Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 121 ... 197 198
ceesstokman

girmay

Ketjap Manis

Jullie denken dat er ploegen de klim opknallen en nog eens 100 km gaan controleren om een paar sprinters te lossen? Zie namelijk veel andere kopmannen voorbij komen.

Boasson en Hagen

Ik ga ook voor Girmay, die komt de heuvel zeker wel over en gaat wel voor het sprintje. Nu is voor de Scorito-speler nog te vroeg om risico's te nemen. Ik zou zeggen volgorde van de 'sprinters' die er nog zeker bij zitten, om je risico qua captain te bepalen:
- Girmay, Van der Poel
- Ewan, Gaviria, Démare
- Dainese, Nizzolo, Consonni
- Cavendish, Bauhaus, Theuns, Bol

Mannen als Albanese, Oldani, Vendrame en Fiorelli daar nog onder. Kunnen in principe dit prima aan, maar kunnen ook net zo goed een rustdagje pakken en een andere etappe in de aanval gaan.

Nopper

Ik ga vandaag voor Demare als captain. Na de berg is het nog 100km en met een compleet team wat in dienst van je rijdt, zou je toch verwachten dat ze er bij moeten kunnen komen/blijven.

nasibal

'@Boasson en Hagen

Jij vindt Demare beter klimmen dan Consonni?

ProScoritoManager

Zat gister met de paradoxale situatie dat Lopez (die ik niet in mijn team heb) beter had kunnen winnen dan Kämna (die nota bene mijn kopman was). Vanwege Ciccone in mijn team zou ik dan gister al 2 punten meer hebben gepakt. Maar eigenlijk zou het echte feest vanaf vandaag pas beginnen, met Ciccone én Theuns in mijn team die dan nog 12 extra teampunten voor Lopez z'n bergtrui gepakt zouden hebben. En dat dan minimaal tot aan de Blockhaus vermoed ik.

Guido Maltempi

Hoe meer sprinters er overboord gaan, hoe kleiner de kans dat het lukt. Waarbij het uiteraard wel uitmaakt of zo’n geloste sprinter wel of geen steun van z’n ploeg krijgt. Ik zie het niet voor me dat Bahrain, Trek of UAE de halve ploeg gaan opofferen om hun sprinter terug naar voren te brengen. Maar QS, Lotto, FDJ, Israel zouden dat zeker wél doen.

Gaat er van die vier ploegen één sprinter overboord (Cav) dan zou het best eens kunnen lukken. Zijn het er twee (Cav + Ewan?) dan wordt het al een lastig verhaal. Al is die specifieke situatie natuurlijk wel het ideale recept voor een monsterverbond tussen alle andere ploegen.

@Boasson nav gisteren zou ik de klimbenen van Ewan een niveautje lager inschalen (en Consonni en Theuns mogen eentje omhoog).

BarryE1

Om over Albanese nog maar te zwijgen

RvhC74

Op dit moment sta ik op 96,3%, zeker een mooi begin. Toppers op dit moment o.a. vd Poel, Girmay en Kamna, al had ik hem geen captain gisteren...

Mal en Dumo (niet overwogen) gelukkig niet in mijn team. Valter en Fortunato vallen tot nu toe nog tegen, had ik gisteren ook wel verwacht. Gelukkig zijn we nog maar net begonnen

Succes vandaag allen met de sprint, ik ga voor Demare

Cascoigne

Ik hink op twee gedachten met betrekking tot de caps. Ik denk dat de sprinters het wel gaan halen en dat inderdaad, zoals Guido zegt, alleen als 1 van de kanonnen (Lees: Cavendish) lost, ze niet meer terugkomen. Zou wel lekker zijn eigenlijk. In dat geval zou Demare een goede captain zijn voor mij.

Aan de andere kant kan ik ook Girmay cappen. Hij zal er in alle scenario's bij zitten, lijkt mij. In die zin misschien minder risicovol, maar acht hem toch minder sterk dan een Demare met zn TGV. In die zin dus minder risicovol, maar ook een lagere reward. Aan de andere kant kan hij zo weer een top 5 plek rijden in beide scenario's.

Bijkomend voordeel is dat ik kan juichen als alle pure sprinters er worden afgereden; lijkt me stiekem wel mooi.
Ik heb de ballen niet om Matje captain te maken maar denk wel dat hij zich weer gaat melden. Ik zie hem ook wel oorlog maken op de klim.

dadeliva

Gisteren een goede dag met Kamna als kopman en in de laatste 2 dagen gestegen van 40% naar 84%.
Vandaag toch maar Cav als kopman. In de voorbeschouwingen en bij de bookies wordt hij toch steeds als 2e na Ewen genoemd. De kans is vrij groot dat hij toch gewoon meedoet in de sprint en weer top 3 rijdt. Als je een andere renner (buiten Ewan) kiest haal je naar verwachting toch 10-15 punten minder.

Boasson en Hagen

'@Nasibal, ik heb deze verdeling even snel uit de mouw geschud zonder al te veel research en head-to-head vergelijkingen. Maar Démare was gebaseerd op Milaan-San Remo waar hij vaak de Poggio wel overleeft en Giro 2020 waar BORA hem in een vergelijkbare etappe als vandaag niet gelost kreeg. Consonni eindigde een stuk achter Démare in MSR en verder heb ik weinig vergelijkingsmateriaal, omdat hij tot vorig jaar nog de lead-out moest doen. De Etna-etappe zegt ook niet veel, omdat de tijdslimiet niet heel strak was, dus de sprinters reden gewoon eigen tempo omhoog.

@Guido Theuns was eigenlijk een vraagteken voor mij, heb ik misschien onderschat.

