Scorito - Giro d’Italia 2022

1 2 ... 123 ... 197 198
Yuri2222

Ewan en Cav er al af..

arjenzvob

Even wat commentaar op het commentaar over commentatoren ;) :

https://www.wielerflits.nl/wielerforum/topic/je-mening-over-het-wielercommentaar-op-tv/page/102

Leuk dat ze het nu toch hard maken! Benieuwd of Cav en Ewan terug kunnen komen.

MarvinG

Oei Demare nu ook. Dat was niet de bedoeling :P

ditisdavid

Girmay gecapt, peloton mag wel doorrijden hier ;)

Eddix

Ach 2 minuten op de top is over 100km nog wel goed te maken lijkt me.. Als de ploegen de krachten een beetje bundelen natuurlijk.

Edit: Ewan rijdt op bijna 5 minuten... Cavendish op 3 minuten..

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@arjenzvob Ik voeg het gewoon het draaiboek toe en je hebt geen poot meer om op te staan! :)

Punchen of verzuipen

Als Wanty, UAE, Alpecin, Trek allemaal 2 mannetjes bijzetten hebben ze al meer vuurkracht dan Cav en zijn knechten. Zou denken (hopen) dat deze ploegen elkaar kunnen vinden om Cav af te houden in de achtervolging.

danusz1986

Is Gaviria nog van de partij in het peleton?

Laatst gewijzigd
Ragnar Lolbroek

Nou Cav is gelost. Jammer.
In ieder geval is dit de opstelling.
Gaviria (c)
Cavendish
Bauhaus
Girmay
Dainese
Theuns
Mathieu
Cort
Kämna

De teampunten van Ciccone en de snelle benen van Ben Swift bevinden zich op het bankje.

Vuel Gi Tour

Gaviria (C) Lijkt tot nu toe wel de grootste kanshebber, maar het is nog ver....

Thomberg

Demare zie ik nog wel terugkomen. Blij dat ikGaviria capitano heb gemaakt :-) en VDP gaat hopelijk wel sprinten vandaag. Gaf ik al 50% maar zo’n fiets maak je ook niet voor 1 rit toch?

MightySosa

Scorito zegt nu dat Cav op 1'54' rijdt. Dan zouden ze wel heel snel een halve minuut ingelopen zijn.

Capra

Zou een mooi dagje kunnen worden voor mij.
Zonder Ewan en Cav in mijn team.
Captain Demare weer terug in het peloton.
Verder Gaviria, Consonni, Bauhaus, Girmay, MvdP, Albanese en Bauhaus.
Almeida als opvuller voor de evt teampunten van Gaviria

puntenjager

Gisteren Kamna kopman, vandaag Ewan. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

ditisdavid

Démare en Bauhaus hangen er net achter volgens de Twitter van de Giro.

Antonini

Ewan zal helaas niet OTL eindigen

AKA34

Dat is al nummer 3 die opgeeft, ik mag ook niks hebben he...

Eddix

'@Capra ahhh tweelingbroer Bauhaus en Bauhaus, helaas had ik niet zoveel geld te besteden!

Thomberg

Fiorelli stopt er ook mee. Alsof er alleen maar mensen stoppen die in Scorito (veel) gekozen worden. Iemand hem een dreig-DM gestuurd van dit forum?

(Ik heb hem zelf niet, vorig jaar natuurlijk wel)

DKrikk

Fiorelli is weer erg zonde. Vooral voor dit soort etappes dat je hem meeneemt.

3 van 4 afstappers takelt het team al vroeg toe.

Capra

'@Eddix
Hahaha, de tweede Bauhaus had Nizzolo moeten zijn

Timvideo

Ben ik nou de enige die hier op dit forum nooit problemen heeft met pagina's laden, omslaan, pm's die niet werken etc etc? Werkt hier altijd perfect, mooie website. ;)

Nog even terug komend op gisteren. Dat Tom Dumoulin er over een paar dagen op Blockhaus doorheen zakt, zou me niet zo verbaasd hebben. Dat het nu al gebeurt op een etappe als Etna valt me wel tegen. Ach ja, een juichrenner. Hij is er niet het type naar, om om te schakelen met een blik naar ontsnappingen of bijvoorbeeld een bolletjes trui helaas. Als het meevalt fietst hij tenminste door tot de tweede tijdrit.

Ohja, Yates was natuurlijk tegen het asfalt. Bij aankomst gisteren was die al lang blij dat hij bij de favorieten zat en de team bus in kon duiken. Jammer voor iedereen die hem als kapitein had, maar dit was gewoon een prima keuze die ongelukkig uitpakt.

Voor vandaag een herhaling van een etappe uit 2020. Toen was de verwachting dat Gaviria de berg goed zou kunnen verteren en het misschien net te zwaar zou zijn voor zijn Franse collega. Het bleek juist omgekeerd destijds. Demare en zijn troepen die vervolgens hard de berg af gingen en Gaviria met zijn mannen in de achtervolging. Na een lang gevecht om terug te keren gaven ze er uiteindelijk de brui aan. Dit is ook precies eenzelfde situatie als vandaag. Je ziet dat de groepjes met Cav en zelfs Ewan nog steeds proberen terug te keren, maar of dit nou gaat lukken is een tweede...

Daarnaast is dit wel een goede graadmeter om het verschil in echte klimcapaciteiten te zien. Op korte puisten is Ewan inderdaad erg sterk, maar zo'n lange klim is anders. Demare is normaal denk ik net iets minder dan Gaviria (weegt ook wel wat meer natuurlijk), maar altijd wel in staat om terug te komen na dit soort klimmen. Girmay & MvdP natuurlijk geen enkel probleem. Het enige dat ik anders is gelopen vandaag is dat ik eerder Cavendish op 4 minuten en Ewan op 2 minuten zou hebben verwacht dan andersom.

ps. Fiorelli DNF

Ludi

Hier vandaag gaviria cap. Verwachtte wel dat Cavendish er af zou gereden worden, bij Ewan had ik twijfels en ook Demare leek me een twijfelgevalletje of die het dan net wel/niet zou houden. Van die 3 had ik alleen demare en die dus maar niet gecapt. Bini leek me ook mooi, uit eigenlijk alle scenario's, maar ik verwachtte niet dat ze gaviria zouden kunnen lossen, en die zou deze finale eigenlijk wel prima moeten kunnen.

Hopelijk wordt het een normale sprint, met consonni, dan kan het vandaag nog wel eens heel mooi worden.

Jeffrey81

Kans op spuit-11-gedrag, maar...:

Klopt het dat je op Scorito niet meer de tijdsverschillen kunt zien, en wie er in welk groepje dit? Dat stond vroeger altijd bij het profieltje van de etappe erbij, maar ik zie het nu niet meer?

Niet dat het erg nauwkeurig was overigens, maar op zich nu wel handig om te zien wie er allemaal wel of niet zijn afgewaaid.

Antonini

Zonder Quick-step vraag ik me af of MvdP en Girmay in de finale nog iets willen proberen om een massasprint te ontlopen. Ik zie FdJ (te zwak) en UAE (andere ambities) nou niet de hele finale controleren.

1 2 ... 123 ... 197 198

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.