Positief en slecht nieuws vandaag.
Zoals zoveel MAL dnf.
Ook verliest G. Martin veel tijd, maar die heb ik eigenlijk alleen mee genomen als aanvaller. Hopelijk maakt die dat waar.
Vandaag toch 2% gestegen naar: 97,6%. Helaas 10 minuten voor tijd Kamna als kopman vervangen voor Almeida.
Benieuwd naar de dag van morgen: Cavendish cappen ga ik niet aan durven, het word denk ik Gaviria of Demare.
Iets gezakt vandaag, maar nog altijd op plek 22, wat een weelde!
Inmiddels alleen nog maar 18 op de fiets en de klassementsambities van 3 teamleden zijn reeds vervlogen...
Maar wat is jullie beeld op de etappe van morgen? De klim is zo enorm lang dat ik er vanuit ga dat er zeker een aantal ploegen gaan rijden om een Cavendish te lozen. Met hem gaan er wellicht nog wel 1 of 2 over boord verwacht ik. Als er dan nog voldoende sprintploegen vooraan zitten zie ik die paar sprinters eigenlijk ook niet meer terug komen.
Maar wellicht is dit wishful thinking omdat ik Cavendish niet heb... :-) Wat verwachten jullie er van?
En helaas.... de bekertjes zijn na etappe 4 al uit beeld. Wat een aaneenschakeling van teleurstellingen.
Kamna mee in de vlucht, waar ik al voor vreesde. MAL die afstapt. Speelt waarschijnlijk zelf Scorito en houdt daarom zijn heupblessure onder de pet. Yates (c) gemaakt en tot overmaat van ramp Mareczko eruit. Dat zijn dus maar 113 puntjes.
Geluk bij een ongeluk; wel 11 puntjes voor Mollema en Skjel dankzij de andere Lopez. En dat hopelijk nog een paar dagen.
En bidden dat Martin en Valter nu veel gaan ontsnappen/ voor de bollen gaan
Felicitaties voor degene die kamna captain hebben gespeeld.
Ik durfde het niet aan. Ik heb lopez en niet opgesteld. Voor vandaag balen. Lang getwijfeld maar toch voor Martin, dumoulin, kamna en fortunato gegaan. Maar de komende dagen met kamna, lopez en theuns wel mooie opvulpuntjes.
Verder met carapaz de beste gc cap gekozen.
Ben al wel twee man kwijt met tratnik en de andere lopez. Vooral de laatste is balen.
Ben benieuwd hoever lopez in het rose komt. Ik verwacht dat hij nog wel lang mee kan gaan in de leiderstrui.
Een erg lekker begin met 99,7% en dus een plek in de top 100.
Vandaag helaas een kwartier voor de deadline Almeida captain gemaakt i.p.v. Kämna n.a.v. zijn bericht dat hij het niet erg zou vinden om al de roze trui te pakken.
Morgen weer een lastig te voorspellen etappe. Gaan de pure sprinters terugkomen na de klim? Ik twijfel hierdoor heel erg aan de captainkeuze.
Dit is in ieder geval mijn team voor morgen;
Cavendish
Gaviria
Demare
Consonni
Girmay
Theuns
Van der Poel
Albanese
Kämna
Ewan staat erg hoog bij de bookies, maar laat hij het ook niet vaak lopen zodra de bergen opdoemen? Een korte stevige inspanning is ie zeker goed in. Maar een berg van 22 km, ook al is het stijgingspercentage 4%, daarbij moet ik nog maar zien of we hem morgen in de sprint te zien krijgen.
Of denken jullie daar heel anders over?
'@arjenzvob: Ik weet natuurlijk niet of je mij één van die exotische namen vindt. Ik reageer zo af en toe, maar heb helaas niet altijd de tijd om dit forum te volgen en dus ook regelmatig te reageren. Ik zie mezelf trouwens nergens vertellen hoe goed ik wel niet ben. Sterker nog, heb nooit zo hoog gestaan, dus zo goed ben ik niet.
@Thombeg: Hoe weet je zo zeker dat deze exotische namen de tips van het forum gebruikt hebben? Als ik voor mezelf spreek heb ik niet eens de tijd om regelmatig dit forum te bezoeken en post ik dus maar af en toe.
Al met al was ik gewoon opgetogen met de start, maar dat wordt niet door iedereen op prijs gesteld merk ik 😀
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.