MarvinG

Tot nu toe 3 uitvallers deze Giro en ik heb ze alledrie haha. Gelukkig nog op 97%, maar zal snel gaan zakken vrees ik. Had niet verwacht dat Mareczko zou uitrijden, maar na de eerste berg al afstappen was ook weer iets sneller dan verwacht. Gelukkig toch 102 puntjes opgeleverd.

Vandaag nog even goed kijken naar de kopman, denk dat ik voor een iets beter klimmende sprinter ga.

Vuel Gi Tour

Zo en dan ben je blij dat je Oldani in je team hebt geklikt met je glazen bolletje.
Helaas heeft diezelfde bol tot nu toe maar een schamele 60% opgeleverd.

daan_zeelen_811806

Verwacht wel dat er koers gemaakt gaat worden op de beklimming van vandaag. Mochten geloste sprinters zoals Cavendish alsnog terugkomen in het peloton dan is de kans dat hij al zover in het rood is gegaan dat zijn sprint vele male minder sterk is dan in een 'gewone' vlakke etappe

zitvlees

Als ik vanmiddag Mathieu van der Poel in de Maglia Ciclamino de sprint aan zie trekken voor Stefano Oldani, dan gooi ik mijn tv van het balkon.

KV

No way dat dit zal gebeuren. Vanaf nu is het VDP time.

Eddix

Ik ga vandaag voor Démare als captain, kan een beetje klimmen, heeft een flinke trein en werd in etappe 3 al mooi 2de. Alternatief kan zijn Girmay, of Gaviria, maar ik vermoed dat het niet veel zal uitmaken. Ondanks dat ik denk dat een aantal renners gaat moeten lossen op de lange klim, denk ik ook dat het er genoeg zijn om na de klim nog terug te komen in het peloton. Zoals sommige al aangeven zullen de geloste ploegen toch gaan samenwerken, met nog 80km tot de streep. De kans dat ze slechts één of twéé kanshebbers eraf rijden is te klein in mijn ogen (en zelfs met twee ploegen kun je al redelijk terugkomen). Het zal echter wel impact hebben op de massasprint, waardoor ik vandaag niet durf in te zetten op Cavendish. Gisteren wapperde hij er ook al bijna meteen af, wellicht om krachten te sparen. Maar goed, hij mag alsnog hoog finishen aangezien hij in mijn team zit, maar captain durf ik hem niet te maken.

Ik twijfel nog tussen Albanese, potentieel meesprinten versus Ciccone voor zekere truipunten (Kämna staat er ook al in). Ciccone pakt volgens mij 8+3=11 punten omdat Lopez naast AK ook de hoogst genoteerde jongere is. Gaat Albanese top 15 rijden vandaag? Hmmm...

Laatst gewijzigd
AKA34

Vandaag ga ik voor kopman Gaviria. Cavendish ook in de dagopstelling. Die zal nog wel terug aansluiten maar zal dan misschien niet zijn beste sprint ooit rijden. Consonni acht ik eerlijk gezegd ook een van de snelsten van dit peloton maar kon niet doorsprinten in rit 3. Vandaag wellicht podium? Verder nog Démare, Girmay, van der Poel, Fiorelli, Theuns en Kämna vandaag.
Gisteren 5 procent gestegen naar 98.1 met kopman Kämna, maar de opgave van MAL is zeker een domper. En Valter valt me toch ook echt tegen.

De Haai van Milheze

Ik weet dat ik niet mag klagen nadat Mareczko in zijn eerste drie etappes al 96 punten voor me heeft opgeleverd. Maar ik doe het toch.

Fingers crossed dat MVDP zich nu in dergelijke finales wil laten zien. Démare captain & Kamna en Ciccone vervolledigen het sprintersequipe.

RTankink

Ik ga vandaag voor Cav. Het is na die klim nog 100 kilometer, en als er echt gas gegeven wordt op die klim dan vliegt een Démare er bijvoorbeeld denk ik ook af. Zie dan weinig ploegen die bereid zouden zijn om 100 kilometer lang te sleuren. Het enige scenario is dan misschien dat er wind zou staan langs de kust en dat de klassementsploegen het op de kant zetten. Maar in alle andere gevallen gok ik erop dat Quickstep Cavendish terugbrengt.

Eddix

'@AKA34 Ook ik had meer verwacht van Valter. Ik dacht dat hij een voorproefje wilde geven in zijn thuisland, niets van gezien. Als hij nog kans wil hebben voor de bergtrui dan moet hij echt aan de bak. Momenteel Valter niet veel mee te verdienen. Ondanks zijn pickrate van >50%. Wat tevens betekend dat we lang niet de enige zijn die dit verlies moeten nemen. Wie weet gaat hij in week 2 of 3 nog los. Als hij zijn prijskaartje waard wil zijn kan dat ook met een etappe overwinning bijvoorbeeld.

Vuel Gi Tour

Mareckzo is zeker zuur. Ciccone-Theuns tandem hier is dan juist weer zeer lekker, vooral op een dag als vandaag. Zou lekker zijn als Theuns in de teamsprinten nog wat mee kan pikken voor Ciccone.

Wel zeer veel vertrouwen in de klim capaciteiten van Theuns, die schrijf ik vandaag als top 3 op. Samen met Demare en Gaviria (C). Cavendish komt vandaag tekort.

niek-vdv

Het is niet alleen die berg midden op het parcours, maar in de finale gaat het ook nog een beetje op en af.

WilliamS23

'@Pogi Never Pick Consonni en vooral Girmay mag je dan wat mij betreft ook wel opschrijven. Top 3 is wat te hoog gegrepen voor Theuns vermoed ik, maar met opnieuw een plek 6 zou hij het geweldig doen.

1 2 ... 121 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.