Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 107 ... 197 198
nasibal

Jaa laatste keuze voor dinsdag gall of valter …

Gezien de plannen van Valter (maar je weet het niet natuurlijk) zie ik hem alleen vanuit een kopgroep scenario scoren. Die moet dan dus én in de juiste kopgroep zitten én hij moet vooruit blijven. Als hij dan wint en Gall rijdt geen top 20 win je 50 punten met je keuze. Let op: ik hang daar geen waarde oordeel aan, ik stel het alleen.

Gall gaat sowieso niet in de vluchtgroep zitten en de vraag is of hij tot het einde er aan kan blijven hangen. Als hij dat wél kan zie ik hem echter met zijn sprintje berg op wel bij de 10 besten vanuit het peloton rijden. Ook is de Etna een prima etappe voor renners uit de 2e lijn om vanuit het peloton aan te vallen in de slot kilometers. Ook op die manier zou Gall bij de 10 besten vanuit het peloton kunnen finishen. Onder voorwaarde dus dat hij er aan blijft hangen kan hij óók scoren zelfs als er een (klein aantal) vluchters voorop blijft.

Onder aan de streep zie ik Gall de etappe niet winnen en ook niet na vandaag in de top 5 van het AK staan. Valter zie ik vanuit een vlucht wel winnen en, afhankelijk van de voorsprong in de top 5 AK (en bergtrui?) terecht komen. Het maximale aantal punten van Valter (plus het belang van die punten in het grote plaatje) ligt m.i. hoger, maar de kans op überhaupt punten (los van aantal dus) ligt denk ik bij Gall hoger.

Joseba

'@nasibal dat maakt de keuze er alsnog niet eenvoudiger op ;-)

user26790

Tratnik - DNF - vandaag!

Joseba

DNS

bakfiets

Mijn sprintteam was vandaag goed genoeg. 7.man in de top 14. Dus dat ziet er voor nu goed uit.

Ik heb ulissi ook meegenomen en voor nu is het jammer dat hij geen teampunten scoort maar ik heb hem geselecteerd omdat ik denk dat hij zelf veel punten kan scoren. De teampunten die hij meeneemt zijn dan bonus.

kevinraar

Zou niet weten wie ik eruit moet dorn voor kemna

Guido Maltempi

Ik wist dat het voor mijn magere sprintteam aanklampen zou worden in de vlakke sprints, dus best tevreden met mijn nipt bovengemiddelde score vandaag. De sprintkern van 5 man eindigt op plek 3, 4, 6, 7 en 11, met daarbij nog Albanese op z'n verwachte 14de plaats en MvdP als leadout in de puntjes. Daar had ik vooraf voor getekend. Het enige waar ik niet voor had getekend was dat mijn kopman nou net die nummer 11 zou zijn... vanaf nu Gaviria cappen.

Mijn welgemeende felicitaties trouwens aan de Mareczko-kiezers. Ik durfde het niet aan met hem omdat ik a) MvdP niet zo gek veel kans gaf op roze na de ITT en b) de Blockhaus etappe als een enorm risico zag. Dat risico is er natuurlijk nog steeds, maar tegen die tijd heeft hij z'n prijskaartje waarschijnlijk al 2x terugverdiend en dan maakt die mogelijke OTL niet zoveel meer uit. Teampunten zijn er daarna toch niet meer, en met een flink opgeschud AK kun je zijn lege plekje in de volgende sprintritten vermoedelijk wel redelijk opvullen.

Rawolf

Echte topnotering is vooral ook flinke portie geluk toch. En je moet dan zeker niet alles nauwkeurig gaan afwegen, dan komen er een aantal op tzelfde team uit namelijk.... als t goed is.

In hindsight heb ik een sprinter te weinig meegepakt, Theuns... Marezcko ofzo. Heb er nu 6 incl. Girmay, Albanese. Maar verder gaat t wel prima bij team Rawolf.

Papa Bart

Ik denk niet dat ik ooit een echte top notering zal halen op Scorito. Ik vind het wel een ontzettend leuk spelletje, en uiteraard speel ik mee om zo hoog mogelijk te eindigen.

Ik heb eigenlijk niet de behoefte om de diverse overwegingen die de keuzes voor mijn team bepalen te delen, maar heel veel zal het allemaal niet schelen met datgene dat hier allemaal al de revue is gepasseerd. En allemaal veel beter dan ik het zou kunnen. Dat gezegd hebbende, ik vind al die analyses, verhalen, berekeningen, EN de kleine pogingen tot misleiding geweldig. Al jaaaaaren.. Een oprecht dank jullie wel en ik baal er eigenlijk van dat WF het spelletje niet meer zo ondersteund.

Terug naar vandaag, toch een paar overwegingen/voorlopige conclusies: het is van het grootste belang om in de eerste dagen hoog te scoren, omdat die uitslagen de truien verdelen over meerdere dagen. De voorsprong die dan ontstaat is moeilijk in te halen naderhand. Eigenlijk zijn die paar keer dat ik hoog eindigde altijd het resultaat van een zeer goed begin, zelfs als bij de eindafrekening de AK selectie niet top blijkt.

