hoog zijn geëindigd in de dag uitslag. Ik verwacht echter, dat als hij al aan kan haken, het roze verliest en niet bij de eerste 10-15 zal eindigen. Valter is in ieder geval echt een klimmer, dus zijn puntenpotentieel is hoger in mijn ogen. Maar hij moet het natuurlijk wel puur hebben van de dag uitslag dan. Zoals ik het nu typ gaat het eigenlijk over wie gaat hoger eindigen in de dag uitslag..

Ik heb ook Kämna in de selecte, en neig hem te cappen, als ik wil stijgen (77.3% momentele) zal ik toch af en toe een risico moeten nemen. En zoals andere al terecht vermelden, ook ik zie de klassementsmannen niet voluit gaan om dat het gewicht van het roze nog niet willen dragen in deze fase van de koers. Ik denk dat de etappe gaat naar een renner met ambities voor het bergklassement.

mas22

Tevreden na het eerste weekend, 91.4%. Gisteren mijn hele opstelling in de top 20 en daardoor lekker doorgestegen.

Morgen wordt mijn team waarschijnlijk: Carapaz, Almeida, Yates, Landa, Ciccone, Dumoulin, Pozzovivo, Fortunato, MVDP.

Het zou me niet verbazen als MVDP in de aanval gaat om zo met een voorsprong aan de Etna te beginnen en om zo zijn trui te behouden.

Jeffrey81

Het nadeel van 6%'er zijn versus een 94%'er (Kenners weten wat ik bedoel) is dat ik nu potverdrie al jullie geneuzel over MvdP steeds moet aanhoren.....:-)

wielergekkie

Als ik zo het forum door lees dan lees ik veel scores rond de 90%, netjes!
Het mooie vind ik ook dat veel mensen voor de start van een ronde een grote mond hebben maar dat je ze nu na 3 etappes al niet meer hoort. Neem bijvoorbeeld @Kampie90, hij kraakt Girmay voor de giro af maar nu hoor je hem niet meer :)

madeinstars

Van der Poel kennende laat hij morgen gewoon lopen. Hij zegt van te voren netjes dat 'ie het gaat proberen, maar die gaat echt niet een half uur in het rood proberen te rijden.

Jasperdewaal11

Teampje voor nu:

Yates, Carapaz, Bardet, Foss, Dumoulin, MAL, Almeida waarnaast ik 2 plekkies overhou voor de jonkies/vluchters.

2 plekken voor: Gall, Skjelmose, Fortunato of Zana. Ik neig op het moment naar Gall en Forunato maar Skjelmose zit er ook wel lekker in volgens mij.

Guido Maltempi

Het gewicht van het roze nog niet willen dragen zou voor bepaalde ploegen juist een reden kunnen zijn om de vluchters wél terug te pakken. In het klassement staat ene S.Yates op plek 2. Als Matje eraf waait, kan het voor Ineos/Bahrain/UAE tactisch interessant worden om met een relatief klein groepje favorieten naar de finish te rijden. Dan pakt Yates tegen wil en dank het roze en mag zijn ploeg de rest van de week lekker met hun bakkes in de wind gaan fietsen.

Boasson en Hagen

Klim schijnt niet superzwaar te zijn en de klassementsmannen zijn waarschijnlijk nog op hun hoede. In 2020 kon Caicedo bijna een minuut wegrijden van de favorieten, dus zo'n renner maakt wel kans. Kämna zou mijn gok zijn, verder natuurlijk Nibali (thuiswedstrijd, maar staat wel kort), Cepeda, Dombrowski, Fortunato (3 mannen met al een redelijke achterstand om te ontsnappen), De Marchi (prima in orde in de tijdrit, maar verder 2 dagen laten lopen, staat al op 8! minuten) en ik denk dat Intermarché wel interesse heeft om een paar dagen in roze te rijden met Pozzovivo, Hirt of Taaramae.

Voor de vluchters wordt het wel een gokje wie er overblijft, dus het kan ook lonen om je klassementsmannen op te stellen, die eindigen op de Etna traditioneel wel vaak in de top 20: https://www.procyclingstats.com/location/etna//arrival-city-in-races.

zitvlees

Behoudt vdp de puntentrui, dan is ie 8 puntjes waard. Dat staat gelijk aan een renner op plek 17 in de dag uitslag.

Zou een Girmay in de vlucht kunnen springen voor tussensprint puntjes? Ik heb geen idee, maar die 8 puntjes voor vdp zijn dus niet persé zeker.

Skjel en Gall kunnen van uit het peloton de top 17 halen, maar kunnen er misschien net zo goed buiten vallen. 2 jaar terug reden Hindley en Hart op plek 19 en 24 de Etna op.

Of je plekje aan een Valter of andere klimmer die van uit de vlucht kans maakt geven. Hoger punten potentie, lage kans van slagen.

Ik ben er zelf niet uit. Als er een manier is om dit te kunnen benaderen, hoor ik het graag

1 2 ... 108 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.