Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 111 ... 197 198
daandej

Gall of valter last picc moeilijk

Wicked Wout

'@kevin, van dat rijtje verwacht ik zelf het minste van Arensman. Mee in de vlucht zal ie niet gaan/ mogen. Dus in het meest gunstige geval eindigt hij tegelijk met de favorieten. Maar dat is ook maar een mening he ;-)

Berend

'@Thomberg Ja dat zei ik :) Meer dat hij in bergritten, tijdritten én massasprints top 10 kan rijden, daar heb je er niet zoveel van en daarom 'rare snuiter', maar ook de reden dat ik hem mee heb ;)

Berend

Grappig namen worden alleen @Vet als je er een @Vet, komma achter zet??

(edit: Nee ik kan gewoon niet spellen, maar gezien de vele kuren die dit forum heeft had het me niks verbaasd hahaha... )

Laatst gewijzigd
rbc1912

'@Thombeg en Kämna dan? ;)

rbc1912

Over Albanese: inderdaad 8e op de Etna. Maar wel op tweeënhalve minuut van de winnaar en net voor een Nibali bijvoorbeeld. Antonio Nibali welteverstaan. Dat plaatst alles wel in een ander perspectief

bakfiets

Ik vind het ook lastig voor morgen. Kamna en fortunato mee voor de vlucht. Ik denk dat een vlucht een goede kans maakt. Het is toch wel een wat zwaardere aanloop met eerste deel heuvel op.

Dat gaat dan ten kosten van van der poel. Ik zie het hem niet doen morgen.

Captain keuze vind ik ook een gok. Keuze tussen MAL, yates, almeida en carapaz. Ik ga op gevoel voor de laatste. Ik verwacht dat de klassement mannen de laatste km nog wel voor tijdverschillen gaan.

Dumoulin morgen wel mee. Hij mag me verassen.

Tijmen 257

Voor morgen
Kamna ( c)
Valter
Skjelmose
Mvdp
Carapaz
Almeida
Ciccone
Lopez
Bardet

Bank
Foss
Dumoulin
Bilbao
Arensman
Zie een aanvaller winnen. Kamna cap is risky , maar wie niet waagt wie niet wint.

Zie van de klassementsmannen nog geen zware aanvallen komen, maar bilbao zou dan goed kunnen punchen, maar die mag eerst laten zien dat hij dat op de zwaardere bergen ook kan
Dumoulin wil ik ook eerst zien
En foss die punch niet die blijft eraan hangen dus lijkt mij minder interessant

Simcha

Lijkt me toch niet dat ze morgen vluchters ruimte gaan geven. Te vroeg in de ronde, want veel renners staan nog te dichtbij. Als je goed genoeg bent om op de Etna te winnen, dan ben je wellicht ook goed genoeg om een klassement te rijden. Lijkt me niet dat de klassementsrenners het risico nemen zo’n iemand een paar minuten voorsprong te gunnen.

Ik overweeg morgen VDP wel op te stellen voor Dumoulin. 8 zekere punten voor het puntenklassement iig. Ik zie ook een goede Dumoulin geen top-10 rijden, terwijl VDP kan verrassen, zeker als het tempo niet meteen heel hoog ligt.

Laatst gewijzigd
yoeri

Ik zit ook even lastig voor morgen als eerste bergrit. Heb ook nog 3 á 4 man die ik zou willen toevoegen of waar ik op wil gokken op dit moment. Team voor morgen tot nu toe na wat geschuif: Carapaz
Yates
Almeida
MAL
Kämna
Bilbao
Bardet
Hindley -
Dumoulin -

Nu op de bank: Skjelmose, Arensman, VDP, Gall

Verwacht veel van Skjelmose. Arensman zie ik laatste km's aanvallen om te kijken of er gereageerd wordt wanneer hij er nog bij zit. Om de anderen uit de tent te lokken of om Arensmijn tijd te laten pakken wanneer ze dat niet doen. Zou een goede tactiek zijn. VDP verwacht ik dat het te veel gaat zijn. Gall verwacht ik niet voorop in de uitslag, maar meer achterin de groep als hij erbij zit. Hindley opgesteld omdat hij zijn geld moet terugverdienen en ik hem nog niet heb op kunnen stellen en hij nu wat moet gaan laten zien. Maar of dat gaat gebeuren betwijfel ik. Dumoulin voordeel van de twijfel gegeven, normaal best ruime groep op de Etna en Dumoulin kan vrij goed aankomen als hij wil. Andere zijn vrij zeker van hun plek.

Wielertje12

Mijn team voor morgen:
Almeida (C)
Carapaz
Yates
Bardet
MAL
Dumoulin
Martin
Fortunato
Valter

Bank:
Arensman
Gall
MvdP

Hier dus ook een kleine mix van GC en de vlucht, maar toch gekozen voor almeida (C) vanwege de wat vlakkere laatste KM, denk dat hij hier het (eventuele) sprintje gaat winnen.

