Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 122 ... 197 198
nasibal

Er zit een enorm verschil tussen een heuvel opknallen in een klassieker of kilometers lang klimmen. Het is simpelweg een hele andere inspanning, waar andere factoren een rol spelen.

Demare is hier het perfecte voorbeeld van. Kan idd relatief goed een poggio over (zeker aan de ploegleiderswagen) maar heeft jaar op jaar moeite met bergen.

Grijp een MSR of heuvelaankomsten dus zeker aan om Demare een goede klimmer te noemen, maar ben dan niet ver(r)ast als(!) dat vandaag niet zo blijkt te zijn ;)

Vuel Gi Tour

'@WilliamS23 Consonni zou me wel verrassen maar ik zie het graag gebeuren. Girmay zal ook zeker weer aanwezig gaan zijn bij de beste 5. Met Theuns in mijn team moet ik toch wat vertrouwen laten blijken voor hem :p

pirazzi

De 2% die Yates heeft gekozen als kopman zijn denk ik de opgevers die de opstelling van gisteren zo hebben gelaten.

Laatst gewijzigd
WilliamS23

'@Pirazzi, 2% volgens mij. En ook Carapaz en Almeida. Alemaal van gisteren, ja.

@Pogi Theuns ook in mijn team, dus ik laat me ook graag verrassen.

Ik ga wel voor Gaviria als captain, die was wat minder populair, dus ik hoop er wat verschil mee te kunnen maken.

Baskeee

Even een andere vraag - maar is er ergens een radiozender te beluisteren die Giro verslag doet? Streamen is lastig in de auto. Mag bv ook een internet radio zijn.

Wielertje12

'@pirazzi of een gebrek aan betere sprinters ;)

AKA34

Waar zijn Karsten en Jeroen?

Thomberg

Yates 40%, Almeida 38% dan heb je wel heel matig team als je al voor die zekere pintjes moet gaan. 18% Carapaz hebben al opgegeven denk ik? Ulissi ook 21%? Of ze gokken heel erg op winst Gaviria

Hier ook Gaviria captain. Puur omdat Demare toch ook zo 8ste kan worden en Gaviria verwacht ik altijd top 5. Cav durfde ik niet aan, wordt morgen wel weer captain.

Verwacht Ewan als winnaar trouwens vandaag (die ik niet heb)

Laatst gewijzigd
pirazzi

Klopt WilliamS23, 2%. Heb het aangepast.

zitvlees

De finale van vandaag was het analyseren waard, zeker met kans op gereduceerd peloton. Er zit een mini hupje op 4km van de streep waar een aanval niet zou misstaan. Echter denk ik zelf toch dat alles bij elkaar komt. Er zit wel een kans in dat een Cav volledig door het ijs gaat, maar zelfs als hij klimt als gisteren, zou het bij elkaar horen te komen.

Eddix

'@AKA34 ik vind die persoonlijk niet om aan te horen (vooral Karsten niet).. Ik mis Maarten Ducrot en Herbert Dijkstra. Luister nu vooral het Engelse commentaar.

WilliamS23

'@Thombeg Yates en Almeida hier ook opgesteld. Zes sprinters en deze twee tezamen met Mathieu. Als je geen Bora hebt en ook geen Trek verder, dan ga je deze punten oprapen. Wie heb jij opgesteld vandaag dan?

La Primavera

'@Eddix Dat is wel een behoorlijk onpopulaire mening hier denk ik haha. Karsten vind ik geweldig en Ducrot en Dijkstra zijn de verschrikking zelve. Die missen nog wat er in de koers gebeurd als het ze wordt verteld.

AKA34

Karsten en Jeroen kunnen er wel mee door vind ik. In ieder geval beter dan deze pipo's.

Il Partigiano

'@Eddix Grappig dat iedereen daar zijn eigen voorkeuren in heeft. Ik kan Jeroen & Karsten heel goed hebben, vind dat ze een leuke chemie hebben. Maarten & Herbert ben ik op uitgekeken, maar zijn in mijn ogen nog altijd beter te pruimen dan Joris van den Berg.