De parel kiezen. Vorig jaar had ik Caruso, en alleen Caruso. Om één opmerking: ‘hij rijdt eigenlijk altijd top tien, voor dat bedrag gaat hij altijd mee’.. zo gezegd zo gedaan. Dat lukte ook met ene Uran in de Tour. Over drie weken maakt de juiste keuze voor die ene anomalie een enorm verschil, vooral als zo velen hem om de een of andere reden niet hebben opgepakt.

De jeugd. Mijn Achilleshiel. Ik volg wielrennen al meer dan 40 jaar maar die aanstormende bende blijkt te vaak buiten mijn vizier.

Resumerend heb ik zo te zien al twee fouten heb gemaakt. Ik denk dat de parel deze Giro wel eens Kelderman zou kunnen worden. Als die op de fiets blijft zitten gaat die elke dag een puntje hier en een puntje daar pakken, opgeteld zijn dat honderden bij de eindafrekening.
Ondanks de vele berichten dat Arendsman gaat knechten heb ik hem toch geselecteerd, natuurlijk dodelijk voor een goede Scorito score. : Sukkel!! En niet goed genoeg geluisterd naar de berichten over Tulett. : Ouwe sukkel!

Ik heb dus waarschijnlijk wel die uitstekende start, maar niet de parel, en niet de goede jongere. Voorspelling: ik eindig ergens in de 80% bij niet teveel punten lekkage.. Dus we gaan voor de 90!

Oh ja, en ik heb Bilbao voor de TT 😜😜

zitvlees

Mareczko my man.. Wat heerlijk tot nu toe. De top 7 stond bij mij in het team, 14 puntjes verwijderd van de maximale score vandaag. Leuk een keer mee te maken, only down hill from here!

Simcha

Met mijn budgetsprintploeg (inclusief Mareczko en Theuns) vandaag zes man bij de eerste zeven en Cavendish gecapt. Doorgestegen naar plek 60. Die had ik niet zien aankomen.

nasibal

'@Ditwashet

@nasibal jij ziet Gall als een volger op basis van Tour des Alps?

Gall heeft aangegeven voor een AK te willen rijden, dan ga je in ieder geval niet in de eerste bergetappe vol in de aanval :)

Zijn 20e plek vandaag bevestigt voor mij zijn wil om voor het AK te gaan. Hij hoefde geen sprinter af te zetten, die zat daar omdat hij scherp is en scherp wil rijden.

Laatst gewijzigd
Timvideo

Bedankt voor de reactie @Zeewolde

Gelukkig had ik zelf al PCS bestudeerd en besloten om sowieso Gaviria te cappen boven Bauhaus vandaag. Dit jaar is hij 1 maal zesde geworden in een sprint etappe en daarnaast was hij 4e of hoger. Goed genoeg voor een man van 2.5m.

Het valt mij trouwens best wel op hoe veel mensen hier reageren met een heel erg duur sprinters equipe. Ligt dat nou aan mij? Of is dit een bias van mensen die zwaar op de sprints hebben ingezet en nu hoopvol van start gaan en veel reageren, maar in de derde week wellicht renners te kort gaan komen.

rbc1912

Valt toch wel mee? Vrijwel iedereen heeft een sprinter of 6. Als er weinig uitvallers zijn heb je ook niet heel veel aan 15 klimmers.

Timvideo

Ik heb meerdere mensen voorbij zien komen met acht sprinters waarvan twee of zelfs drie van Ewan/Cavendish/Demare/Nizzolo en daarbovenop nog MvdP, terwijl in de aanloop van de Giro hier juist veel werd gesproken over het nemen van zes of zelfs maar vijf sprinters in totaal. Dat is waarom het me nogal op valt.

Misschien dat het achteraf juist goed blijkt uit te pakken. Vooralsnog hebben we gelukkig ook nog weinig valpartijen gezien, maar de meeste beklimmingen komen pas over twee weken aanzetten. Vorig jaar waren er in de drie grote rondes 41, 42 en 42 uitvallers en dit lag vooral aan de vele valpartijen. Dit voorjaar hebben we ook nog aardig veel ziekte zien rondgaan in het peloton. Vorig jaar waren er in Italie tijdens de Giro zo'n 300k mensen met Covid. Nu zijn het er 1.2 miljoen. Ik zou het als fan wel fantastisch vinden als ik na de laatste rustdag nog steeds Skjelmose, Gall en Arensman op de bank kan houden, maar ik verwacht dat we tegen die tijd allemaal al een paar dure kanonnen hebben mogen afschrijven.

Ik heb zelf overigens bijzonder weinig aan mijn sprintploeg uitgegeven. Ik zag genoeg mogelijkheden met goedkope sprinters en ben zelf na vandaag ook bijzonder tevreden met 307 punten.