Sta momenteel op 97% met 926 punten dus vrij tevreden :)

Eddix

Ik heb het nog niet veel over hem horen gaan, maar ik heb ook Hirt in mijn selectie (net als 11% anderen). Hij kan goed klimmen en is outsider voor een goed klassement. Wat zijn zijn kansen tegenover de echte klassementsrenners? Gaat hij aanhaken, of toch proberen dat roze jasje zelf aan te trekken voor een paar dagen? Mijn dagselectie zit eigenlijk al vol, echt een luxeprobleem voor morgen. Twijfel steeds meer MvdP op de bank te laten.. en dan heb ik ook nog Valter gebankt.

Timvideo

Als je klimmende aanvallers voor ontsnappingsetappes in je ploeg hebt, waarom ze je dan in godsnaam twijfelen om Kamna morgen te banken?

Van de andere kant is mijns inziens de enige mogelijkheid voor MvdP om morgen meer dan zijn sprinttrui punten op te leveren een situatie waar hij gewoon mee gaat in een grote kopgroep die met circa 20 renners op voorsprong binnenkomen. Ik denk overigens dat hij geen enkele intentie heeft in een kopgroep morgen en ik verwacht ook niet dat meer dan een handje vol renners uit een kopgroep vooruit kunnen blijven. Vergeet niet dat het pas de eerste etappe is, we hebben ook nog nooit Etna beklommen in de laatste week, wanneer een grote ontsnapping veel normaler is.

Wat daarnaast nog relevant kan zijn is dat je in een sprint uit het peloton voor de 6e plek misschien andere renners voorin ziet, dan wanneer het om winst en/of bonis gaat. Aangezien er nog bijna geen valpartijen zijn geweest zal iedereen morgen nog wel twijfels hebben over hun opstelling. Ik wil op dit moment bijvoorbeeld Skjelmose er ook nog graag in zetten hoor, maar helaas hebben we maar 9 plekjes. Om hem nou op basis van een etappe in begin februari op te stellen boven andere duurdere renners is een lastige.

Dus heb ik morgen Gall wel, maar Skjelmose en Arensman zitten nog op de bank. Die twee kunnen nog best rond de tiende plek eindigen. Ook zullen er ongetwijfeld een of twee renners van mijn dure klassementsmannen tegenvallen. Het is niet anders, de wielergoden moeten mee helpen. Als we zware neerslag krijgen tijdens de beklimming van Etna is er ook nog van alles mogelijk. Hopelijk wordt het een leuke etappe!

yoeri

'@timvideo, ik heb begrepen dat Skjelmose een gooi naar roze wilde doen in de eerste week. Dat zou dan morgen moeten gebeuren.

Behatzailea

'@yoeri precies.

jan derksen

Alejandro Valverde: "I have good sensations going into Mount Etna" misschien een verassing??

Behatzailea

Als-ie into mount Etna gaat is de kans op een verassing wel het grootst ja. ;-)

Jari Litmanen

Heb nu wel echt keuzestress. Martin op de bank. Weet niet of dat slim is.

Almeida (C)
Yates
Carapaz
Lopez
Bardet
Bilbao
Valter
Gall
Skjelmose

Martin en ambitie kan ik in deze rit weinig over vinden - en vind het ook last inschatten. Iemand die mij van advies wil voorzien? Arensman overigens ook op de bank.

Timvideo

Op basis van vrijdag zou ik Valverde misschien juist al moeten afschrijven (of tenminste op de bank plaatsen voor morgen), misschien zelfs voor Skjelmose... Al denk ik dat er wel tientallen renners zijn die morgen een gooi willen doen voor die roze trui!

Voor wat betreft bankzitters heb ik in de eerste drie etappes al een 17e, 18e, 19e en 20e plek gemist. Zolang het bij die posities blijft en ik geen enkele keer een 5e plek ofzo per ongeluk niet opgesteld heb, ben ik positief ingesteld.

Wellens Nietens

Is het een heel gek idee om Bardet kopman te maken hier? Man in vorm, kwam in Tour of the Alps steeds goed aan (achter Bilbao).

Verder dezelfde dilemmas als de rest hier. Ik heb nu 6 klassementsmannen (Carapaz, Almeida, Yates, Lopez, Bardet (C), Dumoulin) en 3 aanvallers (Kamna, Valter, Vansevenant). Helaas geen plek meer voor Foss, Arensman en MvdP.

Milanjacks

Één tweetje van Sunfield en gelijk denkt heel het WF forum dat MVDP op de Etna een realistische kans maakt op een top 20.

nasibal

Één tweetje van Sunfield en gelijk denkt heel het WF forum dat MVDP op de Etna een realistische kans maakt op een top 20.

Nee hoor.

florisvdp

Zou Ineos BEX niet het roze willen opdringen? Lijkt me strategisch best interessant, al is het voor hen misschien ook te vroeg. Er zijn dan nog minstens drie etappes waarin je hetzelfde moet gaan doen.

BibaBob

Ola!

arjenzvob

Wat een flauwe grappen over verassingen zeg. Niveau daalt hier ;)

Ik zeg het al weken, Kämna wint en pakt het roze!

1 2 ... 111 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.