Eddix

Haha, ik had wel verwacht dat iedereen zijn eigen voorkeuren heeft. Ik ben opgegroeid met Maarten en Herbert, ik denk dat het dus vooral ook nostalgie is. Joris heb ik ook niks mee. Persoonlijk vind ik dat Karsten (als oud wielrenner) eigenlijk maar weinig weet, maar eerlijk is eerlijk, ik ben zelf ook echt geen kenner en volg eigenlijk pas vanaf afgelopen Vuelta alle grote rondes, voorheen alleen de Tour.

edit, Jeroen en Karsten nemen het stokje zo meteen ergens over. Volgens mij hadden ze intern overlegd waarbij gesteld werd dat het te lange dagen zijn om vol te praten of zoiets.. Maar ja, deze twee van nu zijn wel saai, wat dat betreft doet Jeroen het best goed natuurlijk, houd wel een beetje sfeer erin.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Jeroen is vooral compatibel op Karsten. Haal Karsten bij hem weg en het is niet prettig meer om naar te luisteren. Andersom kan dat beter.

Thomberg

'@Williams23:
Gaviria (c)
Cav
Demare
Consonni
Girmay
Theuns
VDP
Albanese
Ciccone (had ook Skjellmose mogen zijn)

Als ik geen Trek had, had ik yates wellicht ook moeten opstellen ja. Ga afhankelijk van uitslag vandaag Albanese morgen denk ik inwisselen voor Skjell. Albanese kan vandaag eventueel 9de worden na zware koers, maar bij vlakke koers is zijn Max denk ik plek 13. En die dag er na zie ik hem er bij gaan zitten. Dan kan ik ook voor zekerheid van 11 punten gaan.
Maar Carapaz en Ulissi gaan wel heel ver om op te stellen?!

Karsten zit er altijd met gezonde tegenzin, dat maakt het mooi. Herbert en Maarten heb ik nooit een hekel aan gehad. Alleen hebben ze renners altijd fout of zien ze pas heel laat wie het zijn bij een demarrage

Laatst gewijzigd
wielergekkie

Ze rijden wel in een echt snoeihard tempo naar boven zeg.. ;)

Yuri2222

Ik kijk, als het kan, toch altijd op de Belg. De commentatoren op sporza hebben een leuke chemie en fietsen er allerlei grappige Belgische woorden/gezegdes in. Maarten en Herbert zet ik bij voorkeur op mute als ze het nergens anders uitzenden. Voor nu tevreden over Jeroen en Karsten op Eurosport!

WilliamS23

'@Thombeg prima selectie voor vandaag. Carapaz en Ulissi zijn ook onzin, maar Yates en Almeida niet, ik heb echt geen andere keus. Bardet, Valverde, Bilbao, Carapaz, Pozzovivo, Ulissi, Gall, Valter en MAL zullen de punten ook niet gaan halen vandaag ;)

MarvinG

Nu gaan ze tempo maken :)

Barrygoal

Wordt tijd, zit er al hele tijd op te wachten ;)

ronvisser

Démare vandaag capitano. Met Kämna en Ciccone als truipuntenopvullers (en Skjelmose nog op het bankie) geen reden tot klagen.

Gisteren door een pushbericht over een interview met nota bene Trek (Trek-Segafredo waarschuwt voor waaiers op Etna: 'Dan heeft de ontsnapping weinig kans') last minute besloten om Kämna toch maar geen kopman te maken :P
Zonde, want er waren bij gekozen kopman Yates geen punten te verdubbelen. Wel echt een ongelofelijk fenomeen die Kämna. Áls hij in een winnende vlucht zit, wint hij vrijwel altijd.

De duurdere klassementsmannen uit mijn team (2mio+) doen het vooralsnog naar behoren en zaten alle zeven bij het groepje met favorieten. Van de goedkopere picks had ik ietsje meer verwacht. Gisteren zakten Skjelmose, Fortunato, Gall en Valter door het ijs, maar dat worden wel interessante renners voor de vlucht. Alleen koopje Arensman kwam goed mee.

Zonde en sneu voor Dumoulin dat hij er nu al doorheen zakte, maar het hem selecteren was toch ook wel een gokje (alleen zijn TT geeft wat zekerheid). Ik heb uiteindelijk gekozen voor Ciccone voor meer zekerheid in de bergen en dan maar een zwakker TT-team.

Ric

Daar gaat Cav al

1 2 ... 122 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.