Laatst gewijzigd
KissMyAce2.0

Tim gaat voor de koppositie in het bankpuntenklassement, ook een prijs!

Jan Janssens

Ik blijf het toch nog altijd gek vinden dat veel mensen Cav en Ewan combineren. Zeker met het aantal sprint kansen in deze Giro kan je toch maar 1 sprintkopman mee nemen anders snij je in je budget voor GC (wat duidelijk te zien is in deze teams).. je kan maar 1 vd 2 cappen, de andere gaat nooit zijn geld waard zijn. Ben er vrij zeker van dat de eindwinnaar deze combo niet zal hebben. Vraag me af wat de redenering van deze teams is? Tegenargumenten altijd welkom :)

Andere topic, zo wat elke voorbeschouwing dat ik lees wordt er een GC rijder als favoriet gezet. Er gaat toch altijd een vluchter winnen? GC renners gaan zo vroeg id Giro toch niet hun pijlen verschieten/laten zien hoe goed ze zijn/roze trui verdedigen? GC met tijdverlies gaan de andere ook niet laten rijden of het zou om een B GC man zijn zoals Skjelmose ofzo.. of zijn alle wielersites gewoon bang om een andere favoriet te geven? Ik had eigenlijk echt Kamna met stip opgeschreven voor Etna, al blijft er geen vlucht weg, GC groep gaat toch echt niet mano a mano zijn en dan kan Kamna zelf vanuit de groep demareren (2 opties dus). Natuurlijk is het scortito technisch meestal beter om een GC renner te cappen maar waarom neem je dan een Kamna mee natuurlijk..

Gladiool

'- Bekende renners
- Veel 'zekere' punten
- Tactiek van Scorito nog niet helemaal doorhebben
- Twee zekere kopmannen voor de sprint (voor als er eentje valt/slecht is, etc)

Denk genoeg redenen om ze beide te pakken. Goede redenen? Daar kun je over discussiëren. Ik heb ze overigens allebei (en Nizzolo ook nog) niet :p.

Chef83

Ik kom er al 24uur niet meer op op de site wat kan ik er aan doen ?

nasibal

Wel een keertje komen

Mr. Burns

Eergisteren nat gegaan met Kämna op de bank en Almeida kopman die achteraf geen risico's wilde nemen, past toch niet bij zijn stijl van koersen normaal maar zal wel Yates zijn 2018 editie als huiswerk mee hebben gekregen als voorbereiding voor de ronde.

Gisteren een verrassende bounce terug naar het virtuele bronzen bekertje zonder Cav & Ewan voornamelijk door Mareckzo die nu zelfs op het laagste treetje van het Scorito punten podium staat. Gros van zijn punten voelt erg smerig maar wel lekker smerig.

Andere topic, zo wat elke voorbeschouwing dat ik lees wordt er een GC rijder als favoriet gezet. Er gaat toch altijd een vluchter winnen?

Lijkt me ook! Zeker met die slopende derde week waar al die klassementsmannen doodsbang voor zijn verwacht ik niet dat een team dat meedoet voor de eindzege nu al de last van de roze trui op zich wilt nemen. Had hoogstens Almeida vooraf verwacht die al vroeg roze zou (willen) pakken maar op basis van het interview na zijn tijdrit staan ook zij er nogal conservatief in. Bookies opende met Kämna @ 126 welke inmiddels gezakt is tot praktisch topfavoriet @ 13, zegt ook wel wat! Maar durft men hem of een andere vluchter al te cappen?

Joseba

Ik neem Kämna zeker mee maar Cap m niet. Kwestie van kansberekening. Ook als hij wel wint verwacht ik de AK mannen kort in de daguitslag. Vraag is wie er morgen vrij kan koersen en wie er in het roze wordt geduld. Een Almeida of Bilbao zal niet veel ruimte krijgen. De superknechten zullen bij de kopmannen moeten blijven. Blijft er nog voldoende over natuurlijk.

Koenblom16

Zeer tevreden over mijn openingsweekend. Door een geweldige tijdrit (gehele top 5 in de gelederen) en een goeie sprint gestegen naar 99,1%. Ben wel een beetje bang voor de bergen. Heb momenteel maar 7 klassementskleppers, wat denk ik te weinig zal blijken. Ciccone viel me al niet mee in de tijdrit. Wel een opvuller mee van alle 3 de favorieten, dus hopelijk kan ik snel de schade daarmee beperken.

leonstar

Zoals iedereen weet werkt t forum niet altijd al te goed!

Wat voor mij altijd goed werkt is dit:

Kopieer de link in de adresbalk.
Plak m dan in adresbalk maar verlaag het paginanummer met 1

Dan kom je er altijd wel in!

Wat ook werkt is altijd een oudere internet pagina met dit forum open laten staan..

Succes

Masterw

Omslaan

1 2 ... 107 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.